Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-19@08:40:43 GMT

پنجره‌ای رو به سوی امید

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۲۲۱۹

پنجره‌ای رو به سوی امید

«پنجره باز می‌شود»، تقریباً برای خیلی ازمخاطبان و دوستداران موسیقی ایرانی آشنا است. این اثر در سال ۱۳۸۷ منتشر شد و این عنوان برگرفته از نام یکی از تصانیفی است که در آن زمان با همخوانی زنده یاد بانو شیدا اجرا شده است و متن هم از سروده‌های اوست و موسیقی اش را در دستگاه نوا ساخته بودم.


این تصنیف هم به‌لحاظ فرم و هم به لحاظ محتوا و معنا دقیقاً در تقابل با ناامیدی است و درهرزمان و مکانی که قرار داشته باشیم به ما امید به زندگی، شور و ایمان می‌دهد، به گونه‌ای که حتی در فضای جشن باستانی نوروز مردم عزیزمان هرساله آن را برای یکدیگر ارسال می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 کلیت فضا و ساختار آهنگ‌ها و قطعات آلبوم درونمایه‌ای حزن و اما توأمان با نشاط و سرخوشی است. از نگاه من این اثر جدا از رنگ آمیزی و فرم ارکستر، صدای منحصربه فرد خانم شیداست که من یا شمای مخـــــــــــاطب را آرام آرام تا پایان کار با خود می‌کشاند.
درمجموع هر بارکه به آلبوم «پنجره باز می‌شود» گوش دهیم بوی تازگی خاصی می‌دهد. آلبومی که شاید می‌شود گفت خیلی‌ها با آن در لحظات سرخوشی یا اندوه، درجمع، در تنهایی و در هرحالی خاطره دارند. ما انسان‌ها زیر هر فشاری با امید زنده‌ایم و به خود می‌قبولانیم که این نیز می‌گذرد، یعنی پنجره باز می‌شود. شنیدنش خالی از لطف نیست.این آلبوم شامل هشت قطعه «اشـــک حســـرت»، «حـــالپریشان»، «گل مریم»، «قافلـــــــــه عمر»، «پنجره باز می‌شود»، «من فرزند ایرانم»، «حالا چرا؟» و «تاج خوشبختی»است که از سوی انتشارات ایران گام منتشر شده است.
بابک شهرکی، سامان احتشامی، مجید واصفی، پدرام درخشانی، حامد فولاد قلم، مسعود حبیبی، محمود فرهمند، فضل‌الله شهرکی، ایمان سیاهپوشان، آراس رجبی و مسعود جاهد نوازندگان اثر، بابک شهرکی، رحمت‌الله وطــــن دوست و مسعود جاهد تنظیم کنندگان آن و اشعار سروده خیام نیشابوری و سید محمد حسین شهریار است.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پنجره باز می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۲۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ نکته جالب درباره جکی‌چان که نمی‌دانستید

بهترین اتفاق ممکن برای یک روز تعطیل این بود که تلویزیون یک فیلم از جکی‌چان پخش کند. فیلمی بامزه، به‌قولی خودمانی پر از بزن بزن و البته بدلکاری‌های نفس‌گیر و جذاب. در نهایت هم که فیلم با تیتراژ پایانی که خودش بخشی از پشت‌صحنه بود تمام می‌شد و خیلی از بچه‌ها متاثر از آن شروع می‌کردند به تقلید از حرکات کونگ‌فویی جکی‌چان. باورش سخت است که این هنرپیشه توانمند حالا با مو و ریش سفید ظاهر شده، اما باید بپذیریم جکی ۷۰ ساله شده است و تصویری که از او می‌بینیم واقعی‌تر از گریم‌های اوست.

جکی‌چان علاوه بر حضور در سینما به‌عنوان تهیه‌کننده، طی سال ۲۰۲۳ در دو فیلم پرفروش نقش‌آفرینی کرد. یکی «ضربه پنهان» که درآن با جان سینا همبازی شد و عجیب این‌که در ۶۹ سالگی هیچ نشانی از پیری و ناآماده بودن نداشت. دومین فیلم هم «سوار شو» نام داشت که در آن نقش یک بدلکار بازنشسته را بازی می‌کرد که تصمیم گرفته بود با اسبش به عرصه بدلکاری در سینما و نقش‌های سنگین برگردد. جکی‌چان در این فیلم تا حدی نقش خودش را بازی می‌کرد با این تفاوت که مثل شخصیت اصلی فیلم فقیر نیست. اما سکانس‌های پر از زدوخورد و بدلکاری، گریم همیشگی و خیلی چیز‌های دیگر در این دو فیلم باعث شد وقتی عکس جدید این هنرپیشه دوست‌داشتنی را دیدیم از حجم پیرشدنش غافلگیر شویم. اگر شما هم طرفدار این مرد خنده‌رو و خلاق هستید خواندن این پرونده را از دست ندهید. 

