Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@23:10:35 GMT

شهرداری‌ نباید جولانگاه خویشاوندان سببی یا نسبی شود

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۲۰۴۰

شهرداری‌ نباید جولانگاه خویشاوندان سببی یا نسبی شود

مهدی خلیلی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که «هدف‌گذاری‌ها، برنامه‌ها و اولویت فعالیت‌های شما در دوره جدید شورا چیست؟» اظهار داشت: بدلیل اینکه تهران شهری multiple cultures است، نیازمند همکاری گسترده همه تخصص‌ها و گرایش‌های علمی و تجربی است. اهداف بنده به دو دسته بلندمدت و کوتاه مدت تقسیم می‌شود، در اهداف کوتاه مدت اصلاح معضل ترافیک تهران، بازیافت زباله‌ها از مبدا و اختصاص درآمد حاصل از بازیافت زباله به تأمین معیشت و رفاه کودکان کار، زنان بی سرپرست، متکدیان و فقرا، تا چهره شهر از فقر و گرسنگی که متأسفانه بیداد می‌کند زدوده شده و در شهر فقیری نبینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصلاح و توسعه خدمات حمل و نقل عمومی، ریلی و افزایش رفاه نسبی خانواده پرسنل خدوم اتوبوسرانی، تاکسیرانان و مترو نیز جزو اهداف است. در بلند مدت تدوین، اجرا و تغییر سریع بافت فرسوده شهری و اصلاح معابر کم عرض و قدیمی شهر خصوصاً در نقاط حاشیه نشین و مقاوم سازی ابنیه در خصوص زلزله و بلایای طبیعی احتمالی. توسعه فضای سبز، شهربازی و امکانات رفاهی و تفریحی برای کودکان، سالخوردگان و مردم عزیز شهر تا چهره شهر هرچه سریع‌تر از دود، آلودگی صوتی و غیره پاک شود، فضای تنفس برای همه‌ی موجودات زنده در شهر فراهم شود.

وی در پاسخ به این سوال که «شهرداری‌ها هم اکنون با مشکل درآمد مواجه هستند، برنامه‌های شما برای ایجاد درآمد پایدار چیست؟ و چه برنامه‌ای برای حذف هزینه‌های غیر ضروری و اختصاص آن به اقدامات عام‌المنفعه برای برخورداری یکسان همه مردم دارید؟» نیز گفت: اصلاح ساختار بودجه بندی شهرداری و گسترش سطح رفاه پرسنل، خصوصاً رفتگران و پاکبانان مظلوم، رانندگان وسایل نقلیه عمومی و طبقات و رده‌های پایین مدیریتی و اجرایی برای توزیع عادلانه ثروت- قدرت. مضافاً با بهبود و ساماندهی مدیریت پسماندها و زباله‌ها به عنوان طلای کثیف که متأسفانه دچار هدررفت بسیار منابع تولید ثروت شهرداری تهران شده، بخش اعظم کمبود درآمد شهرداری‌ها اصلاح خواهد و نیاز کمتری به تراکم فروشی داریم. مضافاً اخذ وام‌های کم بهره در جهت تقویت و افزایش سرعت پروژه‌های عمرانی، رفاهی و تفریحی و افتتاح سریع آنها موجب بازگشت سریع سرمایه‌ها خواهد شد. کاهش ولخرجی‌های غیرضروری و اختصاص منابع مالی به صرفاً کار و عمل اجرایی شفاف می‌تواند مؤثر باشد.

این نامزد انتخابات شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در پاسخ به این سوال که «شهرداری ها در دوره‌های اخیر برای جذب نیروهای خاص همیشه تحت فشار اعضای شورا بوده‌اند، چه برنامه‌ای برای این موضوع دارید که جذب نیرو از مسیر سفارش و فشار خارج و مبتنی بر مراحل قانونی و ضوابط شود؟» گفت: شورای شهر باید سیاست گذاری کند، اهداف را تعیین و تبیین کند، از شهرداری‌ها بخواهد بیلان هفته‌ای و ماهانه و سالانه بدهند، نظارت کند بر مصرف بودجه و جلوگیری کند از حیف و میل آن، شورایی که با یک یا چند سفارش جهت به کارگیری نیروهای مدنظر یا امتیازات منفعتی وامدار شهرداران شوند، دیگر هیچ عملکرد مثبت نخواهند داشت و کنترلی یا نظارتی نمی‌توانند بنمایند. شورای شهر و شهرداری‌ها نباید جولانگاه افراد فامیل، یا خویشاوندان سببی یا نسبی اعضا شورای شهر باشد، رانت و فساد و قبیله گرایی محکوم است و ناپذیرفتی …بنده با این قبیل امور به شدت مخالفم.

