Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بیتوته»
2024-03-19@09:00:14 GMT

رفتار با برادر شوهر چگونه باید باشد؟

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۲۳۹۸

رفتار با برادر شوهر چگونه باید باشد؟



رفتار با برادر شوهر

چگونه با برادرشوهر رفتار کنیم؟ یکی از دشوار ترین ارتباطاتی که ما برقرار می کنیم، با خانواده شوهر است. در خانواده همسر، خواهر شوهر نامحرم نيست لذا عروس خانواده مي تواند با او رابطه اي صميمانه داشته باشد و او را مانند خواهر خود بداند. ولی برادر شوهر اینگونه نیست، و باید در برخوردها بايد حد و حدود را رعایت كرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رابطه داشتن یک زن با برادر شوهرش از خطوط قرمز اسلام است. برادر شوهر از جمله محارم به حساب نمی‌آید و درست مثل همه نامحرم‌های دیگر هر گونه رابطه دوستی، جنسی و احساسی با برادر شوهر از لحاظ شرعی حرام است و عقوبت اخروی دنبال دارد.

در برخی از خانواده‌ها به دلیل آگاهی نداشتن از احکام و مسائل دینی یا به علت بی اهمیتی به احکام الهی روابط بین محرم و نا محرم شکل دیگری به خود می‌گیرند و حرمت‌ها و فواصل بین دو نفر که از لحاظ شرعی نامحرم هستند کنار می‌روند. این امر در اسلام نهی شده است و به فردی که با نامحرم ارتباط دارد وعده عذاب الهی داده شده است.

رابطه داشتن با برادر شوهر

براي حفظ روابط خانوادگي با آنها، رعايت چند نكته مي تواند موثر باشد: حفظ حريم ها

انسان همیشه خدا را در نظر دارد؛ در حركات چهره و رفتارهايش مواظب است كه باعث تحقير و مسخره كردن ديگران نشود. و ديگر اين كه بايد دقت داشته باشد كه آيا حريم هايي را كه باید رعايت مي كند يا نه. بايد مواظب بود كه هر كار ما در چهارچوب قانون و حریم ها باشد.

احترام به شخصيت آنان

در برخوردها بايد مواظب بود كه به شخصيت ديگري بي حرمتی نكنيم، آبروي آنها را نبريم، و پشت سر آنها بد نگوئيم. و همین طور بايد سعي كنیم زود از كسي ناراحت نشویم، چنانچه مي بيند ديگري داراي عيب و صفات بد است، بايد بسيار حساب شده و دقيق به او تذكر داد مثلا چنانچه مي بيند كه كسي غيبت ديگران را مي كند، نخست بايد نكات مثبت او را گفت و از صفات خوب او تعريف كرد و سپس به شكل غيرمستقيم او را آگاه كرد كه كار او اشتباه است.

زمانیکه فردی زندگي مشتركي را آغاز مي كند وارد بهترين نهاد شده است نهادي كه مقدس ترين نهاد است. زن و شوهر بايد زندگي خودرا مطابق با تفاهم تنظيم كنند و براي هم ديگر احترام قائل شوند و باعث ناراحتي ديگري نشوند. يكي از مواردي كه بايد دقت شود اينكه احترام به خانواده يكديگر در حقیقت احترام به شريك زندگي است.

رفتار با خانواده شوهر

جلب محبت و توجه آنان

انسان موجودي اجتماعي است ، براي رفع كردن احتیاجات خود نیاز به ديگران دارد بنابراين بايد به نحوی زندگي كند كه دل ديگران را نسبت به خود آزار ندهد و با رفتار خوب خود هميشه محبوب ديگران باشد. با مردم به گونه ای کن رفتار كه در حضور شما، خوشحال باشند و در نبودن شما احوال شما را بپرسند و بعد از مرگ شما از غم از دست دادن شما ناراحت باشند.

بله انساني كه اهل گذشت است كينه به دل نمي گيرد، براي ديگران دعا مي كند، عذر خواهی ديگران را مي پذيرد، حرمت ديگران را نگه می دارد، با محبت است، زندگي اي پر از شادی براي خود درست كرده است.

بامردم به گونه ای رفتارکن که دوست داری باتو رفتارکنند. هر چیزی رابرای خودمی پسندی برای دیگران هم بپسند و هرآنچه برای خودنمی پسندی برای دیگران هم نپسند.

