Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سامان افشارمنش رئیس دادگستری منوجان در دومین جلسه ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی شهرستان منوجان گفت: هدف اصلی ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی، برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم و درسایه امنیت کامل است.

او به بخشنامه ریاست قوه قضائیه مبنی بر تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی اشاره و بیان کرد: در دوران تحول قضایی و اجرای سند تحولی قوه قضائیه پیشگیری از وقوع جرم در اولویت ویژه قرار گرفته است و در چارچوب قانون و بدون اغماض با متخلفان انتخاباتی برخورد قانونی صورت خواهدگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دادگستری منوجان با تأکید بر لزوم رعایت اصول اخلاق انتخاباتی از سوی نامزدهای شورا‌ها به آن‌ها توصیه کرد: ضمن حفظ احترام یکدیگر، از تبلیغات غیرمجاز و خارج از چارچوب‌های قانونی خودداری کرده و برای مردم الگوی تمکین به قانون باشند.

افشار منش با تاکید بر اینکه نقش مهم و اثرگذار رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی در این زمینه توسعه قانون مداری و پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی باید جدی گرفته شود، اظهارداشت: التهاب آفرینی و طرح مباحث خلاف اخلاق در جریان انتخابات زیبنده نظام اسلامی نیست.

این مقام قضایی بر لزوم حساسیت همه مسئولان به فعالیت‌های فضای مجازی اشاره کرد و افزود: تبلیغات این دوره از انتخابات بیشتر از طریق فضای مجازی صورت می‌گیرد و باید توجه داشت که تبلیغات در همه فضا‌ها تنها در چارچوب قانون و موعد مقرر پذیرفتنی است و با تبلیغات خارج از ضوابط تعریف شده که زمینه ساز اخلال در نظم، قانون شکنی و عبور از خطوط قرمز نظام باشد با حساسیت و در چارچوب قانون برخورد خواهد شد.

او به اهمیت انتخابات پیش رو اشاره کرد و ضمن دعوت همگان، در پی فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر مشارکت حداکثری در انتخابات تصریح کرد: امروز وظایف مسئولان در برگزاری انتخابات و مردم بیش از گذشته است و به یقین مردم بار دیگر حضور فعال و مشارکت حداکثری خود را در انتخابات پیش رو نشان خواهند داد.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری کرمان انتخابات 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۱۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست

عباس پوریانی رئیس کل دادگستری مازندران در بازدید از حوزه‌های قضایی سوادکوه و سوادکوه شمالی، گفت: اجازه هیچ گونه سوء استفاده و تخلف در حوزه ساخت و ساز‌های غیرمجاز، تخریب محیط زیست و منابع طبیعی و کوه خواری در استان را نخواهیم داد و برخورد دستگاه قضایی مازندران با متخلفان، جدی، قاطع و بازدارنده خواهد بود.

او افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌های دولتی مرتبط باید به وظایف قانونی خود در خصوص حفظ محیط زیست، حراست از منابع طبیعی و برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز به بهترین شکل ممکن عمل نموده و قبل از ارتکاب جرم از وقوع آن پیشگیری کنند.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: روسا و دادستان‌های سراسر استان در مسیر حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست، حفظ حقوق بیت المال و حقوق عامه، مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز و مقابله با تجاوز به حریم رودخانه ها، در کنار مدیران استان خواهند بود، اما در صورت ترک فعل و تخطی از انجام وظایف محوله و فراهم نمودن زمینه تخلف، برخورد دستگاه قضایی با مدیران متخلف، قاطع و جدی خواهد بود.

پوریانی بر احقاق حقوق مردم و حفظ حقوق بیت المال نیز تاکید کرد و افزود: در هر نقطه‌ای از استان اگر احساس شود، اقدامات افراد با حقوق عامه و حفظ بیت المال منافات داشته و تخریب زیست محیطی، آسیب به منابع طبیعی یا تغییر کاربری غیرمجاز را موجب شده است، قطعاً با مجرمین و متخلفین برخورد جدی، قاطع، سریع و قانونی خواهد

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • آغاز بزرگترین رویداد انتخاباتی در جهان
  • آغاز انتخابات پارلمانی هند/ طولانی‌ترین انتخابات در جهان!
  • شروع طولانی‌ترین انتخابات جهان در هند
  • مبنای قانونی اقدامات پلیس در برخورد با مسئله‌ی حجاب در قالب طرح نور چیست؟
  • برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • برخورد بازدارنده دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • استعفای «پریدر» از سرپرستی شطرنج
  • شادی پریدر از سرپرستی فدراسیون شطرنج استعفا داد