Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@08:26:22 GMT

بیانیه مهم سران ناتو در رابطه با برجام

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۱۱۲۲

بیانیه مهم سران ناتو در رابطه با برجام

سران ۳۰ کشور عضو پیمان آتلانتیک شمالی روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای مشترک از مذاکرات وین درباره احیای توافق هسته‌ای ایران حمایت کردند.

به گزارش برنا، در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای ناتو منتشر شده و بخش مربوط به ایران، کم و بیش شبیه به بیانیه روز گذشته سران گروه هفت تنظیم شده، آمده است: ما از مذاکرات قابل توجه میان شرکت کنندگان برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و به صورت جداگانه با ایالات متحده برای زمینه سازی بازگشت آمریکا و ایران به تعهدات برجامی حمایت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه می‌افزاید: ما از هدف احیای مزایای برجام درباره عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای و اطمینان از صلح آمیز بودن ماهیت برنامه اتمی ایران حمایت می‌کنیم.

سران ناتو بدون اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از برجام و اعمال سیاست فشار حداکثری علیه ایران عنوان کردند که حفظ فضای مذاکرات (درباره احیای برجام) از طریق خودداری از تشدید تنش‌ها توسط ایران امری حیاتی است.

آن ها خاطر نشان کردند که از بازرسی و راستی آزمایی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای اطمینان از پایبندی ایران به تعهدات پادمانی مرتبط با ان‌پی‌تی (پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی) و سایر تعهدات اتمی قویا حمایت می‌کنیم.

سران ناتو در این بیانیه تصریح کردند که احیای برجام و در صورتی که این توافق به‌صورت کامل اجرا شود راه را برای پرداختن بیشتر به نگرانی‌های امنیتی و منطقه‌ای هموار می‌کند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ناتو ایالات متحده ایران انرژی ناتو برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۱۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنیان رژیم صهیونیستی بر خشونت گذاشته شده است

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان و هسته بین الملل این تشکل دانشجویی در حمایت از مردم مظلوم غزه بیانیه مشترکی صادر کردند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان و هسته بین الملل این تشکل دانشجویی در حمایت از مردم مظلوم غزه بیانیه مشترکی صادر کردند.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بِسْمِ‏ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم‏

پیامبر (صلى الله علیه وآله) فرمود: «مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادِی یا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم»؛ کسى که صداى انسانى را بشنود که فریاد مى زند: اى مسلمانان به دادم برسید و کمکم کنید، کسى که این فریاد را بشنود و پاسخ نگوید، مسلمان نیست (کافى، ج ۲، ص ۱۶۴)

نزدیک به پنج ماه از جنگ و بمباران غزه در سایه سکوت جامعه بین‌المللی می‌گذرد، نبردی که به صورت شبانه روزی ادامه دارد و هیچ چیز جلودار خوی وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی نیست.

این غده سرطانی از زمان شروع حملات خود به نوار غزه با تجاوز به مراکز آموزشی و درمانی علاوه بر نشان دادن ماهیت حیوانی خود آشکارا قوانین بین المللی را نقض کرده است و مجامع بین المللی نیز با سکوت مفتضحانه خود باعث افزایش چنین جنایاتی در غزه شدند، در چنین شرایطی که سینه تمام مسلمین و آزادی خواهان جهان پر بود از غم و اندوه مردم فلسطین خبری شوکه کننده تمامی حق طلبان عالم را در بهت فرو برد، «اگر چه جنایات جنگی رژیم غاصب و جنایت‌پیشه اسرائیل، تازگی ندارد و اصولاً اساس و بنیان این رژیم جعلی بر پایه ترور، خشونت، اشغالگری و فریبکاری سیاسی قرار دارد و ۷۵سال عمر نکبت‌بار و نحس آن سراسر از قتل زنان و کودکان و جوانان با حمایت و پشتیبانی سران کاخ سفید حکایت دارد؛ اما امروز مردم مظلوم غزه علاوه بر تحمل زخم آوارگی، گرسنگی و از دادن عزیزان باید رنج تعرض به نوامیس خود را نیز بدوش بکشند و نکته قابل توجه این است که تمامی این اتفاقات در زمانی بر سر مردم غزه آمد که فریاد انسان دوستی و دفاع از حقوق زنان در جامعه غربی و سازمان‌های بین المللی حامی حقوق بشر گوش جهان را کر کرده است. 

آن‌چه در این بیانیه بر آن تاکید می‌شود، وظیفه و مسئولیت سیاسی حاکمان کشور‌های اسلامی و مدعی رعایت حقوق بشر در حمایت بی‌دریغ و موثر از رزمندگان جبهه مقاومت و به‌ویژه خط اول نبرد، یعنی مبارزان حماس است. 

همچنین حمایت آنان از مردم فلسطین و محکومیت سران غاصب رژیم صهیونیستی و تسهیل‌گری برای مردم مسلمانی است که از کشور‌های اسلامی می‌خواهند برای کمک به برادران خود در غزه، بسیج شوند. در حالی که حاکمان جهان خوار در کنار رهبران عرب زبان بار دیگر با سکوت خود نسبت به واقعه هولناک پیش آمده به مردم جهان نشان دادند که شعار‌های انسان دوستانه آن‌ها طبل تو خالی بیش نیست که با هر بار کوبیدن بر آن صدای رسوایی و ضعف آن‌ها بیشتر به گوش می‌رسد.

اینک شورای تبیین مواضع و هسته بین الملل استان کرمان ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با امت داغدار اسلامی و محکوم کردن این اقدام شنیع اعلام میدارد که همراه و همگام با جبهه مقاومت در مسیر آزادی قدس شریف گام برداشته و از ملت باعزت و شریف ایران خواستار کنش جدی جهت جلوگیری از عادی شدن شرایط موجود در غزه، هستیم.

«إِنَّ الَّذینَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا فَلا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُون» (احقاف/۱۳)
بى تردید کسانى که گفتند: «پروردگار ما الله است»، سپس [در میدان عمل بر این حقیقت]استقامت ورزیدند، نه بیمى بر آنان است و نه اندوهگین مى شوند.
صدق الله العلی العظیم‏

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان
هسته بین الملل استان کرمان

دیگر خبرها

  • رایزنی سفرای ایران و روسیه درباره همکاری‌های دو کشور در سازمان‌های بین‌المللی
  • آخرین وضعیت نیروگاه بوشهر
  • آخرین وضعیت نیروگاه بوشهر از زبان معاون سازمان انرژی اتمی
  • ممانعت از انتشار ۸ میلیون تن آلاینده با تولید برق هسته‌ای
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • فیلم| افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان
  • بنیان رژیم صهیونیستی بر خشونت گذاشته شده است
  • (ویدیو) افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان
  • پیشنهادی برای احیای برجام از طریق پوتین به ترامپ داده شد (فیلم)
  • اجرای موفق سیاست «درهای باز، نوآوری باز» در سازمان انرژی اتمی