Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک دیپلمات پیشین کشورمان گفت: با آمدن نخست وزیر جدید تعارضات سیاسی و اجتماعی، دینی و قومی در رژیم اسراییل بیش از گذشته تقویت می شود و گسست ها و اختلافات داخلی در این رژیم جدی تر می شود. اختلافات موجود به نظر قابل حل نیستند و با توجه به اینکه طیف های تندرو هر کدام سهم می خواهند در آینده شاهد تحولات سیاسی دیگری در رژیم صهیونیستی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد دستمالچیان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به روی کار آمدن کابینه جدید در رژیم صهیونیستی با هدایت نفتالی بنت گفت: رژیم صهیونیستی دچار تناقضات زیادی است  که از گذشته گریبانگیرش بوده و اخیرا تشدید شده است. تنش های قومیتی و سیاسی اش زیاد شده است در نتیجه بعد از چند دوره انتخابات کابینه جدید با اختلاف یک رای نتانیاهو را کنار گذاشت و نفتالی بنت روی کار آمده است. با توجه به آرای شکننده بنت در کابینه معلوم است که دولت وی شکننده است و ممکن است ائتلاف ها به زودی فرو بریزد. با توجه به تضاد های درونی و تنش های داخلی رژیم بیش از گذشته اسراییل در بحران فرو خواهد رفت.

وی معتقد است: نتانیاهو می توانست با توجه به نفوذش و تسلطش بر مسایل بر بحران ها غلبه پیدا کند و الان که او هم رفته و کابینه نیم بندی روی کار آمده است، معلوم نیست بحران‌های داخلی و خارجی را این رژیم بتواند پشت سر بگذارد به ویژه حل مشکل فلسطینی ها در این شرایط به نظر بعید است.

دستمالچیان خاطرنشان کرد: البته نتانیاهو پرونده اقتصادی در دادگاه دارد و از این منظر او را تحت فشار قرار می دهند به شکلی که نتواند ائتلاف ها را به نفع خود شکل دهد. از طرفی آمریکا هم اصلا موافق روی کار آمدن مجدد نتانیاهو نیست و از حوادث اخیری که در این منطقه روی داد، بسیار ناراحت است. بایدن می خواهد منطقه در آرامش باشد و حل مساله فلسطین و اسراییلی به سرانجام برسد.

وی درباره رویکرد کشورهای عربی نسبت به کنار گذاشته شدن نتانیاهو گفت: کشورهای عربی که فرو ریختند. آنها به دلیل ضعف مفرطی که مقابل اسراییل نشان دادند، هیچ حیثیتی برای شان نمانده است.  برخی از آنها خودشان را تسلیم کردند و مدت هاست خیلی از کشورهای عربی موضوع نزاع فلسطینی و صهیونیستی را رها کرده و در این تحولات به دلیل اینکه رژیم های خودفروخته عربی از خودشان واکنش نشان نمی دهند یکه تاز صحنه رژیم صهیونیستی خواهد بود، از طرفی با توجه به بحران های داخلی در اسراییل به نظر این رژیم هم چندان توان اعمال فشار بر کشورهای عربی را ندارد.

دستمالچیان درباره هرگونه تمایل نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی برای قدرت نمایی برای نشان دادن خود گفت: احتمال اینکه این کار را انجام دهد بعید است چرا که مدیریت جنگ در شرایط فعلی بسیار ضعیف تر از دورانی است که نتانیاهو بر سر کار بود. رژیم صهیونیستی بعد از جنگ ۳۳ روزه و جنگ اخیرا شکست هایی داشته است که دیگر نمی تواند قیافه جنگ طلبانه به خود بگیرد و اگر این طور شود شدیدا امنیتش دچار آسیب می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رژيم صهيونيستي نفتالی بنت رژیم صهیونیستی کشورهای عربی روی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۲۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌های عبری: زمان استعفای مقامات نظامی اسراییل نزدیک شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المیادین، محافل رسانه ای رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته شاهد تشدید بحث و جدل ها در خصوص لزوم کناره گیری مقامات سیاسی و نظامی این رژیم به دلیل شکست در مقابله با طوفان الاقصی و عدم تحقق اهداف از پیش اعلام شده در جنگ غزه بوده است.

رسانه های صهیونیستی گزارش داد: بعد از استعفای آهارون هالیوا زمان استعفای رئیس ستاد مشترک ارتش و رئیس شاباک نزدیک شده است.

این رسانه ها تاکید کردند: افسران و مقامات نظامی دیگر که در این شکست دست دارند باید از سمت خود کناره گیری کنند.

روز گذشته نیز رسانه های صهیونیستی اذعان کردند: شکاف داخلی در اسراییل با آغاز جنگ در نوار غزه تشدید شده به طوری که تمام تحلیلگران ارشد و فرماندهان نظامی و سیاسی در اسراییل معتقدند راهی که تل آویو برای تحقق پیروزی در پیش گرفته بن بست است.

عامول هرئیل تحلیلگر امور نظامی روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارش داد: پیش بینی ما این است که شاهد موج گسترده ای از استعفا در میان مقامات سیاسی و نظامی طی دوره آتی به دلیل شکست در مقابله با عملیات طوفان الاقصی باشیم.

«آهارون هالیوا» رئیس سرویس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به تازگی به دلیل ناکامی در برابر عملیات هفتم اکتبر مقاومت فلسطین و همچنین پیامدهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق استعفا کرده است.

کد خبر 6087225

دیگر خبرها

  • اردوغان: نباید اجازه مخفی کاری اسراییل در جنایات غزه را داد
  • حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم صهیونیستی/ اسموتریچ: فرماندهان مسئولیت شکست را بپذیرند
  • حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم اسرائیل
  • رسانه‌های عبری: زمان استعفای مقامات نظامی اسراییل نزدیک شده است
  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو
  • کابینه نتانیاهو در آستانه فروپاشی
  • به زودی شاهد موج استعفای مقامات سیاسی و نظامی اسراییل خواهیم بود
  • بحران در کابینه تل‌آویو؛ ادامه اختلافات بر سر تبادل اسرا
  • جمهوری اسلامی آمادگی مقابله با هرگونه تهدید از جانب رژیم صهیونیستی را دارد
  • نتانیاهو، گالانت را به افشای اطلاعات حساس متهم کرد