Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-19@11:20:59 GMT

چرا شبکه‌های استانی تلویزیون پدیده انتخابات شدند?

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۲۴۶۸

چرا شبکه‌های استانی تلویزیون پدیده انتخابات شدند?

اقدامات امسال صدا و سیما در موضوع انتخابات، با ورود ۸۱ شبکه تلویزیونی و رادیویی استانی به حوزه تولید، ابعاد گسترده‌ای به خود گرفت. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی استان‌ها وارد حوزه تولید و پخش برنامه‌های تبلیغی نامزدهای ریاست جمهوری شدند؛ ماحصل آن 210 برنامه انتخاباتی با محوریت 30 استان و هفت کاندیدا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 تا پیش از این و در دوره‌های قبلی، برنامه‌های انتخاباتی مراکز بیشتر معطوف به مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و همچنین شوراهای اسلامی شهر و روستا بود و در حوزه انتخابات ریاست جمهوری، بیشتر به مباحث تبیینی و ضرورت مشارکت حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی پرداخته می‌شد.

امسال اما با توجه به شرایط خاص حاکم بر ایران و دیگر کشورها به خاطر شیوع کرونا و ضرورت پرهیز از تجمعات انسانی، کاندیداهای ریاست جمهوری برنامه گسترده‌ای برای سفرهای استانی و حضور در جمع طرفداران خود ندارند به همین خاطر و با توجه به لزوم گفت‌وگوی اختصاصی نامزدها با مردم استان‌های مختلف به تناسب مشکلات و ظرفیت‌های هر یک از مناطق ایران زمین، برنامه‌های ویژه رادیویی و تلویزیونی در صدا و سیمای مراکز و با محوریت گفت‌وگو با هفت نامزد انتخابات امسال روی آنتن می‌رود.

این اقدام ابتکاری، شامل گفت‌وگوی اختصاصی با هفت نامزد انتخابات است که صدها ساعت برنامه‌ریزی و پشتیبانی را به همراه دارد و علاوه بر این شامل هماهنگی بین ستاد مرکزی معاونت با 30 مرکز استانی و 3 شبکه محلی آبادان،کیش و مهاباد است. هر هفت نامزد ریاست جمهوری امسال طی روزهای مشخص به استودیوی رسانه ملی در تهران مراجعه و برنامه‌های انتخاباتی خود را درباره ایده‌ها و طرح‌هایشان برای هر یک از استان‌ها ضبط کرده و می‌کنند.

این برنامه‌ها شامل گفت‌وگو درباره طرح‌های توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، برنامه‌ها و ایده‌های معطوف به شرایط و امکانات هر استان و مباحث مربوط به اقوام  و فرهنگ ها در جای جای  کشور است. هر نامزد برای 30 استان کشور غیر از تهران به ضبط برنامه ‌پرداخته  که شامل 15 ساعت گفت‌وگو یعنی 30 دقیقه برای مردم هر استان است؛ که از 19 خرداد ساعت 16:30 همزمان از شبکه های استانی پخش آن آغاز شد.

قرعه‌کشی حول پخش این برنامه‌ها در ستاد انتخابات معاونت امور استان‌ها با حضور نمایندگان نامزدها انجام و جدول برنامه‌های انتخاباتی هفت کاندیدای ریاست جمهوری در سیمای مراکز اعلام شد که به این ترتیب هر یک از نامزدها 30 برنامه برای 30 استان کشور خواهند داشت که شامل 15 ساعت گفت‌وگو با هر یک از کاندیداهاست و مجموع زمان آن به 6500دقیقه می‌رسد.

