Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@07:25:52 GMT

نامه بدهکار بانکی به همتی: همه بدهی را تسویه کردم

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۱۵۵۳

نامه بدهکار بانکی به همتی: همه بدهی را تسویه کردم

به گزارش تابناک به نقل از فارس، در جریان مناظرات انتخابات ریاست جمهوری، بحث ۱۱ ابربدهکار بانکی که ۹۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارند از سوی نامزد‌های مختلف مطرح شد. در نهایت عبدالناصر همتی که تا پیش از ورود به رقابت‌های انتخاباتی ریاست کل بانک مرکزی را در اختیار داشت و از سوی دیگر نامزد‌ها به دلیل کم‌کاری در وصول بدهی‌ها ملامت شده بود، لیستی را به عنوان لیست ۱۱ ابربدهکار از جیب درآورد و بدون اینکه آن را بخواند از سید ابراهیم رئیسی دیگر کاندیدای انتخابات درخواست کرد که لیست را بخواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پس از مناظره، تصویر یک لیست دست‌نویس در فضای مجازی منتشر شد و ادعا شد این همان لیست ۱۱ نفره است. نکته جالب این لیست آن بود که بسیاری از افراد نام‌برده در این لیست افراد نام‌آشنایی بودند و در چند سال اخیر برای آن‌ها پرونده تشکیل شده و دادگاه‌های رسیدگی به جرایم آن‌ها نیز برگزار شده بود.

در تازه‌ترین اتفاق درباره لیست بدهکاران بانکی، رسول دانیال زاده یکی از افرادی که نام وی در صدر لیست منتشر شده دیده می‌شد در نامه سرگشاده‌ای خطاب به همتی نوشته است: بدهی‌ها را تسویه کرده ام و بابت وام ۵۰۰ میلیاردی ۳ هزار میلیارد پرداخته ام.

در بخشی از نامه دانیال زاده خطاب به همتی ضمن اشاره به فعالیت‌های وی در بخش خصوصی بخصوص صنعت فولاد آمده است: برای راه اندازی این مجموعه همه سرمایه شخصی و خانوادگی خود را در قالب این کارخانجات معظم د ر خاک این سرزمین بنا نمودم تا اینکه گردباد و سونامی اقتصادی سال ۱۳۸۷ همه بنگاه‌های تولیدی در سراسر جهان را به چالشی مرگبار کشید. بسیاری از صنایع در دنیا و از جمله ایران نابود شدند و خیل عظیمی از کارگران آن‌ها بیکار شدند. مجموعه تحت مدیریت اینجانب نیز از رهگذر همین سونامی ضرر و زیانی بالغ بر ۵۶۰ میلیارد تومان بعبارتی ۵۶۰ میلیون دلار سال ۸۷ متحمل شد.

دانیال زاده در ادامه این نامه مدعی شده است: در این مقطع و برای جبران این ضرر بزرگ چاره‌ای جز استقراض از سیستم بانکی باقی نبود و پس از سه سال دوندگی نهایتاً در سال ۱۳۹۱ مبلغ ۵۱۹ میلیارد تومان در قابل وثایق چندین برابری از بانک ملی تسهیلات دریافت نمودم و شدم بدهکار بانک یا همان ابربدهکاری که در این سال‌ها ذیل این لفظ، بر من تاختند.

وی در ادامه این نامه با ادعای اینکه بابت این وام ۵۱۹ میلیارد تومانی که ریال به ریال آن مصروف امر تولید شده، با فرصتی که طی یکسال گذشته دستگاه محترم قضایی برای امر تولید فراهم آورد بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد تومان در قالب اصل و سود به سیستم بانکی برگردانده ام و تسویه کامل نموده ام، افزود: حال سوال اینجاست آقای همتی اگر به این امر واقف بودند که اینجانب هیچ گونه بدهی به هیچ بانک یا موسسه اعتباری در سیستم بانکی کشور ندارم، چرا اتهام ناروایی جاری ساختند که از یک سو موجبات تشویش اذهان مردمی که از مسائل اقتصادی در رنج هستند فراهم آورند و از سوی دیگر با آبروی یکی از خادمین تولید کشور بازی کنند. اگر هم اطلاعی از تادیه کامل بدهی‌های اینجانب به سیستم بانکی خبر نداشتند که جای تاسف بیشتر دارد، چراکه فردی که ادعای اداره کشور را دارد از اتفافات زیرمجموعه تحت مدیریت خود بیخبر بوده است.

در بخش پایانی این نامه، دانیال زاده خطاب به همتی نوشته است: شما که مدعی داشتن دانش اقتصادی هستید و نامزد رقیب را به بیسوادی و بی بهره بودن از علم اقتصاد متهم میکنید چرا در تمام این سال‌ها علیرغم علم به رویه نظام بانکی در دریافت بهره‌های مرکب و جرائم ظالمانه‌ای که کمر هر تولید کننده‌ای را خرد نموده، سکوت کرده و کوچکترین اقدامی بعمل نیاوردید.

