Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-29@06:38:44 GMT

ماجرای قاتلی که فرشته شد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۲۵۰۷

ماجرای قاتلی که فرشته شد

عاطفه زن قاتل که به جرم قتل شوهر شیشه ای خود به زندان افتاده است اکنون 8 سال از زندگی اش را در زندان گذرانده و به خاطر اخلاق خوب و رفتارهای مناسب در زندان آینده ای روشن در انتظارش است. ناطقان:  قرار بود 15سال از عمرش را پشت سلول‌های زندان بگذراند. زن جوانی که به اتهام قتل دستگیر شد اما از این اتهام نجات پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




با این حال، به جرم آدم ربایی و سرقت باید در زندان می‌ماند. عاطفه هشت سال از عمرش را پشت میله‌ها ماند. روزهای سیاه و سختی را گذراند. با این حال قوی ماند و دم برنیاورد. سعی کرد گذشته‌اش را هرچه بود، پاک کند. آینده‌ای برای خودش ساخت که حالا در این آینده اکثر زنان آسیب‌دیده سهیم هستند.

عاطفه به کمک خیرین توانست آزاد شود و حالا خودش منجی زنان شده است. زنان و مادران تنهایی که بعد از آزادی هیچ پناهی ندارند. عاطفه به آنها کمک می‌کند که مثل خودش بتوانند زندگی را از نو بسازند.
داستان متهمی که بعد از ۸سال حبس به یک زن خیر تبدیل شد

تقریبا هشت‌سال پیش بود. روزی که عاطفه تصمیم گرفت از همسر موقتش جدا شود. از مردی که اعتیاد به شیشه داشت. به خانه او رفت تا این ارتباط را برای همیشه تمام کند. آنجا بود که سناریوها یک به یک شکل گرفت و عاطفه به یک زن قاتل تبدیل شد: «من هیچ قتلی مرتکب نشده بودم، اما همه مدارک علیه من بود.

ماجرا از این قرار بود که آن روز من به همراه یکی از بستگانم رفتم تا با خسرو ارتباطم را قطع کنم. از آنجایی که خسرو به شیشه اعتیاد داشت و کنترلی بر رفتارش نداشت، تنها نرفتم. چون می‌دانستم ممکن است با هم دعوایمان شود. حدسم درست بود، وقتی به آنجا رفتم، خسرو با من دعوا کرد. می‌گفت حاضر به جدایی نیست. مجبور شدیم دست و پایش را ببندیم. این کشمکش طولانی شد، تا جایی که چند روز خسرو در آن وضعیت بود. می‌خواستم هر طور شده او را راضی به جدایی کنم.»

عاطفه هنوز هم از به یادآوری آن روزها صدایش می‌لرزد. هنوز هم باور ندارد که دست به چنین کاری زده است: «اصلا انگار یک آدم دیگر شده بودم. از من چنین کارهایی برنمی‌آمد، اما دیگر دست خودم نبود، تا اینکه یک شب خسرو از من خواست دست و پایش را باز کنم تا بتواند مواد بکشد. من هم قبول کردم. دست و پایش را باز کردم و از اتاق بیرون رفتم. ساعت چهار صبح بود، وقتی برگشتیم، دیدیم خودش را از پنجره به پایین پرت کرده است. ما هم هول شدیم. به همراه همان آشنایم، مقداری وسایل را از خانه بردیم که موضوع را سرقت جلوه دهیم. بعد هم فرار کردیم. البته اشتباه کردیم. باید همانجا می‌ماندم. ولی خیلی ترسیده بودم.»
سرنوشت زن قاتل که شوهرش را کشته بود

عاطفه و همدستش خیلی زود شناسایی و دستگیر شدند، اما به اتهام قتل خسرو؛ هیچ مدرکی نبود که عاطفه بتواند ثابت کند خسرو خودش را از بالا به پایین پرت کرده است. با این حال، اتهام قتل را انکار و به بقیه اتهامات اعتراف کردند: «خسرو تحت‌تأثیر مواد بود. وقتی مواد می‌کشید، از خود بیخود می‌شد.

فکر می‌کنم به خاطر همین مسأله هم خودش را به پایین پرت کرد، ولی حرف‌های مرا باور نمی‌کردند، تا اینکه در نهایت بعد از گذشت چندسال از اتهام قتل تبرئه شدم، ولی همچنان اتهام آدم ربایی و سرقت داشتم. در نهایت هم به ۱۵سال زندان محکوم شدم. آن زمان تنها بودم و کسی را نداشتم که از من حمایت کند.

حتی وکیل هم نداشتم و در دادگاه برایم وکیل تسخیری تعیین کردند. با این حال خودم را نباختم. پشت میله‌ها زندگی خیلی سخت‌تر از آن چیزی است که همه تصور می‌کنند، حتی یک روز هم نیست که بتوانی شاد باشی. با این حال سعی کردم قوی بمانم. به خاطر دخترم که بیرون از زندان تنها مانده بود.»

همه چیز در زندگی عاطفه عوض شده بود. او امیدش را اما از دست نداد. اخلاق خوب او در زندان زبانزد همه شد، تا جایی که توانست وکیل بند شود و بعد از آن هم توانست عفو بگیرد. عاطفه در زندان اسطوره یک زن با اخلاق و مهربان بود: «وقتی زنان دیگر و مشکلاتشان را می‌دیدم، عذاب می‌کشیدم.

با خودم گفتم نباید بنشینم یک گوشه و غصه بخورم. نباید روحیه‌ام را ببازم. با خودم گفتم حالا که قرار است سال‌ها در اینجا زندگی کنم، بهتر است قدمی بردارم. در آنجا کتاب می‌خواندم و بقیه را هم به این کار تشویق می‌کردم، جوری که وقتی آزاد شدم، ساکم پر از کتاب بود. به مادرانی که کودک داشتند، کمک می‌کردم، چون خودم مادر بودم. آنقدر که در نهایت توانستم یک مهدکودک در زندان درست کنم. تمام کارهای ساخت و تزیینش را خودم انجام دادم. سرانجام وقتی با یک موسسه خیریه و یک وکیل زن آشنا شدم، زندگی‌ام تغییر کرد. آنها به من کمک کردند و توانستم پول اموال سرقتی را به خانواده خسرو پس بدهم. بعد از آن هم به من عفو خورد، در نهایت زمستان پارسال بعد از گذشت هشت‌سال از زندان بیرون آمدم.»

اخلاق خوب عاطفه و کارهای تأثیرگذار او در زندان او را به آزادی و رسیدن به آن‌سوی میله‌ها نزدیک‌تر کرد. عاطفه خودش را مدیون خیرین می‌داند. برای همین این راه را در پیش گرفت: «زندگی در زندان خیلی عجیب و وحشتناک است. اینکه تمام دنیا و آرزویت دیدن آن‌سوی میله‌ها باشد، واقعا دردناک است. همه اینها مرا عذاب می‌داد. برای همین تصمیم گرفتم وقتی آزاد می‌شوم، به این زنان کمک کنم. من بعد از آزادی با کمک خیرین توانستم یک زندگی برای خودم و فرزندم بسازم. حالا هم در یک موسسه خیریه در شاخه کارآفرینی کار می‌کنم. از این روزهای تاریک درس عبرت گرفتم و می‌خواهم آینده روشنی برای خودم و فرزندم بسازم.
برچسب ها: قتل ، فرشته ، ناطقان ، زندان ، اخلاق

منبع: ناطقان

کلیدواژه: قتل فرشته ناطقان زندان اخلاق اتهام قتل میله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۲۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس‌| خوشه‌طلایی دوباره قرمزپوش شد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بعد از انتخاب و معرفی خسرو حیدری به عنوان سرمربی جدید خوشه طلایی ساوه، مدیران باشگاه به احترام کاپیتان سابق استقلال رنگ لوگوی خود را تغییر دادند. اما تغییرات هویت بصری قرمز رنگ باشگاه خوشه طلایی به همینجا ختم نشد. چرا که با پیشنهاد سرمربی استقلالی تیم قرار بود بازیکنان با لباس آبی رنگ به میدان بروند!

حال تیم خوشه‌طلایی اولین بازی خود پس از استعفای خسرو حیدری را انجام داده است. نکته جالب این بازی، تغییر رنگ پیراهن تیم خوشه‌طلایی بود. این تیم که در فصل جاری با پیراهن‌های قرمز به میدان می رفت پس از منصوب شدن خسرو حیدری به سرمربیگری، رنگ پیراهنش را به آبی تغییر داد و با جدایی خسرو حیدری دوباره این تیم سرخپوش شد! اتفاقاتی از این قبیل فقط در فوتبال ایران اتفاق می افتد.

۲۵۸۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1889075

دیگر خبرها

  • عکس‌| خوشه‌طلایی دوباره قرمزپوش شد!
  • ماجرای جالب آمدن شهید محرابی به مدرسه پسرش
  • ماجرای سیلی خوردن بازیگر «زیرخاکی» از استاد سمندریان
  • ۳ توصیه مهم فرشته راهنما به یک تجربه‌گر مرگ + فیلم
  • ماجرای جالب آمدن شهید محرابی به مدرسه پسرش/ واکنش‌های متفاوت مردم در برخورد با همسر شهدا
  • تولدت مبارک، تاثیرگذارترین دختر ورزش ایران
  • فیلیپه نیستروم؛ ماجرای گدایی و اعتیاد قهرمان دوچرخه‌سواری جهان
  • در زندان فوق امنیتی در سنگاپور چه می‌گذرد؟/ از 8 مدل صبحانه تا زندگی در سلول‌های انفرادی
  • ماجرای گدایی و اعتیاد قهرمان دوچرخه‌سواری جهان
  • خسرو تئاتر ایران از راز یک هنر شریف نوشت