Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-25@06:31:07 GMT

زالی: متوسط ابتلا به کرونا در کودکان 2 درصد است

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۱۲۱۶

زالی: متوسط ابتلا به کرونا در کودکان 2 درصد است

به گزارش اتاق خبر به  به نقل از تسنیم، علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران در ادامه درباره اما و اگرهای ابتلای کودکان به کرونا بیان کرد: کودکان کمتر به کرونا مبتلا می‌شوند؛ میزان متوسط درگیری کودکان در مجموع جمعیت‌‌های سنی 1.7 تا 2 درصد است، همچنین کمتر از نیم تا دو درصد کودکان در آی سی یو بستری می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه میزان ابتلا در کودکان کمتر است، تظاهرات بالینی متفاوتی دارند و کمتر بدحال می‌‌شوند، توضیح داد: بیشترین میزان ابتلا در گروه سنی زیر 18 سال مربوط به پسران 15 تا 17 سال است، اما بیشترین موارد بستری معمولاً در کودکان زیر 10 سال است. مطالعه‌ای که در تهران داشتیم نشان داد که 77 درصد کودکان زیر 10 سال که در بیمارستان‌‌های تهران به علت کرونا بستری شدند، بیماری زمینه‌ای داشتند. کودکان پخش کننده بسیار مهم ویروس هستند. اخیرا در آلمان مطالعه‌‌ای انجام و مشخص شده سطح آنتی بادی‌ کودکان مورد مطالعه 6 برابر بالاتر از حدمعمول بوده یعنی به بیماری مبتلا شده اند اما ضعیف بوده و در همان فاصله بیماری را منتقل کرده‌اند.

زالی به بازگشایی مدارس اشاره و تاکید کرد: بازگشایی مدارس باید با نگاه علمی همراه و طراحی پروتکل‌‌ها به گونه ‌ای باشد که فقط مدرسه را به عنوان یک محیط امن بهداشتی درنظر نگیریم. در تهران حواشی متعددی داریم که اهمیت ایمن سازی و رعایت بهینه پروتکل‌ها در آنجا همچون سرویس‌های ایاب و ذهاب، تغذیه و سرویس بهداشتی کمتر از کلاس درس نیست. برای بازگشایی مدارس در تهران باید نیم نگاهی هم به وضعیت تردد درون شهری داشته‌ باشیم، دیروز 922 هزار نفر از متروی تهران استفاده کرده‌اند که قبل از این دو میلیون بود که اکنون با یک سوم مسافران روبه رو هستیم. آن دو سوم، مربوط به فعالیت‌ های آموزشی است؛ اگر مدارس و دانشگاه‌ها را باز کنیم باید فکری به تکانه‌‌های آن در حوزه تردد بین شهری کنیم که مهم است.

     

 

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: دکتر زالی کرونا کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۱۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتلا به یک بیماری عجیب، موراتا را خانه‌نشین کرد

ستاره خط حمله اتلتیکومادرید دچار شرایطی غیرعادی شده است که او را تا مدتی نامشخص از همراه روخی بلانکو محروم خواهد کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه موندودپورتیووی اسپانیا اعلام کرد که دلیل غیبت آلوارو موراتا مهاجم اتلتیکومادرید در بازی اخیر این تیم برابر آلاوس ابتلای او به یک بیماری نادر بوده که اکنون جزئیات آن مشخص شده و به همین دلیل هم وضعیت بازیکن 31 ساله نگران کننده جلوه می‌کند.

بیماری که موراتا به مبتلا شده به «نورالوژی عصب سه‌قلو» معروف است؛ یک بیماری درگیر کننده عصب سه قلوی صورت که با سردردهای شدید و حملات ناگهانی و برق آسا در یک یا دو شاخهٔ عصب سه قلو در صورت می‌باشد.ا ین بیماری در اثر آسیب تدریجی عصب سه‌قلو به وجود می‌آید و باعث درد شدید در چشم‌ها، دندان‌ها، فک‌، پیشانی، بینی و غیره می‌شود و از شدیدترین دردهای شناخته شده توسط بشر است.  با توجه به طولانی بودن دوره نقاهت این بیماری که درمانش ممکن است حتی به انجام عمل جراحی نیاز داشته باشد، تاریخی برای بازگشت ستاره سابق تیم‌های یوونتوس و چلسی اعلام نشده است.

یوونتوس به دنبال بازگرداندن موراتا به تورین

 

به این ترتیب انتظار می‌رود که غیبت موراتا در بازی‌های بعدی اتلتیکومادرید هم ادامه‌دار باشد و او حتی تا پایان فصل خانه‌‌نشین شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • ابتلا به یک بیماری عجیب، موراتا را خانه‌نشین کرد
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • متوسط سن بازنشستگی به ۴۰ سال و کمتر رسیده است
  • متوسط سن بازنشستگی به حدود ۴۰ سال و کمتر رسیده است