Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@23:22:44 GMT

فساد و رانت مانع توسعه کشور است

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۹۴۴۱

فساد و رانت مانع توسعه کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، محسن مهرعلیزاده ظهر دوشنبه در برنامه تبلیغاتی خود از سیمای مرکز گلستان، با تاکید بر این که کشور ما در موقعیت تاریخی خاصی قرار گرفته است اظهار کرد: امروز مردم در مسیر انتخابی قرار گرفته اند که با تکیه بر تجربیات گذشته راهی برای برون رفت کشور از مشکلات بیابند و خدمتگذاری را برای بستر کار بیابند که تمام مشکلات را برطرف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مشکلات معیشتی، تنگدستی، فقر، بیکاری، فاصله زیادی اجتماعی بین اقشار جامعه، افزایش سطح خط فقر و رسیدن خط فقر به ۷۰ درصد جامعه و کشمکش‌های سیاسی را از مشکلات جدی کشور برشمرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: متأسفانه برخی در کشور اختلاس، دزدی، فساد و دست درازی به بیت المال و تحمیل زندگی سخت به مردم را در رویه اجرایی خود برگزیده اند و چنان رویه سختی را برای مردم به ارمغان آورده اند که امیدشان به آینده کم شده است.

وی با بیان این که اقدامات برخی مسئولان که باید اسم نامسئول را برای آنها انتخاب کرد کشور را دچار بحران کرده، گفت: کسانی که به دنبال روش‌های ناصحیح رفتند، میز و کرسی خریدند و امضا خریدند و فروختند، کشور را به جایی رساندند که به جای تبدیل شدن به قوی‌ترین کشور منطقه، با مشکلات عدیده رو به رو است.

مهرعلیزاده تصریح کرد: این اقدامات باعث شد فاصله مردم و دولت زیاد شود و حتی در شرایطی که مسئولان بخواهند کار درستی انجام دهند مورد اعتماد مردم واقع نشوند.

وی با بیان این که من هم از خانواده متوسط بیرون آمده ام، ادامه داد: مشکلات زیاد است اما این که تصور کنیم فقط عده‌ای در بالا می‌توانند مشکلات را حل کنند ایده درستی نیست.

وی با یادآوری مشکلات دوران جنگ برای کشور، گفت: در زمان جنگ زحمات زیادی توسط دولت وقت کشیده شد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در شرایطی که دشمن بسیاری از منابع ما را نابود کرده بود اما با نظام صحیح اقتصادی دولت کاری کرد که با ۶.۵ میلیارد دلار درآمد نفتی که ۳.۵ میلیارد دلار آن صرف هزینه‌های جنگ می‌شد، انرژی لازم به مردم می‌رسید.

وی با بیان این که در زمان جنگ مردم هم شهید می‌دادند و هم در اقتصاد پای کار بودند، گفت: در دولت بند مسیر سازندگی کشور آغاز شد که البته مشکلاتی مثل تورم هم داشتیم ولی در دولت بعد مشکلات بسیاری برطرف شد.

مهرعلیزاده اظهار کرد: ارز در دو دوره اصطلاحات بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ تومان ثابت ماند و تورم ۴۰ درصد به زیر ۱۰ درصد رسید و تک رقمی شد.

وی اضافه کرد: مردم در توسعه کشور همراه بودند و داشتیم به سمت این می‌رفتیم که اقتدار کشور به اوج برسد اما در دو دوره بعدی علی رغم تلاش‌ها مشکلات زیادی داشتیم.

برجام قوی‌ترین معاعده بین المللی تاریخ ایران است

وی سپس درباره دولت تدبیر و امید هم گفت: کار بسیار ارزشمندی که به اسم برجام در دولت گذشته انجام شده که در عمر تاریخ ایران قوی‌ترین معاهده بین المللی بود که ایرانیان توانستند نظریات خود را اعمال کنند و هم به حق غنی سازی خود برسند

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر این که در برجام مسئولان توانستند این حق را به دنیا ثابت کنند و هم چندین تحریم که منجر به جنگ و ناامنی می‌شد را از سر ایران بردارند، افزود: اما بد عهدی آمریکا که هیچ وقت با ما دوستی نکرده است و عناد داشته است همه قواعد را برهم زد.

