Web Analytics Made Easy - Statcounter

​آب هندوانه جزو نوشیدنی‌های فوق‌العاده‌ای است که سرشار از ویتامین بوده و به خوبی رفع عطش می‌کند. علاوه براین رنگ زیبا و طعم دلچسب آن، روزتان را می‌سازد و شما را سر ذوق می‌آورد. در این مطلب 6 دلیل خوب می‌آوریم که جای هیچ شکی برای مصرف این نوشیدنی دلچسب باقی نمی‌گذارد.

به گزارش برنا؛ هوا گرم است و از هر چه بگذریم طعم آب‌میوه‌های خنک گواراتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته توصیه می‌شود دور آبمیوه‌های آماده و صنعتی را خط قرمز بکشید چون سرشار از قند، نگهدارنده‌ها و رنگ‌های خوراکی هستند؛ اما آب‌میوه‌های طبیعی نه تنها در دل این گرما بدنتان را خنک و آب آن را تامین می‌کنند بلکه سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن هستند. در بین آبمیوه‌های طبیعی آب هندوانه جزو نوشیدنی‌های فوق‌العاده‌ای است که سرشار از ویتامین بوده و به خوبی رفع عطش می‌کند. علاوه براین رنگ زیبا و طعم دلچسب آن، روزتان را می‌سازد و شما را سر ذوق می‌آورد. در این مطلب 6 دلیل خوب می‌آوریم که جای هیچ شکی برای مصرف این نوشیدنی دلچسب باقی نمی‌گذارد. با ما همراه باشید.

پاکسازی بدن

نباید که خدای نکرده مریض شوید تا به فکر مراقبت از کلیه‌ها، کبد یا روده‌تان بیفتید. یک روش سالم و طبیعی برای مراقبت هر چه بیشتر از این ارگان‌ها وجود دارد و آن نوشیدن آب هندوانه است. یکی از خواص آب هندوانه این است که آمونیاک را به اوره تبدیل می‌کند و باعث دفع ضایعات بدن می‌شود. این نوشیدنی به دلیل میزان بالای آبی که دارد به تجزیه مواد غذایی هضم شده کمک می‌کند و به این ترتیب باعث می‌شود روده به درستی کار کند.

قهرمان تامین آب بدن

اگر یک میوه ایده آل برای تامین آب بدن وجود داشته باشد هندوانه است. این میوه آب‌دار از 92 درصد آب تشکیل شده است. هندوانه یکی از میوه‌های کم کالری است بنابراین می‌توانید آب آن را با خیال راحت میل کرده و رفع عطش کنید. زمانی‌که بدن عرق می‌کند آب و همچنین سدیم و پتاسیم از دست می‌دهد. این مسئله نیز باعث بروز مشکلاتی مانند سرگیجه، گرفتگی عضلانی، حالت تهوع و همچنین دهیدراته شدن بدن می‌شود. باید بدانید که پوست هندوانه نیز سرشار از ویتامین‌ها به‌ویژه ویتامین‌های Aو B6 و همچنین مواد معدنی است. بنابراین توصیه می‌شود از مصرف آب هندوانه غافل نشوید.

آب هندوانه برای پیشگیری و مقابله با احتباس آب مفید است بنابراین برای همه و بویژه خانم‌ها مفید است. آب هندوانه خاصیت ادرارآوری دارد. این مسئله نیز باعث می‌شود مایعات مازاد بدن با سرعت بیشتری دفع شوند. بنابراین باعث کاهش احتباس آب بدن و کاهش ورم آن می‌شود. خانم‌ها معمولا در دوران سیکل ماهانه دچار احتباس آب می‌شوند. به طوری‌که بدنشان ورم می‌کند. آب هندوانه به خانم‌های باردار نیز توصیه می‌شود. چون ورم و احساس سنگینی ناشی از احتباس آب در دوران بارداری بسیار رایج است. نوشیدن آب هندوانه در خانم‌های باردار برای معده‌شان خوب است چون این نوشیدنی مطلقا اسیدی نیست.

برای افزایش میل جنسی آقایان

آب هندوانه میل جنسی را افزایش می‌دهد و این مسئله به طور علمی به اثبات رسیده است. هندوانه حاوی «ال- سیترولین» است که یک اسیدآمینه بوده و باعث انبساط عروق خونی می‌شود. درست است که نمی‌توان ادعا کرد آب هندوانه جایگزین کامل ویاگرا است؛ اما با این حال به عقیده متخصصان هندوانه باعث بهبود حالت نعوظ در مردان می‌شود.