۹ نکته جالب درباره جکی‌چان که عمراً نمی‌دانستید

چان کونگ سان سوپراستار سینمای هنگ گنگ است که ما او را به‌نام جکی‌چان می‌شناسیم و البته بیشتر اوقات به اشتباه جکی جان صدایش می‌کردیم. بازیگری که ۷۰ ساله شده و با بدلکاری‌های خطرناک، زمان‌بندی‌های عجیب و نفس‌گیر و تلفیق کمدی با مبارزات محبوب شد و جایگاه ویژه‌ای در صنعت سینما ایفا کرد. طوری‌که قطعاً بعد از بروس‌لی او مهم‌ترین نماد سینمای رزمی آسیای شرقی و اثرگذارترین رزمی‌کار حاضر در سینما است. هرچند قطعاً تابه‌حال فیلم‌های زیادی را از او تماشا کرده‌اید، اما بعید است زیروبم زندگی او را مثل بازیگران هالیوودی بدانید. برای همین سراغ چند مورد از راز‌های کمتر شنیده شده زندگی او رفتیم.
 
۱. دشمن شرکت‌های بیمه حتماً می‌دانید که جکی چان در جریان فیلم‌هایش تابه‌حال بدلکاری‌های دشواری اجرا کرده و به همین خاطر در کتاب رکورد‌های گینس دارای رکورد بیشترین بدل‌کاری برای یک بازیگر زنده است که همین باعث شد که هیچ شرکت بیمه‌ای وی را در فیلم‌هایی که خود بدل‌کاری کامل را برعهده دارد قبول نکند.

۲. اهدای ثروت به خیریه‌ها چند سال قبل خبر رسید که جکی چان تصمیم گرفته تمام ثروت ۱۳۰ میلیون دلاری خود را به موسسات خیریه اهدا کند. وی در پاسخ به سوال خبرنگاران که از او پرسیدند چه قسمت از ثروتش را به پسرش اختصاص می‌دهد گفته بود که «جی سی» خودش باید قادر به کسب درآمد باشد. البته در نهایت تکلیف این ماجرا مشخص نشد.

۳. پدر و مادر عجیب| بد نیست بدانید مادر جکی‌چان قاچاقچی و فروشنده تریاک، قمارباز و چهره‌ای شناخته شده در دنیای زیرزمینی جرم و جنایت چین بوده و پدرش هم جاسوس دولت بوده و بعد‌ها رهبری یک دار و دسته خلافکار را بر عهده گرفت. پدر چان هنگامی با همسرش یعنی مادر چان آشنا شد که وی به خاطر قاچاق تریاک دستگیر شده بود.

۴. نزدیک بود فروخته شود تبهکار بودن خانواده باعث ثروت آنها نشد و خانواده جکی چنان فقیر بود که نزدیک بود او را در کودکی به یک خانواده ثروتمند بریتانیایی بفروشند؛ اتفاقی که خوشبختانه نیفتاد.

۵. نام اصلی جکی‌چان نیست نام جکی را زمانی که به‌عنوان کارگر ساختمانی در کانبرا، استرالیا کار می‌کرد برای خودش انتخاب کرد. ماجرا از این قرار بود که وقتی حرفه بازیگری در هنگ کنگ در دهه ۱۹۷۰ خوب پیش نرفت، او همراه با خانواد اش به ناچار به کانبرا در استرالیا نقل مکان کردند.

۶. در کودکی خواننده بود علاوه بر موفقیت به عنوان بازیگر، جکی چان یک خواننده نیز است و به زبان‌های انگلیسی، کانتونی، ماندارین، ژاپنی و تایوانی ترانه خوانده است. جکی در کودکی در مدرسه اپرای پکینگ تحصیل کرد و در کنار ورزش کونگ فو، خوانندگی نیز می‌کرد. او اغلب آهنگ متن فیلم‌هایش را خودش می‌خواند.

