Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایلنا،‌ علی ربیعی درباره روایت وزیر پیشین اطلاعات در خصوص رد صلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۹۲ گفت: این یک بیماری است که در روابط بین دستگاه استعلام‌کننده و پاسخ‌دهنده شکل گرفته و نشانه بی‌سامانی سیاسی است.

وی افزود: من درباره صحت و سقم این ادعا بی‌اطلاعم. ظاهرا این مساله‌ای بین ایشان و شورای نگهبان است اما اینگونه بیانات چه درست باشد و چه نباشد بیش از هرچیز نشان‌دهنده بی‌سامانی سیاسی و به انحراف رفتن حاکمیت مطلق قانون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ربیعی  با تبیین این موضوع که این‌گونه مسائل می‌تواند هشداری نسبت به افزایش ناهنجاری سیاسی در کشور باشد، گفت: اگر این‌گونه مسائل به درستی ریشه‌یابی نشود، حق مردم برای تعیین سرنوشت‌شان در خطر پایمال شدن قرار خواهد گرفت. 

وی ادامه داد: این یک بیماری است که در روابط استعلام‌شونده و دستگاه پاسخ‌دهنده شکل گرفته است و اظهارات وزیر سابق اطلاعات نشان می‌دهد که دستگاه پاسخ‌دهنده استعلام بر اساس تحلیل و به جای پاسخ به استعلام به صورت فراقانونی درصدد مجاب کردن دستگاه هستند.

ربیعی با تاکید بر ضرورت شفاف‌حسازی این اظهارات از سوی شورای نگهبان برای افکار عمومی گفت: ماجرای حضور و تاثیرگذاری وزیر وقت اطلاعات در شورای نگهبان و رد صلاحیت مرحوم هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ برای چندمین مرتبه است که مطرح شده و شورای نگهبان آن را تکذیب می‌کند که این مساله باید به صورت دقیق روشنگری شود.

در همین زمینه:

ویدئو | وزیر اطلاعات احمدی‌نژاد از نقش خود در ردصلاحیت هاشمی‌رفسنجانی پرده برداشت واکنش عباس عبدی به افشاگری مصلحی در ماجرای رد صلاحیت هاشمی واکنش کدخدایی به ادعاهای وزیر اطلاعات دولت دهم درباره رد صلاحیت آیت‌الله هاشمی واکنش جهانگیری به اظهارات وزیر اطلاعات دولت دهم | فیلم و صوت کامل جلسه رد صلاحیت آیت الله هاشمی منتشر شود کد خبر 607584 برچسب‌ها هاشمی رفسنجانی علی ربیعی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هاشمی رفسنجانی علی ربیعی هاشمی رفسنجانی شورای نگهبان رد صلاحیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۰۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه با وزیر امنیت کره شمالی

دفتر مطبوعاتی سرویس اطلاعات خارجی روسیه (SVR) امروز پنجشنبه گزارش داد که سرگی ناریشکین در جریان سفر به پیونگ یانگ، همکاری‌های دوجانبه نزدیکتر و امنیت منطقه‌ای را با ری چانگ دای، وزیر امنیت دولتی کره شمالی مورد بحث قرار داد.

طرفین در این دیدار، در مورد مسائل ضروری بین المللی، امنیت منطقه‌ای و تعامل نزدیکتر روسیه و کره شمالی با توجه به تلاش‌های طرف های خارجی برای تشدید فشار علیه آنها گفتگو کردند.

به گزارش تاس، مذاکرات "در فضایی گرم و دوستانه انجام شد و وحدت رویکرد‌ها در مورد موضوعات مورد بحث واضح بود.

روسیه و کره شمالی تبادلات دوجانبه میان خود را در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ تشدید کرده اند. کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در ماه سپتامبر از روسیه بازدید کرد. او در ۱۳ سپتامبر با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفتگو کرد. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز در اکتبر ۲۰۲۳ از کره شمالی بازدید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • واکنش یک روحانی به دعوت از "کاظم صدیقی" برای سخنرانی در مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق (ع): دهن‌کجی به مردم عاقبت خوشی ندارد!
  • واکنش هاشمی، وزیر پیشین بهداشت به مرگ پرستو بخشی پزشک جوان: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است/ چرا نظام پزشکی مماشات می‌کند؟ چرا همه ما مرده‌ایم؟ همه ما که با سکوتمان در عادی سازی این خودکشی‌ها کمک می‌کنیم
  • دیدار رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه با وزیر امنیت کره شمالی
  • روایت رفسنجانی از استمداد خانواده فرمانده ارشد نیروی انتظامی برای رهایی از زندان
  • ذوب‌آهن به تهران می‌آید
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • روایت روحانی از جلسه با فرماندهان سپاه در سال ۹۶
  • دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب هستند
  • (ویدئو) روایت پزشکیان از تایید صلاحیت شدنش با توصیه رهبری
  • ببینید| روایت پزشکیان از تایید صلاحیت شدنش با توصیه رهبری