Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها - سکینه اسمی: با آغاز مهلت قانونی تبلیغات، فضای شهر ارومیه همانند سایر شهرهای کشور شور و حال کاملاً انتخاباتی به خود گرفته است و نامزدها و هواداران آنها از هر روشی برای کسب اکثریت آرا مردمی تلاش می‌کنند.

گروه زیادی از هواداران و عوامل تبلیغاتی در سر خیابان‌ها و چهار راه‌ها انواع کارت‌های ویزیت، بروشورهای تبلیغاتی در بین رهگذران توزیع می‌کنند و توزیع انبوه اقلام تبلیغاتی در میان مردم و رهگذران باعث شده تا انبوهی از کاغذ پاره و اقلام تبلیغاتی در خیابان‌های اصلی و مناطق پرتردد شهر روی هم انباشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکسی‌ها و اتوبوس و مینی بوس های شهری نیز در این ایام وارد کارزار تبلیغاتی شده‌اند و هرکدام عکس کاندیدای مورد نظر خود را بر روی خودرو نصب کرده و تبلیغ می‌کند.

همچنین از ماه‌ها پیش سالن‌ها و محل‌های اجتماعات شهرها از سوی نامزدهای انتخاباتی برای تشکیل جلسات و انجام سخنرانی‌های تبلیغاتی اجاره شده و هم اکنون بنر و اطلاعیه‌های زیادی از برگزاری این گونه جلسات در سطح شهرها به چشم می‌خورد.

رقابت تنگاتنگ نامزدها به روش‌های سنتی و نوین

ستادهای تبلیغاتی نامزدهای شوراهای اسلامی در روزهای اخیر شاهد حضور صدها نفر از هواداران و اقشار مردم است که برای اعلام حمایت و یا بررسی وضعیت به این ستادها در حال رفت و آمد هستند.

برخی نامزدها نیز با نصب بنرها به همراه عکس‌های خود در کنار مسئولان از جمله نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از محبوبیت مردمی آنها در جهت جمع آوری آرا استفاده کرده‌اند.

همچنین با نزدیک شدن به روز ۲۸ ماه پیامک‌های تبلیغاتی نامزدها به روزهای اوج خود رسیده، پیامک‌های متعددی مبنی بر دعوت برای شرکت در مراسم تبلیغاتی یا عضویت در ستاد نامزدها ارسال می‌شود.

با گذر از خیابان‌های شهر ارومیه می‌توان حدس زد که با وجود بروز و ظهور تکنولوژی‌های نوین ارتباطی هنوز تبلیغات به روش سنتی بر روش و مدل‌های تبلیغاتی امروز غلبه دارد و هنوز نیز می‌توان به سبک سنتی با توزیع خیل عظیم عکس و پوستر آرا و نظر مردم را جلب کرد.

ایجاد و تغییرات پی در پی لیست‌ها و ائتلاف‌های انتخاباتی

در این میان وضعیت ائتلاف گروه‌های مختلف نامزدها نیز قابل توجه است به اندازه تعداد نامزدهای ثبت نامی این دوره ائتلاف در ارومیه ایجاد شده، برخی از ائتلاف‌ها آغاز نشده غیر فعال شده و برخی ائتلاف‌ها با انتساب به برخی مسئولان و مدیران گوی سبقت را از بقیه ربوده‌اند.

رشد قارچ گونه سایت‌ها و کانال‌ها در فضای رسانه‌ها نیز محسوس است از تحلیل‌ها و گمانه زنی‌ها و نیز اتهام زنی به برخی نامزدها، تخریب و اتهام زنی در فضای مجازی طی روزهای اخیر به اوج رسیده است.

انتخابات شوراها در ارومیه در هر دوره به دور از جریان‌های سیاسی مطرح کشور هموار رنگ و بوی قومی، صنفی داشته و امسال نیز این امر نمود بیشتری داشته است.

هر چند تحلیل اوضاع سیاسی حاکم در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به عقیده کارشناسان امری پیچیده است چرا که در این دوره با وجود اینکه چهار روز بیشتر به ۲۸ خرداد ماه باقی نمانده هنوز حرکتی منسجم و با برنامه از سوی هیچ طیف، جریان و گروهی برای جلب اکثریت آرا مردم صورت نگرفته است.

روحانیون، ائمه جمعه و جماعات و طلاب مدارس علوم دینی اهل سنت آذربایجان غربی نیز در بیانیه‌ای از ملت ایران اسلامی و مردم همیشه در صحنه آذربایجان غربی برای حضور گسترده و پرشور در انتخابات ۲۸ خرداد دعوت کردند.

انتخابات شوراهای اسلامی در ۴۸ نقطه آذربایجان غربی برگزار می‌شود

اما مردم هم که این روزها بیشتر دغدغه‌های اقتصادی و معیشتی دارند از نامزدهای ریاست جمهوری سیزدهم انتظار دارند وعده‌های انتخاباتی خود را عملیاتی کنند و از دادن وعده‌هایی که توان اجرا و عمل به آن را ندارند بپرهیزند.

از سوی دیگر قشرهای مختلف مردم از داوطلبان ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا انتظار دارند برنامه‌های مدون و کارشناسی شده برای مدیریت بهتر شهر و روستا ارائه کنند.

به گفته رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی، تجمع و سخنرانی انتخاباتی در فضای‌های سربسته ممنوع است و در فضاهای سر باز نیز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و استفاده از ظرفیت ۳۰ درصدی فضای سالن امکان برگزاری تجمع‌های انتخاباتی نامزدها امکان پذیر خواهد بود.

انتخابات شوراهای اسلامی شهر در ۴۸ نقطه استان برگزار می‌شود و از مجموع ۱۲ هزار و ۲۴۵ نفر داوطلب عضویت در شوراهای اسلامی روستا، صلاحیت ۹۶.۵ درصد مورد تأیید قرار گرفت.

همچنین ۷۸ درصد داوطلبان برای نخستین بار برای حضور در شوراهای اسلامی روستاهای استان ثبت نام کرده اند.

در نهایت اما باید منتظر ماند و دید در روز رأی گیری از این آشفته بازار ارائه لیست‌های متعدد چه کسانی خواهند توانست بیشترین آرا مردم را به خود اختصاص دهند.

کد خبر 5234273

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخابات 1400 انتخابات شوراها ریاست جمهوری انتخابات 1400 ویروس کرونا سیدابراهیم رئیسی مشارکت مردم در انتخابات کرمانشاه بوشهر گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه اردبیل سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عکس استانها سعید جلیلی انتخابات ریاست جمهوری شوراهای اسلامی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۰۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، رئیس کل دادگستری لرستان در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی استان با اشاره به به عملیات موفقیت آمیز وعده صادق گفت: ترسی که این حمله غرورآفرین به رژیم منحوس صهیونیستی به وجود آورد هم دل مظلومان عالم را شاد کرد و هم بعد از ۷۵ سال از عمر این رژیم غاصب آن ترسی که قرآن کریم می فرماید در دل دشمنان اسلام انداخت و به اهداف خود رسید.
حجت الاسلام سعید شهواری، فلسفه تشکیل این ستاد را پیشگیری، پیشدستی و شناسایی تخلفات انتخاباتی و اتخاذ تمهیدات لازم دانست و افزود: بایستی همه تلاش خود را مصروف کرده که حتی یک جرم محقق نشود چرا که هر چقدر ما از تخلفات و بروز جرائم جلوگیری و پیشگیری نماییم یقیناً بر سلامت انتخابات افزوده‌ایم.
رئیس کل دادگستری استان استان با تأکید بر اینکه همه تلاش‌ها، تدابیر و تمهیدات صورت گرفته در دور اول انتخابات بایستی برای برگزاری انتخاباتی امن، سالم، با کمترین وقایع و رخداد‌ها در شهرستان خرم آباد و چگنی مجدداً در دور دوم انجام بگیرد، اظهار داشت: در رابطه با تخلفات و جرائم صورت گرفته در دور اول انتخابات، درست روز بعد از انتخابات دستور رسیدگی فوری و بدون معطلی به پرونده‌های تشکیل شده صادر شد تا این پرونده‌ها مشمول مرور زمان نشوند و تاکنون به همه جرایم انتخاباتی رسیدگی و کیفرخواست آنها صادر شده است.
وی ضمن تأکید بر برخورد جدی با تخلف و جرم خرید و فروش مستقیم و غیر مستقیم رأی چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی، ابراز داشت: هنوز به ایام مجاز تبلیغات انتخاباتی نرسیده‌ایم لذا تبلیغات نامزد‌های انتخابات در فضای حقیقی و مجازی بایستی توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی رصد شده و با کاندیدای متخلف برخورد لازم صورت گیرد.
رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه برگزارکنندگان انتخابات اعم از هیئت اجرایی و نظارت امین مردم هستند و اگر تخلفی انجام دهند با قاطعیت و شدت بیشتری با آنها برخورد صورت خواهد گرفت، افزود: همه شعب اخذ رأی در روز انتخابات بایستی طبق زمانبندی انجام شده آغاز به اخذ رأی نموده و تاخیر در اجرای زمانبندی نداشته باشند.
وی ضمن اشاره به اینکه مدیران بایستی اصل بی‌طرفی و عدم استفاده از امکانات دولتی له یا علیه نامزد انتخاباتی را رعایت نمایند، تأکید داشت: این موارد بایستی توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی به دقت رصد شده و ضمن مستندسازی دقیق به دستگاه قضایی معرفی شوند تا با شدت با آنها برخورد شود چرا که مدیران امانت دار مردم هستند و نباید از اموال و امکانات دولتی سو استفاده نمایند.
شهواری با تأکید بر اینکه هیچ شخص و مقامی در رابطه با انتخابات مصونیت قضایی ندارد، ابراز داشت: رسانه‌ها ظرفیت بسیار خوبی هستند و بایستی مردم را برای مشارکت هر چه بیشتر در انتخابات ترغیب نماید.
نماینده عالی دستگاه قضا ضمن تأکید بر فعالیت جدی کمیته رصد مدیران در این مرحله از انتخابات به سبب حساس بودن انتخابات، ابراز داشت: کمیته رصد برای پیشگیری و صیانت از مدیران است، اما در صورتی که تخلف صورت گرفت بایستی مدیر متخلف بهمراه مستندات تخلف به دادسرا معرفی شود.
شهواری با اشاره به اینکه ما پیشنهاد می کنیم با بررسی و کار کارشناسی به گونه‌ای که تبعاتی بدنبال نداشته باشد از عوامل اجرایی غیر بومی در برگزاری انتخابات استفاده شود، گفت: با توجه به برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی آموزش نحوه رای دادن بایستی با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و صدا و سیما در دستور کار قرار گیرد تا مردم در هنگام رأی دادن با ابهام و سردرگمی مواجه نشوند.

دیگر خبرها

  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟
  • نکات مهم در طراحی بنر‌های تبلیغاتی!
  • مشارکت مردم در عرصه‌های تولید نیازمند گفتمان‌سازی است
  • راه اندازی سامانه مردمی‌سازی نظارت بر فضا‌های تبلیغاتی
  • قرعه‌کشی تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس برگزار شد/ تماشای مناظره و برنامه‌های تبلیغاتی از شبکه تهران
  • با خروج ارز از طریق فعالیت‌های غیرقانونی تبلیغاتی برخورد می‌شود
  • وزارت فرهنگ، متولی تبلیغات در حوزه VODها است
  • وزارت فرهنگ، متولی همه عرصه‌های تبلیغاتی کشور است