Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@05:17:26 GMT

آرزوی «هاشمی» برای تهران به روایت «هاشمی»

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۲۳۰۹

آرزوی «هاشمی» برای تهران به روایت «هاشمی»

رییس شورای شهر تهران گفت: امیدوارم با رای به لیست جمهور به آرزوی آیت‌الله هاشمی که تبدیل شدن تهران به شهری برای زندگی و شهری مدرن و راحت و دارای آسایش برای همه بود، برسیم.

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی در همایش انتخاباتی تعدادی از نامزدهای لیست جمهور که در محله جیحون برگزار شد، گفت: من با این محله آشنایی کاملی دارم و خانواده شهید داودزاده که فرزندان عمه من هستند ساکن همین محدوده‌اند و اینجا برای خاطرات زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تردد هواپیما و صدای آن در این محله گفت: یکی از مشکلات این محله همین هواپیما است که مردم واقعا اذیت می‌شوند. قرار بود قبلا مهرآباد جابجا شود اما چون تعداد پروازها زیاد بود و برای مردم سخت بود که به فرودگاه امام خمینی(ره) بروند، این موضوع منتفی شد.

هاشمی با اشاره به نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر گفت: انتخابات شوراها نباید تحت تاثیر انتخابات ریاست جمهوری قرار بگیرد چرا که اراده مردم در زندگی روزمره شان بستگی به این انتخابات شورا دارد. هنوز جا دارد که شوراها به قدرت اصلی خود برسند و این مردمسالاری مویرگی باید کم کم رشد پیدا کند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در پی رد صلاحیت برخی ازنامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: در انتخابات ریاست جمهوری به تعبیر رهبری به برخی نامزدها جفا شد. این اقدام کام مردم را تلخ کرد و باعث شد مشارکت کم شود. من امیدوارم شوراها و مشارکت شوراها سردی انتخابات ریاست جمهوری را پوشش دهد. البته در شوراهای شهر هم رد صلاحیت داشتیم و جا دارد که از مجلس و هیات نظارت مجلس بابت برخی از رد صلاحیت‌های برای شورا انتقاد کنیم. از 12 عضو شورای شهر پنجم که برای این انتخابات ثبت نام کرده بودند، شش نفر را رد کردند و دلیل درستی هم درباره آن به ما نگفتند.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر شش نفر از شورای شهر پنجم و 15 عضو جدید و متخصص در لیست جبهه اصلاحات که به نام جمهور است، حضور دارند، گفت: امیدوارم مردم با رای به این لیست، شرایطی را فراهم کنند تا موضوعاتی که پیگیری آن در شورای پنجم آغاز شده بود، به نتیجه برسد.

 هاشمی با بیان اینکه شورای شهر پنجم تهران در جهت شفافیت آرا تلاش زیادی انجام داد، گفت: سال‌هاست همه شعار می‌دهند که رای نمایندگان مجلس باید دیده شود و در این مجلس هم که ادعا می‌کردند که باید رای‌ها دیده شود، باز هم این کار را نکردند اما در شورای شهر پنجم این اتفاق انجام شد و شما می‌توانید ببینید که چه کسی به چه چیزی چه رایی رای داده است و این دستاورد بزرگی  در حوزه شفافیت است.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه شورای پنجم به وعده‌هایش در مورد حفظ محیط زیست و باغات عمل کرد، گفت:  لغو مصوبه برج باغ‌ها و جلوگیری از تخریب باغ ها جزو اولین مصوبات ما بود. یکی از مشکلات منطقه 10 همین کمبود فضای سبز است، فضاهایی که زمانی باغ بودند و حالا از بین رفته‌اند، امیدواریم جلوی این کار باز هم گرفته شود.

هاشمی با بیان اینکه در دوره قبلی مدیریت شهری برای تامین هزینه در مگا پروژه‌هایی که خیلی هم استفاده نمی‌شود اقدام به شهر فروشی شد، گفت: جلوی اینکار در شورای پنجم گرفته شد که امیدوارم این سیاست ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: در مورد آسیب‌های اجتماعی فعالیت های خوبی شد و جزو اولویت های شورای شهر پنجم بود. فعالیت های شورا از سوی شهرداری باید پی گرفته شود و تبلور آن در شهرداری هاست.