مفید برای ورزشکاران

هر کس ورزش مورد علاقه خود را دارد. برخی افراد علاقمند به یوگا هستند در حالی‌که برخی دیگر ورزش‌های سنگین‌تر را ترجیح می‌دهند. واقعیت این است که بعد از ساعت‌ها دوچرخه‌سواری بدن دچار خستگی شدید عضلانی می‌شود. متاسفانه خستگی و کوفتگی عضلانی بعد از ورزش باعث می‌شود برخی افراد از خیر ورزش کردن بگذرند. آب هندوانه بهترین راه‌حل برای مقابله با این مشکل است. در واقع نوشیدن یک لیوان بزرگ آب هندوانه قبل از شروع جلسه ورزشی باعث آبرسانی به بدن شده و همچنین مانع از بروز دردهای عضلانی می‌شود. این تاثیر هندوانه همچنان به دلیل وجود سیترولین است. برای اینکه این تاثیر هندوانه چند برابر شود می‌توانید از پوست هندوانه نیز استفاده کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از یک عدد گوجه‌فرنگی در تهیه آب هندوانه تاثیر آن را بیشتر کنید.

حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی

هندوانه حاوی ماده‌ای به نام لیکوپن است. لیکوپن یک رنگدانه کاروتنوئیدی است که در گوجه فرنگی نیز وجود دارد و این مواد غذایی رنگ قرمز خود را مدیون این ماده هستند. باید بدانید که هر 300 گرم آب هندوانه 18.16 میلی‌گرم لیکوپن دارد. درست است که میزان این آنتی‌اکسیدان در گوجه فرنگی به مراتب بیشتر است اما واقعیت این است که سر کشیدن یک لیوان آب گوجه‌فرنگی چندان دل‌انگیز نیست و نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای آب هندوانه خوش‌رنگ باشد. لیکوپن خواص متعددی دارد. به این ترتیب که باعث بهبود وضعیت پوست شده و از آن در برابر اشعه‌های ماورای بنفش محافظت می‌کند. خوشبختانه نوشیدن آب هندوانه مانع از آفتاب‌زدگی می‌شود. نتایج پژوهشی که در دانشگاه دوسلدورف آلمان انجام شده است این آنتی اکسیدان باعث خنثی شدن اثرات رادیکال‌های آزاد می‌شود که کاری جز آسیب زدن به بدن و پیری زودهنگام ندارند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ویتامین مواد غذایی پوست بارداری مردان یوگا گوجه فرنگی آلمان قند گوجه فرنگی مواد غذایی ویتامین یوگا سرشار از ویتامین آب هندوانه گوجه فرنگی احتباس آب خانم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۰۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوردن این میوه سلامت استخوان‌ها را تضمین می‌کند

خیار با داشتن ۹۶ درصد آب در آب‌رسانی به بدن رقیب کاهو محسوب می‌شود. به همین دلیل یک گزینه‌ی عالی برای آبرسانی بدن محسوب می‌شود. با وجود آنکه بیشتر مردم خیار را در خانواده سبزیجات و صیفی‌جات جای می‌دهند، این ماده غذایی نوعی میوه به‌شمار می‌رود؛ میوه‌ای بسیار مغذی و آبدار.

به گزارش ایسنا؛ این میوه منبع خوبی برای تامین آب بدن است و از آنجا که کالری، چربی، کلسترول و سدیم کمی دارد، برای بدن بسیار مفید است.

فواید خیار چیست؟

به گزارش وری‌ول هلث، مزایای این میوه از آب‌رسانی تا کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها و همچنین سلامت پوست را شامل می‌شود.

آب‌رسانی: خیار با داشتن ۹۶ درصد آب در آب‌رسانی به بدن رقیب کاهو محسوب می‌شود. بنابراین، منبع بسیار خوبی برای آب‌رسانی است.

دریافت آب کافی برای سلامت شما حیاتی است، چون آب:
- دمای بدن را تنظیم می‌کند
- مفاصل را نرم نگه می‌دارد
- از عفونت جلوگیری می‌کند
- مواد مغذی را به سلول‌ها می‌رساند
- به حفظ عملکرد درست اندام‌ها کمک می‌کند
- به خواب بهتر کمک می‌کند
- حافظه و خلق‌وخو را بهبود می‌بخشد

سلامت استخوان: محتوای زیاد ویتامین K در خیار این میوه را منبعی عالی برای سلامت استخوان‌ها می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که سطح پایین این ویتامین در بدن با میزان زیاد شکستگی استخوان ارتباط دارد.

کاهش خطر سرطان: خیار حاوی پلی‌فنول‌هایی به نام «لیگنان» است. پلی‌فنول ترکیبی گیاهی است که به‌عنوان آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند. این ترکیبات گیاهی برای سلامت بدن مزیت‌های بسیاری دارند از جمله در کاهش خطر برخی از سرطان‌ها موثرند.

متخصصان دریافته‌اند که مصرف لیگنان در افراد یائسه مبتلا به سرطان پستان مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری را در این افراد کاهش چشمگیری می‌دهد. همچنین برخی مطالعات حاکی از آن است که مصرف لیگنان با کاهش خطر ابتلا به سرطان‌های دیگری مانند سرطان مری، سرطان معده و سرطان روده بزرگ مرتبط است.

