Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@09:41:29 GMT

مرکل: چین هم رقیب است و هم شریک

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۲۴۳۹

مرکل: چین هم رقیب است و هم شریک

به گزارش ایرنا از دویچه وله، آنگلا مرکل دوشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اگر به تهدیدات سایبری و ترکیبی و به همکاری میان روسیه و چین نگاه کنید، نمی‌توانید به راحتی چین را نادیده بگیرید. اما نباید بیش از حد آن را ارزیابی کرد ما باید تعادل درستی پیدا کنیم.

امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه نیز هشدار داد که تمرکز بر چین نباید باعث شود حواس شما از هسته اصلی ناتو و چالش های متعدد آن دور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد که ناتو یک اتحاد نظامی است در حالی که روابط با چین بسیار گسترده تر است. وی خاطرنشان کرد که کشور شرق آسیا کار چندانی با آتلانتیک شمالی ندارد.

ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی گفت: چین سرمایه‌گذاری سنگینی در زمینه توانمندی‌های جدید و پیشرفته نظامی از جمله در حوزه اتمی و هوش مصنوعی صورت داده که چهره جنگ را در قیاس با آنچه تاکنون دیده‌ شده تغییر داده است.

وی با بیان اینکه ناتو «بر اساس منافع خود فرصت‌هایی را برای تعامل با چین در زمینه مسائل تسلیحاتی و تغییرات آب و هوایی می‌بیند» افزود: اما نفوذ فزاینده چین چالش جدی برای امنیت ما به‌ شمار می‌رود.

نشست سران کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی روز دوشنبه در بروکسل مقر دائمی این ائتلاف نظامی با سخنان دبیرکل ناتو و نخست وزیر بلژیک به عنوان نماینده کشور میزبان برگزار شد.

نخست وزیر بلژیک نیز به عنوان رهبر کشور میزبان مقر ناتو و با مخاطب قرار دادن جو بایدن رییس جمهوری آمریکا، گشوده شدن فصل جدیدی از روابط با آمریکا پس از دوره‌ای سخت را نوید داد.

برچسب‌ها ناتو چین آلمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ناتو چین آلمان ناتو چین آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۲۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال گسترده تجهیزات نظامی از سوی آمریکا به یونان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پراودا، دولت آمریکا به منظور تقویت ائتلاف نظامی ناتو، تجهیزات نظامی زیادی را به یونان ارسال کرده است.

رسانه های یونانی روز دوشنبه گزارش دادند که بندر الکساندروپلیس پر از ده ها خودروی جنگی پیاده نظام «بردلی» و تانک های «آبرامز» آمریکا است.

این رسانه ها اعلام کردند که هدف آمریکا از این اقدام تقویت ناتو در اروپا است.

روز شنبه هم یک رسانه یونانی گزارش داد دولت آتن بسته کمکی جدیدی را برای ارسال به اوکراین آماده می کند. بنا به نوشته رسانه یونانی «کاثیمرینی» کمک های نظامی جدید به اوکراین شامل موشک، قطعات توپخانه و مهمات است.

بنا به گزارش این رسانه یونانی، مقامات یونانی می گویند که این همان مهماتی است که اوکراین بیشترین نیاز را به آنها دارد و ارسال آنها به رفع نیازهای اوکراینی ها کمک می کند.

کد خبر 6058270

دیگر خبرها

  • استقلال نظامی اروپا از آمریکا؛ از رویا تا واقعیت
  • ورود محموله نظامی بزرگ آمریکا به یونان
  • خبرچینان ناتو در اوکراین فعال هستند
  • ساخت بزرگترین پایگاه نظامی ناتو در نزدیکی روسیه
  • ارسال گسترده تجهیزات نظامی از سوی آمریکا به یونان
  • ارتش پاکستان از کشته شدن هشت تروریست در وزیرستان شمالی خبر داد
  • جنگ روسیه و ناتو حتمی است؟ | جزئیات گزارش مهم امنیتی نهادهای اطلاعاتی آلمان
  • هشدار تهدیدآمیز ترامپ درباره راه افتادن حمام خون در آمریکا/ اعلام آماده باش نظامی رهبر کره شمالی برای جنگ/ حمله هوایی جدید ائتلاف آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن
  • پیامدهای گسترش ناتو به شمال
  • استونی: روسیه برای جنگ با ناتو آماده می‌شود