Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین محموله واکسن روسی اسپوتنیک‌وی وارد ترکیه شد.

اولین دسته واکسن روسی اسپوتنیک وی وارد ترکیه شد؛ این مطلب در وب سایت روزنامه Gunboyu گزارش شده است.

به گفته این روزنامه، در 14 ژوئن هواپیمای حامل اولین واکسن روسی علیه عفونت ویروس کرونا در فرودگاه بین المللی Esenboga در آنکارا نشست. ترکیه خاطرنشان کرد که داروی روسی به سرعت واکسیناسیون در این کشور کمک می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وزارت بهداشت ترکیه، طی چهار روز گذشته، 200000 نفر در ترکیه به کووید 19 آلوده شده اند، در حالی که شمار مبتلایان جدید همچنان در حال رشد است.

در اوایل ماه مه، وزارت بهداشت ترکیه واکسن ویروس کرونا اسپوتنیک وی روسیه را برای استفاده اضطراری تصویب کرد. این را صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه اعلام کرد.

این سازمان خاطرنشان کرد که استفاده از این دارو توسط ترکیهجان بسیاری را نجات می دهد، از شیوع ویروس جلوگیری می کند و مصونیت طولانی مدت را در مردم ایجاد می کند."

در 28 آوریل، وزیر بهداشت ترکیه Fahrettin Koca اعلام کرد که این کشور 50 میلیون دوز واکسن ویروس کرونا را خریداری می کند. اولین تحویل در ماه مه پیش بینی می شود و کل محموله ظرف شش ماه به کشور تحویل داده می شود./ اسپوتنیک

ساخت قطره بینی واکسن کرونا برای سنین زیر ۱۸ سال در روسیه ارسال سومین محموله واکسن اسپوتنیک‌وی به فیلیپین واکسن اسپوتنیک‌وی تا چند وقت موثر است؟ واکسن روسی کرونا ۹۴.۳ درصد موثر است ویدئو/ از واکسن اسپوتنیک‌وی چه می‌دانیم؟     آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید  

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: واکسن اسپوتنیک واکسن روسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۹۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود پژوهشگران ایرانی به «باستان شناسی جنایی» برای نخستین بار

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، دکتر رسول بابایی، دانشجوی دکترای باستان‌شناسی دانشگاه تهران توانست با موفقیت از رساله دکتری خود با عنوان «باستان‌شناسی جنایی: روش‌های ارزیابی جنایی در تجزیه و تحلیل خشونت در بستر باستان‌شناسی» دفاع کند.

دکتر حسن کریمیان، استاد راهنمای این رساله و مدیر گروه باستان‌شناسی دانشگاه تهران در این خصوص اظهار داشت: «با تربیت این متخصص، زمینه همکاری مؤثر باستان‌شناسان با کارگاهان پلیس جنایی و دستگاه قضائی فراهم آمده است».

وی افزود: پس از همکاری باستان‌شناسان با بازرسان سازمان ملل در کاوش قبور جمعی و تعیین کیفیت تدفین قربانیان جنایانت جنگی در بوسنی هرزه گوین و نیز گورهای جمعی عراق، زمینه همکاری باستان‌شناسان با پلیس جنایی فراهم آمد. این تجربیات تدریجاً منجر به تربیت باستان‌شناسان جنایی و تالیفات بسیار شد؛ به کیفیتی که در کشورهای غربی، این متخصصان در همکاری با سایر دست‌اندرکاران کشف جرایم، ضمن حفاری سیستماتیک و کشف آلات و ادوات مجرمانه موجود در صحنه‌های جرم، در خصوص کمیت و کیفیت وقوع جرم اظهارنظر می‌کنند.

دکتر کریمیان با اشاره به اهمیت باستان‌شناسی جنایی در کشف حقیقت، گفت: از آنجایی که مدیریت صحنة جرم اولین و حساس‌ترین مرحله در تحقیقات جنایی است، باستان‌شناسان جنایی قادر خواهند بود با بکارگیری روش‌های علمی کاوش، ضمن مطالعه دقیق مکان تدفین و اشیا مکشوفه، بازسازی‌های مفیدی برای درک دقیق‌تر صحنه جرم انجام دهند.

در انجام این رساله، که توسط سرهنگ بابایی، از افسران آگاهی ناجا انجام شده است، ضمن بهره‌گیری از تجربیات باستان‌شناسان غربی، پس از مطالعه چند صد پرونده جنایی، ۴۹ مورد را در دستور کار مطالعات میدانی قرار داده و با بهره‌گیری از نتایج مطالعات میدانی، برای اولین بار در کشور، پژوهشی بسیار دشوار در حوزه باستان‌شناسی جنایی انجام شد.

بر اساس یافته‌های این پژوهش، باستان‌شناسی جنایی می‌تواند به عنوان یکی از علوم کشف جرم در کنار پلیس و پزشکی قانونی کشور قرار گرفته و در کشف رازهای پنهان جنایت مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر 6085170 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • همراه داشتن چه وسایلی در فرودگاه استانبول جرم است؟
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • ورود پژوهشگران ایرانی به «باستان شناسی جنایی» برای نخستین بار
  • قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه وارد شبکه ریلی راه‌آهن شرق نشده است
  • قطار ترانزیتی افغانستان -ترکیه وارد شبکه ریلی راه‌آهن شرق نشده است
  • اسپوتنیک: موشک‌های ایران به حفاظت‌شده‌ترین نقطه اصابت کرد
  • دانشمندان واکسنی ساخته‌اند که می‌تواند با هر گونه سویه ویروسی مبارزه کند