به گزارش فارس، پیش از این عبدالناصر همتی در مصاحبه‌ای با سایت اطلاع رسانی رهبر انقلاب با اشاره به این ۱۱ بدهکار بانکی، از همراهی فعال دستگاه قضا در سال‌های اخیر برای تادیه بدهی بدهکاران بزرگ تقدیر کرده و گفته بود با کمک دستگاه قضا ۳۰ هزار میلیارد تومان از بدهی این ۱۱ نفر تسویه شده است.

امروز هم سخنگوی قوه قضاییه ضمن اشاره به کارشکنی‌های بانک مرکزی در پیگیری پرونده‌های بدهکاران کلان بانکی، در مورد پرونده دانیال زاده گفت: پرونده قضایی تشکیل شده و در برخی موارد حکم هم صادر شده که در مرحله فرجام خواهی دیوان عالی کشور است. با پیگیری قضایی در فرآیند رسیدگی ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به بانک ملی مسترد و معادل ۲۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از اموال وی به بانک منتقل شده که مطالبات این بانک وصول شده است. بخشی از مطالبات ارزی نیز از طریق تعزیرات حکومتی وصول گردیده است. در مورد مطالبات سایر بانک‌ها موضوع در حال پیگیری است.


منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 محسن رضایی شورای شهر ششم نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رسول دانیال زاده بدهکاران بانکی همتی مناظره های انتخاباتی انتخابات 1400 محسن رضایی شورای شهر ششم نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری میلیارد تومان سیستم بانکی دانیال زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۱۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش یافت

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، روند کاهشی نرخ بین بانکی که از ابتدای فروردین ماه آغاز شده در سومین هفته از ماه نخست سال جاری نیز ادامه داشته تا جایی که این نرخ در هفته منتهی به ۲۲ فروردین ماه با کاهش نیم درصدی نسبت به هفته قبل از آن به ۲۳.۴۸ درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: تعطیلی «پنجشنبه» شامل بانک‌ها خواهد شد؟

نرخ بهره بین بانکی که در هفته نخست فروردین ماه سال جاری ۲۳.۶۲ درصد شده بود در دومین هفته از نخستین ماه سال جدید با کاهش ۴ صدم درصدی همراه شد و به ۲۳.۵۸ درصد رسید.

این نرخ در هفته پایانی اسفندماه سال ۱۴۰۲ به ۲۳.۶۶ درصد رسیده بود که بالاترین نرخ بهره بین بانکی از آبان‌ماه به بعد محسوب می‌شود. بیشترین رکورد این نرخ در هفته نخست مهر ۱۴۰۲ ثبت شده است. نرخ بهره بین بانکی در پایان هفته منتهی به ۵ مهرماه سال ۱۴۰۲ با رکوردشکنی ۱۰ سال به ۲۳.۸۰ درصد افزایش یافته بود؛ البته بعد از آن روند کاهشی نرخ سود بین بانکی آغاز شد و در هفته نخست آبان‌ماه به ۲۳.۷۱ درصد کاهش یافت و بعد ان آن وارد کانال‌های پایین‌تر شد.

نرخ سود بین بانکی چیست؟

ممکن است بانک‌ها در دوره‌های مالی کوتاه‌مدت روزانه یا هفتگی با کسری یا مازاد نقدینگی روبه‌رو شوند. اگر بانکی دچار کسری نقدینگی شود، باید از طریق وام گرفتن آن را جبران کند تا به حالت تعادل برسد. برای اینکه بانک‌ها برای حل این مشکل به بانک مرکزی نیاز نداشته باشند، بازاری را به نام بازار بین بانکی تشکیل داده‌اند که در آن به یکدیگر وام دهند. اکثر وام‌های بین بانکی سررسید کوتاه‌مدت یک‌هفته‌ای یا کمتر دارند. وام‌دهی بانک‌ها به یکدیگر بر مبنای یک نرخ سودی است که به آن نرخ سود بین بانکی گفته می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227210 برچسب‌ها بانک مرکزی ایران

دیگر خبرها

  • سالانه ۵۰ همت از بدهی دولت به شبکه بانکی ترمیم می‌شود
  • تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین
  • نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش یافت
  • افزایش حدود ۱۰۰ درصدی بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی/ چرا خالص دارایی‌های خارجی بازارساز کاهش یافت؟
  • تأمین مالی ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین/ سهم ۵۰ همتی فکتورینگ
  • تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزار‌های نوین/ سهم ۵۰ همتی فکتورینگ در تامین مالی در سال ۱۴۰۳
  • تصفیه‌حساب در بازار پول؟
  • ۱۶۷ زندانی جرایم غیرعمد در قم نیازمند کمک خیران هستند
  • بانک مرکزی: کارت‌های بانکی حذف می‌شود
  • دستورالعمل اخذ ضمانتنامه بانکی در سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد