Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران از ایسنا، بررسی‌های انجام‌شده بر روی زوج‌های نابارور نشان داده است که عوامل مردانه در 20 درصد از موارد، تنها علت ناباروری است و در 50 درصد از موارد نیز به عنوان یکی از عوامل موثر در ناباروری محسوب می‌شود. یکی از عوامل تاثیرگذار ناباروری در مردان، مربوط به اسپرم است.

مغناطیس درمانی یکی از انواع طب مکمل است که با استفاده از میدان‌های مغناطیسی با شدت پایین و غیر مضر به بدن انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطالعات مختلفی در خصوص میزان و چگونگی تاثیر میدان مغناطیسی روی اسپرم انجام شده است که نتایج متفاوتی را به دنبال داشته است. بر همین اساس پژوهشگران کشور نیز با انجام یک مطالعه تاثیر میدان مغناطیسی بر نمونه‌های اسپرم انسان مورد بررسی قرار دادند تا تاثیر میدان مغناطیسی در بهبود یا تخریب اسپرم مشخص شود.

در این مطالعه از 90 نفر مرد مراجعه‌کننده به پژوهشگاه رویان، نمونه منی دریافت شد و پس از دریافت رضایت کامل از افراد این نمونه‌ها برای آزمایش تجربی مورد استفاده قرار گرفت.

این نمونه‌ها پس از بررسی و بر اساس معیارهای استاندارد، به عنوان نمونه‌های طبیعی در نظر گرفته شدند و سپس نمونه‌ها در معرض میدان مغناطیسی با شدت‌های یک، شش و 12 میلی تسلا و در بازه‌های زمانی یک، سه و پنج ساعت، قرار گرفتند.

بعد از انجام این مرحله، نمونه‌های اسپرم از نظر میزان حرکت، زنده‌مانی، شکل ظاهری و ... بررسی شدند.

مشاهدات این مطالعه نشان داد که نمونه‌های اسپرم داخل میدان مغناطیسی نسبت به نمونه‌های خارج از میدان دارای ثبات در تحرک بودند و در نمونه‌های خارج از میدان تحرک اسپرم کاهش داشته است. این مشاهده بیان‌گر این است که میدان مغناطیسی بر حرکت اسپرم تاثیرگذار است و میزان آن با شدت میدان نیز رابطه مستقیم دارد.

همچنین این بررسی‌ها نشان داد که میدان معناطیسی بر شکل و ویژگی‌های ظاهری اسپرم‌ها تاثیرگذار نیست. علاوه ‌بر این در آزمایش‌های زنده‌مانی مشخص شد که اسپرم‌هایی که تحت تاثیر میدان مغناطیسی نبودند، زنده‌مانی کاهش معنادار پیدا کرده بود.

در انجام این تحقیق متین سادات قافله‌باشی، پروانه مقامی و داود دورانیان؛ پژوهشگران دانشگاه ازاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، عبدالحسین شاهوردی و مرجان صباغیان؛ محققان پژوهشگاه رویان و سامان معروفی‌زاده از گروه پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مشارکت داشتند.

یافته‌های این مطالعه به صورت مقاله علمی با عنوان «تاثیر میدان مغناطیسی استاتیک بر پارامترهای اسپرم مردان» در نشریه زیست‌فناوری دانشگاه تربیت مدرس، منتشر شده است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: اسپرم میدان مغناطیسی تاثیر میدان مغناطیسی نمونه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۲۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ باروری در چهاربرج دو ونیم درصداست

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  فرماندار  چهاربرج  در جلسه جوانی جمعیت گفت: شهرستان چهاربرج با نرخ باروری دو ونیم درصدی از جایگاه خوبی دراستان برخوردار است .

حبیبی افزود: امسال درشهرستان ۴۵۰ تولد نوزاد و۲۷۰ ازدواج جدیدبه ثبت رسیده است.

وی در ادامه گفت: برای حمایت از خانواده های مشارکت کننده در طرح جوانی جمعیت ، سه هتکار زمین   آماده شده وبصورت رایگان دراختیار طرح مسکن ملی وجوانی جمعیت   قرار می گیرد.

دیگر خبرها

  • فولاد اکسین شرکتی نمونه در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی است
  • میدان انتخابات در نتیجه اراده انسان‌های معتقد به نظام شکل گرفت
  • کبد چرب در این شرایط، خطرناک می‌شود
  • عکس| نقشه‌ای هرگز دیده نشده از کهکشان راه شیری
  • مطلوبیت صد درصدی آب شرب شهرستان مروست
  • (عکس) نقشه‌ای هرگز دیده نشده از کهکشان راه شیری
  • نرخ باروری در چهاربرج دو ونیم درصداست
  • نقشه‌ای هرگز دیده نشده از موتور مرکزی کهکشان راه شیری
  • دو چهره شاخص مورد اعتماد امام چه کسانی بودند؟
  • مستندات رد صلاحیت حسن روحانی اعلام شد؟ | سرنوشت مصوبه کاهش مدت سربازی | انتشار اسنادی درباره فرزند قالیباف در بررسی صلاحیت وی تاثیر داشت؟