Web Analytics Made Easy - Statcounter

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: وقتی امروز نیز صحبت از پیشرفت کشور می‌کنیم به این معنا نیست که دانش‌آموزان و دانشجویان در این عرصه نقش‌آفرینی ندارند؛ همین امروز نوجوان و جوان ما باید نقش خود را در این جهاد و جهش پیدا کنند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، سعید جلیلی نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری امروز در برنامه گفت‌وگو محور خود با نوجوانان و دانش آموزان که عصر امروز در مجتمع سرچشمه تهران برگزار شد گفت: بسیاری از شهدای ما دانش آموزان بودند؛ آنها در همان سنین نوجوانی و جوانی نسبت به مسائل اساسی کشور نقش‌آفرینی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین وقتی امروز نیز صحبت از پیشرفت کشور می‌کنیم به این معنا نیست که دانش‌آموزان و دانشجویان در این عرصه نقش‌آفرینی ندارند؛ همین امروز نوجوان و جوان ما باید نقش خود را در این جهاد و جهش پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه من هم قبول دارم که نظام آموزشی ما بیشتر یک نظام منفعل است تا آنکه نقش آفرین شود تصریح کرد: وقتی صحبت از جهش تولید می‌شود، مهمترین تولید، تولید سرمایه انسانی و رویش‌های جوان در کشور است. این کار برنامه می‌خواهد و شروع کارش از سنین کودکی و دوران مدرسه است. اگر جوان ما احساس رشد پیدا نکند، یعنی مسیر غلط طی شده است. دوازده سال از بهترین دوران عمر در کودکی و نوجوانی و پس از ان نیز یک بازه ده‌ساله تا دکتری.

جلیلی خاطرنشان کرد: جوان ما بهترین ساعات عمرش را در اختیار نظام آموزشی قرار می‌دهد؛ نظام آموزشی مطلوب آن است که آن جوان بعد از طی این مراحل، احساس بالندگی و رشد پیدا کند نه احساس سرخوردگی. دغدغه امروز جوان ما این است که چگونه باید در این سیستم استعدادهایش دیده شود؟ یکی در علوم انسانی یکی در فنی و دیگری در هنر و نقاشی؛ همه این ها برای پیشرفت و جهش کشور لازم است.

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ضمن تاکید بر اینکه دولت نسبت به این نظام آموزشی مسئول است گفت: یکی از اشکالات دولت‌ها این بوده است که اصلاحات بنیادین در زمینه‌های مختلف را بخاطر برخی کارهای روبنایی رها می‌کنند. باید بسترهای لازم برای شناسایی و رشد استعدادهای جوانان را فراهم کنیم. حکومتی می تواند مدعی جهش و حکمرانی خوب باشد که برای احاد جامعه خود برنامه داشته باشد‌. جوان ما امروز نباید این حس را داشته باش  که استعدادش در خارج دیده می‌شود.

وی ادامه داد: در زمینه آموزش و پرورش، با تقسیم‌بندی مقاطع به سه دسته، برنامه‌ای نوشتیم که ما را از وضع فعلی به وضعیت مطلوب برساند. در هر پایه مدرسه الگو را طراحی کردیم و نسبت به مسائل مختلف نظیر کتب درسی و یا فضای آزمایشگاهی و .. وضعیت مطلوب را تعریف کردیم.

جلیلی گفت: بودجه‌ای که امروز برای  آموزش و پرورش هزینه می‌کنیم و  معتقدیم بیشتر هم باید بشود؛ برای هر دانش‌آموز به صورت متوسط بیش از هشت میلیون تومان هزینه می‌شود؛ این درحالی است که این بودجه تنه می‌زند به بودجه مدارس غیردولتی. این اتفاق نشان می‌دهد که بودجه خوب است اما مدیریت بودجه در سیستم آموزشی دچار مشکل است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: آموزش تفکر، مبنای ما در آموزش و پرورش است؛ سیستم آموزشی ما در این زمینه بسیاری ضعیف است.عدم شناخت دقیق استعدادها یکی دیگر از مشکلات بنیادین در سیستم آموزشی ماست. در همه‌ی زمینه‌ها کشور نیازمند افراد تحصیلکرده است اما اگر استعدادها در رشته‌های مختلف شناخته نشود، جهش واقعی رخ نخواهد داد.جالب است؛ برخی مواقع سوالات دینی کنکور را جلوی یک مجتهد هم بگذارند، ممکن است بین دو گزینه شک کند!

