Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، چند مدتی است که پیگیری سوالات و موانع فعالیت شرکت‌های دانش بنیان صنعت نفت به عنوان صنعت پیشران اقتصاد کشور، در دستور کار خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان قرار گرفته است.

یکی از دغدغه‌های شرکت‌های فعال در این زمینه که در خبری با عنوان "دانش بنیان‌های نفتی، انجمن تشکیل می‌دهند / وزارت نفت، به مطالبات دانش بنیان‌ها توجه کند" به آن پرداخته ایم، مربوط به مشکلات بدهی‌های وزارت نفت به آن‌ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون انجمن مطرح شده در این خبر، در آستانه تشکیل شدن است و قرار شده پیگیر مطالبات شرکت‌های دانش بنیان و نوپای صنعت نفت باشد. به منظور دریافت پاسخ سوالات این شرکت ها، موضوع را از صندوق تازه تاسیس پژوهش و فناوری صنعت نفت پیگیری کردیم.

طی گفت و گویی تفصیلی که با مسعود جعفری اصطهباناتی، رئیس این صندوق و عضو هیئت امنای پارک نوآوری و فناوری نفت و گاز داشتیم و شرح آن در خبر دیگری با عنوان " آیا ۸۰۰ میلیارد تومان از بودجه ۱۴۰۰ به صندوق پژوهش و فناوری نفت می‌رود؟ " منتشر شد، این دغدغه‌ها مطرح و توضیحات لازم نیز دریافت شد.

او همچنین با بیان این که این دغدغه ها، در مجموعه وزارت نفت در حال پیگیری و برطرف شدن به مرور زمان است، وعده داد که حتما مشکلات این شرکت‌های دانش بنیان نیز در اولویت بررسی قرار خواهند گرفت.

خوشبختانه از این شرکت‌های دانش بنیان خبر رسیده که تسهیلات جدیدى با موضوع "خرید مطالبات محقق نشده" در صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت مصوب شده تا شرکت هاى دانش بنیانى که طرف قرارداد با وزارت نفت یا شرکت هاى تابعه آن باشند، بتوانند از آن استفاده کنند.

سقف تسهیلات تا ٢٥ درصد از ارزش قراردادهاى موجود منعقد شده با وزارت نفت یا شرکت هاى تابعه آن بوده و نرخ سود آن نیز، ١١ درصد است. همچنین، دوره باز پرداخت با احتساب شش ماه تنفس، ١٨ ماه بوده و امکان ارائه تضامین نسبتاً متنوع نیز وجود دارد. این تسهیلات با همکارى سه جانبه صندوق نوآورى و شکوفایى، صندوق پژوهش نفت و بانک تجارت پرداخت خواهد شد.

بیشتر بخوانید

افتتاح پارک نوآوری نفت و گاز به منظور حمایت از دانش بنیان‌های نفتی

مسعود جعفری اصطهباناتی رئیس صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت نیز در این زمینه در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: این موضوع مدتی است که در دستور کار قرار داشت و معطوف به جلسه‌ای بود که با اعضای این انجمن در شرف تاسیس داشتیم. طی آن جلسه، درخواست‌های خود را مطرح کردند که برای حل آن‌ها به دنبال راهکار بودیم. اقداماتی که قرار است انجام دهیم، مبنی بر این است که مطالبات محقق نشده شرکت‌های دانش بنیانی که با صنعت نفت طرف قرارداد هستند را طی یک شیوه تامین مالی به نام فاکتورینگ (فروش بدهی)، پرداخت می‌کنیم.

او افزود: نحوه کار به این شکل است که برای ۲۵ درصد از مبلغ قراردادی که با صنعت نفت دارند، ضامن این شرکت‌ها نزد بانک تجارت می‌شویم که بتوانند وام ۱۱ درصد دریافت کنند. یعنی ۲۵ مبلغ قرارداد توسط کارفرما تحت عنوان پیش پرداخت تامین می‌شود و ۲۵ درصد از آن را نیز ما ضمانت می‌کنیم؛ این ضمانت بدون نیاز به ارائه وثیقه توسط شرکت‌ها به بانک است. این کار از محل منابعی صورت می‌گیرد که توسط صندوق نوآوری و شکوفایی و بانک تجارت تامین  شده است.

بر اساس این گزارش و طبق اطلاعات دریافتی از شرکت‌های دانش بنیان، قرار بر این شده که علاوه بر تعلق  گرفتن وام و ضمانت نامه‌های قرارداد به این شرکت‌ها که در آستانه تشکیل انجمن رسمی هستند، میزان کارمزد در این زمینه نیز، نصف کارمزد بانک‌ها باشد که اگر این مهم تحقق پیدا کند، گام موثری در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان صنعت نفت خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت نفت دانش بنیان صندوق پژوهش و فناوری شرکت های دانش بنیان دانش بنیان ها شرکت ها وزارت نفت صنعت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۲۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت مجوز دو کارگزاری از معاونت علمی ریاست جمهوری توسط دانش‌بنیان خوزستانی

ایسنا/خوزستان رئیس پارک علم و فناوری خوزستان از دریافت مجوز دو کارگزاری از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توسط یک شرکت عضو این پارک خبر داد.

 سید یحیی میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شرکت کیفیت یاران انطباق (کیان)، از شرکت‌های عضو پارک علم و فناوری خوزستان موفق به دریافت مجوز دو کارگزاری از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری شده است. 

وی افزود: کارگزاری توانمندسازی شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان و کارگزاری ترویج شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در استان خوزستان دو کارگزاری هستند که این شرکت توانسته است نمایندگی آن را در خوزستان کسب کند.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان عنوان کرد: با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های مهم در پارک علم و فناوری خوزستان، رشد کمی و کیفی شرکت‌های دانش بنیان است، وجود این کارگزاری‌ها می‌تواند تاثیر بسزایی در توانمندسازی شرکت‌های دانش بنیان و ترویج این مهم در خوزستان داشته باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۷ برابر شدن کمک‌های بلاعوض به دانش بنیان‌ها در دولت سیزدهم
  • میزان تسهیلات دولت سیزدهم به دانش‌بنیان‌ها ۲ برابر شد
  • اعطای بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان ضمانت‌نامه به دانش‌بنیان‌ها/ افزایش ۱.۸برابری ارائه تسهیلات در سالی که گذشت
  • اعطای بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان ضمانت‌نامه به دانش‌بنیان‌ها/افزایش ۱.۸برابری ارائه تسهیلات در سالی که گذشت
  • حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه فناوری چین
  • حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه فناوری و تجهیزات نفت و پتروشیمی چین
  • دانش‌بنیان‌های ایرانی به نمایشگاه فناوری و تجهیزات نفت و پتروشیمی چین می‌روند
  • دریافت مجوز دو کارگزاری از معاونت علمی ریاست جمهوری توسط دانش‌بنیان خوزستانی
  • شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور راهی نمایشگاه نفت و گاز روسیه می‌شوند
  • شرایط استفاده از اوراق صکوک برای شرکت‌های دانش‌بنیان چگونه است؟