Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، از سال ۲۰۰۵، تا کنون ۱۴ ژوئن به عنوان روز جهانی اهدا کنندگان خون  نام گذاری شده است و امروز ۲۴ خرداد مصادف با ۱۴ ژوئن مرکز انتقال خون وصال تهران، میزبان سید جعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت خون بود؛ همچنین بشیر حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون ایران و عشقی، مدیرعامل سازمان انتقال خون و مهدی زاده مدیرکل انتقال خون استان تهران، نیز در این مراسم حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده سازمان جهانی بهداشت همچنین قائم مقام شهردار تهران  با اهدای یک شاخه گل، از افرادی که برای اهدای خون در مرکز حضور داشتند تجلیل کردند.

شعار امسال روز اهدا کنندگان خون، «اهدای خون تو، تداوم تپش قلب جهان» بود و هر ساله این روز برای پاسداشت مقام افرادی که به دیگران زندگی می‌بخشند، در نظر گرفته می‌شود.  

از سال ۹۸ با توجه به شیوع کرونا، آمار اهدای خون تا ۳۵ درصد کاهش پیدا کرده بود که این عدد امروز با اعلام بهداشت سازمان بهداشت جهانی به ۸ درصد رسیده است و مسئولان انتقال بهداشت معتقدند دلیل این کاهش آمار اطلاع رسانی‌های مداومی بوده که باعث هوشیاری مردم شده و دیگرا جای نگرانی نیست؛ افراد می‌دانند که تمام شیوه نامه‌های بهداشتی به بهترین نحو، در تمام مراکز انتقال خون کشور رعایت می‌شود.  

با توجه به شرایط کرونایی حاکم و نگرانی‌هایی که خواه ناخواه وجود دارد، تعداد زیادی از اهداکنندگان هستند که با خیال راحت و با توجه به ایمنی صددرصد محیط های انتقال خون اقدام به اهدای خون می کنند .

امشب نیز سه المان تهران یعنی برج میلاد، برج آزادی و پل طبیعت، به مناسبت روز جهانی اهدا کنندگان خون، به رنگ قرمز درخواهد آمد. 

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اهدای خون انتقال خون اهدا کنندگان خون انتقال خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۰۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسر خرمشهری با اهدای عضو به ۲ شهروند زندگی دوباره داد

دکتر سید مهدی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از خرمشهر اظهار کرد: هفته گذشته، پسر ۱۲ ساله و اهل خرمشهر در اثر تشنج و ایست قلبی تنفسی در بیمارستان ولیعصر(عج) بستری شد.

وی اضافه کرد: با وجود تلاش کادر بیمارستان برای بازگرداندن پسر یادشده به زندگی، در نهایت مرگ مغزی او توسط کمیته مرگ و میر بیمارستان تایید و بعد از جلب رضایت خانواده ایشان، بیمار برای اهدای عضو به مرکز استان اعزام شد.

دکتر حسینی تصریح کرد: ۲ کلیه بیمار به بیماران خوزستانی نیازمند به اهدا داده شد.

وی افزود: کلیه‌های این فرد به یک آقای ۲۷ساله و خانمی ۲۴ساله اهدا شد.

خبرنگار:نسترن ریاحی

انتهای خبر/

کد خبر: 1227993 برچسب‌ها ایسکانیوز

دیگر خبرها

  • همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ برگزار شد
  • خادمان سلامت نوروزی تجلیل شدند
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • پسر خرمشهری با اهدای عضو به ۲ شهروند زندگی دوباره داد
  • دیدار مدیرکل انتقال خون یزد با فرمانده سپاه الغدیر استان 
  • افزایش ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • اهدای ۴۰ دستگاه شوک الکتریکی قلب به سازمان اورژانس ایران
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای 40 دستگاه دفیبریلاتور
  • آثار مخرب شبه‌علم‌ها به اقتصاد سلامت کشور/ تازه شدن دعوای اهدای خون و حجامت