Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@09:14:36 GMT

راه توسعه رسمیت دادن به مدیریت دو سطحی است

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۲۲۳۵

راه توسعه رسمیت دادن به مدیریت دو سطحی است

نامزد ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران گفت: اگر ما دنبال توسعه هستیم و دلمان برای ایران می‌سوزد و به ایران علاقه و محبت داریم و توسعه را راهکار حفظ ایران عزیز می‌دانیم باید توجه داشته باشیم که راه توسعه رسمیت دادن به مدیریت دو سطحی است.

به گزارش ایسنا، مجید فراهانی در همایش انتخاباتی تعدادی از نامزدهای لیست جمهور که در محله جیحون برگزار شد، گفت: شوراها به عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای مقوم بخش مردمسالاری و دموکراسی در کشور هستند که در دولت جناب آقای خاتمی در سال ۷۸ شکل گرفته و دموکراسی و مردمسالاری تا اعماق روستاها کشیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شوراها شعار حضرت امام(ره) که میزان رای ملت است را تحقق بخشید.

وی شوراهای شهر را به منزله پارلمان‌های محلی در مدیریت دو سطحی ملی و محلی دانست و گفت: مجلس به عنوان پارلمان ملی وظیفه قانون‌گذاری کلان و شوراهای اسلامی شهر به عنوان پارلمان محلی قانون‌گذاری شهری  را برعهده داشت و برامور اجرایی شهر نظارت دارند.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اما علیرغم شکل گیری شوراها و علیرغم اینکه در همان زمان دیده شده بود که اختیارات اجرایی دولت به مرور به شوراها تفویض شود، اما این اتفاق رخ نداد و دولت‌ها خودشان را به عنوان رقیب شوراها و شهرداری احساس کردند و از این رو تصور کردند که واگذاری امور به شوراها قدرت را از دولت سلب می‌کند.

وی با بیان اینکه راه توسعه رسمیت دادن به مدیریت دو سطحی است، گفت: اگر ما دنبال توسعه هستیم و دلمان برای ایران می‌سوزد و به ایران علاقه و محبت داریم و توسعه را راهکار حفظ ایران عزیز می‌دانیم باید توجه داشته باشیم که راه توسعه رسمیت دادن به مدیریت دو سطحی است. یعنی دولت صرفا وظیفه سیاست‌گذاری و تمشیت امور کلان جامعه را دارد اما شوراها و شهرداری‌ها وظیفه اجرایی مدیریت شهر را دارند. یعنی همه امور اجرایی شهر به دست شوراها و شهرداری باید اداره شود و مدیریت یکپارچه شهری این طور تبلور پیدا می‌کند.

فراهانی با طرح این پرسش که چرا این اتفاق رخ نداد؟ اظهار کرد: متاسفانه عده‌ای رای مردم را تزئینی می‌خواهند و اساسا اعتقادی به مردم‌سالاری و دموکراسی ندارند. عده‌ای واگذاری امور به مردم را مخل اندیشه خود می‎‌دانند و به همین دلیل هم هست که از واگذاری امور به شوراها و مدیریت شهری عملا ابا دارند. ما در مقابل دو اندیشه هستیم. یک اندیشه‌ای که اداره و توسعه کشور را با رای و دخالت مردم در سرنوشتشان به رسمیت می‌شناسد و دیگری حضور مردم در پای صندوق رای را در حدی می‌شناسد که صرفا اندیشه او تامین شود.

این نامزد انتخابات شورای شهر تهران ادامه داد: یک عده می‌خواهند که صرفا جمعیت پنج درصد و ده درصدی رای بدهند و همان‌ها دولت و امور جامعه را تامین کنند و نیازی هم نمی‌بینند که مردم پای صندوق‌های رای بیایند. چون اکثریت مردم با آنها موافق نیستند و برای توجیه رفتار ضد مردم خود هم اظهارات و استنادات متفاوتی دارند.

وی تصریح کرد: امروز مهم‌ترین جایی است که گلوگاه تعیین سرنوشت ماست. برای حفظ و به رسمیت شناختن این اندیشه است که برای ما مهم است. اگر ماحضور نداشته باشیم و اندیشه خودمان را فریاد نزنیم همین یکم مقدار اندک دموکراسی را هم از ما خواهند گرفت. جمهوریت در خطر است تا جایی که عده‌ای عملا گفتند اگر انتخابات نبود، جمهوری اسلامی لطمه‌ای نمی‌بیند و رسما در تریبون‌ها می‌گویند که حضور مردم در پای صندوق‌های رای کافی نیست و علنا اعلام می‌کنند که شوراها تجربه شکست خورده‌ای است و باید برچیده شود و اگر این اتفاق بیفتد همان جایی است که خون شهیدان عزیز ما پایمال شده است.

