Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، محسن مهرعلیزاده یکی از نامزد‌های انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، امروز در گفتگو با مردم گلستان که از سیمای این استان پخش شد، گفت: مسائل معیشتی، کشمکش‌های بی حاصل، فساد و رانت، امید مردم را به کمتر از آنچه که باید باشد، رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: کشور ما با اینهمه ظرفیت می‌توانست به قوی‌ترین کشور منطقه تبدیل شود، اما با ناکارآمدی به این مرحله رسیده ایم.

مهرعلیزاده ادامه داد: اعتماد مردم به نظام، حاکمیت و مدیران اجرایی آسیب دیده و این سرمایه عظیم از دست رفته است.


آنچه شایسته مردم بود، حاصل نشد


این نامزد ریاست جمهوری ادامه داد: در دهه۶۰ با یک نظام صحیح اقتصادی، کاری شد که به رغم جنگ تحمیلی و هزینه‌های آن، مردم از حداقل‌ها برخوردار بودند.

او افزود: در دولت‌های سازندگی، نهم و دهم کار‌های خوبی شد اما آنچه ایده آل و شایسته مردم بود، حاصل نشد.

مهرعلیزاده گفت: در ۲دولت اصلاحات دوباره عزت به کشور بازگشت، نظریه گفتگوی تمدن‌ها جهانی شد، قیمت ارز ثبات نسبی داشت، ارزش پول ملی حفظ شد و امید و شادابی مردم و خیلی از شاخص‌ها ارتقا پیدا کرد.

او افزود: در ۲دولت اخیر نیز، کم سابقه‌ترین معاهده تاریخ ایران رقم خورد، اما با بدعهدی آمریکا به انجام نرسید.

مهرعلیزاده گفت: برجام می‌توانست راه‌های توسعه را بگشاید، اما آمریکا که همواره با ما دشمنی کرده، با خروجش قصد لطمه زدن به ما را داشت.

او افزود: در داخل کشور هم عده‌ای با تمامیت خواهی می‌خواهند نظر خود را به همه تحمیل کنند که این موضوع مردم را آزار می دهد.

مهرعلیزاده گفت: این افراد به جای اینکه به مسائل مهمتری نظیر بحران آب توجه کنند، مسائل کم اهمیت را برجسته می‌کنند و این درد بزرگی است، این افراد به جای اینکه به فکر معیشت مردم باشند دنبال از سکه انداختن دولت هستند.

برنامه ریزی برای مسائل مهم در قالب کتابی ۳جلدی


این نامزد ریاست جمهوری ادامه داد: دولت ما دولت زندگی است، زندگی یعنی معیشت، آبرومندی، شرافت، شادابی، امید، افتخار، عزت و اعتماد.

مهرعلیزاده با برشمردن سوابق تحصیلی و اجرایی خود تاکید کرد: با تکیه بر تجربه و تخصص، می‌دانم که مشکلات کجاست، مشکل ما تولید است و کسی می‌تواند آن را حل کند که اقتصاد بداند.

او افزود: مشکل ما رانت خواری است که با قاطعیت جلوی آن را خواهیم گرفت.

مهرعلیزاده با بیان اینکه در ۳جلد کتاب، برنامه هایم را تدوین کرده ام، افزود: این کتاب‌ها در حوزه‌های مختلف مانند اشتغال، مسکن، بازنشستگان، مبارزه با قاچاق و رانت تدوین شده است.

او گفت: به عنوان نمونه، یارانه‌ها باید افزایش پیدا کند و برای دهک‌های پایین باید حداقل ۵برابر شود.

