Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-16@15:15:08 GMT

حجت الاسلام قمی: انتخابات عرصه نقش‌آفرینی بانوان است

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۲۱۶۲

حجت الاسلام قمی: انتخابات عرصه نقش‌آفرینی بانوان است

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین «محمد قمی» شامگاه دوشنبه در همایش ویژه بانوان استان همدان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار داشت: بانوان در توسعه و تثبیت سرمایه‌های اجتماعی نقشی اثرگذار و غیر قابل انکار دارند و بدون شک زنان فعال و اندیشمند ایران اسلامی با انتخابی درست و هدایت خانواده به سمت این جریان، نقش خود را در افزایش مشارکت حداکثری در انتخابات به خوبی ایفا خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
 
وی با بیان اینکه بانوان در مشارکت افزایی انتخابات به دلیل داشتن مدیریت خانواده نقش موثری دارند، ادامه داد: جامعه از بانوان انتظار دارد که در ایام انتخابات پیشتاز باشد چراکه نوبت نقش آفرینی بانوان است.
 
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از تعهد، تخصص، پایبندی به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و اخلاق مداری به عنوان دیگر شاخص‌های مهم در انتخاب کاندیدای اصلح نام برد که زنان می‌توانند به عنوان محور خانواده به تبیین این معیارها در دل خانواده بپردازند.
 
حجت الاسلام والمسلمین قمی گفت: این روزها دشمنان با هیاهوی رسانه‌ای به دنبال اهداف مورد نظر خود در انتخابات ۱۴۰۰ از جمله حضور کم رنگ مردم  در پای صندوق های رای هستند که باید هوشیار باشیم.
 
وی توقع جامعه از پیشتازی بانوان در ایام انتخابات را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: عنصری که می‌تواند در هفته پیش رو، ورق انتخابات را برگرداند بانوان مکتبی هستند.
 
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خطاب به بانوان فرهیخته استان همدان گفت: الان نوبت نقش آفرینی شماست نقش‎ جامعه پردازی و تمدن پردازی با پرچمداری شما مورد انتظار است اما امروز باید توجه داشته باشید که زنجیره تواصی قطع نشود.
 
به گفته حجت الاسلام والمسلمین قمی اگر بانوان مکتبی، پرچم مشارکت موثر در انتخابات را به دست بگیرند شاید نگاه‌ها به نقش آفرینی بانوان جدی‌تر شود.
 
در پایان این مراسم عکس سیاه قلم شهید مفقودالاثر «علیرضا موسیوند» که در این مراسم کشیده شد با امضای حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی تقدیم به مادر این شهید شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین «محمد قمی» در سفری یکروزه به منظور شرکت در همایش ویژه بانوان استان همدان به این استان سفر کرد.
 
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.
 
ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی روستا در ۹۱۷ روستای استان همدان و ۲ تیره عشایری «جمور» و «ترکاشوند» برگزار می‌شود.
 
در این دوره از انتخابات ۲ هزار و ۹۶۶ نفر به عنوان اعضای شورای روستاها و ۱۷۴ نیز به عنوان عضو شورای شهر و در مجموع سه هزار و ۱۴۰ نفر به عنوان منتخبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان همدان برگزیده خواهند شد.
 
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: حجت الاسلام والمسلمین دوره انتخابات استان همدان ششمین دوره نقش آفرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۲۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود امکانات عامل کاهش استقبال ثبت‌نام در حوزه‌های علمیه شیراز است

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده تام الاختیار مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی سیستانی گفت: حضور نمایندگان مراجع بزرگوار تقلید در شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت علیهم السلام می‌تواند وسیله انتقال پیام‌ها و مسائل مردم به مراجع تقلید و منشأ خیر و برکت برای عموم مومنین باشد.

طاهری با اشاره به مشکلات روحانیون شیراز افزود: نبود امکانات مناسب و در شأن روحانیت باعث شده تا استقبال نسبت به حوزه‌های علمیه روند کاهشی یابد و حتی برخی از حوزوی‌ها به دلیل دست و پنجه نرم کردن با مشکلات عدیده به ناچار از فضای حوزوی فاصله گیرند و به مشاغلی، چون کار در تاکسی اینترنتی و دیگر کار‌های مشابه بپردازند چرا که شرایط طلبگی کفاف زندگی حداقلی آنها را نمی‌دهد.

مردم شناخت کاملی از زندگی طلاب ندارند

او ادامه داد: مردم شناخت چندانی از زندگی طلاب نداشته و گا‌ها برداشت‌های غلطی در این زمینه دارند و این به دلیل آبروداری روحانیون است و هیچکس خبردار نیست که بخشی از طلاب به خاطر ناتوانی در تامین مسکن مجبور به مهاجرت به روستا‌ها شده‌اند و زندگی دور از خانواده و زادگاه را انتخاب کرده‌اند چرا که مسکن از جمله مشکلات زندگی بخش قابل توجهی از طلاب است.

مسئول حوزه علمیه محمودیه گفت: در فارس تنها سه نفر از مراجع بزرگوار اقدام به پرداخت شهریه آموزشی می‌کنند و این مقدار تاثیر چندانی در اداره زندگی حداقلی طلبه‌ها ندارد به ویژه اینکه در خصوص معمرین و طلاب عائله‌مند و روحانیونی که دچار بیماری هستند گرفتاری‌های زیادی وجود دارد و وجود چنین مشکلاتی در کنار هم باعث شده که روحانیون نتوانند به وظایف دینی خود در قبال جامعه بپردازند.

طاهری ادامه داد: ترویج اخلاق نیز از مسائل با اهمیت امروز در حوزه‌های علمیه استان فارس است که ضرورت دارد مراجع گرانقدر تقلید با فرستادن مداوم اساتید برجسته اخلاق از حوزه‌های علمیه قم و نجف باعث تربیت طلاب مهذب در این استان شوند.

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده حضرت آیت الله سیستانی صبح یکشنبه ۲۶ فروردین به شیراز سفر کرد و پس از زیارت مضجع شریف حرم مطهر سید علاالدین حسین (ع) از مدرسه علمیه محمودیه شیراز بازدید کرد.

زیارت مضجع حرم مطهر احمد بن موسی (ع)، بازدید از مدرسه علمیه امام کاظم (ع)، دیدار با طلاب منصوریه و بازدید از این مدرسه، دیدار با علما و حضور در جلسه جامعه روحانیت از دیگر برنامه‌های حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی در سفر به شیراز بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • کلیات اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی کیفری تصویب شد
  • امروز ارتش در عرصه های دفاعی- امنیتی به نماد خودکفایی و خودباوری تبدیل شده است
  • رئیس کل دادگستری استان سمنان منصوب شد
  • ارتش جمهوری اسلامی ایران مکتبی و مردمی است
  • بازدید نماینده ولی فقیه در قرارگاه منطقه‌ای کربلا از یگان مستقر در خط مرزی
  • ضرورت توجه به اسناد بالادستی در برنامه‌ریزی‌ها
  • نبود امکانات عامل کاهش استقبال ثبت‌نام در حوزه‌های علمیه شیراز است
  • پیام تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی سینایی
  • رئیس جمهور به سمنان سفر می کند
  • توان پاسخ‌دهی ما مرهون انقلاب اسلامی ایران است