Web Analytics Made Easy - Statcounter

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر ضرورت شکوفایی استعداد‌های بانوان در جامعه گفت: امروز سخن گفتن از فرهنگ و اقتصاد بدون حضور و نقش بانوان ناقص است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در گردهمایی دختران ضمن گرامیداشت میلاد حضرت معصومه (س) افزود: وجود دختران در جامعه موجب رحمت و برکت الهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: آنچه می‌دانم و قطعی است این است که نیمی از جامعه ما را زنان و دختران تشکیل می‌دهند و نقش آفرینی آن‌ها در جامعه می‌تواند بسیار باشد.

رئیسی یادآور شد: شرایط زنان و دختران به برکت نظام جمهوری اسلامی با قبل از انقلاب بسیار متفاوت است، اما راه بسیاری باید طی شود تا ظرفیت زنان و دختران در جامعه بتواند برای پیشرفت، اجرای عدالت، نقش آفرینی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ایجاد شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: آنان که روز ولادت حضرت معصومه را روز دختر نامیدند، بسیار بجا بوده است، زیرا ایشان جلوه ایمان، ایثار، حیا، عفاف و دفاع از امامت و تاکید به جامعه‌ای متمدن ساختن و جامعه‌ای بالنده ساختن است.

وی اظهار کرد: امروز میلیون‌ها دختر در جامعه در دوره خودسازی و جامعه سازی هستند و وظیفه دولت این است که زمینه‌ها را برای شکوفایی زنان در جامعه فراهم کند.

رئیسی خاطرنشان کرد: در آستان مقدس رضوی بزرگترین مجموعه یعنی مجموعه خاتون را در اختیار بانوان گرامی قرار دادم و این اقدام منشا بسیاری از کار‌های بزرگ، ابتکارات و خلاقیت‌ها شد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ظرفیت زنان و دختران باید به دور از نگاه‌های جناحی و سیاسی مورد توجه قرار گیرد، زیرا این نوع نگاه‌های منفعت محور زودگذر است، اما نگاه امام و مقام معظم رهبری به دختران به عنوان چهره‌های پر ظرفیتی است که می‌توانند در جامعه تحول آفرین باشند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به نقش تحول آفرین زنان گفت: نقش زنان در جای جای کشور و نقشی که در تولید دارند، می‌تواند سفره‌های مردم را آباد کند و باید به این نقش مولد زنان اهمیت دهیم و این نقش را بسیار تعیین کننده بدانیم.
وی با اشاره به موفقیت بانوان ورزشکار در میدان‌های مسابقات جهانی افزود: امروز جایگاه قهرمانی که زنان از خود دارند، نشانگر استعداد بسیار بانوان است.
رئیسی ضمن قدردانی از بانی ورزشکاری که در این مراسم مدال طلای پارالمپیک خود را به ایشان اهدا کرد، گفت: ضمن قدردانی از این بانوی ورزشکار باید بگویم این مدال را از طرف ایشان به موزه آستان مقدس رضوی اهدا می‌کنم تا به نام خود ایشان در موزه حضرت رضا (ع) نگهداری شود.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: همه هدایایی که در طول دوران مسئولیت گرفتم به خانه نبردم و سعی کردم تا به نام خود افراد ثبت شود.
وی با تاکید بر اجرای عدالت در جامعه افزود: اکنون ما در کشور نیازمند عدالت توزیعی هستیم و چرا باید این ظرفیت‌ها فقط در اختیار آقایان باشد؛ خانم‌ها تا زمینه شکوفایی استعداد‌های آن‌ها فراهم شود.
رئیسی افزود: دختران امروز ما مادران این سرزمین خواهند شد و در دامن آن‌ها مردان و زنان بسیاری نقش‌آفرین خواهند کرد.
وی اظهارداشت: جای بسیاری از اشتغال‌ها در فضای مجازی خالی است و بانوان ما می‌توانند در این فضا بسیار نقش‌آفرینفرین باشند و از منافع تولید محتوا در این فصل بهره‌مند شوند.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: در بسیاری از فضا‌ها جای نقش‌آفرینی بانوان خالیست و بسیار می‌توان از استعداد، خلاقیت و ابتکار و نوآوری بانوان استفاده کرد.
رئیسی درباره نقش زنان در دولت آینده گفت: کسی به بانوان حقی نداده است بلکه خداوند به بانوان حق داده و حق زنان خدادادی است و دولت نه تنها نباید این حق را ضایع کند بلکه باید زمینه شکوفایی آن را هم ایجاد کند.
وی ادامه داد: در سازمان‌هایی که طی چند دهه مسئولیت داشته‌ام، بسیاری از خانم‌ها در مسئولیت و سمتی که داشتند مسئولانه‌تر عمل کردند.
رئیسی با اشاره به نقش بانوان در نظام سلامت افزود: جانفشانی بانوان پزشک و پرستار در نظام سلامت برای مردم بسیار برجسته است و نقشی است که امروز همه ایران باید در مقابل آن‌ها خضوع کنند.
وی اظهارداشت: انصافا کادر درمان عموما و بانوان خصوصا بسیار خوش درخشیدند.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: انشالله اگر رأی مردم به این طلبه خدمتگزار تعلق گرفت، به دلیل باور و اعتقادی که دارم سعی میکنم حق بانوان به موجب قانون اساسی، قوانین موضوع‌های و قبل از همه این‌ها به موجب آنچه که خداوند متعال در وجود خلاق و مبتکر و نقش آفرین زنان قرار داده است، دولت بتواند زمینه شکوفایی همه ظرفیت‌های بانوان را فراهم کند.
وی با اشاره به مشکلات بانوان گفت: حوزه زنان مشکلاتی دارد که ما این مشکلات را شناسایی کرده‌ایم و برای همه آن‌ها راهکار داریم؛ زنان ورزشکار، روستایی، زنان شاغل، زنان سرپرست خانوار مسائل جدی دارند که باید پیگیری شود.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما فضایی را می‌پسندیم که آنچه گفتیم مردم در عمل ببینند و وظیفه خود نسبت به بانوان و دختران را اجرایی کنیم.
 در این مراسم، پیش از سخنان حجت الاسلام والمسلمین رئیسی عشرت کردستانی بانوی ورزشکار، مدال پارالمپیک خود را به ایشان تقدیم کرد همچنین فرزند شهید مدافع حرم ابوالحسنی، مطهره افشار قهرمان بسکتبال و بانوی مدال آور المپیاد ریاضی بخشی از مطالبات حوزه زنان را از نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مطرح کردند. برچسب ها: سید ابراهیم رئیسی ، رئیسی ، نامزد انتخابات ، انتخابات

