Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو با اشاره به برگزاری خوب جشنواره منطقه‌ای فیلم‌های صد ثانیه‌ای آب و انرژی اظهار کرد: امید است کارهایی نظیر این جشنواره هیچ‌گاه به‌عنوان یک جرقه تلقی نشود بلکه آغاز حساب شده یک راه پایدار باشد. شرکت‌های تولید و عرضه آب و انرژی و جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب بیش از پیش به این عرصه‌ها بپردازند چراکه زمانی موفق خواهیم شد که بتوانیم مدل‌های صحیح مصرف که سازگار با شرایط اقلیمی را همانگونه که نیاکان ما هزاران سال پیش آنها را ابداع کرده‌اند، بازتولید کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌گزارش ایسنا، رضا اردکانیان روز دوشنبه در آیین پایانی نخستین جشنواره منطقه‌ای فیلم‌های صدثانیه‌ای آب و انرژی، با بیان اینکه این مهم مستلزم آغوش بازتری برای هنرمندان، نویسندگان، فیلمسازان و همه کسانی است که زبان مناسب‌تری برای گفت‌وگو با مردم و مصرف کنندگان دارند، خاطرنشان کرد: هفته محیط زیست پشت سر گذاشته شد و شرایط کرونایی قطعا مانع از این است که این جشنواره‌ها و برنامه‌ها به شکل مورد نظر و مطلوب برگزار شود اما به جهت همه  امتیازهایی که این آثار برگزیده دارند، شایسته است مجموعه این آثار برای همه مخاطبان آماده و منتشر شود.

وی با تاکید بر آماده سازی عرصه برای حضور کارشناسان و علاقمندان علوم اجتماعی در سازمان دولت و وزارت نیرو افزود: این روزها با چالش اصلی بحث مصرف منابع زیست محیطی و بعضا مصرف نابهنجار این منابع مواجه هستیم و این، به لحاظ تخصصی، کار کارشناسان و دانشمندان، هنرمندان و علاقمندان این عرصه است.

وی همچنین با اشاره به تاسیس مرکز امور اجتماعی آب و انرژی در وزارت نیرو و فعالیت بسیار گسترده روابط‌عمومی‌های صنعت آب و برق در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و هنری طی چند سال اخیر گفت: جشنواره‌های مختلفی در این چند سال برگزار شد و امیدواریم جشنواره منطقه‌ای فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای آب و انرژی شروع خوبی در این زمینه باشد تا در سطح منطقه بتوانیم کارهای بیشتری را در جشنواره‌های بعدی شاهد باشیم.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: دستاورد مهمی که همه ما به نسبت‌های مختلف در تحصیل آن شریک هستیم و به عنوان باقیات و صالحات استمرار پیدا خواهد کرد، این است که ما عرصه آب و انرژی را بر روی گروه اجتماعی کم کم باز کردیم و انشالله عرصه‌ای تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: روابط عمومی‌ها با وارد شدن به عرصه اجتماعی، به عنوان یک پل ارتباطی بین سازمان دولت  مصرف کنندگان و ذی نفعان در حال انجام وظیفه هستند و اصحاب رسانه به عنوان یک ارتباط ثابت و قابل اطمینان این پل ارتباطی را مستحکم‌تر کردند.

اردکانیان همچنین گفت: همانگونه که در کشورمان به عنوان کشوری خشک و نیمه خشک نیازمند سازگاری با کم آبی هستیم در موضوع محیط زیست هم باید مدل‌های سازگار با این اقلیم را بتوانیم تولید و عرضه کنیم.

وزیر نیرو با بیان این که حفظ محیط زیست یک موضوع جهانی و قابل اهمیتی است اظهار داشت: از زوایه دست اندازی‌های بشر به طبیعت محیط زیست آسیب زیادی دیده اما درمان این آسیب با نسخه یکسانی صورت نخواهد پذیرفت.

طبق اعلام وزارت نیرو، وی افزود: همانطور که برای تامین آب روش‌هایی داریم که این روش‌ها در قاره سبز اروپا اصلا شناخته شده نیست و یا اگر به لحاظ نظری شناخته شده باشد اما از نظر عملی مورد تجربه قرار نمی گیرد، خاص اقلیم ماست و حفظ محیط زیست هم در عین حال نیازمند نوعی سازگاری با اقلیم است.

