Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@08:46:42 GMT

کابینه جدید تل‌آویو «راهپیمایی پرچم» را تصویب کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۲۷۹۵

کابینه جدید تل‌آویو «راهپیمایی پرچم» را تصویب کرد

همزمان با تصویب برگزاری «راهپیمایی پرچم» در قدس اشغالی توسط کابینه جدید تل‌آویو، ارتش رژیم صهیونیستی نیز از بیم پاسخ حماس، سامانه‌های پدافند موشکی بیشتری در نزدیک نوار غزه مستقر کرد.

به گزارش مشرق، کابینه جدید رژیم صهیونیستی که هنوز یک روز از آغاز فعالیت کاری آن نگذشته، برگزاری مراسم تحریک‌آمیز موسوم به «راهپیمایی پرچم» در قدس اشغالی را برای روز سه‌شنبه تصویب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: وحشت اسرائیل از واکنش مقاومت، تل‌آویو را دست به دامن قاهره کرد

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این تاییدیه بعد از جلسه ارزیابی بین رئیس پلیس و مقام‌های امنیتی رژیم صهیونیستی با «عومِر بار-لِو» وزیر امنیت عمومی جدید این رژیم در شامگاه دوشنبه صادر شد.

رویترز نوشت: «هنوز مشخص نیست شرکت‌کنندگان در راهپیمایی پرچم اجازه دارند وارد محله مسلمان‌نشین شهر قدس شوند یا خیر، پلیس اسرائیل قبلا این مسیر را ممنوع کرده بود. سخنگوی پلیس نیز از اظهار نظر در این باره اجتناب می‌ورزد».

از سوی دیگر، در پی هشدار گروه‌های مقاومت فلسطینی از جمله حماس مبنی بر پاسخ دادن به هرگونه اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها در قدس اشغالی و راهپیمایی پرچم، ارتش اسرائیل سامانه‌های پدافندی «گنبد آهنین» بیشتری در نزدیک نوار غزه مستقر کرد.

به نوشته روزنامه «هاآرتص»، مقام‌های امنیتی اسرائیلی می‌گویند وضعیت در نوار غزه هنوز هم بسیار حساس است و سران حماس هم آماده درگیری بزرگ با کوچکترین جرقه‌ای هستند که راهپیمایی پرچم می‌تواند آغازکننده آن باشد.

پیشتر رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده بودند بار-لو در این جلسه مدعی شده که پلیس اسرائیل آمادگی کامل برای برگزاری این راهپیمایی را دارد و هیچ تغییری در برنامه آن رخ نداده است.

در این مراسم که توسط سازمان‌های نژادپرست صهیونیستی و شهرک‌نشینان افراطی برنامه‌ریزی شده، قرار است صهیونیست‌ها با تجمع در خیابان‌های قدس اشغالی و تکان‌دادن پرچم رژیم جعلی اسرائیل، بر لزوم پاکسازی نژادی علیه فلسطینی‌ها تاکید کنند.

این تصمیم کابینه جدید تل‌آویو در حالی است که پیشتر مقام‌های آمریکایی به وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفته بودند واشنگتن انتظار دارد تل‌آویو از اقداماتی که باعث شروع مجدد تنش‌ها در قدس اشغالی می‌شود، اجتناب کند. 

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فلسطین رژیم صهیونیستی قدس اشغالی نوار غزه تل آویو راهپیمایی پرچم رژیم صهیونیستی قدس اشغالی کابینه جدید تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۲۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم بی سابقه آمریکا برای تحریم یک واحد از ارتش اسرائیل/  تصویب کمک نظامی ۲۶ میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل/ حمله پهپادی مقاومت عراق در جولان اشغالی/ احضار سفرای چند کشور توسط اسرائیل

بین الملل تابناک: تصمیم بی سابقه آمریکا برای تحریم یک واحد از ارتش اسرائیل،  تصویب کمک نظامی ۲۶ میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل، حمله پهپادی مقاومت عراق در جولان اشغالی، احضار سفرای چند کشور توسط اسرائیل و سقوط ۲ بالگرد ژاپن با هشت سرنشین در اقیانوس آرام از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

تصمیم بی سابقه آمریکا برای تحریم یک واحد از ارتش اسرائیل

 پایگاه خبری اکسیوس به نقل از سه مقام آمریکایی که نامشان را فاش نکرد، گفت : واشنگتن بزودی گردان" نتزا یهودا" وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی را به دلیل نقض حقوق بشر در کرانه باختری، تحریم می کند.

 اکسیوس افزود این اولین باری است که آمریکا یک واحد نظامی اسرائیل را تحریم می‌کند و بزودی تحریم این گردان (افراطی ) از سوی آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اعلام می شود.

آکسیوس به نقل از منابع آگاه گفت که تحریم ها مانع از دریافت هر نوع کمک یا آموزش نظامی به این گردان و اعضای آن می شود.