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: سید ابراهیم رئیسی رئیسی نامزد انتخابات انتخابات نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری زنان و دختران نقش آفرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۱۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده صبح امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، افزود: صنایع دستی متولی خودش را دارد، اما در اشتغال بانوان هم موضوع تعاونی‌ها و مشاغل خانگی را داریم که ما در بخش صنایع دستی از اشتغال زنان در بازارچه‌ها ، تسهیلات و مجوز‌ها حمایت خواهیم کرد.

وی در ادامه درباره درج نام مادران در کارت‌های ملی فرزندان هم افزود: تا مرحله‌ای این کار را پیش بردیم، اما گفته شد این کارت‌ها منسوخ می‌شود و دیگر نیازی به اسم مادر و پدر نیست و فقط کد ملی جایگزین خواهد شد و موضوعیتی ندارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق اقتدار و انسجام جمهوری اسلامی ایران را به رخ کشید
  • رئیسی: عملیات وعده صادق اقتدار و انسجام جمهوری اسلامی ایران را به رخ کشید
  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • بازارچه خاص بانوان در سمنان احداث می‌شود
  • اردوی تفریحی جامعه هدف بهزیستی ( زنان سرپرست خانوار) بهزیستی شاهین دژ
  • تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه
  • تهاجم فرهنگی سابقه ۲۰۰ ساله دارد/ راه‌اندازی کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ»
  • اسامی منتخبان زن مجلس دوازدهم/ رقابت ۷ خانم در دور دوم
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان
  • استاندار زنجان: فرهنگ مالیاتی هنوز در جامعه جا نیفتاده است