این برنامه‌ها طبق قرعه‌کشی که در ستاد انتخابات معاونت امور استان‌ها صورت گرفته در روزهای مشخص شده و از 19 خردادماه روی آنتن صدا و سیمای مراکز استانی و سه شبکه محلی رفت و تا 25 خرداد ادامه دارد. هر نامزد برای 30 استان کشور غیر از تهران به ضبط برنامه پرداخت که شامل 15 ساعت گفت‌وگو یعنی 30 دقیقه برای مردم هر استان است. این برنامه هر روز ساعت16:30 به صورت همزمان از 81 شبکه استانی روی آنتن رفت و تکرار آن بین ساعت 22 و 24 پخش شد.

پخش برنامه تبلیغی نامزدها برای امروز 25 خرداد به شرح ذیل است:

- سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی: استان‌های اردبیل، خراسان رضوی، فارس، گلستان
 - عبدالناصر همتی: استان‌های البرز، خلیج فارس، قم، لرستان
- محسن رضایی: استان‌های آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، سمنان، کرمانشاه، همدان
- سعید جلیلی: استان‌های ایلام، خوزستان، کردستان، مازندران
- سید ابراهیم رئیسی: استان‌های بوشهر، زنجان، کرمان، مرکزی
- محسن مهرعلیزاده: استان‌های اصفهان، خراسان شمالی، قزوین، گیلان
- علیرضا زاکانی: استان‌های آذربایجان غربی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، یزد

ساعت سخنرانی تلویزیونی 26 خرداد رهبر انقلاب تغییر کردآخرین مناظره تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری به همراه تحلیل و گفتگو در کلاب سیاست در ایران

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تلویزیون رسانه ملی تلویزیون رسانه ملی ریاست جمهوری برنامه ها استان ها گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۲۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ویژه سحر تلویزیون برای روزه اولی‌ها/ ماجرای مدرس و احسان در شبکه نهال

روزه اولی‌ها امسال هم «سر سفره خدا» میهمان هستند و بازیگران بسیاری که در حوزه کودک سال‌ها فعالیت کردند پای به این برنامه می‌گذارند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پخش «سر سفره خدا» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی یاسر غفاری از ابتدای ماه مبارک رمضان در شبکه نهال سیما آغاز شده و کودکان می‌توانند لحظات پر فیض سحرها در کنار خانواده‌شان به تماشای این برنامه بنشینند.

برنامه «سر سفره خدا» با اجرای حامد مدرس و همچنین با مجری-بازیگری احسان مهدی، امیر سهیلی و تعداد دیگری از بازیگران، در طول یک ساعت و نیم با آیتم‌های متنوع نمایشی از کودکان روزه اولی پذیرایی خواهد کرد.

رقابت گروه‌های تئاتری در «عروسک‌خونه» تلویزیون شروع شد

همچنین مخاطبان برنامه می‌توانند از طریق پیام‌رسان شاد، ضمن تماشای بخش‌های جذاب و پشت صحنه برنامه، در پویش‌ها و نظرسنجی‌های روزانه مشارکت فعالانه داشته باشند.

این برنامه سحرهای ماه مبارک رمضان حوالی ساعت 3:30 بامداد پخش و ساعت 19 بازپخش خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرزاد حسنی ساعت ۲۰ امشب به شبکه نسیم می‌آید
  • جزئیات برنامه‌های تحویل سال ۱۴۰۳ تلویزیون؛ از فرزاد حسنی تا ویدئو چک
  • همه برنامه‌های تحویل سال تلویزیون
  • بهار در بهار با ویژه برنامه‌های تحویل سال تلویزیون
  • همه برنامه‌های تحویل سال تلویزیون + جزئیات
  • جزئیاتی از دو برنامه تحویل سال فرزاد حسنی در رادیو و تلویزیون
  • برنامه ویژه سحر تلویزیون برای روزه اولی‌ها/ ماجرای مدرس و احسان در شبکه نهال
  • برنامه امروز پخش فوتبال داخلی و خارجی از تلویزیون
  • معرفی ویژه برنامه های تحویل سال رادیو و تلویزیون
  • پخش فیلم‌های سینمایی روز دنیا در جشنواره نوروزی تلویزیون+ جزئیات