فراهانی با بیان اینکه لیست انتخاباتی جبهه اصلاحات برای دفاع از جمهور مردم عنوان جمهور به خود گرفته است، گفت: از همه می‌خواهم که خانواده‌شان را برای حضور در انتخابات تشویق کنند. امروز موضوع دفاع از جمهوریت مطرح است و ما باید حق قانونی خودمان را تحکیم کنیم.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: ما توسعه و پیشرفت و رفاه را در سپردن کار مردم به مردم و مشارکت مردم می‌دانیم.

خدیجه جدا: شورایاری‌ها تکمیل کننده شورای شهر هستند

در بخش دیگری از این مراسم، خدیجه جدا از دیگر نامزدهای مورد حمایت لیست جمهور نیز گفت: من متولد منتظقه ۱۷ تهران هستم و ۴۲ سال است در این مناطق زندگی می‌کنم و از نزدیک با مشکلات و دغدغه های و خواسته های مردم آشنا هستم. خاطرات شیرینی از این مناظق دارم و در عین حال بر سختی‌های زندگی دوستان واقف هستم. فضای سبز در این مناطق کم است و باید حتما تقویت شود.

جدا ادامه داد: اولویت ما رسیدگی به مشکلات منطقه‌ای و حل آن است. خوشبختانه در شورای شهر فعلی به بسیاری از مشکلات رسیدگی شد و شاهد افزایش فضای عمومی در این مناطق هستیم. گرچه کاستی هایی وجود دارد اما اگربه لیست جمهور رای بدهیم می توانیم ادامه راه فعلی را تا تبدیل کامل تهران به شهری برای زندگی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شورایاری ها می توانند تکمیل کننده شورای شهر باشند. اگر شورایاری ها به درستی انتخاب شوند و بتوانند مطالبات را به اعضای شورای شهر منتقل کنند، می‌توانند کمک بسیار زیادی به شورای شهر کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جبهه اصلاحات انتخابات شورای شهر تهران مجید فراهانی لیست جمهور شورای شهر تهران شوراهای ۱۴۰۰ تهران جیحون شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۲۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور فلسطین به رسمیت شناخته نشود

به گزارش جام جم آنلاین، این تماس تلفنی بعد از آن صورت گرفت که «حزب دموکرات جدید» در کانادا طرحی را برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین در پارلمان کانادا به تصویب رساند.

گانتز در بیانیه‌ای گفت: «خطاب به نخست‌وزیر [کانادا] تأکید کردم که به ویژه بعد از عملیات ۷ اکتبر (۱۵ مهر) به رسمیت شناختن یکجانبه فلسطین برای هدف دوجانبه ما در رسیدن به امنیت و ثبات در منطقه‌ای مضر خواهد بود و به تشویق تروریسم منجر خواهد شد.»

وزیر خارجه کانادا روز دوشنبه گفت که کانادا کماکان از راهکار دو دولتی حمایت می‌کند و سیاست خارجی خود را بر مبنای طرح تصویب‌شده تغییر نخواهد داد.

دیگر خبرها

  • کشور فلسطین به رسمیت شناخته نشود
  • آمادگی برای مدیریت بارندگی‌های اهواز/ خط قرمز، ورود آب به منازل شهروندان است
  • لزوم ثبات در مدیریت شهری اهواز / بی ثباتی مانع توسعه شهری است
  • اشتغال و اتمام پروژه‌های نیمه تمام، مولفه‌هایی برای توسعه کردستان
  • فصل جدیدی از توسعه و پیشرفت در خوی و چایپاره شروع می شود
  • پیش بینی بودجه ۴۰۰ میلیارد تومانی برای حریم تهران در سال ۱۴۰۳
  • هشدار شرکت آب منطقه ای تهران به متخلفان منابع آبی در ایام نوروز
  • استان کرمان در تمام شاخص‌های توسعه ارتقا پیدا کرده است
  • مدیریت شهری باید به سمت سرمایه گذاری برود
  • آحاد مردم در حفظ حرمت ماه مبارک رمضان کوشا باشند