Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-16@22:27:04 GMT

دستگیری کلاهبرداران واتساپی در البرز

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۱۳۴۳

دستگیری کلاهبرداران واتساپی در البرز

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، رسول جلیلیان اظهار داشت که  در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا به همراه مرجوعه قضائی مبنی بر این که شخص ناشناسی ازطریق تماس واتساپی و با استفاده از لوگوی صدا و سیما  خبر از برنده شدن ۷۰ میلیون ریال کمک هزینه عتبات عالیات  را اعلام و پس از جلب اطمینان آن ها، اطلاعات بانکی و رمز ورود به اینترنت بانکی آن ها را دریافت کرده و اقدام به خالی کردن حساب کاربران می کردند، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با بررسی‌های تخصصی صورت گرفته متوجه شدند متهمان در قالب یک باند کلاهبرداری ازداخل زندان و به صورت واتساپی با کاربران تماس گرفته و برای شانس بیشتر و عملی شدن نقشه خود، لوگو واتساپ خودرا به لوگو و نشان صداوسیما تغییر می دادند.

سرپرست پلیس فتا استان البرز گفت: کلاهبرداران پس از فریب مال باختگان و گرفتن اطلاعات بانکی و همچنین دریافت رمز ورود به اینترنت بانک اشخاص، اقدام به خالی کردن حساب افراد در سطح کشور و سپس انتقال وجوه به حساب های دیگر افراد دخیل در این پرونده می کردند.

جلیلیان اظهار داشت: متهمان که دارای سابقه کلاهبرداری در فضای مجازی هستند طی چندین مرحله با مبالغ کلاهبرداری شده ،از فروشگاه های مختلف و با استفاده از دستگاه پوز درنقاط مختلف در استان تهران اقدام به خرید سکه، گوشی تلفن همراه و ... کردند.

سرپرست پلیس فتا استان البرز خاطرنشان کرد: سردسته این باند کلاهبرداری که از داخل زندان با همکاری ۲ نفر دیگر در بیرون از زندان اقدام به برقراری تماس های واتساپی با لوگو صدا و سیما می کردند در چندین عملیات گسترده پلیسی دستگیر و از آن ها چندین دستگاه گوشی تلفن همراه که اطلاعات تعداد زیادی از افراد داخل آن بود کشف شد.

وی گفت: متهمان به جرم خود مبنی بر ۱۰۰ فقره کلاهبرداری از شهروندان در سراسر کشور به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال اعتراف کردند.

پربیننده ترین اولین دیوار نگاره شهری در کرج رونمایی شد + عکس معدوم کردن آثار تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی ممنوع است تولید روزانه ۱۸تن پسماند پزشکی در البرز هیچ بانک اطلاعاتی از کودکان کار و خیابان در البرز تهیه نشده است

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کلاهبرداری اینترنتی انتخابات ۱۴۰۰ پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۱۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار اینترنتی در الیگودرز

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛فرمانده انتظامی شهرستان الیگودرز گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر اینکه مبلغی از حساب بانکی وی بدون اطلاع برداشت شده است بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. 
سرهنگ علی اسدالهی افزود:کارشناسان پلیس فتا با اقدام سریع و به موقع و با رصد‌های اطلاعاتی، دو متهم برداشت‌های غیرمجاز را شناسایی و با دستور مقام قضایی، متهم برداشت غیر مجاز ۳۰۰ میلیون ریالی از حساب بانکی چهار شهروند  دستگیر و وجوه مذکور به حساب آنان استرداد شد.
فرمانده انتظامی گفت:شهروندان هرگز اطلاعات بانکی خود را در اختیار دیگران قرار نداده و امور بانکی خود را به دیگران محول نکرده و ضمن حفاظت از رمز بانکی از نوشتن آن بر روی کارت اجتناب و تراکنش‌های مالی خود را با فعال کردن سیستم پیامک حساب بانکی کنترل کنند.

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاهبردار و کشف ۴۱ فقره کلاهبرداری در خرم آباد
  • دستگیری باند کلاهبرداران اسکیمری در کرمانشاه
  • انهدام باند کلاهبرداران اسکیمری در کرمانشاه
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینک های جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند + فیلم
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینکهای جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • ۲ هزار و ۳۰۰ حساب بانکی مسدود شد
  • ۳ هزار حساب بانکی، سیم کارت و سریال گوشی تلفن همراه مسدود شد
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در شهرستان الیگودرز
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در الیگودرز
  • انسداد بیش از ۳ هزار حساب بانکی و سیم کارت در سال گذشته