وی بیان کرد: آمریکا راه‌های توسعه را بست و با خروج از برجا، تحریم افراد و سازمان‌ها فشار سنگینی ایجاد و تلاش کرد مردم را ناامید و نظام را نابود کند.

مهرعلیزاده با بیان این که عده‌ای می‌خواهند با تمامیت خواهی و تنگ نظری خود را بر مردم حاکم کنند گفت: آنها بحران آب را غافل می‌شوند و به جای آن به دوچرخه سواری، موسیقی و سرگرمی جوان‌ها در پارک‌ها توجه دارند.

وی تصریح کرد: به جای توجه به معیشت مردم را به خیابان می آروند که شعار مرگ بر این و آن بدهند؛ چه کاری است؟ بگذارید مردم زندگی خود را داشته و راحت باشند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر این که در شأن ما نیست که دائم در خیابان بر این و آن شعار مرگ دهیم، گفت: ما باید بزرگی خودمان را به مردم دنیا نشان دهیم و افتخار کنیم به ایرانی بودن و مسلمان بودن و تاریخ خودمان.

وی با بیان این که متأسفانه رانت و فساد نمی‌گذارد تا کشور به جایگاه خود برسد و توسعه یابد، مشکل ما رانت‌ها، موانع تولید و ارز ۴۲۰۰ تومانی است که فساد ایجاد کرده است.

مهرعلیزاده با تاکید بر این که مشکل مردم را کسی حل می‌کند که اقتصاد بداند، گفت: تکیه بر حقوقدان و قاضی و امنیتی مشکل کشور را حل نمی‌کند آن هم در شرایطی که در خانواده چهار نفره پدر به خاطر بی عرضگی مدیران بیکار شده و زن و بچه گرسنه می‌خوابند.

وی با بیان این که باید جلوی حیف، میل، قاچاق و رانت را گرفت، اظهار کرد: بگذارید کسی بیاید که اقتصاد را می فهمد، سالم و صحیح است و از خانواده‌ای مثل خودمان است.

کد خبر 5234808

منبع: مهر

کلیدواژه: محسن مهرعلیزاده انتخابات 1400 گرگان انتخابات 1400 ویروس کرونا سیدابراهیم رئیسی مشارکت مردم در انتخابات کرمانشاه بوشهر گرگان آمار کرونا اردبیل خطبه های نماز جمعه سعید جلیلی انتخابات ریاست جمهوری عکس استانها سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نامزد انتخابات ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۹۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد

ایسنا/یزد معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد گفت: اجرای کامل برنامه هفتم توسعه و به ویژه استقرار نظام درآمد-هزینه استانی می‌تواند جهش تولید با مشارکت مردم را تسریع کند.

«جعفر رحمانی» در نشست تبیین مبانی و احکام برنامه هفتم توسعه کشور که با حضور معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور و جمعی از معاونان برنامه و بودجه(طرح و برنامه) دستگاه‌های اجرایی در محل سالن اندیشه سازمان مدیریت یزد برگزار شد، ‌با بیان اینکه تنها فقط ۳۰ درصد برنامه ششم توسعه کشور محقق شده است، افزود: اگر برنامه‌ای را به نحو احسن تدوین اما درست اجرا نکنیم، نتیجه آن کاهش سرمایه‌های اجتماعی و عدم اعتماد مردم نسبت به برنامه‌ریزی میان مدت و بلند مدت در کشور خواهد شد.

رحمانی ناترازی‌های انرژی و مالی در کشور را جدی خواند و گفت: برنامه هفتم توسعه با تغییر نگرش و به صورت مساله محور و با تاکید بر رشد فراگیر تدوین شده  و دو اصل اولویت‌بندی درست و سازوکار انگیزشی کارا و اثربخش در آن دیده شده است.