رییس شورای شهر تهران  رقیب لیست جمهور را عدم حضور مردم در پای صندوق رای دانست و گفت: اگر مردم حضور پیدا کنند قطعا اعضای این لیست رای می‌آوردند، اما متاسفانه جفا کردند و حضور  در انتخابات کم شده است.

هاشمی درپایان گفت: از همه شما بزرگواران می‌خواهم که به لیست جمهور رای بدهید. این لیست مورد حمایت جبهه اصلاحات و آقای خاتمی قرار گرفته و امیدوارم که با رای به این لیست بتوانیم به آرزوی آیت‌الله هاشمی که تبدیل شدن تهران به شهری برای زندگی و شهری مدرن و راحت و دارای آسایش برای همه بود، برسیم.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراهای ۱۴۰۰ انتخابات ۱۴۰۰ انتخابات رياست جمهوري محسن هاشمی شورای پنجم شورای شهر تهران تهران جیحون شوراي شهر تهران جبهه اصلاحات لیست جمهور آیت الله هاشمی رفسنجانی انتخابات ریاست جمهوری رییس شورای شهر تهران شورای شهر پنجم لیست جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۲۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات ۵۲ حوزه‌ انتخابیه مجلس تأیید شد/ احتمال الکترونیکی شدن مرحله دوم انتخابات تهران

به گزارش قدس آنلاین، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در آخرین نشست خبری سال ۱۴۰۲ که صبح امروز (شنبه ۲۶ اسفند) برگزار شد، طی سخنانی با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در این مدت تا ۱۷ اسفند طبق روال قانونی باید گزارشات و شکایات داوطلبان و مردم را مورد بررسی قرار می‌دادیم تا در بررسی صحت انتخابات این گزارشات را لحاظ کنیم.

وی اعلام کرد: تاکنون انتخابات در ۵۲ حوزه انتخابیه مورد تأیید قرار گرفته است. از استان اردبیل حوزه انتخابیه شهر اردبیل، بیله‌سوار خلخال گرمی و مشکین‌شهر مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت. استان ایلام حوزه انتخابیه ایلام، مهران، سیروان، دهلران و آبدانان مورد تأیید قرار گرفت.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: در استان خراسان جنوبی حوزه بیرجند، فردوس، قائنات و نهبندان مورد تأیید قرار گرفت، همچنین استان خراسان رضوی حوزه‌های انتخابیه مشهد تربت‌جام، تربت‌حیدریه، چناران، خواف، درگز، سبزوار، فریمان، قوچان، کاشمر، گناباد و نیشابور مورد تأیید قرار گرفتند.

طحان نظیف افزود: خراسان شمالی حوزه‌های انتخابیه بجنورد، اسفراین و شیروان، استان زنجان حوزه انتخابیه  زنجان، ابهر، خدابنده و ماهنشان، استان قزوین حوزه‌های انتخابیه قزوین، بوئین‌زهرا و تاکستان، استان قم حوزه قم، استان کردستان حوزه انتخابیه سنندج، بیجار، سقز، قروه و مریوان، استان لرستان حوزه‌های انتخابیه خرم‌آباد، الیگودرز، بروجرد، پلدختر، دلفان، دورود و کوهدشت و استان مرکزی حوزه‌های انتخابیه اراک، تفرش، خمین، ساوه، شازند و محلات مورد تأیید قرار گرفتند.

