Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-19@03:16:07 GMT

همه چشم‌ها خیره به بیتکوین

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۲۳۳۹

همه چشم‌ها خیره به بیتکوین

آفتاب‌‌نیوز :

رمزارزها روز به روز در حال محکم تر کردن جای پای خود در بازارهای مالی هستند: پس از ممنوعیت موقت مبادلات دلاری در کوبا، فعالان ارزی این کشور از دولت خواسته اند تا بیتکوین را جانشین دلار در معاملات ارزی کند. منابع خبری از احتمال پذیرش رسمی بیتکوین در نیجریه و تانزانیا خبر می دهند که در صورت تحقق، آن ها را به مقاصد رسمی بعدی بعد از السالوادور تبدیل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، ایلان ماسک که پیشتر با اعلام خبر توقف پذیرش بیتکوین توسط تسلا به دلیل نگرانی های محیط زیستی باعث آغاز ریزش بزرگ و گسترده بازار ارزهای دیجیتالی شد، این بار در توییتی مجددا از بیتکوین حمایت کرده است! وی با اشاره به اینکه تسلا تنها ۱۰ درصد بیتکوین در اختیار خود را با هدف اثبات نقدشوندگی این رمزارز به فروش رسانده، از پذیرش مجدد استفاده از بیتکوین در تراکنش های تسلا در صورت استفاده از انرژی های پاک برای استخراج آن خبر داده است.

دولت تایلند با هدف مقابله با تخلفات مالی، معامله میم کوین ها و توکن های غیرقابل تعویض (یا همان NFT) را در این کشور ممنوع اعلام کرد. میم کوین ها به ارزهای دیجیتالی اطلاق می شود که بیش از آن که دارای پشتوانه فنی باشند، به پشتوانه طرفداران خود و بیشتر با هدف سرگرمی عرضه می شوند. دوج کوین و شیبا از معروف ترین میم کوین های حال حاضر بازار محسوب می شوند.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۷۳۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱۱.۱۹ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۶ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌ کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال (تا ساعت ۱۳ ظهر به وقت شرقی)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۳۹ هزار و ۹۵۱.۹۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۸۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۲.۱۵ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۲۵۵۴.۵۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۸۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۶۲ درصد کاهش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۳۶۷.۲۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۶۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۴۹ درصد کاهش

۵- کاردانو

قیمت: ۱.۵۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۳۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۷۹ درصد کاهش

۶- دوج کوین

قیمت: ۰.۳۲۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۴۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۵۶ درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۸۸۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۲۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۶۸ درصد کاهش

۸ - یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۹- پولکا دوت

قیمت: ۲۴.۴۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۴.۹۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۷۷ درصد کاهش

۱۰- یونی سواپ

قیمت: ۲۳.۷۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۸.۰۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۱۹ درصد کاهش

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بیتکوین ارز دیجیتال درصد افزایش تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ارزهای دیجیتالی کوین قیمت درصد کاهش ۰ ۰۱ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۲۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلای جهانی بی‌حال و دلار ثابت شد

طلا در ساعات اولیه آسیا امروز دوشنبه (۱۸ مارس) در حالی که دلار آمریکا ثابت مانده بود و سرمایه‌گذاران برای یک سری نشست‌های سیاست‌گذاری مهم بانک مرکزی از جمله فدرال‌رزرو ایالات‌متحده در این هفته آماده شده بودند، برای رشد خود تلاش کرد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا تغییر چندانی نداشت و به ۲۱۵۶ دلار و ۶۹ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۱۵۹ دلار و ۹۰ سنت رسید.

کمیته بازار آزاد فدرال قرار است نشست دو روزه خود را در مورد نرخ بهره از روز سه‌شنبه آغاز کند. روز چهارشنبه تصمیم خود را در مورد نرخ اعلام خواهد کرد و پس از آن بیانیه‌ای منتشر خواهد شد. فدرال رزرو مطمئناً نرخ‌ها را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد حفظ می‌کند اما این احتمال وجود دارد که چسبندگی تورم در سطح مصرف‌کننده و تولیدکننده، نشان‌دهنده چشم‌انداز طولانی‌تر سیاست‌ها باشد. نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

هفته گذشته، داده‌ها نشان داد که قیمت‌های مصرف‌کننده ایالات‌متحده در ماه فوریه به شدت افزایش یافت و قیمت‌های تولیدکننده در بحبوحه افزایش قیمت تمام‌شده کالاهایی مانند بنزین و موادغذایی بیش از حد انتظار افزایش یافت.

دلار آمریکا در برابر رقبای خود نزدیک به بالاترین حد دو هفته اخیر خود ثابت ماند و طلا را برای سایر دارندگان ارز گرانتر کرد. در همین حال، انتظار می‌رود بانک ژاپن در نشست دو روزه خود که روز سه‌شنبه پایان می‌یابد، از سیاست‌های پولی خود خارج شود. بانک مرکزی انگلیس جلسه خود را در روز پنجشنبه برگزار خواهد کرد و انتظار می‌رود که نرخ‌ها ثابت بماند، در حالی که بازارها احتمال می‌دهند که بانک ملی سوئیس در این هفته کاهش دهد.

بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش به ۹۳۵.۱۵ دلار در هر اونس رسید، پالادیوم ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۰۸۰ دلار و دو سنت رسید، در حالی که نقره در ۲۵.۱۸ دلار ثابت ماند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصمیم بزرگ قطر: سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین
  • تصمیم بزرگ قطر برای سرمایه‌گذاری در بیت کوین
  • طلای جهانی بی‌حال و دلار ثابت شد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۸ اسفند
  • پیش‌بینی قیمت ۸۰ هزار دلاری بیت‌کوین
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۷ اسفند
  • رالی بیت‌کوین پایان یافت؟
  • باد بیت‌کوین خوابید؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۶ اسفند
  • عقب‌نشینی بیت‌کوین از رکورد تاریخی