Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب جهان ساز رئیس سازمان چای در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی برگ سبز چای اظهار کرد: بنابر آخرین آمار ۵۴ هزار و ۶۸۰ تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۳۴۸.۸ میلیارد تومان از چایکاران استان‌های گیلان و مازندران خریداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از پرداخت ۷۷ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: تاکنون ۲۷۹ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده که دولت ۱۰۰ درصد سهم خود را به حساب چایکاران واریز کرده است.

جهان ساز ادامه داد: از مجموع بهای برگ سبز خریداری شده ۱۹ هزار و ۳۰۰ تن چای خشک استحصال شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به رغم تمامی مشکلات اقلیم یک درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان چای از آغاز برداشت چین دوم برگ سبز چای خبر داد و گفت: برآوردها حاکی از آن است که چین دوم همانند سال قبل خوب باشد.

او ادامه داد: با مساعدت شرایط بارش در ماه‌های آتی پیش بینی می‌شود که ۱۳۵ هزار تن برگ سبز چای تولید شود که این میزان ۳۰ درصد نیاز کشور را تامین می‌کند.

به گفته جهان ساز، ۸۴ درصد برگ سبز خریداری شده درجه یک و ۱۶ درصد درجه ۲ است.

این‌مقام مسئول با بیان اینکه ۱۶۷ کارخانه مشغول خرید تضمینی برگ سبز چای هستند، گفت: امسال کیفیت چای تولیدی نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

او با اشاره به اینکه مشکلی در فروش چای تولیدی نداریم،‌ بیان کرد: گرچه میزان فروش ناشی از شرایط کرونا تا حدودی کاهش یافته است، اما به طور کلی مشکل حادی وجود ندارد.

رئیس سازمان چای با بیان اینکه قیمت چای نسبت به ماه‌های اخیر تغییری نداشته است، گفت: با توجه به افزایش ۵۰ درصدی قیمت برگ سبز چای، متوسط قیمت چای خشک تولیدی ۲۰ تا ۳۰ درصد رشد داشته است.

جهان ساز قیمت هر کیلو چای ممتاز را ۷۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون متوسط قیمت هر کیلو چای ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان است.

او با بیان‌ اینکه آمار دقیقی از سطح زیر کشت باغات نداریم، افزود: امسال ۳۵۰ هکتار از باغات رها شده به چرخه تولید بازگشتند، اما آمار نهایی سطح زیر کشت، باغات چای را پایان فصل می‌توان اعلام کرد.

به گفته جهان ساز، با احیای باغات رها شده و انجام عملیات به زراعی ورود چایکاران نسبت به سنوات گذشته بهبود یافته است.

رئیس سازمان چای در پایان با بیان اینکه امکان خودکفایی ۱۰۰ درصدی چای در داخل وجود ندارد، تصریح کرد: با تزریق حداقل ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در بازه زمانی پنج ساله با احیای باغات رها شده، این امکان وجود دارد که ۵۰ درصد نیاز کشور را تولید کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خودکفایی چای برگ سبز چای قیمت چای رئیس سازمان چای برگ سبز چای جهان ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۲۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون سازمان غذا و دارو خبر داد؛ پرداخت مرحله دوم مطالبات یارانه شیرخشک به داروخانه‌ها

فرشته میرزازاده گفت: مرحله دوم مطالبات شیرخشک یارانه‌ای داروخانه‌ها که در سامانه تیتک ثبت و اصالت سنجی شده اند تا ۱۵ بهمن سال جاری توسط بیمه سلامت و از محل هدفمندی یارانه‌ها پرداخت شد.

وی ابراز امیدواری کرد مرحله بعدی پرداخت‌ها مربوط به ۱۵ بهمن تا آخر اسفند نیز مبتنی بر اطلاعات و استعلامات، بزودی پرداخت شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • جزئیات پرداخت مطالبات معلمان در روز‌های پایانی سال
  • جزئیات پرداخت مطالبات معلمان در روزهای پایانی سال
  • خبر خوش برای فرهنگیان
  • مطالبات ناشران چهارمین نمایشگاه کتاب کیش پرداخت شد
  • خارجی‌های پرسپولیس پولدار شدند
  • بهره مندی ۴۹۱ طرح کشاورزی از تسهیلات
  • پرداخت ۵۸۵ میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی در خراسان جنوبی
  • افزون بر ۹۲ درصد مطالبات چایکاران کشور پرداخت شد
  • معاون سازمان غذا و دارو خبر داد؛ پرداخت مرحله دوم مطالبات یارانه شیرخشک به داروخانه‌ها
  • پرداخت مرحله دوم مطالبات یارانه شیرخشک به داروخانه‌ها