وی ادامه داد: مدل‌ها، روش‌ها، شیوه‌ها، حتی بیان حساسیت‌های حفظ محیط زیست باید متناسب با شرایط اقلیمی باشد. این عرصه، عرصه‌ای است که هر چقدر سرمایه گذاری بیشتری روی آن داشته باشیم تاثیرگذاری بیشتری هم خواهد داشت.

اردکانیان اظهار داشت: خوشبختانه کارهای خوبی آغاز شده و انشالله کارهای خوب تری مخصوصا در دولت سیزدهم دنبال خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزير نيرو آب و انرژی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۰۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه + فیلم

ایسنا/لرستان محیط‌بانان منطقه حفاظت شده اشترانکوه با حضور موثر و پایش منطقه، موفق به فیلمبرداری از خرس قهوه‌ای در منطقه‌ حفاظت شده اشترانکوه شدند.

محیط‌بانان منطقه حفاظت شده اشترانکوه طبق برنامه‌ریزهای صورت گرفته جهت پایش مناطق در ایام تعطیلات نوروز موفق به ثبت تصاویر خرس قهوه‌ای در منطقه‌ حفاظت شده اشترانکوه شدند.

علی سالاروند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در این باره گفت: محیط‌بانان منطقه حفاظت شده اشترانکوه در ایام تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ با حضور موثر و پایش منطقه با استفاده از دوربین‌های جدید و با کیفیت بالای خود که برای پایش منطقه، طی سال گذشته دریافت نموده بودند، موفق به ثبت تصاویری از حضور خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه شدند.

سالاروند افزود: این اولین ثبت تصویر این گونه‌ ارزشمند در سال ۱۴۰۳ در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه می‌باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در ادامه گفت: در سال گذشته نیز تصاویر حضور خرس قهوه‌ای و پلنگ بعنوان گونه‌های شاخص و در خطر انقراض در سایر مناطق طبیعی استان ثبت شده که نشان دهنده‌ پویایی و افزایش جمعیت گونه‌های شاخص حیات وحش در استان بواسطه برنامه‌ریزی و تلاش‌های شبانه روزی همکاران محیط‌بان و زحمتکشان عرصه محیط زیست لرستان و همچنین هوشمندسازی و افزایش تعداد نیروی محیط‌بان در مناطق تحت مدیریت استان طی دو سال گذشته می‌باشد.

وی ابراز امیدواری کرد با ادامه روند فعلی و مشارکت‌های مردمی و کمک‌های دوستدار محیط زیست و حیات‌وحش بتوانیم، شاهد احیا بیش از پیش زیستگاه‌ها و حضور گونه‌های شاخص و ارزشمند حیات‌وحش در طبیعت لرستان باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در پایان ضمن قدردانی از محیط‌بانان خدوم استان از همه دوستداران محیط زیست و حیات وحش استان خواست در صورت ثبت هر گونه‌ تصاویری از حیات وحش استان تصاویر را در اختیار کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار دهند تا اطلاع رسانی لازم با رعایت مسائل حفاظتی و امنیتی برای گونه ثبت شده، صورت گیرد.

خرس‌ها پستانداران بزرگ جثه‌ای هستند که در زمره گونه‌های حمایت شده سازمان حفاظت محیط‌زیست و فهرست سرخ IUCN و ضمیمه II کنوانسیون CITES قرار دارند. حفاظت از آن‌ها یکی از اولویت‌های اساسی در برنامه‌های مدیریتی و حفاظتی در کشور به شمار می‌روند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ممنوعیت ورود گردشگران به میانکاله در روز طبیعت
  • حفاظت از محیط زیست یک تکلیف است
  • صدور 31 حکم سبز جایگزین حبس در آذربایجان‌غربی
  • بهترین مارک کمپرسور در بازار کدام است؟
  • هوای گتوند در وضعیت خطرناک قرار گرفت
  • مهمترین برنامه‌های سازمان محیط زیست در سال آینده
  • دومین جلسه هماهنگی جشنواره ورزشی ، تفریحی و فرهنگی دریاچه ارومیه
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه + فیلم
  • ناسالم بودن هوا در برخی شهرهای خوزستان برای گروههای حساس
  • تکریم روزه‌داران ماه رمضان در ناژوان با افطاری ساده