طحان نظیف تصریح کرد: لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی در مراحل قبل با اشکالات و ابهامات قرار گرفته بود که در نهایت با اصلاحات مجلس مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: طرح اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس غیردولتی در مرحله قبل با ابهامات و اشکالات مواجه شده بود که این مصوبه نیز با اصلاحات مجلس مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: طرح ساماندهی کارکنان دولت دیگر مصوبه مورد بررسی در شورای نگهبان بود که نسبت به این طرح در مراحل قبل هم ما در شورای نگهبان از نظر شرعی و قانون اساسی و هم هیئت نظارت ایرادات متعددی داشتیم که البته ایرادات و ابهامات ما نسبت به این مصوبه رفع شده است اما با نامه‌ای که از هیئت عالی نظارت دریافت کردیم ایرادات این هیئت همچنان باقی است که ما این مسئله را به مجلس ابلاغ کردیم و امیدواریم ایرادات هیئت نظارت نیز در مراحل بعدی توسط مجلس اصلاح شود.

وی ادامه داد: لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور دیگر مصوبه مورد بررسی بود که در مرحله قبل ایراداتی به این مصوبه داشتیم، البته با اصلاحات مجلس برخی ایرادات همچنان باقی است و با توجه به اصرار مجلس به مصوبه خود این لایحه به مجمع تشخیص ارسال شد.

طحان نظیف گفت: لایحه برنامه هفتم توسعه نیز همانند لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ رفت‌وبرگشت‌هایی را بین مجلس و شورا داشت و بسیاری از ایرادات برطرف شد اما همچنان برخی ایرادات به‌قوت خود باقی است‌ که‌ جزئیات این ایرادات به‌شکل مجزا در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

طحان نظیف درباره گزارش تخلفات انتخاباتی گفت: انتخابات در کمال سلامت برگزار شد و ما با مشکل خاصی روبه‌رو نبودیم، البته گزارش‌هایی دریافت کردیم درباره تخلفات که برخی گزارش‌ها ممکن است مستندات کافی را نداشته باشد که طبیعتاً پیگیری نیز نخواهد شد اما در برخی حوزه‌ها اختلاف آرا نزدیک بود یا گزارش‌های مستندی به دست ما رسیده است که به این حوزه‌ها بازرس‌هایی برای بررسی کامل‌تر ارسال شده‌اند و بازرسان این اختیار را داشتند که در حوزه‌هایی که آرا نزدیک بود آرا را بازشماری کنند. ما به‌مرور نتایج بررسی‌ها را اعلام خواهیم کرد.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم درباره ارزیابی این‌ شورا نسبت به برگزاری انتخابات الکترونیک در ۴ حوزه انتخابیه گفت: ما در روز انتخابات ارزیابی‌هایی را نسبت به برگزاری انتخابات الکترونیک در ۴ حوزه انتخابیه داشتیم که رضایت نسبی در این خصوص به‌دست آمد.

وی همچنین درباره احتمال برگزاری انتخابات الکترونیک در حوزه‌هایی که به مرحله دوم کشیده شده‌اند، عنوان کرد: برنامه ما در شورای نگهبان این است که در صورت فراهم شدن شرایط و هماهنگی با مسئولان اجرایی، انتخابات دور دوم را در حوزه‌های بیشتری برگزار کنیم. در رابطه با حوزه انتخابیه تهران نیز تلاش ما این است که این انتخابات نیز به‌شکل الکترونیکی برگزار شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تاثیر تنوع کاندیداها در میزان مشارکت در انتخابات خاطرنشان کرد: در همه ادوار انتخابات تنوع کاندیداها و نامزدها را داشته‌ایم؛ طبیعتاً حضور و تنوع سلایق مختلف مهم است. البته عوامل مختلفی در مشارکت موثر هستند و وزن این عوامل هم موثر است ولی تنوع داوطلبان هم به اندازه خود مهم و اثر بخش است.

طحان نظیف در پاسخ به سوالی دیگری درباره توصیه‌های رهبری به منتخبان مجلس درباره کنار گذاشتن اختلافات و تلخ نکردن کام مردم عنوان کرد: همانطور که رهبری فرمودند حضور مردم یک جهاد بود و این موضوع باید مورد نظر همه به ویژه منتخبان باشد. منتخبان باید به وعده‌ها و قول‌هایی که دادند عمل کنند و خود را نماینده همه مردم بدانند. همانطور که مردم بصورت جهادی در انتخابات حضور یافتند ان‌شاءالله منتخبان هم بصورت جهادی مشکلات مردم را برطرف کنند.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره پاسخگو بودن قانون جدید انتخابات گفت: نظام انتخاباتی ما همچنان به اصلاحات نیاز دارد و رسانه‌ها نقش موثری برای نزدیک کردن این نظام به یک نظام انتخاباتی مطلوب دارند.

