Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-03-29@16:01:35 GMT

سایت AFC: مصاف دیدنی ایران و عراق برای صدرنشینی

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۰۱۵۹

سایت AFC: مصاف دیدنی ایران و عراق برای صدرنشینی

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به ارزیابی دیدار حساس ایران و عراق در انتخابی جام جهانی پرداخت. به گزارش ایسنا و به نقل از سایت AFC، رقابت برای رسیدن به جایگاه برتر نویدبخش پایان جذابی برای گروه C است. عراق با ۱۷ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و با یک تساوی نیز خیالش بابت صدرنشینی در گروه راحت می‌شود. 

این در حالی است که شکست ایران برابر عراق ممکن است به حذف این تیم بیانجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم ملی فوتبال ایران تاکنون ۳ برد را در کشور بحرین به دست آورده است. برتری برابر کامبوج، بحرین و هنگ کنگ باعث شد تا ایران ۹ امتیاز کسب کند و اکنون تیم ملی تلاش خواهد کرد تا چهار پیروزی از چهار بازی را نیز  تثبیت کند. 

نباید فراموش کرد که عراق، یک چالش سخت‌تر خواهد بود و به همین خاطر دراگان اسکوچیچ از تمام بازیکنان خود خواسته است تا تمرکز خود را حفظ کنند زیرا سومین حضور متوالی در فینال جام جهانی فیفا را می توانند به دست بیاورند. 

ایران تاکنون ۱۶ گل در ۳ دیدار به ثمر رسانده است در حالی که خط دفاعی نیز قاطع بوده است و فقط هنگ کنگ توانسته است یک گل به ایران بزند. 

در همین حال، عراق ممکن است فقط به تساوی احتیاج داشته باشد اما بعید به نظر می‌رسد سرکو کاتانچ، سرمربی سرمربی عراق یک بازی دفاعی را مقابل تیم ایرانی که میل به گلزنی دارد  در دستور کار قرار دهد.

عراق با شکست ۴-۱ کامبوج کار خود را از سر گرفت اما در برابر هنگ کنگ با گل به خودی فونگ هینگ وا توانست سه امتیاز را بدست آورد.

انتهای پیام

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: انتخابی جام جهانی 2022 قطر تیم ملی فوتبال عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۰۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدرنشینی زشت مهدی طارمی!

مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر در سال ۱۴۰۲ برگزار شد که دستاورد ویژه‌ای برای فوتبال کشورمان نداشت. تیم ملی ایران در شرایطی که دومین تیم مُسن جام به شمار می‌رفت، از شکستن طلسم قهرمانی بازماند و برای هفتمین بار در مرحله نیمه‌نهایی شکست خورد تا نه در جوانگرایی به توفیقی رسیده باشد، نه در کسب موفقیت.

علاوه بر ناکامی‌هایی که در مستطیل سبز به ضرر تیم ملی رقم خورد، رفتار ملی‌پوشان یا عوامل تیم و بی‌توجهی به قانون سبب شد ایران در احکام کمیته انضباطی و اخلاق کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به نامی پُرتکرار تبدیل شود.

این کمیته برای جام ملت‌های آسیا در مجموع ۶۷ حکم صادر کرده که عوامل فوتبال کشورمان ۱۲ بار جریمه شده‌اند. فدراسیون فوتبال و مهدی طارمی هر کدام چهار مرتبه و امیر قلعه‌نویی، علیرضا جهانبخش، سعید عزت‌اللهی و شجاع خلیل‌زاده هر کدام یک بار توسط کمیته انضباطی و اخلاق AFC نقره داغ شدند. بدین ترتیب مهدی طارمی در صدر جدول جریمه‌ها قرار گرفت!

یکی از جرایم فدراسیون فوتبال، به ورود یک هوادار تیم ملی ایران به زمین در جریان دیدار با امارات مربوط می‌شد که فدراسیون به میزان سه هزار دلار جریمه شد. اتفاقی که آتش آن، دامن فدراسیون فوتبال قطر را هم گرفت و این فدراسیون را نیز به پرداخت سه هزار دلار محکوم کرد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا تا لحظه تنظیم این گزارش (جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳)، فدراسیون فوتبال و اعضای تیم ملی ایران را در مجموع به مبلغ ۶۷ هزار و ۴۵۰ دلار جریمه کرده که رقم قابل توجهی محسوب می‌شود. ۲۲ هزار دلار از این رقم سهم مهدی طارمی است و فدراسیون فوتبال نیز در چهار حکم، جمعاً به پرداخت ۱۸ هزار و ۴۵۰ دلار محکوم شده است.

این احکام در شرایطی صادر شده که همه محکومیت‌ها، مطابق آیین‌نامه برگزاری جام ملت‌های آسیا بوده و مطالعه این آیین‌نامه، به کاهش جرایم ملی‌پوشان کمک می‌کرد.

 

دیگر خبرها

  • بازی دوستانه استقلال مقابل شاگردان رضا عنایتی
  • صدرنشینی زشت مهدی طارمی!
  • اقدام احتیاطی ژاوی: آرائوخو و کریستنسن برابر لاس پالماس بازی نمی‌کنند
  • شهرداری گرگان – الشرطه عراق در تهران
  • سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا؛ شهرداری گرگان – الشرطه عراق در تهران
  • پیروزی شهرداری ارومیه مقابل شهداب یزد
  • لیگ دسته اول فوتبال| تداوم صدرنشینی خیبر در شب بُرد مدعیان
  • تداوم صدرنشینی خیبر در لیگ یک
  • مصاف شهرداری گرگان با الشرطه عراق در نیمه‌نهایی سوپرلیگ غرب آسیا
  • پاراگلایدر و سوارکاری؛ تجربه دو تفریح مهیج در سفر به گلستان