وی با تاکید بر اینکه همه مدیران استانی و مقامات کشوری در مقابل نسل آینده کشور مسئولیت دارند تا در پنج سال آینده ایرانی آبادتر بسازند، گفت: برنامه هفتم توسعه کشور متفاوت‌تر از سایر برنامه‌های توسعه‌ای قبلی در کشور است، چرا که ضمن ایجاد انگیزه در افراد می‌تواند تحول در نظام اداری ایجاد کند و به تبع آن بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های مردم در پایان اجرای این برنامه مرتفع خواهد شد.

معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به شعار سال و تحقق آن، جهش تولید با مشارکت مردم را تنها از مسیر پایبندی به اصول برنامه هفتم توسعه کشور امکان پذیر دانست و بیان کرد: نیاز داریم برای نقش دادن به مردم در رسیدن به رشد اقتصاد و جهش تولید، بار دیگر اعتماد را به آنان بگردانیم که این امر مستلزم تلاش جدی همگان است و استقرار جدی نظام درآمد- هزینه استانی می‌تواند نقش موثرتری به استان‌ها در ۵ سال آینده بدهد.

رحمانی با بیان اینکه رشد اقتصادی در کشور کیک اقتصاد را بزرگتر کرده و موجب آن می‌شود که مردم بیشتری از آن منفعت ببرند، اظهار کرد: خوشبختانه دولت سیزدهم در ابتدا با نگاه ویژه به برنامه محوری در صدد اداره کشور به صورت عقلانی است و پیشران‌ها، مسائل بحران‌ساز و بسترها در برنامه هفتم توسعه به درستی دیده شده است.

وی با یادآوری اینکه استان یزد در برنامه محوری در کشور پیشرو بوده و تاکنون برنامه‌های تحولی زیادی همچون یزدِنوین، یزدِ بهره‌ور و یزدِ نوآور را تدوین و به مرحله اجرا گذاشته است، تاکید کرد: راهی جزء اینکه طبق برنامه اصولی و عقلانی در کشور و به تبع آن در استان شروع کنیم و به اصلاح ساختارها و رفع ناترازی‌های موجود بپردازیم وجود ندارد.

«افشین کسالائی» معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه به تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه پرداخت و با بیان اینکه برای تحقق اهداف در استان‌ها باید به سمت برنامه‌محوری حرکت کرد، افزود: برنامه‌های عملیاتی ستون فقرات نظام برنامه‌ریزی است.

به گفته معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور، اجرایی شدن برنامه هفتم توسعه تنها بر منابع عمومی متکی نیست و خلق و تجهیز منابع جدید، باید توسط مدیران در نظر گرفته شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت یزد، کسالائی با اشاره به اینکه برنامه هفتم توسعه علاوه بر ترسیم وضع موجود، آینده اقتصاد و توسعه کشور در سطوح متعدد را مورد توجه قرار داده است، بیان کرد: برنامه هفتم توسعه ناگزیر به برنامه محور بودن است و برای اولین بار این برنامه با پارادایم رشد فراگیر و مبتنی بر سه سطح اصلی‌ترین پیشران‌ها و رد مهمترین بحران‌ها و خلق مهمترین بسترهای پیشرفت کشور ترسیم شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیسی: عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • فساد و مفسد در دولت سیزدهم تحمل نخواهد شد
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد | مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • رئیس جمهور: مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/ مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • رئیسی: مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد/ هر چه به نفع مردم و اقتصاد کشور باشد را انجام می‌دهیم حتی اگر عده‌ای مخالفت کنند
  • مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد
  • دهه نود بدترین دهه زندگی مردم بود
  • اعضای دولت به صورت شبانه‌روزی برای حل مشکلات و توسعه کشور می‌کوشند