Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحیم اله سهرابی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که «هدف‌گذاری‌ها، برنامه‌ها و اولویت فعالیت‌های شما در دوره جدید شورا چیست؟» اظهار داشت: تخصص حرفه ای من کمیسیون معماری و شهرسازی است و یک سابقه ۳۰ ساله در صدور جوازهای شهرداری و طراحی و نظارت و اجرا و ساخت دارم و با کلیه ضوابط و آئین نامه‌های شهرداری و فضای سبز و آتش نشانی مسلط هستم و اولین برنامه اجرای برنامه زمان بندی در صدور جوازها در سه مرحله صدور دستور نقشه، تهیه و تصویب نقشه معماری، و اخذ تاییدات نظام مهندس و تعیین تخلف توقف بی مورد در هر مرحله و امکان ارجاع به بازرسی می‌باشد، مرحله همزمان اضلاع دستور العملهای مربوط برج باغ‌ها، تغییرات در بسته‌های تشویقی بافت فرسوده، تهیه مشترک با وزارتخانه در دستورالعمل بلند مرتبه سازی و تعیین خط آسمان در کلیه بلوک‌های شهری با تاییدات امنیتی، و صدها مورد دیگر که در فرصت مقتضی اعلام می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سوال که «شهرداری‌ها هم اکنون با مشکل درآمد مواجه هستند، برنامه‌های شما برای ایجاد درآمد پایدار چیست؟ و چه برنامه‌ای برای حذف هزینه‌های غیر ضروری و اختصاص آن به اقدامات عام‌المنفعه برای برخورداری یکسان همه مردم دارید؟» نیز گفت: درآمدهای پایدار شهرداری منوط به افزایش حداکثری صدور جوازها به مردم در حداقل زمان با رعایت ضوابط و کمک به متقاضیان ساخت در ایجاد مشارکت‌های ساخت و ایجاد امکان تهاتر آپارتمان آماده با عوارض تراکم و تهاتر پارکینگ‌های مازاد با عوارض تراکم و تسهیل در مشارکت‌های جمعی در بافت‌های فرسوده و امکان بلند مرتبه سازی و آزاد کردن سطوح و استفاده‌های خدماتی از آنها و ایجاد حدود ۴۰۰۰ واحد پارکینگ طبقاتی در نقاط پیک و مناسب با حداقل ظرفیت ۲۵۰ پارکینگ در تملک شهرداری با تهاتر با عوارض تراکم و امثال آن. توسعه مترو و تکمیل سریع ایستگاههای باقیمانده خط ۶ و ۷. اسوه ایستگاههای بازیافت و صنایع تبدیلی آن. ایجاد فرمول مناسب‌تر برای عوارض پسمانده و نوسازی متناسب با فرسودگی تا نوساز بوده بناها و امثال آن.

این نامزد انتخابات شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در پاسخ به این سوال که «شهرداری ها در دوره‌های اخیر برای جذب نیروهای خاص همیشه تحت فشار اعضای شورا بوده‌اند، چه برنامه‌ای برای این موضوع دارید که جذب نیرو از مسیر سفارش و فشار خارج و مبتنی بر مراحل قانونی و ضوابط شود؟» گفت: البته به این شکل سوال را جواب می‌دهم، که در شهرداری با وجود حدود ۷۰ هزار نیرو استفاده مطلوب از کارکنان نمی‌شود. مثلاً در حوزه معماری و شهرسازی باید تمام کارکنان از پاسخگویی تا تاییدات نقشه باید از بین مهندسان پایه ۳ و ۲ خانم و آقا باشند که هم کار یاد بگیرند و هم تخصصی جواب ارباب رجوع را بدهند، همینطور در حوزه شهردار هم همه باید مهندسان پایه ۲ و ۱ باشند، در حوزه بازدیدها می‌توان در فوق دیپلم تا مهندس پایه ۳ معماری و سازه استفاده شود، در ناحیه‌ها که از شهرداری جدا و مستقل شده اند مطلوب نیست و باید به حالت قبل از سال ۹۲ برگردند. در خدمات شهری فضای سبز، اداره عمران، فرهنگی و هنری، سازمان ترافیک همه تناسب بین مهندس و کارمندان دفتری برقرار باشد که فعلاً نیست و بسیار مازاد دارند. که کارآیی هم ندارند و در بسیاری موارد افراد کهنسال با جوانان خانواده شأن تبدیل شوند.

سهرابی همچنین در پاسخ به این سوال که «در دوره قبل در بسیاری از شهرها اعضای شورای شهر با چالش‌ها و مشکلات مختلفی از جمله تخلفات مالی و … مواجه شدند که انتقاد مردم را نیز در پی داشت. تحلیل شما از چرایی وقوع این چالش‌ها چیست؟» اظهار داشت: تخلفات مالی به خصوص در رانت صدور جوازها وجود پیدا می‌کند مثلاً کسی نمی‌تواند ۴ طبقه جواز بگیرد به ناچار دوبلکس جواز می‌گیرد و در اجرا تبدیل به واحدهای مستقل می‌کند و همه را هم با پول می خرد. در جوازهای پهنه تجاری تعریف شده که امکان تأمینی پارکینگ نیست و با یک جواز صوری جواز خواسته را می‌گیرد و در اجرا با تغییرات و توسعه تجاری به خواسته خود با پول می‌رسد. البته تماماً به علت ضعف قوانین و عدم اختیارات کمیسیون‌های شهرداری و ارسال‌های هر مورد کوچک به ماده ضد علت‌های آن می‌تواند باشد.

