Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، بسیاری از افراد المپیک تابستانی را معتبرترین و مهمترین رویداد ورزشی بین‌المللی جهان می‌دانند. پیر دوکوبرتین با الهام از افرادی که در یونان باستان مسابقات را برگزار می‌کردند، بر احیای المپیک در سال ۱۸۹۶ نظارت داشت. از آن زمان بازی‌های المپیک تابستانی (به جز جنگ‌های جهانی) هر چهار سال یک بار برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازی‌های المپیک توکیو نیز به عنوان تنها المپیک با یکسال تاخیر از اول مرداد آغاز خواهد شد.

باتوجه به زمان کوتاهی که تا المپیک توکیو باقی مانده در گزارش زیر آمارهایی از مدال‌ها، تعداد شرکت‌کنندگان، تماشاگران و … منتشر شده که در زیر می‌خوانید:

* صدرنشینی آمریکا با بیشترین مدال

کاروان ورزشی ایران در طول تاریخ المپیک تاکنون ۶۹ مدال کسب کرده که در رده ۳۹ جهان قرار دارد. در بین کشورهای شرکت کننده آمریکا با ۲۵۲۲ مدال صدرنشین است و پس از آن انگلیس، چین، آلمان، فرانسه و ایتالیا قرار دارند.

اسامی ۶ کشوری که بیشترین مدال را کسب کرده‌اند به شرح زیر است: (ملاک مدال طلاست)

۱. آمریکا ۲۵۲۲
۲. انگلیس ۸۵۱
۳. چین ۵۴۶
۴. آلمان ۷۳۳
۵. فرانسه ۷۱۶
۶. ایتالیا ۵۷۷

نکته جالب اینکه بعد از برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ پیونگ‌چانگ، آمار نشان می‌دهد ۷۱ کشور هنوز نتوانسته‌اند نه در المپیک زمستانی و نه در المپیک تابستانی مدال کسب کنند. البته این لیست ترکیب کره شمالی – جنوبی و تیم پناهجویان را نیز شامل می‌شود.

 

* ریو بیشترین شرکت کننده المپیک

در خصوص بیشترین کشورهای شرکت کننده در بازی‌های المپیک نیز باید به بازی‌های ۲۰۱۶ ریو اشاره کرد. در این دوره ۲۰۷ کشور حضور داشتند. پس از آن بازی‌های ۲۰۱۲ لندن با ۲۰۴، ۲۰۰۸ پکن با ۲۰۱، ۲۰۰۴ آتن با ۲۰۱، ۲۰۰۰ سیدنی با ۱۹۹ کشور در رده‌های بعدی قرار دارند.

المپیک ۱۸۹۶ با ۱۴ کشور، کمترین شرکت‌کننده را داشت‌.

* آمارهایی جالب از تاریخ المپیک:

موفق‌ترین کشور در المپیک: آمریکا

تعداد نفراتی که بازی‌های المپیک را تماشا کرده‌اند: المپیک ۲۰۰۸ پکن با ۴.۴ میلیارد نفر

گرانترین المپیک: ۲۰۱۲ لندن با ۱۴.۹۶ میلیارد دلار (آمار منتشر شده شامل المپیک توکیو نیست)

بیشترین مدال طلای کسب شده توسط ورزشکار: مایکل فلپس شناگر آمریکا با ۲۳ طلا

مدال‌های پس گرفته شده (تا سال ۲۰۲۰): روسیه ۳۳ مدال

انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: بازی های المپیک شرکت کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۲۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسبقیان: وزارت ورزش 7 وظیفه دارد/ تا آخر بهمن سال 1402 موفق به کسب 1454 مدال شدیم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، شروین اسبقیان در نشست خبری در محل وزارت ورزش و جوانان گفت: خوشحال هستم که در بین شما اصحاب رسانه هستم. شمای یکه بدون شک در پیشبرد اهداف ورزش کشور موثر و مستمر ثمر هستید وب ه عنوان یاران ورزش کشور محسوب می شوید. من ابتدا در خصوص وظایف حوزه وزارت ورزش صحبتی کنم که بر اساس قانون اهداف و وظایف وزارت ورزش مصوبه شورای اسلامی به تاریخ 16 سال 99. در آن 7 مورد وظیفه برای وزارت مشخص شده است. 1-  توسعه و تعمیم ورزش همگانی،2- توسعه و ارتقا ورزش قهرمانی، 3-  ساماندهی و گسترش ورزش حرفه ای 4-  حمایت و تربیت ورزش تربیتی 5- توسعه و تربیت ورزش بانوان 6- تحکیم و تقویت معنویت ارزش های اخلاقی و پهلوانی در ورزش مبتنی بر فرهنگ اسلامی و ایرانی 7- ارتقا و ترویج شایستگی های حرفه ای در جامعه ورزش کشور.

وی افزود: استحضار دارید برای اولین بار ورزشکاران جوان و نوجوان زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی ما به هنرنمایی مقابل رهبر انقلاب پرداختند. این اتفاق برای اولین بار به ابتکار وزیر ورزش و جوانان بود. در آن دیدار که بسیار مقدس و ارزشمند برای جامعه ورزش بود و رضایت رهبر انقلاب را به همراه داشت، و اینکه در دو سال گذشته رهبر انقلاب از برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان در راستای نیل به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه در حوزه‌های فرهنگی عنایت داشتند،‌معظم له در آن دیدار 23 بار از کلمه تشکر استفاده کردند. اما بیش از 10 بار به صورت مصداقی از ورزشکاران ما تشکر کردند. این نشان می‌دهد رهبر انقلاب از عملکرد ورزشکاران ما رضایت داشتند.