سلامت قلبی-عروقی: خیار حاوی فلاونوئید‌ها یا مواد مغذی گیاهی است که برای سلامت قلب مفیدند. متخصصان دریافته‌اند که فلاونوئید‌ها به دلیل داشتن خواص زیر، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهند:

آنتی‌آتروژنیک (جلوگیری از تشکیل پلاک در عروق)
ضد ترومبوز (جلوگیری از لخته شدن خون)
آنتی‌اکسیدان (جلوگیری از آسیب سلولی ناشی از رادیکال‌های آزاد)

کنترل قند خون: طبق یافته‌های پزشکی، خیار دارای خاصیت آنتی‌هایپرگلیسمی است، به این معنی که میزان گلوکز در خون را کاهش می‌دهد. افراد مبتلا به دیابت در تنظیم انسولین و عملکرد قند خون مشکل دارند. خیار یکی از مکمل‌های رژیم غذایی افراد مبتلا به دیابت است که به تنظیم قند خون کمک می‌کند.

ضد التهاب: خیار و پوست آن به‌دلیل خاصیت ضدالتهابی که دارد، معمولا به‌صورت موضعی روی پوست استفاده می‌شود. از برش‌های خیار برای کاهش پف چشم و تسکین آفتاب‌سوختگی نیز استفاده می‌شود، زیرا این میوه تحریک ناشی از آفتاب‌سوختگی را آرام و پوست را خنک می‌کند و موجب کاهش تورم می‌شود.

ارزش غذایی خیار: به گزارش ایندیپندنت، با وجود آنکه خیار عمدتا از آب تشکیل شده، اما مواد مغذی زیادی نیز دارد و البته کالری آن نیز بسیار کم است. هر خیار حاوی ۴۵ کیلوکالری، ۲ گرم پروتئین، ۱۱ گرم کربوهیدرات، ۱.۵ گرم فیبر، ۴۸ میلی‌گرم کلسیم، ۳۹ میلی‌گرم منیزیم، ۷۲ میلی‌گرم فسفر، ۴۴۲ میلی‌گرم پتاسیم، ۸ میلی‌گرم ویتامین ث، ۴۹ میکروگرم ویتامین K و ۵ گرم قند است.

چه کسانی باید از خوردن خیار پرهیز کنند؟

خوردن خیار فواید بسیاری دارد، اما برخی‌ها ممکن است به دلایل مختلف نتوانند خیار بخورند:

مشکلات گوارشی: مصرف خیار در برخی از افراد موجب حالت گازدار شدن معده یا سوءهاضمه می‌شود. اگر سندرم روده تحریک‌پذیر یا بیماری گوارشی دیگر دارید، در مصرف خیار احتیاط کنید.

اختلال لخته شدن خون: اگر اختلال انعقاد خون دارید یا از دارو‌های رقیق‌کننده خون استفاده می‌کنید در خوردن خیار زیاده‌روی نکنید، زیرا غذا‌های سرشار از ویتامین K ممکن است با رقیق‌کننده‌های خون تداخل اثر داشته باشند.

آلرژی: اگر تب یونجه یا رینیت آلرژیک دارید، ممکن است مستعد ابتلا به سندرم آلرژی دهانی بر اثر خوردن خیار باشید. سندرم آلرژی دهانی نوعی حساسیت غذایی است که با واکنش به خوردن برخی مواد غذایی مانند میوه‌ها و دانه‌ها و سبزیجات ایجاد می‌شود و اغلب با التهاب مخاط بینی همراه است.

به هر ترتیب، خواص این میوه سرشار از آب کم نیست. با خوردن روزانه خیار می‌توانید به بدن آب‌رسانی کنید و همچنین برخی ویتامین‌های مورد نیاز را به بدن برسانید. اما در صورت احتمال بروز مشکلات گوارشی یا آلرژی و حساسیت غذایی بهتر است در مصرف خیار احتیاط کنید.

دیگر خبرها

  • یک کشف شگفت انگیز درباره «بتهوون»
  • رابطه شگفت‌ انگیز استراحت ضربان قلب با طول عمر
  • آمادگی شگفت‌انگیز کاپیتان پرسپولیس در سال نو
  • کامبک شگفت‌انگیز فولاد: عطایی اینجاست در فینال
  • ۶ فایده بی‌نظیر خیار؛ خوردن خیار به این افراد توصیه نمی‌شود
  • نمای شگفت‌انگیز ماه از ایستگاه فضایی
  • عکس برتر فضایی هفته / نمای شگفت‌انگیز ماه از ایستگاه فضایی
  • عکس| آمار شگفت انگیز رونالدو در لالیگا
  • تصویر روز ناسا؛ سایه شگفت‌انگیز ماه روی زمین
  • خوردن این میوه سلامت استخوان‌ها را تضمین می‌کند