Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@12:58:47 GMT

مقدار آب مصرفی شبانه‌روز در تهران

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۹۹۳۱

مصرف آب شرب در تهران امروز دوشنبه به سه میلیارد و ۶۵۶ میلیون لیتر در شبانه روز رسید که این رقم افزایشی است. ناطقان: مصرف آب شرب در شهر تهران به دلیل افزایش دمای هوا هم اکنون به سه میلیارد و ۶۵۶ میلیون لیتر در شبانه روز رسیده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته با یک درصد رشد همراه است.

این رقم در روز ۱۷ خرداد ماه ۳ میلیارد و ۵۷۵ میلیون لیتر، ۱۸ خرداد ماه تا ۳ میلیارد و ۴۸۰ میلیون لیتر، ۱۹ خرداد ماه ۳ میلیارد و ۵۵۴ میلیون لیتر ،۲۰ خرداد ۳ میلیارد و ۵۷۸ میلیون لیتر، ۲۱ خردادماه ۳ میلیارد و ۵۲۱ میلیون لیتر و در روز ۲۲ خرداد ماه به ۳ میلیارد و ۵۵۵ میلیون لیتر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یکی دیگر از دلایل افزایش مصرف آب، شیوع ویروس کرونا و مصرف آب برای رعایت بهداشت است که البته از مشترکین تهرانی تقاضا می‌شود که با توجه به گرمای هوا و ورود به زمان اوج مصرف در مصرف آب صرفه‌جویی کنند. منبع: مهر برچسب ها: مصرف ، آب ، تهران

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مصرف آب تهران میلیون لیتر ۳ میلیارد خرداد ماه مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۹۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنترل کیفیت آب شرب با استاندارد‌های ملی و بین المللی در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، بهزاد برارزاده در حاشیه بازدید از مراحل کنترل کیفیت آب آشامیدنی مردم در آزمایشگاه مرکزی ساری اظهار داشت: کنترل کیفیت آب شامل تست‌های شیمیایی و میکروبیولوژی و بررسی آلودگی‌های ممکن از جمله موادآلی و شیمیایی، میکروب‌ها و مواد معدنی و نیز ارزیابی‌های مختلف در راستای اطمینان از سلامت آب برای مصارف انسانی ایمن و بهداشتی است در همین زمینه برای کنترل کیفیت آب و اطمینان از پایبندی به استاندارد‌ها اقداماتی شامل مانیتورینگ وتست‌های منظم برروی آب صورت می‌گیرد

او با اشاره به فرایند‌های تصفیه موثرآب شرب اظهار داشت: فرایند‌های تصفیه آب با انجام فیلتراسیون، دیس اینفکتانت‌ها وانحلال مواد آلی اجراء می‌شود تا بهداشت آب به حداکثر برسد در همین راستا سیستم‌های کنترل کیفیت آب با قابلیت پاسخگویی به انواع بحران‌ها وحوادث ناگهانی مانند آلودگی ناشی از حوادث طبیعی یا آلودگی ناشی از فعالیت‌های انسانی و ... را مدیریت می‌کنند.

مدیر عامل آبفا مازندران در خصوص فرایند ارزیابی کیفی آب شرب مصرفی مردم تصریح کرد: ارزیابی کیفیت آب شرب مصرفی مردم با انجام نمونه برداری، تست‌های فیزیکی وشیمیایی، تست‌های میکروبیولوژیکی همچنین ارزیابی میزان موادضدعفونی کننده آب، تجزیه وتحلیل داده‌ها وارزیابی استاندارد‌ها و در نهایت گزارش دهی و اقدامات تصحیحی صورت می‌گیرد.

برارزاده اقدامات کنترلی کیفیت آب شرب را تشریح کرد و گفت: نمونه‌هایی از آب منابع مختلف شامل چاه‌ها وچشمه ها، رودخانه ها، دریاچه‌ها ویا سیستم‌های تصفیه آب همچنین از مخازن آبی، شبکه توزیع ونقاط انتهایی شبکه گرفته می‌شود.

او افزود: در این مراحل انواع متنوعی از پارامتر‌های قابل سنجش نظیر مواد محلول، موادآلی، موادمعدنی، موادمضر مانند فلزات سنگین و همچنین اندازه گیری ویژگی‌های فیزیکی مانند رنگ، طعم، بو، درجه اسیدیته و الکتریکیت آب پایش می‌شود و حضور باکتری‌ها از جمله باکتری‌های اشریشیا کولای، سالمونلا وغیره...، ویروس ها، اسپور‌ها و مواد دیگر میکروبیولوژیکی که برای سلامتی ممکن است مضر باشند مورد بررسی قرار می‌گیرند.

مدیر عامل آبفا مازندران با اشاره به اطمینان از میزان مواد ضدعفونی کننده مورد استفاده برای حذف وکنترل آلودگی اولیه و پیشگیری از بروز آلودگی‌های ثانویه از انجام سنجش‌های متعدد خبر داد و گفت: در نهایت نتایج تست‌ها با استاندارد‌های ملی و بین المللی مقایسه می‌شود تا مطمئن شویم آب مصرفی مردم با معیار‌های بهداشتی وکیفیتی مطابقت دارد.

او در پایان این گفتگو اظهار داشت: نتایج ارزیابی به مراجع مربوطه و مردم اطلاع رسانی می‌شود تا مردم ازکیفیت آب مصرفی خود آگاه شوند.

دیگر خبرها

  • صنایع و سازمان‎ها قسمتی از برق مصرفی را خودشان تولید کنند
  • دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه بامداد شنبه شارژ می‌شود
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت ماه بامداد شنبه شارژ می شود
  • زمان واریز سهمیه بنزین اردیبهشت‌ اعلام شد | چند لیتر واریز می شود؟
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ بامداد شنبه شارژ می‌شود
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ امشب شارژ می‌شود
  • کنترل کیفیت آب شرب با استاندارد‌های ملی و بین المللی در مازندران
  • صرفه جویی بیش از ۴۷ میلیون لیتر بنزین در ایلام
  • چهره شهر تهران از اعتیاد و توزیع مواد مخدر پاک شده است