Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-19@08:02:29 GMT

حمایت سران ناتو از احیای برجام

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۰۹۲۷

سران کشور‌های عضو ناتو با صدور بیانیه‌ای از احیای برجام حمایت کردند.

خبرگزاری میزان – سران ۳۰ کشور عضو پیمان آتلانتیک شمالی با صدور بیانیه‌ای مشترک از مذاکرات وین و احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران موسوم به برجام حمایت کردند.

در این بیانیه آمده است: ما از مذاکرات مهم میان شرکت کنندگان برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و به صورت جداگانه با ایالات متحده برای زمینه سازی بازگشت آمریکا و ایران به تعهدات برجامی حمایت می‌کنیم و متعهد می‌شویم که ایران هیچگاه به سلاح هسته‌ای دست پیدا نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه ادعا‌های ناتو آمده است: از گفتگو‌های کمیسیون مشترک برجام میان ایران و ۱+۴ حمایت می‌کنیم.

سران ناتو در جریان آن نسبت به بازگشت دوجانبه تهران و واشنگتن به تعهدات برجامی خود امیدوار هستند و ز هدف بازگرداندن منافع ناشی از برجام و حصول اطمینان از ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران حمایت می‌کنیم.

در ادامه آن آمده است: این که ایران فضا را برای این گفتگو‌ها از طریق جلوگیری از ایجاد تنش باز نگه دارد موضوع بسیار حیاتی است و ما قویاً از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نظارت‌های سفت و سخت خود و اقدامات راستی آزمایی آژانس در جهت کمک به حصول اطمینان از تعهدات ایران به معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای و تعهدات پادمانی در کنار سایر تعهدات (تهران) حمایت می‌کنیم.

ناتو در بیانیه خود تاکید کرده است که، یک برجام ترمیم شده و به طور کامل اجرا شده همچنین می‌تواند زمینه را برای رفع بیشتر نگرانی‌های منطقه‌ای و امنیتی از جمله در حمایت از رژیم منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای فراهم خواهد ساخت.

بیشتر بخوانید: بررسی توافق هسته‎ای در نشست اروپا و آمریکا در بروکسل

انتهای پیام/

برچسب ها: ناتو برجام

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ناتو برجام حمایت می کنیم هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۰۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت سران عشایر و طوایف آبادان از عملیات غرور آفرین وعده صادق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ فرماندار ویژه آبادان به همراه سران عشایر و طوایف در دیدار با فرماندهان سپاه آبادان از پاسخ کوبنده سپاه پاسداران به تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی قدردانی کردند.

شیوخ و سران عشایر در این نشست به نمایندگی از عشایر غیور آبادان با قدردانی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حمایت همه جانبه‌ی خود را از نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند.
همچنین سران عشایر در وصف شجاعت و درایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شعرهای سروده شده به زبان عربی را خواندند و و شعار بر علیه رژیم صهیونیستی و همپیمانانش سر دادند .

امام جمعه آبادان در این دیدار پاسخ کوبنده ایران به رژیم صهیونیستی را درسی عبرتی برای آنان دانست و گفت: صهیونیست‌ها هم اکنون در بن بست قرار گرفتند و ابهت پوشالی که برای خود در این سال‌ها ساخته اند زیر سوال رفته است و در صورت کوچکترین اقدام پاسخی شدیدتر و سیلی محکم تری دریافت خواهند کرد.
حجت الاسلام غبیشاوی افزود: حمله ایران مقتدر به مناطق نظامی رژیم صهیونیستی آغاز فتح و پیروزی‌هایی است که سال‌ها پیش امام انقلاب وعده آن را داده بود.
فرماندار ویژه آبادان نیز با اشاره به عملیات نظامی سپاه در پاسخ به رژیم صهیونیستی گفت:در وعده صادق نشان دادیم که جمهوری اسلامی ایران بر سر امنیت و تمامیت ارزی خود با هیچکس شوخی ندارد.
احسان عباسپور افزود: رژیم صهیونیستی با تمام تجهیزات و حمایت‌هایی که از سوی دیگر کشور‌ها میشد شاهد آن بود که هیمنه‌ی پوشالی اش و حتی گنبد آهنینش درهم شکست.امروز تمام مسلمانان جهان چشم به ایران دوخته اند و از ما الگو می گیرند، پاسخ مستقیم از ایران به سرزمین‌های اشغالی تمام دنیا را لرزاند و نشان داد ایرانی‌ها بلوف نمی‌زنند.

 

دیگر خبرها

  • آژانس اتمی: هیچ آسیبی به تأسیسات هسته‌ای ایران نرسیده است
  • بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سایت‌های هسته‌ای ایران
  •  واکنش ایران به بیانیه‌ سران اروپا و گروه هفت علیه ایران
  • واکنش کنعانی به بیانیه‌ سران اروپا و گروه هفت علیه ایران
  • واکنش به ادعاهای مطرح شده در بیانیه‌ سران اروپا | تحت تأثیر هیاهوی سیاسی و تبلیغاتی قرار نمی‌گیریم
  • هیچ رفتاری را که سبب خدشه به تعامل ما با آژانس شود نمی‌پذیریم/ مدیرکل بین برجام و پامان تفکیک قائل شود
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • اسلامی: اگر آژانس به تعهدات برجامی خود عمل کند ما هم متعهدیم
  • اسلامی: بازدید منظم آژانس از تأسیسات هسته‌ای/ نظارت ۱۲۰ بازرس
  • حمایت سران عشایر و طوایف آبادان از عملیات غرور آفرین وعده صادق