خلیلی همچنین در پاسخ به این سوال که «در دوره قبل در بسیاری از شهرها اعضای شورای شهر با چالش‌ها و مشکلات مختلفی از جمله تخلفات مالی و … مواجه شدند که انتقاد مردم را نیز در پی داشت. تحلیل شما از چرایی وقوع این چالش‌ها چیست؟» اظهار داشت: متأسفانه در دوره‌هایی که بابت لیست‌های انتخاباتی از کاندیداهای محترم مطالبه وجه نقد نمودند، نتیجه اش می‌شود اینکه آن فردی که برای ورودی به شورا پول داده یا خرج گسترده تبلیغات کرده، اول از همه دنبال وصول اصل و فرع و سود پول خود می‌رود، این می‌شود که فساد مالی رخ می‌دهد، مضافاً ما باید منافذ بروز پدیده زشت فساد را ببندیم، ما اگر سامانه‌های گزارش دهی فعال و شفاف داشتیم، هر نوع دریافت و پرداختی تحت هر نام یا عنوانی ثبت و ضبط و رصد می‌شد، هرگز اعضا فاسد شوراها جرأت نمی‌کردند پای خود را کج بگذارند و تخلفی را مرتکب شوند. دلالان وابسته به اعضای شوراها اگر شناسایی، دستگیر و به سزای اعمال خود می‌رسیدند، کسی به خود اجازه دست درازی به بیت المال نمی‌داد، قراردادهای مختلف اعم از مزایده یا مناقصه یا واگذاری‌ها اگر شفاف، بدون لابی یا رانت توزیع می‌شد، فاصله طبقاتی نداشتیم.

وی در خصوص برنامه خود برای برون رفت از مشکلات و راهکارهایش برای نظارت مؤثر بر عملکرد اعضای شوراهای اسلامی شهر در دوره جدید در راستای تحقق بهترین عملکرد شورای شهر گفت: بهترین روش ابتدا باید فارغ از نگاه‌های حزبی یا جناحی، انتخاب افراد سالم، پاکدست، امتحان پس داده باشد، رزومه افراد مشخص است، بیلان کاری و عملکرد آنها نیز معلوم است، نمی‌شود کسی شعار فساد ستیزی بدهد، اما این شعار صرفاً شعار بماند، در عمل گوی سبقت از دیگران برباید در فساد و بی اخلاقی و بی عملی به وعده‌های انتخاباتی و فریب مردم، مردم باید از رفتار سیاسی که چشم بسته یک لیست را به آنها بدهند، بگویند فقط این افراد را بنویسید پرهیز کنند، از کجا معلوم آن لیست بر اساس پارتی بازی، رانت، اخذ وجه نقد کلان، رابطه خویشاوندی و قبیله‌ای درست نشده، پس آن افراد هم هرگز حافظ منافع عامه مردم مظلوم نخواهند بود و آش همان است و کاسه همان، پس اول انتخاب صحیح با چشمهای باز و گوش‌های شنوا، سپس نظارت مرتب بر عملکرد اعضای شوراها، و نهایتاً مطالبه عمومی مردم بر گزارش عملکرد ماهانه یا سالانه از منتخبان خود.

این نامزد انتخابات شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در پاسخ به این سوال که «چه برنامه‌ای برای شفاف‌سازی امور و اطلاع‌رسانی مستمر به موکلان دارید تا شهروندان بدانند که نمایندگانشان چه فعالیت‌هایی را در پارلمان شهری دنبال کرده‌اند؟» گفت: به روز رسانی سامانه‌ها و سایت‌های شفاف سازی عملکرد شورا و شهرداری‌ها گزارش هفتگی، ماهانه، سالانه در کلیه امور محوله، انجام شده یا در دست اقدام به مردم به عنوان ولی نعمتان خود، استفاده از پتانسیل مردم مظلوم تهران در کلیه امور و تصمیم گیری ها و مشورت با آنها و مشاوران معتمد و امین مردمی در بهبود اوضاع محلات و نقطه به نقطه شهر.