۷. قاتل بلوک‌های سیمانی وقتی جکی‌چان به یک برنامه تاک شو دعوت شد، نه تنها با مصاحبه خود حاضران را سرگرم کرد بلکه با مهارت‌های کونگ فوی خود هم آنها را غافلگیر کرد. او ۱۲ بلوک بتونی را با دست خالی شکست. این بلوک‌ها به سه دسته چهارتایی تقسیم شده و روی یکدیگر قرار گرفته بودند. جکی یک تخم مرغ را کف دستش گذاشت و با همان دست تمام بلوک‌های سیمانی را شکست. در طول مدت نمایش این قدرت و توانایی خارق العاده، تخم مرغ کاملاً سالم ماند!
۸. رکورد بیشتر برداشت در سال ۱۹۸۲، فیلم Dragon Lord سکانسی داشت که در آن جکی‌چان باید یک توپ بدمینتون پردار را با پا پرتاب می‌کرد و جکی تصمیم گرفت که این سکانس اکشن آکروباتیک را در یک برداشت مداوم بگیرد و در نهایت ساخت این سکانس ۴۰ رو طول کشید. ادعا می‌شود وی برای این‌که به سکانس بی‌نقص مورد نظرش دست یابد ۲۹۰۰ بار آن را تکرار کرد.

۹. مدتی محافظ بود او مدتی هم نیروی امنیتی یک کلوپ بود و در یک درگیری یکی از مراجعان را ناک اوت کرد و بعد از آن دید که قسمتی از استخوان دستش بیرون زده است. جکی از ترس پلیس به بیمارستان نرفت و به‌جای آن سعی کرد خودش استخوان را سر جایش برگرداند. دو روز بعد بود که او دریافت استخوانی که ظاهراً از دستش بیرون زده در واقع دندان همان مردی است که او را ناک اوت کرده است. 

دیوانه وارترین بدلکاری‌های «جکی چان»

ستاره هنگ‌کنگی و بازیگر اسطوره‌ای فیلم‌های رزمی و اکشن با توانایی‌هایی فیزیکی، مهارت‌های طنزگونه و قابلیت‌های بی‌مثالش در بدلکاری، بار‌ها توانمندی‌های خودش را به اثبات رسانده است. هرچند وی تاکنون برای بازی در فیلم‌هایش، بار‌ها شکستگی استخوان‌های دست، پا و ... را تجربه کرده است. از همین رو بسیاری وی را یک دیوانه خطاب می‌کردند که زندگی خود را به خطر می‌انداخت تا بتواند بهترین نقش را از خود برجای بگذارد. در ادامه، تعدادی از دیوانه وارترین بدلکاری‌هایی را که او به نمایش گذاشته با یکدیگر مرور خواهیم کرد.

وصل‌شدن به هلی‌کوپتر| فیلم اولین برخورد

این فیلم که در سال ۱۹۹۶ ساخته شد، یک سکانس هیجان انگیز و باحال آغازین دارد که جکی توسط آدم بد‌ها با اسکی‌بورد تعقیب می‌شود. در یک بخش از فیلم او به سمت یک هلی‌کوپتر در حال پرش می‌پرد و در هوا خودش را به پایه‌های آن قلاب می‌کند!

پرش ۸ متری از بین ۲ ساختمان| فیلم جنجال در شهر

بهترین و هیجان انگیزترین لحظه این فیلم، سکانسی است که جکی چان توسط چند شخصیت شرور تعقیب می‌شود و بدون هیچ طناب، محافظ و با کمی خوش‌شانسی بین دو ساختمان ۲۸ فوتی (بیش از ۷ و نیم متر) می‌پرد و هیچ آسیبی نمی‌بیند.

جراحی اضطراری بعد از پرش| فیلم شمشیر خدایان

در سکانس اولیه این فیلم «جکی» در تلاش برای فرار از بومی‌های عصبانی است. بدلکاری از این قرار بود که جکی باید از دیوار قلعه به روی یک درخت بپرد، اما در عین این که اولین برداشت عالی و بدون نقص از آب در آمد، او اصرار داشت که باید این سکانس را دوباره بگیرند، تا همین حرکت را سریع‌تر انجام دهد. اما این بار اوضاع چندان بر وقف مراد نبود؛ شاخه درخت شکست و جکی از فاصله ۵ متری به زمین برخورد کرد، جمجمه‌اش با برخورد به یک تخته سنگ شکست و پس از این که به وسیله اورژانس هوایی به بیمارستان منتقل شد، تحت جراحی اضطراری یک قطعه از استخوان را از مغزش برداشتند. سپس در جمجمه‌اش پلاتین قرار گرفت و بخشی از شنوایی گوشی سمت راستش را از دست داد، اما از رو نرفت.