گردآوری: بخش زناشویی بیتوته

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۲۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ظریف به انتشار فایل صوتی جدیدش: هیچ جناحی را نه مقدس و نه مطرود می‌دانم/ برایم منافع ملی ایران شرط اول اندیشگی و رفتاری است

به گزارش جماران؛ محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه سابق ایران و استاد دانشگاه تهران در یادداشتی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی نوشت:

‌سلام دوستان

«رسم عاشق کشی و شیوه شهرآشوبی» فراگیر شده است. 

ظاهرا یک میهمان در سمینار کارشناسی ارشد به حرمت کلاس و فضای امن بین استاد و دانشجو خیانت کرده و گفت‌وگوهای کلاسی را در‌اختیار دیگران قرار داده است. دیگران نیز آن را در اختیار وب‌سایتی در خارج از کشور گذاشته اند که مدعی آزادی بیان است؛ اما بر خلاف همه اصول حرفه‌ای با دستکاری، تقطیع، جابجایی و تیترسازی‌های فرا متنی آن را منتشر کرده است. سرانجام این صوت دزدانه و دستکاری شده، مورد دستکاری دوباره و بهره‌برداری کسانی قرار گرفته که در پی‌اهدافی خاص،  همواره از آب گل‌آلوده ماهی‌ میگیرند.

اما چند نکته که برای دانشجویانم روشن است؛ ولی چون مطالب در عرصه عمومی مطرح شده، تکرار آن را شایسته می‌دانم: 

همواره مخالف تندروی از سوی هر گروه و جناحی بوده و اشاره‌ام به اندک تندروانی از اصلاح‌طلبان بوده است که در همان زمان هم رفتارشان مورد تایید اکثریت اصلاح‌طلبان و رهبران آن نبوده است. ولی متاسفانه رفتار آنها به پای کلیت اصلاح‌طلبان نوشته شده و می‌شود.

 گفت‌وگوی بی‌سیمی، اشاره به یک روایت برساخته‌ و یا بزرگنمایی شده‌ای است که در همان زمان مجله گل‌آقا نیز در کاریکاتور روی جلد خود با ظرافت به آن طراحی اشاره کرده بود.

برایم منافع ملی ایران شرط اول اندیشگی و رفتاری است. بنابراین هیچ جناحی را نه مقدس و نه مطرود می‌دانم. نگاه انتقادی به رفتار همه احزاب و جناح‌‌ها لازمه پایبندی به منافع ملی است. همواره کوشیده‌ام چنین باشم.

بحثی که در کلاس صورت گرفت، پیرامون نقش و رفتار برخی افراد در تنظیم فهرست‌های انتخاباتی بوده است.

 انشجویان حاضر در کلاس گواهی صادق بر نادرستی برداشت‌هایی هستند که برخی فرصت‌پیشگان در پی القای آن هستند. با این‌همه، در آستانه نوروز و سال جدید، لازم می‌دانم اگر برای فرد یا گروهی آزردگی ایجاد شده است، به سهم خود پوزش بخواهم.

غمناک نباید بود از طعنِ حسود ای دل

شاید که چو وابینی خیرِ تو در این باشد

دیگر خبرها

  • شوهر نمونه و پدر خوب! ؛ تمجید از مربی طارمی + عکس
  • تمجید از مربی طارمی: شوهر نمونه و پدر خوب!
  • مقایسه همسر با دیگران چه مشکلاتی برای رابطه ایجاد می‌کند؟
  • واکنش ظریف به انتشار فایل صوتی جدیدش: هیچ جناحی را نه مقدس و نه مطرود می‌دانم
  • تایید ظریف پای یک فایل صوتی افشا شده ؛ خیانت کردند / صحبت های غیر قابل انتشار برای چه کسانی است؟
  • انتشار یک فایل صوتی دیگر از ظریف
  • توضیحات ظریف درباره فایل صوتی منتشر شده از خود؛ یک میهمان خیانت کرد | دستکاری و تقطیع شده است
  • توضیحات ظریف درباره انتشار فایل صوتی سخنانش درباره اصلاح‌طلبان
  • توضیحات ظریف درباره فایل صوتی منتشر شده / به سهم خود پوزش می‌خواهم
  • واکنش ظریف به انتشار فایل صوتی جدیدش: هیچ جناحی را نه مقدس و نه مطرود می‌دانم/ برایم منافع ملی ایران شرط اول اندیشگی و رفتاری است