Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مصطفی باغبانیان در اجتماع حامیان حجت‌الاسلام رئیسی در سنندج با بیان اینکه ناکارآمدی، کارآفرینان و نخبگان استان کردستان را با چالش بزرگی مواجه کرده است، مهاجرت به خارج از مرزها را هم ناشی از بیکاری دانست.

باغبانیان شاخص فلاکت را مجموع نرخ بیکاری و تورم دانست و گفت: طبق اعلام دولت شاخص فلاکت در استان کردستان بالاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: منفی‌بودن رشد جمعیت استان کردستان به دلیل زادو ولد نیست بلکه به دلیل مهاجرت تحصیلکرده‌ها و نخبگان از استان است.

این استاد دانشگاه اذعان داشت: ناکارآمدی در استان کردستان نهادینه شده است، دلیل این ناکارآمدی بکار گماردن مدیران برستادی آقای روحانی در مدیریت‌های استان بوده است.

وی وجود سدها و مرزی‌بودن را جزو مزیت‌ها و پتانسیل‌های استان کردستان دانست و اظهار کرد: این در حالی است که بدرستی از این مزیت‌ها و مرزهای سیرانبند بانه و باشماق مریوان استفاده نشده است.

باغبانیان یادآور شد: علیرغم وجود سدهای زیاد در استان اما به دلیل مدیریت ناکارآمد، کشاورزان کردستان نتوانسته‌اند بخوبی بهره‌مند شوند.

وی توسعه‌نیافتگی زیرساخت‌ها را یکی از مشکلات استان برشمرد و گفت: کردستان جزو اولین استان‌هایی است که همیشه با لغو پروازها مواجه بوده است.

باغبانیان تصریح کرد: افتتاح یک پروژه‌ ۲ هزار میلیاردی در دهه فجر در اصفهان معادل اعتبارات عمرانی یک سال استان کردستان است و این تخصیص نابرابر اعتبارات جفا در حق مردم کردستان است.

وی با اشاره به اینکه کردستان در مقایسه با سایر استان‌های کشور اعتبارات کمتری به آن اختصاص داده می‌شود خواستار جهش دادن بودجه‌های عمرانی و جاری به استان شد.

به گفته وی، شاخص‌های بخش کشاورزی، صنعت و معدن، خدمات، گردشگری و صنایع دستی در کردستان کمتر از رتبه سوم نیست.

این استاد اقتصاد یادآور شد: مردمی که ۵۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند شایسته عنایت ویژه هستند.

وی مردم استان را سزاوار خدمت دانست و خواستار عنایت و توجه بیشتر به استان و لحاظ شدن متمم بودجه در مجلس شورای اسلامی شد.

انتهای پیام/2330/85

منبع: فارس

کلیدواژه: کردستان بیکاری تورم رئیسی استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۲۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت هنرستان انرژی اتمی هرمزگان از مهر ماه سال جاری آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دوستی روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه در نشست با معاونان و مدیران سازمان انرژی اتمی کشور، اظهار داشت: به کار گیری از انرژی اتمی و هسته‌ای در موضوعات مختلف کشور می‌تواند منشأ اثرات نیک بسیاری شود و در حل مسائل به کمک کشور بیاید.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی نیروگاه اتمی سیریک در شرق هرمزگان افزود: تلاش ما بر این است که توسعه صنعت هسته‌ای در استان را متوازن با توسعه منابع انسانی منطقه پیش ببریم از این رو همزمان با آغاز عملیات اجرایی نیروگاه اتمی سیریک مقدمات تأسیس هنرستان مرتبط با این صنعت نیز در استان فراهم شده است.

دوستی همزمانی توسعه انرژی اتمی در استان و تربیت جوانان متخصص را مصداق پیشرفت پایدار دانست و گفت: پس از شهرهای تهران، اصفهان و مشهد چهارمین مدرسه انرژی اتمی کشور در هرمزگان تأسیس می‌شود و از مهر ماه سال جاری دانش‌آموزان مستعد استان هرمزگان می‌توانند تحصیل خود در این مدرسه آغاز کنند.

وی بیان کرد: در راستای تحقق عدالت آموزشی دانش آموزان مستعد جامعه مددجویی می‌توانند در این هنرستان تخصصی تحصیل رایگان داشته باشند.

استاندار هرمزگان، عنوان‌کرد: با احداث این هنرستان تعداد هنرستان‌های تخصصی استان به ۲۹ عدد خواهد رسید که بر اساس امر رهبری برای مهارت‌محور کردن آموزش‌ها شکل گرفته است.

نماینده عالی دولت در هرمزگان گسترش انرژی اتمی در استان را از مصادیق توسعه زیربنایی و پایدار دانست و تاکید کرد: استفاده از این صنعت می‌تواند بسیاری از چالش‌های استان را در حوزه‌های مرتبط با انرژی به خصوص برق و شیرین‌سازی آب دریا مرتفع کند.


کد خبر 6088020

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر
  • فعالیت هنرستان انرژی اتمی هرمزگان از مهر ماه سال جاری آغاز می‌شود
  • پرداخت ۱۸ میلیارد به شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان
  • وجود ۱۲۶۰ کسب‌وکار دارای نماد اعتماد الکترونیک در کردستان
  • ۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست
  • اساس سپاه معنویت و اعتقاد است
  • برگزاری کنفرانس هوش مصنوعی در بوشهر+ تصویر
  • حفظ جایگاه طلاب از وظایف دادگاه ویژه روحانیت است
  • آیت الله مکارم شیرازی: دادگاه ویژه سبب می‌شود که روحانیت ملاحظه بیشتری داشته باشند