وی به سوال «چه سازوکاری برای دریافت خواسته‌ها و نظرات مردم و همچنین ارتباط با نخبگان و استفاده از نظرات کارشناسان در نظر دارید؟» اینگونه پاسخ داد: ارتباط مستقیم بی واسطه با آحاد مردم، جلوگیری از نفوذ و ورود چاپلوس‌ها، متملقین و کیف کش‌ها یا کت نگهدارها به شورا و شهرداری‌ها، جلسات روزانه، هفتگی یا ماهانه، بطور منطقه بندی شده و منظم، اخذ گزارش‌ها و تخلفات از مردم برای نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها و پرسنل، همه و همه منوط به گفتگو بی واسطه با مردم و شنیدن درد دل آنها و کمک به حل مشکلات آن‌ها است.

خلیلی در خصوص میزان هزینه خود در انتخابات و اینکه این هزینه توسط چه کسانی تأمین می‌شود، گفت: یک خودرو پراید داشتم، فروختم تا بخشی از آن وجه را هزینه انتخابات کنم، وامدار هیچ حزب و گروه نیستم، به هیچ کسی هم دینی ندارم تا بعدها در شورای شهر توقعات کاذب ایجاد شود و هوای نفس و مطامع دنیوی بر انسان غلبه کند.

کد خبر 5235038

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخابات 1400 چالش شفافیت شورای شهر تهران انتخابات 1400 ویروس کرونا سیدابراهیم رئیسی مشارکت مردم در انتخابات کرمانشاه بوشهر گرگان آمار کرونا اردبیل خطبه های نماز جمعه عکس استانها سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سعید جلیلی انتخابات شورای شهر و روستا پاسخ به این سوال اعضای شورا شهرداری ها شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۲۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«ابوطالبی» مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان شد

شهردار اصفهان در حکمی مدیر جدید منطقه ۳ شهرداری اصفهان را منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «علی قاسم‌زاده» شهردار اصفهان در حکمی «روح‌الله ابوطالبی» را به عنوان مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان منصوب کرد.

وی پیش از این مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان بود.

«محمدباقر کلاهدوزان» مدیر سابق این منطقه نیز به عنوان مدیر پروژه پارک شرق اصفهان منصوب شد.

در متن حکم شهردار اصفهان خطاب به روح‌الله ابوطالبی آمده است:

«در راستای تداوم خدمت‌رسانی به مردم عزیز اصفهان و با عنایت به لزوم سرعت بخشی در تحقق و پیشبرد اهداف شهرداری و انجام پروژه‌های شهری شما را که فردی توانمند متعهد و صاحب تجربه در امور شهرداری هستید، به سمت «مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان» منصوب می‌نمایم.

در این مسیر از شما می‌خواهم در افق نگاه و اندیشه رهبر حکیم انقلاب با نگاهی تحول آفرین و با ارتباط مؤثر با شهروندان و جلب مشارکت آنان در ارائه خدمت صادقانه به مردم همت گمارید تا اصفهان بیش از پیش شهر زندگی باشد.

امید است صرفاً رضایت خداوند متعال را در امور و تصمیم‌هایتان در نظر بگیرید و با استفاده از تجارب همکاران در انجام وظایف آن منطقه موفق و پیروز باشید.»

کد خبر 745472

دیگر خبرها

  • بدهی ۳۱ هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری مشهد
  • تمام تلاش برای ارائه بهترین خدمات به مردم می شود
  • بررسی عملکرد تمامی پل‌های مکانیزه مناطق ۲۲ گانه تهران
  • جزییات بودجه شهرداری همدان در دسترس مردم قرار گرفت
  • «ابوطالبی» مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان شد
  • نم نسبی ۴۹ درصدی در آبادان و خرمشهر
  • ثبات نسبی در بازار انرژی در پی کاهش تنش‌ها در خاورمیانه
  • پیش بینی کاهش نسبی دما در چهارمحال و بختیاری
  • بهبود نسبی کیفیت هوای تهران
  • بهبود نسبی کیفیت هوای تهران/ هوای پایتخت قابل قبول شد