Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-19@18:22:56 GMT

پدری با بزرگترین خانواده جهان درگذشت (+عکس)

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۰۴۸۳

پدری با بزرگترین خانواده جهان درگذشت (+عکس)

به گزارش جام جم آنلاین، سروزیر ایالت میزورام روز دوشنبه اعلام کرد: ژیونا چانا رییس یک فرقه محلی مسیحی که با چند همسری موافق است روز یکشنبه فوت کرد.

براساس گزارش رسانه‌های محلی، خانواده او که ۱۷۶ عضو دارد بزرگترین خانواده در جهان است. البته این ادعا به این بستگی دارد که نوه‌های آقای ژیونا چانا که ۳۳ نفر هستند نیز به عنوان اعضای خانواده او شمارش شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای ژیونا با خانواده خود در یک خانه بزرگ با بیش از ۱۰۰ اتاق در روستای دورافتاده بکتوانگ در ایالت میزورام زندگی می‌کرد و خانواده بزرگ او جهانگردان زیادی را به این روستا می‌آورد.

وی پیش از این اعلام کرده بود که برای اولین بار در ۱۷ سالگی ازدواج کرده و در یک سال ۱۰ زن را به عنوان همسر انتخاب کرده است.



وی در سال ۲۰۱۱ در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کرده بود قصد دارد خانواده خود را گسترش دهد.

اما در کشور کانادا وینستون بلکمور رییس فرقه مارمون که سنت چند همسری دارد با ۲۷ زن ازدواج کرده و ۱۵۰ فرزند دارد. خانواده او مجموعا ۱۷۸ نفر می‌شوند.

چند همسری در هند از سال ۱۹۵۶ برای تمام شهروندان این کشور به استثنای مسلمانان که می‌توانند تا ۴ همسر اختیار کنند، ممنوع است.

اما ایالت‌های مختلف هند که سعی در حفظ سنت‌های مختلف این کشور را دارند از آن زمان تاکنون قوانین مخصوص به خود را تصویب کرده‌اند. در اکثر ایالت‌های شمال شرق هند ازدواج با چند همسر رایج است.

منبع: ایرنا

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: چند همسری هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۰۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ ۱۵ متر طول و ۱۰۰۰ کیلو وزن !

به گزارش خبرآنلاین، فسیل ۱۵ متری ماری غول‌پیکر و باستانی در یک معدن در هند کشف شد. دانشمندان ۲۷ مهره ستون فقرات این مار را پیدا کرده‌اند که برخی از آن‌ها در شرایط بسیار خوبی باقی مانده‌اند.

آن‌ها این مار را «Vasuki indicus» نام نهاده‌اند و باور دارند که ظاهری شبیه به پیتون‌های امروزی داشته و همانند آن‌ها غیرسمی بوده‌ است.

معدن زغال‌سنگی که این فسیل شگفت‌انگیز در آن کشف شد در غرب استان گجرات در هند واقع شده است.

با توجه به اندازه بسیار بزرگ مار می‌توان انتظار داشت که این شکارچی همانند پیتون و آناکونداهای امروزی با حمله‌ای ناگهانی طعمه را گیر می‌انداخته و با فشاری خرد کننده نفسش را می‌بریده است.

پژوهشگران تخمین می‌زنند که این مار غول‌پیکر حدود ۱۵ متر طول و بیش از هزار کیلوگرم وزن داشته است.

تا پیش از این از تایتانوبوآ که فسیلش در سال ۲۰۰۹ در معدنی در شمال کلمبیا پیدا شده به عنوان بزرگترین مار تاریخ طبیعت نام برده می‌شد که بر اساس تخمین‌ها تا بیش از ۱۳ متر طول و ۱۰۰۰ کیلوگرم وزن داشته است.

اکنون در طبعیت مارهای پیتون آسیایی با طول بیش از ۱۰ متر هم یافت می‌شوند و در اعماق جنگل‌های آمازون نیز مارهای عظیم‌الجثه آناکوندا زندگی می‌کنند که هر چند به طول پیتون نمی‌رسند اما وزن بیشتری دارند.

منبع: گاردین

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896957

دیگر خبرها

  • بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد
  • آغاز بزرگترین رویداد انتخاباتی در جهان
  • بزرگترین مار جهان در هند؛ ۱۵ متر طول و ۱۰۰۰ کیلو وزن!
  • بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ ۱۵ متر طول و ۱۰۰۰ کیلو وزن !
  • حکم مرگ برای مادر و ۲ فرزندش در محکمه خانوادگی
  • محسن مهرعلیزاده عزادار شد /پیام سیدمحمد خاتمی
  • پیام حسن روحانی درپی درگذشت همسر محسن مهرعلیزاده
  • ناگفته‌های همسر ناصر عبداللهی از مرگ او پس از ۱۸ سال
  • ناگفته های همسر ناصر عبداللهی از مرگ او پس از ۱۸ سال
  • تسلیت سیدمحمد خاتمی به محسن مهرعلیزاده