وی درباره طرح ادعاهایی از سوی برخی از جمله تعدادی از نمایندگان مجلس درباره وقوع تخلفات انتخاباتی یادآور شد: فرآیند انتخابات فرآیندی است که در آن برد و باخت وجود دارد و طبیعتاً مباحثی در این زمینه مطرح می‌شود؛ بر اساس فرایند قانونی، مجری انتخابات وزارت کشور است و بررسی صحت انتخابات بر عهده شورای نگهبان است. اقدامات لازم برای بررسی صحت انتخابات در حال انجام است. بر اساس اصلاحیه قانون ۵ مدرک جهت رای دادن به رسمیت شناخته شده است که در کنار شناسنامه مدارکی از جمله کارت ملی، کارت نظام وظیفه، گواهینامه و گذرنامه مورد تایید است که این مدارک باید در شعب اخذ رای با فرد رای دهنده تطبیق داده شود. اگر در این زمینه تخلفی وجود داشته باشد بررسی می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین درباره ایرادات شورای نگهبان به طرح شفافیت گفت: نسبت به طرح شفافیت مهمترین ایراد شورای نگهبان این است که در این طرح استثنائاتی ذکر شده بود که ما ساز و کاری که برای تشخیص این استثنائات پیش‌بینی شده بود را مورد ایراد قرار دادیم.

طحان نظیف در پاسخ به اینکه آیا نماینده‌ای که ادعایی کرده است در یکی از حوزه‌های انتخابیه بدون اطلاع افراد از کد ملی آنها برای رای دادن استفاده شده است، سند و مدرکی درباره ادعای خود به شورای نگهبان ارائه کرده است؟ تاکید کرد: خیر. چیزی برای ما ارسال نشده است. با یک عکس یا فیلم که معلوم نیست کی و کجا است، نمی‌توان انتخابات را در حوزه‌ها زیر سوال برد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تکلیف لایحه بودجه با وجود ایرادات شورای نگهبان و مجمع گفت: بخشی از ایرادات شورا و هیأت عالی نظارت رفع شد و بخشی نیز با اصرار مجلس به مجمع ارجاع شد که جلسات مجمع نیز برگزار شده‌ است و احساس می‌کنم که طی روزهای باقی مانده تا پایان سال فرآیند ابلاغ بخش اول بودجه طی شود. درباره جداول نیز دولت باید نهایتاً تا پایان اردیبهشت جداول را به مجلس ارائه دهد و در این مدت نیز بر اساس جداول سال ۱۴۰۲ عمل می‌کند.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره ادعای یکی از روزنامه ها مبنی بر اینکه می‌توانستند میزان مشارکت را بیشتر اعلام کنند اما این کار را نکردند، گفت: اینگونه نیست. چراکه از ابتدای انقلاب تاکنون تقریبا میانگین هرساله سه انتخابات داشتیم که همه اینها در صحت کامل برگزار شدند. باید بگویم که انتخابات همواره در نهایت صحت و اتقان برگزار شده و نتایج آن نیز در گذشته و امروز بصورت دقیق اعلام شده و در آینده نیز ان‌شاءالله اینگونه خواهد بود.

طحان نظیف همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا آمار تخلفات انتخاباتی نسبت به قبل تفاوتی داشته‌ است؟ گفت: مثل همه ادوار گزارشات و شکایاتی داشتیم و در حال بررسی هستیم و همانطور که گفتم تاکنون با موضوع خاصی مواجه نبودیم.