معاون وزیر ورزش ادامه داد: دومین اتفاق خوب که برای اولین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه ورزش کشور اتفاق افتاد، حضور رئیس جمهور در وزارت ورزش و جوانان بود. بحث نظارت عملیاتی و کاربردی که به صورت حضوری در گزارشاتی به آقای رئیسی ارائه شد. نهایتاً جمع‌بندی و تأکیداتی رئیس جمهور برای مدیران ورزش داشتند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تشکیل شورای عالی ورزش کشور بود که 8 مصوبه ارزشمندی از جمله موضوع پروژه‌های نیمه تمام ورزشی، 4328 پروژه‌ای که نیمه تمام مانده بود، استخرها و پیست‌های ورزشی، صخره‌های صخره‌نوردی، خانه‌های جوانان، تکلیف این پروژه‌ها مشخص شد که پروه‌ها با پیشرفت زیر 50 درصد، بالای 50 و 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، با چه شرایطی به اتمام برسند. در این شورا مشخص شد از ظرفیت‌های چون بنیاد مسکن، نوسازی مدارس و توانایی وزارت آموزش و پرورش استفاده شود تا تعیین تکلیف شود و جامعه ورزش که در زیرساخت‌ها دچار مشکلاتی است.

اسبقیان خاطرنشان کرد: موضوع بعدی بحث برنامه و سند ملی پیشرفت ورزش کشور است که نقشه راه و چشم‌انداز ورزش ایران را مشخص می‌کند. در این برنامه اهداف مختلف پیش‌بینی شده تا به آنها در طول سال‌های آینده دست پیدا کنیم. این سند شامل دو بخش است؛ چشم‌انداز و راهبردها و همچنین نحوه پیاده سازی برنامه‌ها. باشگاه های خرد و محلات در واقع آغاز می شود و ماموریت این بخش ارتقای سواد حرکتی نونهالان و نوزدان و صفر تا 6 سال را دنبال می کند.

اسبقیان تصریح کرد: مرحله دوم ورزش تربیتی با محوریت مدارس زمینه نگرش افراد را به ورزش و فعالیت های بدنی و نهادینه دشن ورزش همگانی در سبک زندگی افراد را مشخص می کند. در مرحله بعدی توجه مضاعف به ارتقای کمی و کیفی رقابت های ورزشی درقالب توسعه قهرمانی پایدار است و با توسعه ورزش حرفه ای و موفقیت های تیم ملی های ملی کشور در میادین بین المللی منجر می شودو. توجه به باشگاه های ورزشی در مسیر مشارکت بخش های خصوصی از دیگر موارد سند پیشرفت ورزش کشور است. توسعه مکان های ورزشی زودبازده به ویژه در محلات این فرصت را به ما می دهد که زمینه دسترسی آسان به ورزش را به خصوص به گروهای آسیب پذیر فراهم می کند. این سند در واقع شامل دو بخش است. چشم انداز، ارزش ها و سیاست ها و راهبردها و اقدامات ملی و دوم نحوه پیاده سازی این سند است.

وی تاکید کرد: در حالت کلی ما مهارت های کلی که باید از صفر تا 6 سال آموزش دهیم در این سطح پیش بینی شده است. تکلیف ورزش کشور را این قضیه روشن می کند. اشاره کوتاهی هم داشته باشیم به موفقیت ها ورزش کشور. در حالت کلی در مسابقات جهانی در مجموع تا به پایان بهمن 379 مدال جهانی هم در خانم ها و هم آقایان کسب شده است. 663 مدال آسیایی و 412 مدال بین المللی در جمع 1454 مدال توسط قهرمانان ما به دست آمده است. در مسابقات جهانی 120 مدال طلا برای آقایان،  19 مدال طلا توسط خانم ها، 114 نقره توسط آقایان و 17 مدال نقره توسط خانم ها،  91 مدال برنز توسط آقایان و 18 مدال برنز توسط خانم ها کسب شده است.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاریخ‌سازی یک فلسطینی در راه المپیک پاریس
  • تاریخ‌سازی یک فلسطینی با کسب سهمیه المپیک پاریس
  • پسر ۱۵ ساله ایرانی به المپیک لس‌آنجلس می‌رود؟
  • بدو بدوی شب عیدی استقلال و پرسپولیس!
  • کدام استان‌ ها بیشترین نرخ بیکاری را دارند؟
  • کدام استان‌ها بیشترین نرخ بیکاری را دارند؟
  • ایران، دومین کشور آسیایی با بیشترین تعداد تکواندوکار در المپیک
  • فدریکو والورده و میراثی که ادامه دارد / نکته آماری
  • اسبقیان: وزارت ورزش 7 وظیفه دارد/ تا آخر بهمن سال 1402 موفق به کسب 1454 مدال شدیم
  • حضور در قهرمانی آسیا حکم مدال را دارد/برای المپیک بعدی شروع کردیم