Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مراسم دیدار با دختران کشور که به مناسبت روز دختر برگزار شد اظهار کرد ‌: ابتدا باید روز دختر را به آینده سازان کشور و تمام جامعه ایران تبریک بگوییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد : وجود دختران در جامعه موجب رحمت الهی است و افتخاریست برای من که در جمع پرشکوه دختران هستم.

رئیسی بیان کرد: نیمی از جامعه ما را دختران تشکیل می‌دهند و نقش آفرینی آنها در کشور وجود دارد. شرایط با قبل از انقلاب متفاوت است، اما راه بسیاری باید طی شود تا ظرفیت زنان و دختران بتواند برای پیشرفت، اجرای عدالت، نقش آفرینی اجتماعی و فرهنگی ایجاد شود.  حضرت معصومه جلوه عفاف، حیا، تاکید به ساختن جامعه ای بالنده است و در زندگی فاطمه معصومه علم، دانش، مهربانی و محبت موج می‌زند.

وی ادامه داد: امروز میلیون ها دختر در جامعه در دوره خودسازی و جامعه سازی هستند و دولت باید برای آن‌ها کار کند؛ بنده بزرگ ترین مجوعه آستان قدس مشهور به مجموعه خاتون را در اختیار بانوان قرار دادم و همین قدم منشا بسیاری از خلاقیت ها شد.

رئیسی تصریح کرد: امروز سخن گفتن از اقتصاد و فرهنگ بدون حضور بانوان ناقص است و حتما باید زنان و دختران بدون نگاه های جناحی مورد توجه قرار گیرند؛ نگاه های جناحی و سیاسی زودگذر و منفعت طلب هستند. نگاه امام و رهبری به دختران به عنوان چهره های پر ظرفیتی است که می‌توانند در جامعه تحول آفرین باشند.

کانديدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به نقش زنان گفت: نقش زنان در جای جای کشور می‌تواند سفره های مردم را آباد کند و باید به این نقش تولید کننده و مولد زنان توجه کنیم.

رئیسی با بیان اینکه در کشور نیازمند عدالت توزیعی برای کشورها هستیم گفت : خانم ها هم باید ظرفیت های کشور را در اختیار داشته باشند تا شکوفا شوند؛ چرا باید این ظرفیت ها فقط در دست مردان باشد؟

کانديدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: دختران امروز کشور فردا مادرانی می‌شوند که از دامان آنها مردان و زنان بسیاری تربیت می‌شوند؛ بنده بارها گفته ام چرا یک خانم خانه دار نباید با آشپزی خود در فضای مجازی بهره ببرد؟ بهره کار او متعلق به خودش است. جای بسیاری از اشتغال ها در فضای مجازی خالی است و بانوان ما می‌توانند بسیار نقش آفرین باشند؛ اما جای آنها را خالی می‌بینیم. 

رئیسی درباره نقش زنان در دولت خود هم گفت:کسی به بانوان حقی نداده است؛ اما خداوند به بانوان حق داده و دولت نه تنها نباید این حق را ضایع کند، بلکه باید زمینه شکوفایی آن را را هم ایجاد کند. بنده در سازمان هایی که مسئولیت داشته ام دیده ام که بسیاری از خانم ها را در مسئولیت ها بسیار مسئولیت مَدارانه تر عمل کرده اند. نقش بانوان در نظام سلامت بسیار ارزشمند است؛ تمام ایران باید در برابر این نقش آفرینی خضوع کنند.

وی اظهار کرد: انشالله اگر رای مردم به این طلبه خدمتگزار تعلق گرفت؛ فضایی را فراهم می کنم تا آنها بتوانند با توجه به نقش خود بر اساس قانون اساسی به نقش‌آفرینی بپردازند. من از مشکل زنان ورزشکار، زنان سرپرست خانواده و زنان روستایی آگاه هستم و انشالله در فضای عمل فعالیت می کنیم؛ ما فضایی را می پسندیم که مردم در عمل ببینند. انشالله وظیفه خود نسبت به بانوان و دختران را اجرایی کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری نقش آفرینی نقش زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۰۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جودوکاران ایران راهی هنگ‌کنگ می‌شوند

تیم‌های ملی جودو مردان و بانوان ایران، عصر امروز برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، راهی هنگ‌کنگ خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سی‌ودومین دوره مسابقات جودو قهرمانی بزرگسالان آسیا در حالی یکم تا چهارم اردیبهشت به میزبانی هنگ‌کنگ برگزار خواهد شد که تیم ملی جودو کشورمان با ترکیب ۱۱ جودوکار در بخش مردان و بانوان قرار بود بامداد امروز پنجشنبه به این رقابت‌ها اعزام شود. با توجه به بارش شدید باران و وقوع سیلابی بی‌سابقه در کشور امارات، تمام پروازهای فرودگاه بین‌المللی دوبی لغو شد و پرواز تیم ملی جودو مردان و بانوان کشورمان نیز کنسل شد.

با توجه با زمان باقی مانده تا شروع مسابقات، آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو کشورمان با مسئولان اتحادیه جودو آسیا هماهنگی‌های لازم را جهت حضور در مراسم وزن کشی مسابقات انجام داد و در نهایت بلیط اعزام تیم ملی جودو مردان و بانوان کشورمان صادر شد.

بر این اساس، جودوکاران کشورمان ساعت ۱۸ امروز پنجشنبه از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) ابتدا به فرودگاه دوبی سفر خواهند کرد و پس از آن عازم هنگ کنگ خواهند شد.

منبع: ایرنا کد خبر 745769

دیگر خبرها

  • جودوکاران ایران راهی هنگ‌کنگ می‌شوند
  • اردوی تفریحی جامعه هدف بهزیستی ( زنان سرپرست خانوار) بهزیستی شاهین دژ
  • ون‌ها و زن‌ها؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی
  • تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه
  • تعداد ۳۷۴ پاتوق گفت وگو در گلستان برگزار شد
  • نخستین نشست رسمی کمیسیون بانوان بنیاد کارآفرینی گام دوم برگزار شد
  • همراهی خوب مردم همدان در طرح عفاف و حجاب
  • آغاز مسابقات گروه‌های آزاد اسکیت سرعت دختران و پسران
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی برای معرفی ظرفیت‌های خرم‌آباد ضروری است
  • ابراز خرسندی نائب رئیس مجلس شیعیان لبنان از پاسخ مقتدرانه ایران به اسرائیل