وی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به این سوال که  صلاحیت منتخبان تا پیش از تایید اعتبارنامه توسط مجلس در چه صورتی از سوی شورای نگهبان رد می‌شود؟ اظهار کرد: اصل بر این است که افرادی که به تازگی توسط شورای نگهبان تأیید صلاحیت شدند، همچنان صلاحیت داشته باشند اما اگر مواردی وجود داشته باشد، بر اساس قانون عمل می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین در پاسخ به سوالی درباره ابهام نسبت به فعالیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی یا خبرگان رهبری که صلاحیت آنها برای دور بعد تایید نشده است، گفت: شورای نگهبان بررسی صلاحیت را برای انتخابات دور بعد انجام می‌دهد و نسبت به دوره فعلی منعی ندارد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان درباره آخرین مراحل بررسی لایحه عفاف و حجاب اظهار کرد: آخرین مصوبه‌ای که از مجلس دریافت کردیم این لایحه بوده است که در نوبت رسیدگی است.

طحان نظیف در پاسخ به پرسشی درباره میزان مشارکت در انتخابات ۱۱ اسفند و اینکه آیا قرار است شورای نگهبان در این زمینه آسیب شناسی انجام دهد؟ عنوان کرد: در این دوره تلاش خود را انجام دادیم تا فرآیند انتخابات روان‌تر و با تسهیل بیشتری برای مردم انجام شود و برای ادوار آینده نیز باید فکر کنیم و برای تسهیل شرایط برای مردم اقداماتی را انجام دهیم.

وی ادامه داد: از قبل از انتخابات عده‌ای بر طبل دلسردی و ناامیدی و سیاه‌نمایی می‌کوبیدند و علنا می‌گفتند که انتخابات اثر گذار نیست اما شاهد بودیم که مردم آمدند و حضور موثری داشتند. امیدوارم کسانی که مردم را از صندوق رای دل‌سرد می‌کردند به این نکته توجه کنند که هر تغییر از صندوق رای انجام می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه درباره زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات گفت: در این زمینه پیشنهاداتی از سوی وزارت کشور مطرح شده است و پس از جمع بندی اعلام می‌شود.

طحان نظیف همچنین درباره سرنوشت مصوبه مجلس در برنامه هفتم مبنی بر کاهش مدت سربازی اعلام کرد: نسبت به این حکم در مرحله قبل ابهاماتی داشتیم که پس از رفع ابهام مجلس اصل این حکم خلاف موازین قانون اساسی و شرع شناخته نشد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره انتشار اسنادی درباره فرزند رئیس مجلس در ایام بررسی صلاحیت ها و اینکه آیا شورای نگهبان مانند اقدامی که در خصوص آقای علی لاریجانی انجام داد، این موضوع را بررسی کرد؟ تاکید کرد: هر انتخابات شرایط خود را دارد و تاکنون نیز هیچ‌کس به صرف وضعیت خانواده رد صلاحیت نشده است.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه این نشست خبری  در  پاسخ به پرسشی درباره نامه‌های مکرر روحانی و عدم پاسخ به او درباره دلایل عدم احراز صلاحیت عنوان کرد: اعلام کردیم که اولویت با کسانی است که اعتراض کردند و پس از فارغ شدن از برگزاری انتخابات، نامه ایشان پاسخ داده شد. بر اساس اطلاعی که از فقهای شورای نگهبان کسب کردم تاکنون طی دو نامه رسمی شامل مستندات قانونی عدم احراز صلاحیت و دیگری دلایل عدم احراز صلاحیت به ایشان اعلام شده است.

