Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرورزشی – تیم ملی فوتبال ایران در آخرین بازی مرحله اول پیکارهای انتخابی جام جهانی به مصاف عراق خواهد رفت. جدالی فوق‌العاده حساس که امیدواریم با توجه به روحیه مطلوب ملی‌پوشان کشورمان، با پیروزی مقتدرانه آنها تمام شود و آسیا بار دیگر به قدرت ایران صحه بگذارد. رویارویی ایران و عراق در عرصه فوتبال سابقه‌ای ۵۹ سال دارد و طی این سالیان دراز تعداد زیادی از بازیکنان آبی‌پوش نیز در معیت تیم ملی موفق به گشودن دروازه همسایه غربی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جالب اینجاست که اولین گل تیم ملی  ایران  به عراق توسط یک بازیکن تیم تاج (استقلال) به ثمر رسیده است.

نخستین گلزن

تیم‌های ملی ایران و عراق سال ۱۳۴۱ در تهران اولین بازی  خود را برگزار کردند. مسابقه‌ای که یازدهم خرداد ماه به میزبانی ورزشگاه امجدیه (شهید شیرودی) برگزار شد و در نهایت با تساوی یک – یک خاتمه یافت. تک گل ایران در آن مسابقه توسط پرویز کوزه‌کنانی بازیکن دهه‌های ۳۰ و ۴۰ تاج (استقلال) وارد دروازه حریف شد. این دو تیم ۴۸ ساعت پس از مسابقه اول، بار دیگر در همان ورزشگاه به مصاف همدیگر رفتند که این بار عراقی‌ها توانستند ما را با نتیجه دو – یک شکست بدهند. اتفاقاً باز هم پرویز کوزه‌کنانی گل ایران را به ثمر رساند.

گلزنان نام‌آور

طی سالیان بعد، ایران و عراق باز هم در چارچوب رقابت‌های مختلف آسیایی به مصاف یکدیگر رفتند و نام تعداد قابل ملاحظه‌ای از بازیکنان استقلال در زمره گلزنان این مسابقه قرار گرفت. حسن روشن، جواد نکونام و آرش برهانی از جمله استقلالی‌هایی هستند که هم تجربه حضور در جام جهانی را دارند و هم طعم شیرین باز کردن دروازه تیم ملی عراق را چشیده‌اند. البته پرویز قلیچ خانی و شادروان اکبر افتخاری هم به عراق  گل زده‌اند اما این دو نفر علاوه بر استقلال، پیراهن پرسپولیس را نیز بر تن کرده‌اند. به نفرات مذکور باید اسم هاشم بیک زاده را نیز تحت عنوان یکی از استقلالی‌های فاتح دروازه عراق  اضافه کرد. گل زیبای ایمان

ایمان مبعلی آخرین استقلالی ملی‌پوش محسوب می‌شود که توانسته تور دروازه عراق را بلرزاند. این هافبک تکنیکی دی ماه سال ۸۹ در چارچوب مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا (۲۰۱۱ قطر) توانست به زیبایی دروازه عراق را که در آن مقطع مدافعی عنوان قهرمانی مسابقات محسوب می‌شد را باز کند و ایران در نهایت آن بازی را با نتیجه دو – یک به سود خود خاتمه داد؛ حالا امیدواریم فارغ از اینکه چه کسانی در نقش گلزن مقابل عراق ظاهر می‌شوند، مقتدرانه بتوانیم از سد این حریف عبور کنیم.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: تیم ملی جواد نکونام آرش برهانی تیم ملی عراق آرش برهانی ایمان مبعلی تیم ملی تیم ملی عراق جواد نکونام حسن روشن تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۹۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست مطلق؛ در خصوص ستاره خاموش،‌حق با نکونام بود!

به گزارش همشهری‌آنلاین، ‌ارسلان مطهری لیگ بیست‌وسوم را خوب شروع کرد؛ با یک‌گل و یک ‌پاس گل برابر نفت آبادان. او تا هفته سوم هم در ترکیب اصلی استقلال قرار داشت، اما به‌تدریج تبدیل به بازیکن تعویضی شد و بعد هم ناگهان سر از سکوها درآورد. از یک‌جا به بعد شایعه اختلاف جواد نکونام با این مهاجم سر زبان‌ها افتاد و حتی بعد از بازگشایی تمرینات استقلال برای نیم‌فصل دوم، ویدئویی از کم‌محلی سرمربی آبی‌ها به مطهری در فضای مجازی پربازدید شد. همه اینها دست به‌دست هم داد تا در نهایت ارسلان چاره‌ای جز جدایی پیش روی خود نبیند. بر همین اساس هم او راهی تراکتور شد؛ باشگاهی که به‌نظر می‌رسد اولویتش در این سال‌ها جذب خروجی‌های پرسپولیس و استقلال بوده است! با این حال این انتقال هم کمک چندانی به تغییر شرایط مطهری نکرد، چرا که این بازیکن هم‌اکنون یک نیمکت‌نشین بی‌اثر در تیم تبریزی به شمار می‌آید.

مطهری اولین‌بار در هفته نوزدهم ۱۰‌دقیقه برای تراکتور در مقابل مس رفسنجان بازی کرد، هفته بعد برابر هوادار سهم او فقط ۴‌دقیقه بازی بود. پس از آن ارسلان ۲‌بازی پیاپی مقابل شمس‌آذر و سپاهان روی نیمکت نشست و بالاخره مقابل آلومینیوم اراک ۳۵‌دقیقه فرصت بازی به‌دست آورد. نمایش بی‌اثر مطهری باعث شد او مقابل ذوب‌آهن ۹۰‌دقیقه کامل روی نیمکت بنشیند و حتی گل‌های پیاپی دریافتی تیمش هم تغییری درنظر پاکو خمس به‌وجود نیاورد. با خروج مربی اسپانیایی، مطهری در بازی با نساجی هم در ۲۰‌دقیقه پایانی به میدان رفت که نتوانست جلوی شکست تیمش را بگیرد. به این ترتیب او تاکنون مجموعا ۶۹‌دقیقه برای تراکتور بازی کرده که هیچ ثمری برای این تیم نداشته است.

شاید هفته اول که مطهری برابر نفت آبادان گل زد و پاس‌گل داد، به ذهن احدالناسی خطور نمی‌کرد که قرار است تا این مقطع از فصل، آمار او در همین مقدار باقی بماند، اما حالا چنین اتفاقی رخ داده. آیا در مورد این بازیکن حق با جواد نکونام یا حتی پیش‌تر ریکاردو ساپینتو بوده است؟ آیا مطهری ۳۱‌ساله به پایان زودرس دوران اوجش رسیده است؟

کد خبر 846564 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ویژه ورزشی نقل و انتقال بازیکنان داخلی جواد نکونام باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • پرسپولیسی‌ها در مسیر مهندس استقلال
  • «قیمت دلار» برای اولین بار به ۴۴ هزار تومان رسید!
  • شکست استقلال مقابل تیمی از اسلامشهر
  • کاپیتان بهترین بازیکن ایران و قرقیزستان
  • گلزن جدید استقلال از دفاع آمد (عکس)
  • نکات مهم اوسمار درباره جدایی مهاجم گلزن
  • پدیده فصل گذشته دروازه‌بانی آماده چالش با استقلال
  • شکست مطلق؛ در خصوص ستاره خاموش،‌حق با نکونام بود!
  • جریمه نقدی برای دروازه بان استقلال
  • استقلال، سپاهان، پرسپولیس؛ جام به کدام می‌رسد؟