کوبیده‌شدن اشتباهی به شیشه پنجره| فیلم داستان پلیس ۲

جکی در یک سکانس پراسترس در این فیلم از سقف یک اتوبوس در حال حرکت برای ورود به ساختمان استفاده می‌کند. او قبل از این که بپرد و خودش را از روی اتوبوس به پنجره بزرگ شیشه‌ای پرتاب کند، زیر چندین بیلبورد شیرجه می‌زند. اما چان بعد‌ها اعلام کرد که در واقع پنجره اشتباهی بوده: «متأسفانه، من پنجره اشتباهی را به عنوان هدفم انتخاب کردم و به جای این که به شیشه قلابی برخورد کنم به یک پنجره واقعی فرو رفتم و پدر خودم را در آوردم.»

سقوط وحشتناک از برج ساعت| فیلم پروژه آ

در سکانسی از این فیلم که یکی از بهترین و دوست داشتنی‌ترین کار‌های جکی چان است او با یک مشت دزد نابکار رو در رو می‌شود که بدلکاری در برج ساعت دیوانه‌وارترین‌شان محسوب می‌شود. چان در حین سقوط از ساعت با کلی مانع و سایه بان برخورد می‌کند. شما در این سکانس یک بار سقوطش را می‌بینید، سپس دوباره از یک زاویه دیگر افتادنش و کوبیده‌شدنش به زمین را شاهد هستید. چان تنها برای این که ثابت کند خودش این کار را انجام داده، بدون هیچ کاتی با لنگیدن پایش یک شوخی بامزه دیگر می‌‎سازد!
 
 خاطره جالب «جکی‌چان» از کتک‌خوردنش توسط «بروس‌لی»

کمتر کسی می‌داند که دو بازیگر و رزمی‌کار جکی چان و بروس لی در دهه ۷۰ میلادی در فیلم «اژد‌ها وارد می‌شود» رودرروی یکدیگر بازی کردند و «جکی‌چان» نقش کتک‌خورِ مقابل «بروس‌لی» را ایفا کرده بود. این دو بازیگر مشهور فیلم‌های اکشن در فیلم سینمایی «اژد‌ها وارد می‌شود» با یکدیگر بازی کرده‌اند؛ هرچند برای چند سکانس کوتاه، «بروس‌لی» در آن فیلم نقش اول بود و «چان» جوان در بین تبهکار‌هایی بود که به راحتی توسط شخصیت لی شکست داده شد. «جکی چان» خاطره‌ای جالب را در مورد همکاری‌اش با بروس لی در فیلم «اژد‌ها وارد می‌شود» تعریف کرده است که ویدئوی آن توسط خانواده «بروس‌لی» به اشتراک گذاشته شده است. در این فیلم «بروس‌لی» به صورت اتفاقی در یک مبارزه به چان صدمه می‌زند.

چنان ضربه زد که همه چیز جلو چشم‌هایم سیاه شد!

«جکی‌چان» با یادآوری این خاطره جالب در این باره گفته: «پشت دوربین و در حال تماشای بروس لی بودم. بعد به طور ناگهانی به سمت او دویدم، اما خیلی سریع همه چیز جلو چشم‌هایم سیاه شد. او یک ضربه درست به سر من وارد کرد. احساس گیجی می‌کردم و به بروس لی خیره بودم؛ تا زمانی که کارگردان گفت کات، او در حال ایفای نقش بود!»

تظاهر کردم که درد دارم تا بیشتر در کنارم بماند!

ستاره افسانه‌ای هنر‌های رزمی ادامه می‌دهد: «سپس بروس لی اطراف خود را نگاه کرد و گفت: «وای خدای من» و به سمتم دوید و به من گفت که متاسف است. اما من تظاهر کردم که هنوز درد دارم تا به این بهانه بروس‌لی بیشتر در کنار من بماند! من در تمام روز در حال تظاهر کردن بودم». او همچنین اشاره کرد که وقتی «بروس لی» درگذشت او را برای جانشینی وی انتخاب کردند، اما پاسخ جکی چان این بود که: «من بروس‌لی نیستم. من به شیوه خودم ضربه می‌زنم.»

منبع:‌ خراسان

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • سانسور غزه از پنجره تیک تاک
  • سانسور غزه از پنجره «تیک تاک»
  • سانسور غزه از پنجره «تیک تاک»
  • یک آلبوم چشم نواز برای طرفداران BMW
  • توقیف خودروهای متخلف برای ۲۱ روز در گلستان
  • آلبوم عکس از فراری اس‌ اف۹۰ استراداله
  • یک آلبوم دل انگیز برای طرفداران BMW
  • کنسرت نوروزی و رمضانی احسان یاسین
  • ۹ نکته جالب درباره جکی‌چان که نمی‌دانستید
  • استمرار نظارت واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت زاهدان بر نمایشگاه بهاره زاهدان