وی افزود: کنکور یک نوع امتحان است؛ اما این امتحان باید واقعی باشد تا بتوانیم استعدادها و علاقمندی‌ها را هم شناسایی کنیم. دغدغه شغلی دانش‌آموزان، دغدغه درستی است؛ یک فردی که فوق لیسانس جامعه‌شناسی گرفته، الان در کار خرید و فروش موبایل است. خب مشخصا برنامه‌ در نظام آموزشی به درستی اجرا نمی‌شود. ما بررسی کردیم؛ امروز ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و امکانات بسیار خوبی در کشور داریم که دولت به سراغ آنها نرفته است.

جلیلی همچنین در خصوص اموزش و پرورش نیز گفت: درباره وزارت آموزش و پرورش که بیش از یک میلیون کارمند دارد و بسیار بزرگ است. این درحالی است که کل کارمندان وزارت خارجه یک درصد این مقدار هم نمی‌شود. به وزیر آموزش و پروش می‌گویند چرا استعفا کردی؟ می‌گوید چون رئیس جمهور دو سال است به من وقت ملاقات نداده است؛ این خیلی اتفاق بدی است.

ادامه دارد...

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری آموزش و پرورش دانش آموزان نظام آموزشی آموزشی ما جوان ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۰۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید طریفی حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: ما امسال موافقت اصولی راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری را در ۳ استان خوزستان، آذربایجان غربی و گلستان اخذ کردیم. یک مدرسه سمپاد عشایری هم در استان فارس داریم که از سال‌های گذشته فعالیت می‌کرده اما در بقیه مناطق کشور مدرسه سمپاد عشایری نداشتیم.

وی ادامه داد: برای اولین بار بود که پس از سال‌ها با راه‌اندازی این مدارس موافقت شد و برای سال تحصیلی پیش رو یکی از استان‌ها توانسته زیرساخت لازم را فراهم کند تا ما بتوانیم از مهرماه حدود ۴۰ دانش‌آموز در دوره اول متوسطه در گروه پسران در آذربایجان غربی داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اکنون هم ثبت‌نام این مدرسه ادامه دارد و دانش‌آموزان عشایر استان آذربایجان غربی می‌توانند این مدرسه را انتخاب کنند.

به گفته طریفی حسینی این مدرسه به صورت شبانه‌روزی اداره خواهد شد و یک فضای آموزشی خوب و کاملاً استاندارد است که در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در بین دانش‌آموزان عشایر، دانش‌آموزان بسیار با استعداد و بسیار باهوش و نخبه‌ای وجود دارد که بعضاً به خاطر مناطق عشایری و شرایط خاص زندگی آن‌ها، امکان تحصیل‌شان در مدارس شهری، سخت است و ما می‌خواهیم چنین مدارسی به صورت شبانه‌روزی در حوزه عشایر داشته باشیم تا بتوانیم این دانش‌آموزان با استعداد و نخبه را وارد و متناسب با استعدادشان زمینه مناسب و امکانات لازم را برای‌شان فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: از مهرماه برای این مدرسه دانش‌آموز جذب می‌کنیم و سال به سال پایه‌های این مدرسه تکمیل خواهد شد، در دوره دوم متوسطه و همینطور برای گروه دختران برنامه‌ریزی خواهیم کرد که تکمیل شود.

طریفی حسینی گفت: استان خوزستان و گلستان هم موافقت اصولی دارند و از سال تحصیلی آینده با توجه به تمهید مقدماتی که باید انجام شود و حساسیتی که ما در مدارس سمپاد داریم از نظر فضای آموزشی و معلم و … که باید تأمین شود، برای سال آتی این دو استان هم دانش‌آموز جذب می‌کنند و به تدریج در بقیه استان‌ها نیز این مدارس راه‌اندازی خواهد شد.

کد خبر 6080727

دیگر خبرها

  • «تک ماده» برای ۴ درس؛ کمک به دانش‌آموز یا پوشاندن ضعف آموزش در مدارس؟/ «کاهش معدل از سخت‌تر شدن سوال‌ها نیست از کاهش سطح آموزشی است»
  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • ایجاد شرایط مشارکت پر رنگ شهروندان و دانش آموزان در برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم
  • آزمون‌های نهایی دانش آموزان به سازمان جدید سنجش واگذار می شود
  • روایان پیشرفت در مدارس آذربایجان شرقی راه اندازی شود
  • آماده میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزان هستیم
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می شوند/ ضعف نظام آموزشی
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور