Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز به گفته شرکت نوواکس این بررسی بر روی حدد ۳۰۰۰۰ داوطلب در آمریکا و مکزیک واکسن این شرکت را در مسیر درخواست مجوز اضطراری در آمریکا و کشورهای دیگر در فصل سوم سال ۲۰۲۱ قرار می‌دهد.

به گفته نواواکس، واکسن این شرکت که بر اساس پروتئین‌های کروناویروس است بیش از ۹۳ درصد در برابر گونه‌های غالب کووید-۱۹ که باعث نگرانی دانشمندان و مقامات بهداشت عمومی بوده‌اند، اثربخشی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واکسن‌های بر اساس پروتئین یک شیوه مرسوم ساخت واکسن که در آن از قطعات خالص‌شده ویروس برای تحریک پاسخ ایمنی استفاده می‌شود و از جمله واکسن‌هایی که از این روش استفاده می‌:نند می‌توان به واکسن سیاه‌سرفه و واکسن زونا اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با رویکردهای متفاوت برای ساختن واکسن کرونا

به گفته نواواکس، در طول کارآزمایی واکسن کرونای این شرکت گونه جدید B.1.1.7 کروناویروس برای نخستین بار در انگلیس شناسایی شد و این گونه اکنون به شایع‌ترین گونه ویروس در آمریکا بدل شده است.

دکتر گریگوری گلن، رئیس بخش پژوهش و توسعه نواواکس  گفت این شرکت همچنین گونه‌های کرونا را که در ابتدا در برزیل، آفریقای جنوبی و هند شناسایی شدند، در میان شرکت‌کنندگان در کارآزمایی‌اش یافت.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با گونه‌ها یا واریانت‌های جدید جهش‌یافته کروناویروس (کووید-۱۹)

به گفته گلن، واکسن در میان داوطلبان در معرض خطر بالای عفونت شدید ۹۱ درصد اثربخشی داشت و ۱۰۰ درصد در پیشگیری از موارد متوسط و شدید کووید-۱۹ موثر بود. به گفته گلن، این واکسن همچنین حدود ۷۰ درصد در برابر گونه‌هایی کرونا که که نواواکس نتوانسته بود شناسایی کند، اثربخشی داشت.

گلن گفت: «از لحاظ عملی، بسیار مهم است که این واکسن می‌تواند در برابر ویروسی که به شدت از لحاظ ایجاد گونه‌های جدید در نوسان است، حفاظت ایجاد کند.»

نواواکس گفت این واکسن به طور کلی در میان افراد داوطلب به خوبی تحمل شده بود. عوارض جانبی واکسن شامل سردرد، خستگی و در عضلانی و به طور کلی خفیف بودند. شمار اندکی از شرکت‌کنندگان دچار عوارض جانبی شدند که شدید توصیف شده‌اند.

به گفته نواواکس، این شرکت در مسیر تولید ۱۰۰ میلیون ددوز واکسن در ماه تا پایان سه‌ماه سوم سال ۲۰۲۱ و و ۱۵۰ میلیون دوز در ماه در فصل چهارم سال ۲۰۲۱ است.

کد خبر 607596 برچسب‌ها كروناويروس واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس واکسن کرونا واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۰۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد

زی‌سان: این مرد ۷۲ ساله ناشناس زمانی که در سال ۲۰۲۲ و پس از دریافت چندین واکسن کووید، به نوع اومیکرون (Omicron) ویروس کرونا مبتلا شد، دچار نقص ایمنی شدید بود.

به گزارش زی‌سان، از آن زمان، وی در مجموع ۶۱۳ روز تا زمان مرگش در اکتبر سال گذشته، به طور مداوم تستش به ویروس کرونا مثبت بود.
اگرچه موارد بسیار طولانی کووید-۱۹ در گذشته گزارش شده، اما این طولانی‌ترین موردی است که تاکنون وجود داشته است.

در طول ۲۰ ماه عفونت، پزشکان تمام تلاش خود را برای کمک به مرد مسن انجام دادند، اما هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد. بدن او حتی با کمک دارو‌های آنتی‌بادی نمی‌توانست پاسخ ایمنی کافی برای مبارزه با ویروس داشته باشد و سال گذشته به دلیل تشدید یک بیماری زمینه‌ای درگذشت.

بیماران مبتلا به “SARS-CoV-۲” معمولاً ویروس را ظرف چندروز یا چند هفته از بین می‌برند، اما در این حالت شدید، عفونت تقریباً دو سال ادامه داشت.

در طول دوره عفونت، پزشکان مکرراً از مرد نمونه‌برداری کردند تا مواد ژنتیکی ویروس کرونا را تجزیه و تحلیل کنند و دریافتند که نوع اصلی Omicron BA۱ در بدن او بیش از ۵۰ جهش داشته است؛ جهش‌هایی که می‌توانستند از سیستم ایمنی بدن انسان فرار کنند.

خوشبختانه، «هیچ انتقال مستندی» از این مرد به سایر اعضای جامعه وجود نداشت، اما این مورد بر خطرات طولانی‌مدت عفونت SARS-CoV-۲ تاکید دارد.

محققان نوشتند: «این مورد بر خطر عفونت‌های پایدار SARS-CoV-۲ در افراد دارای نقص ایمنی تاکید می‌کند، زیرا ممکن است انواع منحصر به فرد ویروس کووید به دلیل تکامل گسترده، درون میزبان ظاهر شود.»

tags # کرونا سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • اثربخشی و بازگشت سرمایه دوره‌های ترویجی بهر‎ه‌برداران بخش کشاورزی ارزیابی شد
  • ارزیابی اثربخشی دوره‌های ترویجی بر افزایش عملکرد تولیدات کشاورزی
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی‌ها
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی ها