Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-19@10:17:32 GMT

پنجمین تقابل پرسپولیس و استقلال در جام حذفی

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۱۶۷۱

پرسپولیس و استقلال قرار است پنجمین دربی بزرگ پایتخت را در جام حذفی برگزار کنند

پرسپولیس و استقلال قرار است یک بار دیگر در چارچوب رقابت های جام حذفی مقابل هم صف آرایی کنند.

به گزارش طرفداری، روز قبل قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی انجام شد و طبق قرعه استقلال و پرسپولیس باید در این مرحله به میزبانی پرسپولیس با هم روبه‌رو شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن هم در شرایطی که یک ماه قبل مقابل هم صف آرایی کرده بودند و پرسپولیس موفق شد رقیب دیرینه اش را شکست دهد.

استقلال بدون شک برای این بازی انگیزه های فراوانی دارد؛ هم جبران شکست در دربی قبلی و هم کم رنگ شدن شانس این تیم برای کسب عنوان قهرمانی در لیگ، باعث می شود فرهاد مجیدی تمام تلاشش را برای کسب عنوان قهرمانی در جام حذفی به کار گیرد. اما چه کسی است که نداند پرسپولیس برای کسب سه گانه تمام تلاشش را به کار خواهد گرفت؟

جالب این که دو تیم فصل گذشته در نیمه نهایی جام حذفی مقابل هم قرار گرفتند و گل محمدی و فرهاد مجیدی روی نیمکت دو تیم بودند. بازی بعد از نتیجه مساوی 2-2 در ضربات پنالتی به سود آبی‌ها تمام شد اما استقلال فینال را به تراکتور باخت و قهرمان نشد.

نگاهی به آمار نشان می دهد دربی پیش رو، پنجمین تقابل پرسپولیس و استقلال در تاریخ رقابت‌های جام حذفی خواهد بود.

بازی اول

دو تیم برای نخستین بار در جام حذفی در تاریخ ۱۹ اسفند سال ۱۳۶۷ در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف هم رفتند که بازی در وقت‌های عادی بدون گل به پایان رسید و در ضربات پنالتی این پرسپولیس بود که پیروز شد.

این اولین بازی امیر قلعه نویی در استقلال و مجتبی محرمی در پرسپولیس بود.

بازی دوم

دومین دیدار، ۲۰ تیرماه سال ۱۳۷۸ برگزار شد. در فینال جام حذفی، پرسپولیس با گل‌های مهدی هاشمی‌نسب و افشین پیروانی مقابل تک گل سهراب بختیاری‌زاده با نتیجه ۲ بر یک پیروز شد و به قهرمانی رسید.

بازی سوم

۱۲ سال بعد یعنی در تاریخ ۱۸ آذر سال ۹۰ استقلال و پرسپولیس سومین رویارویی خود را در جام حذفی باز هم در یک چهارم نهایی جام حذفی انجام دادند که تلاش دو تیم در ۹۰ دقیقه بی‌تاثیر بود و بازی به وقت‌های اضافه رود.

در وقت اضافه استقلال توانست با ۳ گل مجتبی جباری (دو گل) و اسماعیل شریفات، پرسپولیس را حذف کند و راهی مرحله بعد شود. این همان بازی معروفی بود که فرهاد مجیدی سرمربی کنونی استقلال، پس از گلزنی شریفات جوان به پرسپولیس بازوبند کاپیتانی را به شماره ۳۷ آن روزهای آبی‌ها داد.

بازی چهارم

آخرین دربی جام حذفی هم ۵ شهریور سال ۱۳۹۹ برگزار شد که بازی در وقت‌های اضافه با نتیجه 2-2 به پایان رسید و استقلال در ضربات پنالتی پیروز شد و به فینال صعود کرد اما در فینال به تراکتور باخت و قهرمان نشد.
 

اخبار داغ 

مرد بی غیرت تهرانی همسرش را به همخوابی با غریبه ها پیشنهاد می داد! / مهین نجیب است برترین های قرن با حسین یاریار: قلیچ خانی برادر شیری ام بود؛ حاج رضایی به پنالتی هم کات می داد غایبان پرسپولیس در سوپرجام یک بازی اشتباه در تاریخ بازی های ایران و عراق؛ خود تیم ملی هم به یاد ندارد کریستیانو رونالدو: آینده؟ در حال حاضر روی یورو تمرکز کرده ام؛ آینده بهترین چیز را برای من در پیش دارد برخورد دروازه بان اسکاتلند با تور دروازه در صحنه سوپرگل پاتریک شیک / عکس

منبع: طرفداری

کلیدواژه: پرسپولیس و استقلال جام حذفی دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۱۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوسمار ویرا: این نتیجه عالی است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اوسمار ویرا پس از پیروزی 3 بر صفر پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان در هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر گفت: می‌دانید بازی در آبادان چقدر سخت است. نتیجه 3 بر صفر در فوتبال عالی است و از عملکرد بازیکنانم واقعاً رضایت دارم.

وی در مورد صدرنشینی تیمش گفت: می‌دانیم که یک بازی بیشتر از رقیب‌مان انجام دادیم. کاری که ما باید انجام می‌دادیم بردن بازی بود و این کار را انجام دادیم.

سرمربی پرسپولیس در خصوص مصدومیت عالیشاه عنوان کرد: امید بازیکن خیلی مهمی برای ماست، خصوصاً در این زمان. امیدوارم مصدومیت دشواری نباشد ولی باید منتظر جواب MRI باشیم.

اوسمار در خصوص اینکه آیا پرسپولیس درخواستی برای استفاده از VAR در بازی‌های باقی مانده داشته است؟ گفت: VAR یک روش خوب در فوتبال است و کمک می‌کند ولی من در این لحظه از تصمیم باشگاه خبر ندارم و هر تصمیمی بگیرند از آن تبعیت می‌کنیم.

وی در خصوص مسابقات باقی مانده پرسپولیس در جام حذفی و لیگ اظهار داشت: همه بازی‌ها برای ما مهم هستند. جام حذفی هم خیلی مهم است، چون با یک بازی 90 دقیقه‌ای می‌توانیم به مرحله بعد برویم و به همین خاطر با تمام بازیکنان در زمین حاضر می‌شویم.

۲۵۸ ۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896863

دیگر خبرها

  • خبر بد به گوش اوسمار رسید: عالیشاه بازی های مهم پرسپولیس را از د
  • اوسمار ویرا: این نتیجه عالی است
  • واکنش اوسمار به صدرنشینی: یک بازی بیشتر داریم
  • سرمربی پرسپولیس: نتیجه ۳ بر صفر عالی است
  • سرمربی پرسپولیس برای یک بازی خاص بیرانوند را می‌خواهد
  • سرمربی پرسپولیس برای یک بازی خاص علیرضا بیرانوند را می‌خواهد
  • اوسمار برای یک بازی خاص بیرانوند را می‌خواهد
  • ستاره پرسپولیس چند بازی را از دست می‌دهد؟
  • شوک بزرگ به پرسپولیس؛ ستاره قرمز‌ها چند بازی را از دست می‌دهد؟
  • تقابل جذاب دفاع چپ‌ها در پرسپولیس (عکس)