Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به این‌که در سال جاری در مرحله اول با ظرفیت ۱۱۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی با نوع جوجه آرین داشتیم، گفت: در حال حاضر این مقدار به ۲۰۰ هزار قطعه در مرحله دوم رسیده است که در نظر داریم با موفقت بالادستی‌ها مرکز مرغ لاین لرستان را در شهرستان دورود ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناصر نجیب‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با مرکز مرغ‌لاین در استان، اظهار کرد: در مجموع کل صنعت طیور کشور یک زنجیره است که از مرغ لاین شروع و تا مرغ اجداد، مادر و جوجه یک روزه ادامه دارد.

وی با اشاره به این‌که مرغ‌لاین منشاء ژنتیکی بوده که خط مشی آن دست کشورهایی است که خودشان ظرفیت ژنتیکی دارند و امکان توسعه آن به مرغ اجداد، مادر و جوجه یک روزه وجود دارد، افزود: لاین مرکز ژنتیکی کلی و جامع در هر منطقه است که با ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز در منطقه ایجاد می‌شود.

نجیب‌زاده با اشاره به این‌که بعد از انقلاب و از سال ۶۲ برای ایجاد خط لاین ژنتیکی حوزه طیور تلاش‌هایی انجام شد و مرغ لاین ایرانی از سال ۷۰ به نام آرین شروع به کار کرد، عنوان کرد: این مرغ تا سال ۸۵ در بازار بود و به علت رقابت‌هایی که به وجود آمد و عدم سرمایه‌گذاری مناسب جای خود را به نژادهای دیگر داد، درحالی‌که در شرایط سخت و رقابتی امروز جای آن خالی است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به این‌که در سال جاری در مرحله اول با ظرفیت ۱۱۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی با نوع جوجه آرین داشتیم، عنوان کرد: در حال حاضر این مقدار به ۲۰۰ هزار قطعه در مرحله دوم رسیده است.

وی افزود: در زمینه مرغ‌لاین نیز ما تصمیم‌گیری‌ها و تمام پیشنهادات خود را به وزارتخانه ارسال کرده‌ایم، که در این راستا مرکزی در شهرستان دورود معرفی کردیم، اما هنوز در سطح کشور تصمیم‌گیری در زمینه انجام نشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی جوجه ریزی مرغ لاین ایرانی هزار قطعه مرغ لاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۰۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۲۷ واحد مرغداری در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است

سید محمدرضا سیدحسینی   رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برای ساخت این واحدهای مرغداری بیش از ۲۶ هزار میلیارد ریال اعتبار توسط بخش خصوصی در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای فروردین تاکنون یک میلیون و ۷۹۹ هزار قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان و بلوچستان انجام شده که این میزان جوجه ریزی نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۶ درصد افزایش دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با این میزان جوجه ریزی سه هزار و ۶۰ تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون ۴۰۰ واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای فعال با ظرفیت هشت میلیون قطعه در هر دوره در استان سیستان وبلوچستان مشغول تولید است.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۳۲۷ واحد مرغداری در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است
  • رشد ۴۷ درصدی جوجه‌ریزی در تویسرکان
  • جوجه ریزی یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه در سیستان و بلوچستان
  • قیمت جدید مرغ اعلام شد/ ابراهیمی: مرغداران با ضرر می‌فروشند
  • یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری سیستان و بلوچستان
  • رشد ۴۷ درصدی جوجه‌ریزی در شهرستان تویسرکان
  • آغاز فعالیت سه تیم گشت زنی همیاران پلیس در راه آهن لرستان
  • احداث ۸ واحد جدید مرغداری در شهرستان فنوج
  • تولید و ترکیب ژنتیکی ۱۵۰۰ راس گوسفند در لرستان
  • تحریم ها باعث قطع وابستگی‌های کشور به بیگانگان شد