طحان نظیف افزود: به جز این موارد، بصورت شفاهی نیز در دو مورد یکی نماینده ایشان در آن مقطع در شورای نگهبان حاضر شد و در مقطع دیگر نیز یکی از اعضای شورای نگهبان بصورت تلفنی با ایشان صحبت کردند و مراتب را به اطلاع ایشان رساندند و بنظر می‌رسد با اقداماتی که انجام شده است فراتر و بیشتر از چیزی که در قانون پیش‌بینی شده، نسبت به ایشان اقدامات انجام شده است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره نظارت شورای نگهبان بر رفتار منتخبان مجلس متذکر شد: شورای نگهبان مرجع نظارت بر رفتار نمایندگان نیست و این کار بر عهده هیئتی با این عنوان در داخل مجلس است و ما مرجع نظارت بر انتخابات هستیم؛ در این مدت منتخبین مانند مردم عادی هستند و اگر تخلفی داشته باشند قوه قضاییه می‌تواند پیگیری کند. در خصوص موارد سالب صلاحیت، قانون پیش‌بینی‌هایی داشته‌ است و تا پیش از صدور اعتبار نامه بر اساس قانون اگر موردی وجود داشته باشد شورای نگهبان می‌تواند رسیدگی کنند.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه آخرین نشست خبری خود در سال ۱۴۰۲ در  پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا از میان طرح‌ها و لوایح مورد بررسی در شورای نگهبان موردی مغایر با اصل ۵۰ قانون اساسی شناخته شده‌ است؟ گفت: موضوع اصل ۵۰ حفاظت از محیط زیست است را شاید بتوان در عرصه اجرا و عمل پیگیری کرد و ما در شورای نگهبان خیلی کم با این موضوع مواجه باشیم. در یکی از موارد در یکی از بندهای ماده ۴۳ طرح تامین مالی تولید و زیرساخت فرآیندی جهت تشکیل یک هیئت برای اظهار نظر درباره بهره‌برداری و حفاظت از جنگل‌های خارج طرحهای جنگلداری در خصوص تعیین تکلیف درختان شکسته، افتاده، ریشه کن شده یا آفت زده پیش‌بینی شده بود که به این دلیل که سازوکارهای نظارت در این هیئت پیش‌بینی نشده بود شورای نگهبان این مصوبه را مغایر نظام اداری صحیح دانست.

طحان نظیف همچنین درباره تعداد طرح‌ها و لوایح بررسی شده در شورای نگهبان طی سال ۱۴۰۲ نیز عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۴۵ مصوبه را از مجلس دریافت کردیم که شامل ۲۳ لایحه و ۲۲ طرح بوده‌ است که ۹ مصوبه در مرحله اول به تایید رسیده، ۲۰ مصوبه پس از رفع ایرادات شورای نگهبان به تأیید رسیده و ۱۶ مصوبه هم جهت رفع ایرادات شورای نگهبان به مجلس برگردانده شده است. همچنین امسال ۲۴ اساس‌نامه را از دولت دریافت کردیم که ۱۳ اساسنامه تایید شده، ۳ اساسنامه مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته و ۸ اساسنامه نیز در دستور کار این شورا قرار دارد.

وی افزود: نسبت به نامه‌های ارسالی از دیوان عدالت اداری باید بگویم که امسال ۳۸ نامه از سوی فقهای شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفته که ۲۸ مورد خلاف موازین شرع شناخته نشده و ۱۱ نامه بر خلاف موازین شرع تشخیص داده شده است. امسال در شورای نگهبان در کنار جلساتی که برای انتخابات داشته‌ایم، ۱۵۹ جلسه  برای بررسی مصوبات داشتیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه ورامین
  • مرحله دوم انتخابات ۲۱ اردیبهشت برگزار می شود/ انتخابات تهران تمام الکترونیک است
  • مرحله دوم انتخابات ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/ انتخابات تهران تمام‌الکترونیک است
  • مرحله دوم انتخابات ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/ انتخابات تهران تمام الکترونیک است
  • روایت چهارمین جدایی گل‌محمدی از پرسپولیس
  • تایید انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر/ انتخابات تهران تائید شد
  • بیشترین و کمترین میزان مشارکت در ۱۲ دوره انتخابات مجلس /مجلس پنجم رکورد زد
  • انتخابات غیرجدی روسیه (+ عکس) / اعتراض با ریختن رنگ در صندوق رای / گام پوتین برای دوره پنجم ریاست / 3 کاندیدا کیستند؟
  • انتخابات ۵۲ حوزه‌ انتخابیه مجلس تأیید شد/ احتمال الکترونیکی شدن مرحله دوم انتخابات تهران
  • چه کسی رئیس مجلس آینده خواهد شد؟