Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@08:36:43 GMT

بایدن: پیوستن اوکراین به ناتو منوط به ریشه کنی فساد است

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۲۲۳۱

بایدن: پیوستن اوکراین به ناتو منوط به ریشه کنی فساد است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری که پس از نشست سران ناتو در بروکسل برگزار شد، درباره پیوستن اوکراین به این ائتلاف نظامی گفت: «واقعیت این است که آنها (اوکراین) هنوز لازم است فساد را ریشه کن کنند، واقعیت این است که آنها لازم است سایر معیارها برای ورود به این برنامه عملیاتی را محقق سازند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: «در ضمن، ما هر آنچه در توان داریم برای رساندن اوکراین به موقعیتی که قادر شود در برابر تهاجم روسیه و برای حفظ امنیت فیزیکی خود ایستادگی کند، انجام خواهیم داد».

بایدن همچنین با اشاره تلویحی به ماجرای الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه مدعی شد که حضور روسیه «در بخش‌هایی از خاک اوکراین» از پیوستن کی‌یف به ناتو جلوگیری نخواهد کرد.

این در حالی است که اوایل روز دوشنبه، «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در یک پیام توئیتری «با تمجید از شناخت و آگاهی شرکای ناتو از تمام خطرها و چالش‌های پیش روی اوکراین» اعلام کرد که این کشور عضوی از این ائتلاف نظامی خواهد شد.

در واقع این پیام توئیتری رئیس جمهور اوکراین واکنشی بود به اعلامیه رسمی نشست بروکسل در اوایل روز دوشنبه که در آن سران کشورهای عضو ناتو در کنار سایر موضوعات تصمیم مربوط به عضویت اوکراین در این ائتلاف را تأیید کردند.

گفتنی است، کی‌یف تمایل خود برای پیوستن به ناتو را پس از کودتای ۲۰۱۴ در این کشور اعلام کرد. در پی نشست ۱۴ ژوئن ناتو در بروکسل، مقامات اوکراین نسبت به اینکه این ائتلاف به کی‌یف اجازه پیوستن زودهنگام را بدهد، ابراز امیدواری کردند، به ویژه اینکه برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که زلنسکی خواستار یک پاسخ صریح «مثبت» یا «منفی» از سوی رئیس جمهور جو بایدن در این باره شد.

کد خبر 5235051

منبع: مهر

کلیدواژه: جو بایدن ولادیمیر زلنسکی روسیه ناتو اوکراین مبارزه با فساد ایالات متحده امریکا فلسطین رژیم صهیونیستی روسیه ایران افغانستان عراق ناتو جو بایدن جی هفت برجام لبنان رجب طیب اردوغان میخائیل اولیانوف رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۲۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید با ائتلاف ناتو با ایران مقابله کرد! | ادعاهای تازه علیه ایران

به گزارش همشهری آنلاین، "اسحاق هرتزوگ" رییس رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای این رژیم درباره وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای ایران، نسبت به تولید تسلیحات هسته‌ای توسط ایران هشدار داد.

خبرگزاری دپ‌آ آلمان گزارش داد که هرتزوگ در گفت‌وگویی با روزنامه بیلد مدعی شد: مشخصا، بزرگ‌ترین تهدید علیه ثبات در جهان، تمایل ایران برای بمب است.

ادعای هرتزوگ در حالی مطرح می‌شود که رژیم صهیونیستی با وجود عضو نبودن در معاهده منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای(ان‌پی‌تی) بزرگ‌ترین زرادخانه اتمی در منطقه را دارد.
مقامات ایران تاکید کرده‌اند تولید و به‌کارگیری تسلیحات اتمی جایی در برنامه دفاعی ایران ندارد و ماهیت برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است.

رییس رژیم صهیونیستی خواستار اقدام جهانی علیه ایران در این زمینه، در صورت نیاز شد.

او بدون اشاره به فعالیت تخریبی رژیم صهیونیستی توسط برخی ریزبالگردها در روزهای اخیر در ایران که مقامات ایران آن را بی‌اهمیت تلقی کرده و پدافند دفاع هوایی نیز با موفقیت توانست با آن مقابله کند، گفت که در "بازی شطرنج سیاست جهانی موضوع این است که مسئولانه و با خویشتن‌داری عمل کنیم."

رییس رژیم صهیونیستی که تا کنون، علنا درباره این اقدام در ایران اظهار نظر نکرده است، با اشاره به این موضوع گفت: فکر می‌کنم بهترین کار این است که برای همه نامعلوم باشد.

هرتزوگ با نادیده گرفتن نقش ثبات‌زدای رژیم صهیونیستی در امنیت و ثبات منطقه به واسطه دهه‌ها اشغالگری، مدعی شد که ایران بی‌وقفه علیه تمدن غرب فعالیت می‌کند و به دنبال نفوذ بیشتر در خاورمیانه است و وحشت و نفرت را به سراسر جهان می‌پراکند.

او از اروپا خواست که به آنچه "تهدید واقعی علیه ثبات در جهان" و ناشی از ایران است توجه کند.

هرتزوگ در اظهاراتی ضدایرانی گفت که باید با ائتلاف ناتو با این کشور مقابله کرد.

کد خبر 846221 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • تاکید بایدن بر حمایت‌های واشنگتن از کی‌یف
  • اعلام آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در خاک خود
  • قدر دانی زلنسکی از آمریکا/ بایدن وعده داد: کمک ها نظامی بسرعت به کی یف ارایه می شود
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان
  • ادعای رئیس‌جمهوری لهستان درباره راهبرد آتی روسیه
  • باید با ائتلاف ناتو با ایران مقابله کرد! | ادعاهای تازه علیه ایران
  • اندیشکده آمریکایی: روسیه خود را برای جنگ با ناتو آماده می‌کند
  • ادعای مهم اندیشکده آمریکایی؛ روسیه خود را برای یک جنگ بزرگ آماده می‌کند
  • لایحه کمک امنیتی آمریکا به اوکراین و اسرائیل تصویب شد + جزئیات | این کمک باعث می شود اوکراینی های بیشتری کشته شوند
  • ناتو یک قدم تا اعزام نیرو به اوکراین فاصله دارد!