منبع: صداو سیما


انتهای پیام/ق


منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مهرعلیزاده انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۱۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطهری: دولت‌ها مسئولیت سعادت افراد جامعه را بر عهده دارند

علی مطهری گفت: اگر دولت اسلامی حق ورود به مسائل عقیدتی و اخلاق و رفتار مردم نداشته باشد، رفتار خطرناکی است و با این عقیده تفاوتی بین دولت اسلامی و سکولار وجود نخواهد داشت. عده‌ای مخالف این حرف‌ها هستند و می‌گویند نباید به زور مردم را به بهشت برد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، علی مطهری در یک نشست به مناسبت نخستین سالگرد درگذشت عماد افروغ که با محوریت «گفتمان و سیاست فرهنگی دولت» در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد، گفت: دولت اسلامی بر خلاف یک دولت سکولار مسئولیت اخلاق و عقاید مردم را هم بر عهده دارد و فقط این نیست که مسئول معیشت مردم باشد بلکه مسئولیت سعادت انسان در دنیا و آخرت را هم بر عهده دارد. عده‌ای مخالف این حرف‌ها هستند و می‌گویند نباید به زور مردم را به بهشت برد. اگر دولت اسلامی حق ورود به مسائل عقیدتی و اخلاق و رفتار مردم نداشته باشد، رفتار خطرناکی است و با این عقیده تفاوتی بین دولت اسلامی و سکولار وجود نخواهد داشت.

وی افزود نمی‌توان انتظار داشت دولت حق ورود به مسائل فرهنگی را ندارد و اتفاقاً حوزه فرهنگ عمومی، یکی از حوزه‌هایی است که دولت باید ورود کند. در هر صورت،‌ دولت در هر آنچه که مربوط به رفتار مردم و نظم اجتماعی است،‌ باید ورود کرد. یک ویژگی که مرحوم عماد افروغ واجدش بود، این نکته بود که می‌گفت حقیقت هیچ وقت نباید فدای مصلحت شود، تعبیری که سبب هجمه به او شد.

حمایت جدی وزارت فرهنگ از ترویج عفاف و حجاب

مطهری گفت: در کشور ما باید به شادی و غم مردم توجه شود. عزاداری‌های ما مقدارش بالاست؛ ضرورتی ندارد که این اندازه طولانی باشد. یا چرا نباید در ماه محرم دو نفر با هم ازدواج کنند. چند روزی را به عزاداری مشغول شوند، بعد مردم به روال عادی زندگی خود بپردازند. دولت و حاکمیت باید روش متعالی را در این زمینه‌ها پیش گیرد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از مسائل مهم کشور را استفاده از واژگان بیگانه دانست و گفت: ما در جامعه شاهد رواج کلمات بیگانه حتی از قاب تلویزیون هستیم. این مقدار استفاده از واژگان بیگانه نوعی کم‌بینی نسبت به فرهنگ است. 

اظهار داشت: یکی از مسائل مهم دیگر در کشور که تشدید شده که مقام معظم رهبری هم بر آن تاکید داشتند رواج کلمات بیگانه است که حتی صدا و سیما مروج این کلمات است. در قانون هم استفاده از کلمات بیگانه ممنوع است. در حالی که در شهر تابلوهای انگلیسی می‌بینیم و این باعث شرم می‌شود که نوعی کم‌بینی نسبت به فرهنگ است. وزیر فرهنگ هم قول دادند که با این کلمات بیگانه برخورد کنند

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • دولت‌ها مسئولیت سعادت افراد جامعه را بر عهده دارند
  • کیهان: عامل اصلی مشکلات اقتصادی کشور، پدرخوانده‌ های حامی برجام هستند!
  • مجلس جدید قوانینی را وضع کند که تحولات اقتصادی را به دنبال داشته باشد
  • مطهری: دولت‌ها مسئولیت سعادت افراد جامعه را بر عهده دارند
  • تلاش دولت سیزدهم به مهار تورم و توسعه روابط بین‌الملل منجر شد
  • عقب نشینی از خصوصی‌سازی اصولی با حکم رد دیون ۱۳۰ همتی بودجه
  • مدیریت مشکلات اقتصادی با مشارکت مردم
  • توسعه مسائل علمی و اقتصادی در گرو توجه ویژه به مقوله ورزش است
  • مشکلات و مسائل مرزهای کردستان در اولویت است
  • توصیه های آیت الله فاضل لنکرانی درباره وضعیت دشوار اقتصادی مردم، لزوم نهی از منکر در مسئله حجاب، ضرورت کار علمی و...