وی در خصوص برنامه خود برای برون رفت از مشکلات و راهکارهایش برای نظارت مؤثر بر عملکرد اعضای شوراهای اسلامی شهر در دوره جدید در راستای تحقق بهترین عملکرد شورای شهر گفت: شورای شهر تهران با این بدنه و ترکیب کمیسیون‌ها کارآیی ندارد و باید در ترکیبات آن تغییرات ایجاد کرد:

۱- کمیسیون معماری و شهرسازی با این نامگذاری در رشته‌های دیگر مهندسی مغفول مانده و باید به کمیسیون ساختمان و تأسیسات تغییر نام یابد.

۲- کمیسیون عمران و حمل و نقل دو رشته جدا هستند و با هم سنخیتی ندارند و باید به کمیسیون حمل و نقل و ترافیک تغییر نام یابد.

۳- کمیسیون فرهنگی و اجتماعی کلمه هنر مغفول مانده و باید به کمیسیون فرهنگی هنری اجتماعی تغییر یابد.

۴- کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون اقتصادی هم دارای ساختار مالی هستند و بهتر است در هم ادغام و به کمیسیون برنامه ریزی و بودجه تغییر یابد.

۵- کمیسیون محیط زیست هم باید به کمیسیون محیط زیست و آسیب‌های اجتماعی تغییر یابد ۶- کمیسیون جدید خدمات و ساماندهی لازم است تشکیل شود.

۷- کمیسیون جدید حقوقی و امنیت هم لازم است در شورا تشکیل شود.

این نامزد انتخابات شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در پاسخ به این سوال که «چه برنامه‌ای برای شفاف‌سازی امور و اطلاع‌رسانی مستمر به موکلان دارید تا شهروندان بدانند که نمایندگانشان چه فعالیت‌هایی را در پارلمان شهری دنبال کرده‌اند؟» گفت: ایجاد سامانه ارتباط مردمی با ارسال پیامک به کمیسیون‌ها تهیه برنامه مدون برای گزارش به مردم در مساجد محلات اطلاع رسانی در رسانه‌های سمعی و بصری و ر وزنامه ها از جمله برنامه‌های من در این خصوص است.

وی به سوال «چه سازوکاری برای دریافت خواسته‌ها و نظرات مردم و همچنین ارتباط با نخبگان و استفاده از نظرات کارشناسان در نظر دارید؟» اینگونه پاسخ داد: ایجاد اتاق فکر تخصصی در کمیسیون ارتباط با انجمن‌ها، کارآفرینان اصناف ساختمانی مهندسان ناظر و طراح ارتباط با سازندگان معتبر و توانمند و فراخوان انبوه سازی ایجاد حوزه خاص معماری شهرسازی برای زیربناهای بیش از ۵۰۰۰ م م و یا بیش از ۱۰۰۰ متر مربع عرضه و صدور جوازهای سریع و سهل می‌تواند موثر باشد.

سهرابی در خصوص میزان هزینه خود در انتخابات و اینکه این هزینه توسط چه کسانی تأمین می‌شود، گفت: برای خودم ۲۰ میلیون و اگر در لیست معتبر قرار گیرم، تا ۱۰۰ میلیون که توسط سازندگان و اقوام تامین می‌شود.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: شورای شهر تهران انتخابات 1400 چالش شفافیت شورای شهر تهران پاسخ به این سوال باید به کمیسیون کمیسیون ها شورای شهر شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۲۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۵۰ میلیارد تومانی شهرداری تهران به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان

اعضای شورای شهر تهران با طرح دو فوریتی کمک ۵۰ میلیارد تومانی شهرداری تهران به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان موافقت کردند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در جریان دویست و بیست و سومین جلسه شورای شهر تهران، طرح دوفوریتی شهرداری تهران جهت کمک به آسیب‌دیدگان در سیل سیستان و بلوچستان در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

در ادامه پس از توضیحات اعضای شورای شهر تهران؛ اعضا با موافقت خود شهرداری را ملزم به کمک 50 میلیارد تومانی به آسیب‌دیدگان و سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان کردند.

همچنین در جلسه امروز مقر شد که شهرداری تهران پس از اتمام کمک به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان، در اسرع وقت گزارشی را از اقدامات انجام شد به مردم سیل‌زده به شورا ارائه کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران تأیید شد
  • تأیید بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران توسط فرمانداری
  • کمک شهرداری تهران به سیل زدگان
  • تاکید بر همدلی برای حل مشکلات شهر/ سال ۱۴۰۳ سال خوبی برای شهر تهران خواهد بود
  • کمک ۵۰ میلیارد تومانی شهرداری تهران به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • تذکر عضو شورای شهر برای در دسترس نبودن سرویس‌های بهداشتی مناسب در سطح تهران
  • تفکیک زباله از مبدأ در بوستان‌های شهری آموزش داده شود
  • لزوم انجام مطالعات ترافیکی احداث مجتمع مسکونی-خدماتی در منطقه ۲ تهران
  • عدالت، شفافیت و رعایت وضعیت اقتصادی شهروندان از عوامل اصلی در تصویب بودجه
  • عدالت، شفافیت و رعایت وضعیت اقتصادی شهروندان از عوامل اصلی در تصویب بودجه سال ۱۴۰۳