Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا تاجیک رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان درباره طرح طبقه بندی مشاغل براساس مدرک تحصیلی و سابقه کار کارگران اظهار کرد: متاسفانه برخی از کارفرما‌ها با سوء استفاده از نبود نظارت بر اجرای قوانین از اجرای طرح طبقه بندی مشاغلی در کارگا‌ها یا واحد‌ها تولیدی خودداری می‌کنند و باتوجه به قرارداد‌های موقت حق سنوات آن‌ها در نظر گرفته نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در بعضی از صنوف با کارگرانی که ۱۰ سال سابقه کار دارند مانند یک تازه کار برخورد می‌شود و اجرا نشدن طرح طبقه بندی مشاغل در این گارگاه‌ها سبب شده است تا بعد از تصویه حساب، حداقل دستمزد را دریافت کنند و این مسئله موجب می‌شود تا حقوق کارگران ضایع شود.

وی افزود: باتوجه به اینکه پایه سنوات بعد از یک‌سال باید برای کارگر لحاظ شود برخی از کارفرمایان این حقوق را برای کارگر در نظر می‌گیرند، ولی از آن طرف به نوعی در صدد ابطال حقوق آنان با اجرا نکردن طرح طبقه بندی مشاغل هستند.

وی تصریح کرد: طرح طبقه بندی مشاغل موجب می‌شود تا فرد باتوجه به سابقه کار و مدرک تحصیلی دستمزدی به حقوق آن افزوده شود که برای برخی از مشاغل نیز این میزان افزایش حقوق تعیین هم شده است، ولی در واحدی نیاز به راننده است و مدرک تحصیلی مورد نیاز حداقل دیپلم است و متاسفانه این واحد با استخدام یک فرد لیسانسه حقوقی به اندازه مدرک تحصیلی دیپلم می‌دهد و با دور زدن قانون و نبود نظارت در اجرای طرح طبقه بندی مشاغل کوتاهی می‌کند.

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران ادامه داد: برخی از کارگران هم اذعان دارند که این طرح برای آن‌ها اجرا شده است، ولی به صورت ۱۰۰ درصد نبوده و رضایت آنان را جلب نکرده است.

تاجیک گفت: در همه کارگاه‌ها و کسانی که کارگران را استخدام می‌کنند و طرح طبقه بندی مشاغل در آن‌ها رعایت می‌شود این امر مهم است تا یک نماینده کارگری هم در آن کمیته برای دفاع از حق و حقوق کارگران حضور داشته باشد تا ساختار طرح طبقه بندی مشاغل درست تعریف شود.

بیشتر بخوانید

کسب درآمد به قیمت تباه کردن روز‌های قشنگ کودکی آیا دریافت چک و سفته از کارگر به عنوان ضمانت قانونی است؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طبقه بندی مشاغل کارگران طرح طبقه بندی مشاغل مدرک تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۲۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریق در میدان ولیعصر؛ نجات دوقلوهای ۶ ماهه از آتش

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی، اعلام کرد که «ساعت ۰۱:۱۲ بامداد امروز دوشنبه ٢٨ اسفند ١۴٠٢ آتش‌سوزی در یک ساختمان حوالی میدان ولیعصر (عج) اعلام و در پی آن ۵ ایستگاه آتش‌نشانی همراه با تجهیزات و نردبان هیدرولیکی به محل اعزام شدند».

به گزارش فارس، وی ادامه داد: در طبقه چهارم ساختمان و از قسمت تراس یکی از واحد‌ها آغاز و با سرایت به داخل واحد باعث انتقال دود به واحد‌های مجاور و طبقه بالا شده بود.

ملکی گفت: آتش‌نشانان همزمان با اطفا، عملیات نجات را آغاز و موفق شدند یک خانواده پنج نفره محبوس شده (دوقلو ۶ ماهه، پسر ۴ ساله و پدر و مادر) و دو نفر آقا در طبقه بالا را به کمک نردبان هیدرولیکی از ساختمان خارج کنند.

به گفته سخنگوی آتش‌نشانی، این حادثه مصدوم و تلفات جانی نداشته است.

دیگر خبرها

  • یونیسف: کودکان در شمال غزه از گرسنگی و تشنگی می‌میرند
  • نماینده مجلس: حقوق کارگران در سال 1403 باید رابطه منطقی با تورم رسمی کشور داشته باشد
  • نجات ۷ تن از آتش‌سوزی ساختمانی در خیابان ولیعصر
  • نجات ۷ نفر با نردبان هیدرولیک در آتش‌سوزی خیابان ولیعصر
  • نجات جان ۷ نفر در پی حریق در یک ساختمان مسکونی در خیابان ولیعصر
  • آتش سوزی یک ساختمان مسکونی در تهران/ جزئیات
  • حریق در میدان ولیعصر؛ نجات دوقلوهای ۶ ماهه از آتش
  • آتش‌سوزی در میدان ولیعصر تهران
  • رفیعی: حقوق سال آینده کارگران باید رابطه منطقی با تورم رسمی کشور داشته باشد
  • نظر دولت درباره حقوق ۱۴۰۳ کارگران؛ با کالابرگ به قدرت خرید توجه کردیم | دستمزد با چه روشی تعیین می‌شود؟