گردان نتزا یهودا در سال ۱۹۹۹ به عنوان یک واحد ویژه برای سربازان فوق ارتدوکس یهودی تشکیل شد.

آکسیوس افزود که این گردان مستقر در کرانه باختری «به مرکز جذب بسیاری از جوانان شهرک‌نشین راست‌گرای افراطی» که در هیچ گردان دیگر ارتش رژیم اسرائیل دیگری پذیرفته نشده اند، تبدیل شده است.

 تصویب کمک نظامی ۲۶ میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه بسته ۲۶ میلیارد دلاری کمک نظامی به رژیم صهیونیستی را تصویب کرد.

به گزارش "الجزیره انگلیسی" بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که تصویب میلیاردها دلار کمک نظامی جدید نشان دهنده حمایت قوی از اسرائیل و "دفاع از تمدن غرب" است.

او در پیامی در رسانه ایکس گفت: «کنگره آمریکا با اکثریت قاطع، لایحه کمکی بسیار تحسین برانگیز را تصویب کرد که نشان دهنده حمایت قوی دو حزبی از اسرائیل و دفاع از تمدن غربی است.»

حمله پهپادی مقاومت عراق در جولان اشغالی

مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای جدید از حمله به هدفی حیاتی در جولان اشغالی خبر داد.

 مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای امروز صبح تاکید کرد: در ادامه رویکرد ما در مقاومت در برابر اشغالگران و یاری به مردم غزه و در پاسخ به تجاوزات مکرر رژیم غاصب در حق غیرنظامیان فلسطینی از کودکان، زنان و سالمندان مبارزان مقاومت اسلامی در عراق صبح امروز برابر با ۲۱ آوریل ۲۰۲۴ هدفی حیاتی را در جولان اشغالی با پهپاد هدف قرار دادند.

مقاومت اسلامی در عراق همچنین بر ادامه هدف قرار دادن مواضع اشغالگران تاکید کرد.

احضار سفرای چند کشور توسط اسرائیل

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی سفرای کشورهای فرانسه، ژاپن، کره جنوبی، مالت، اسلوونی و اکوادور را احضار کرد.

 وزارت خارجه رژیم صهیونیستی سفرای کشورهای فرانسه، ژاپن، کره جنوبی، مالت، اسلوونی و اکوادور را پس از رای موافق به عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد احضار کرد.

بامداد جمعه شورای امنیت برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد نشست رای گیری کرد که با وتوی آمریکا شکست خورد.

در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند.

در پی وتوی آمریکا، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل گفت ایالات متحده چشمان خود را به روی فجایعی که در غزه، کرانه باختری و قدس شرقی در حال وقوع است، بسته است.

او همچنین این اقدام آمریکا را «تلاش ناامیدکننده برای توقف دوره اجتناب ناپذیر تاریخ» توصیف کردند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود.

سقوط ۲ بالگرد ژاپن با هشت سرنشین در اقیانوس آرام

وزارت دفاع ژاپن روز شنبه از سرنگونی ۲ بالگرد آموزش نظامی با هشت سرنشین در اقیانوس آرام خبر داده است.

«مینورو کیهارا» وزیر دفاع ژاپن گفت که ۲ بالگرد اس. اچ-۶۰کی هنگام آموزش در نزدیکی جزیره توریشیما در جنوب توکیو تماس خود را با مرکز از دست دادند.

یکی از سرنشینان این بالگردها پیدا شد. جستجو برای یافتن هفت سرنشین دیگر ادامه دارد.

کیهارا اظهار کرد که علت سقوط این بالگردها مشخص نیست.

 

دیگر خبرها

  • بحران در کابینه تل‌آویو؛ ادامه اختلافات بر سر تبادل اسرا
  • نتانیاهو از برگزاری جلسه کابینه جنگ جلوگیری کرد
  • گانتس: هنوز اهداف جنگ خود را محقق نکرده‌ایم
  • اذعان بنی گانتز به ناکامی تل آویو در جنگ غزه
  • لاپید: سیاست‌های کابینه نتانیاهو بیش از همه، به ارتش آسیب می‌زند
  • روز ۱۹۸ طوفان‌الاقصی |حمله پهپادی به جولان اشغالی/ نشست کابینه جنگی اسرائیل برای بررسی بن بست در مذاکرات آتش بس
  • رژیم اسرائیل افزایش مالیات‌ها بررسی می‌کند
  • تصمیم بی سابقه آمریکا برای تحریم یک واحد از ارتش اسرائیل/  تصویب کمک نظامی ۲۶ میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل/ حمله پهپادی مقاومت عراق در جولان اشغالی/ احضار سفرای چند کشور توسط اسرائیل
  • کوه ادعای صهیونیست‌ها موش زائید
  • انهدام کامل بزرگترین کارخانه داروسازی غزه توسط جنگنده های اسرائیل/شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۴۹ نفر رسید