Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از سی ان ان، "ماریو دراگی" نخست وزیر ایتالیا گفت که نشست روز دوشنبه ناتو  بخشی از روند تأیید و بازسازی اتحاد اساسی با ایالات متحده است که در طول دولت قبلی (ترامپ) بلاتکلیف بود.

دراگی در زمان ورود به نشست ناتو به خبرنگاران گفت: این نشست ادامه دیدار روز گذشته گروه هفت است.

وی تاکید کرد لازم است تنها به این فکر کنید که این اولین سفر جو بایدن رییس جمهوری امریکا به اروپا است درحالیکه به یاد داشته باشید که اولین سفر رئیس جمهوری سابق ایالات متحده به کجا انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین سفر خارجی دونالد ترامپ بعد از ورود به کاخ سفید در سال ۲۰۱۶ به عربستان سعودی بود.

نخست وزیر ایتالیا همچنین گفت: بنابراین ما اینجا هستیم تا این اتحاد (ناتو) و اهمیت اتحادیه اروپا را تأیید کنیم، اتحادیه اروپا قوی تر به معنی ناتو قوی تر است.

نشست سران کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی امروز (دوشنبه) در بروکسل و درمقر دائمی این ائتلاف نظامی و با سخنان دبیرکل ناتو و نخست وزیر بلژیک به عنوان نماینده کشور میزبان برگزار شد.

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو نشست حاضر را یک اجلاس در مقطعی حساس دانست که ناتو خود را در معرض تهدید از سوی تروریسم، تغییرات اقلیمی و حملات سایبری می بیند.

برچسب‌ها ایتالیا ناتو دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایتالیا ناتو دونالد ترامپ ایتالیا ناتو دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۰۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمهوری خواهان، ترامپ را منبع اطلاعاتی معتبرتری نسبت به پنتاگون می‌دانند

نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد رای‌دهندگان جمهوری‌خواه آمریکا بر این باورند که ترامپ منبع اطلاعاتی قابل اعتمادتری در مورد مناقشه روسیه و اوکراین، نسبت به دولت آنها یا رسانه‌ها است.

به گزارش ایسنا، در نظرسنجی شبکه خبری سی.بی.ای و YouGov آمده که ۷۹ درصد از جمهوری خواهان به ترامپ درباره اطلاعات مربوط به بحران اوکراین اعتماد دارند.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، این میزان در مقایسه با ۶۰ درصد اعتماد به ارتش ایالات متحده، ۵۶ درصد به رسانه‌های محافظه کار، ۳۳ درصد برای روزنامه نگاران در منطقه جنگی و ۲۷ درصد برای وزارت خارجه ایالات متحده است.

این نظرسنجی که در اوایل این هفته انجام شد، همچنین نشان داد که حمایت عمومی از ادامه ارسال سلاح به کی‌یف کاهش یافته است. همچنین ۵۳ درصد از بزرگسالان آمریکایی باور دارند که دولت باید کمک نظامی به اوکراین بدهد درحالیکه این میزان در سال گذشته میلادی ۷۲ درصد بود.

درحالیکه ۷۴ درصد از دموکرات‌ها به ارسال تجهیزات نظامی و سلاح به اوکراین علاقه نشان دادند، جمهوری خواهان ۶۱ درصد مخالف ارسال سلاح هستند و در میان رای دهندگان مستقل به صورت ۵۰-۵۰ موافق و مخالف وجود دارد.

مخالفت با کمک به اوکراین در میان حامیان ترامپ حتی بیشتر است و ۶۹ درصد از آنها می‌گویند که ایالات متحده نباید مهمات بیشتری به کی‌یف بفرستد. در میان سایر جمهوری خواهان، ۵۵ درصد همین دیدگاه را دارند و ۴۵ درصد معتقدند واشنگتن باید به تسلیح نیروهای اوکراینی ادامه دهد.

جمهوری خواهان نیز کمتر به روسیه به عنوان یک دشمن نگاه می‌کنند. تنها ۲۹ درصد از رای دهندگان جمهوری خواه می‌گویند مسکو یک «دشمن» است، در حالیکه ۴۷ درصد دموکرات‌ها و ۳۶ درصد مستقل‌ها چنین نظری دارند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که بیش از سه نفر از هر ۱۰ جمهوری‌خواه (۳۱ درصد) روسیه را «متحد» می‌دانند، در حالیکه ۴۰ درصد این کشور را «غیردوستانه» می‌دانند.

دیدگاه‌ها نسبت به روسیه نه تنها بر اساس حزب سیاسی، بلکه بر اساس سن نیز متفاوت است. آمریکایی‌های ۵۰ ساله و بالاتر که به اندازه کافی در طول جنگ سرد بزرگسال بودند، ۵۰ درصد بیشتر از پاسخ‌دهندگان جوانتر آمریکایی، روسیه را «دشمن» می‌دانند.

با این حال، تنها یک سوم از بزرگسالان ایالات متحده می‌دانند که کشورشان در جنگ سرد پیروز شده است. پاسخ‌های دیگر هم اینگونه بود که پنج درصد گفتند ایالات متحده باخت. نه برد و نه باخت داشت را ۳۲ درصد و «یادم نیست» را ۳۰ درصد اعلام کردند.

این نظرسنجی نشان داد که حمایت از کمک به اوکراین در میان آمریکایی‌هایی که معتقدند ایالات متحده مسؤولیت ترویج دموکراسی در سراسر جهان را بر عهده دارد با ۷۲ درصد، بالاترین میزان است. در میان کسانیکه چنین تعهدی را برای کشور خود نمی‌بینند، تنها ۲۸ درصد معتقدند که واشنگتن باید به اوکراین کمک نظامی کند.

همچنین ۳۹ درصد از بزرگسالان آمریکایی رسیدگی جو بایدن، رئیس جمهور این کشور را نسبت به بحران اوکراین تایید کردند و ۳۳ درصد هم واکنش بایدن به جنگ منطقه را مورد تایید قرار دادند. شش نفر از هر ۱۰ آمریکایی هم گفتند که بایدن باید به رژیم صهیونیستی تاکید کند تا عملیات نظامی‌اش را در غزه متوقف کند یا کاهش دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اسلواکی : مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
  • روابط ما با آمریکا به نقطه حساسی رسیده است
  • روابط با آمریکا به نقطه حساسی رسیده است
  • بایدن: مصمم به جلوگیری از گسترش درگیری در خاورمیانه هستیم
  • جمهوری خواهان، ترامپ را منبع اطلاعاتی معتبرتری نسبت به پنتاگون می‌دانند
  • بایدن بی‌بی را مهار می‌کند؟
  • ترامپ: حمله ایران به اسرائیل نمایانگر ضعف آمریکا بود
  • بایدن خطاب به نتانیاهو: علیه ایران وارد جنگ نمی‌شویم
  • درگوشی آمریکا به اسرائیل
  • آیا آمریکا و عراق می توانند از روابط نظامی فراتر بروند؟ / جو بایدن باید واقعیت رابطه بغداد و تهران را بپذیرد