Web Analytics Made Easy - Statcounter

برگزاری نشست ناتو در بروکسل و وضعیت متشنج در اراضی اشغالی همزمان با برگزاری راهپیمایی پرچم از جمله تحولات مهم جهان طی ساعات گذشته هستند.

خبرگزاری میزان - مهم‌ترین خبر‌ها و تحولات بین الملل در ساعات گذشته عبارتند از:

*شمار تلفات و مبتلایان کرونا

شمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان به بیش از ۱۷۷ میلیون و ۲۷ هزار نفر رسیده و بیش از ۳ میلیون و ۸۲۷ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون بیش از ۱۶۱ میلیون و ۲۰۸ هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در سطح جهان بهبود یافته اند.

*حمله به کاروان‌های نظامی آمریکا در عراق

رسانه‌های عراق گزارش دادند که ۲ کاروان پشتیبانی لجستیکی آمریکا در این کشور هدف حمله قرار گرفته اند.

*کابینه رژیم صهیونیستی برگزاری راهپیمایی پرچم را تصویب کرد

کابینه رژیم صهیونیستی برگزاری «راهپیمایی پرچم» را در قدس اشغالی تصویب کرده است.

*هشدار آمریکا به کارکنان خود در اراضی اشغالی

وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای به کارکنان سفارت این کشور در اراضی اشغالی همزمان با برگزاری راهپیمایی پرچم هشدار داد.

*مانع تراشی قانون گذاران آمریکا در برابر برجام

تعدادی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه‌ای به «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه این کشور، تاکید کرده اند که هرگونه توافق احتمالی با ایران ابتدا باید به تصویب کنگره برسد.

*آتش سوزی در کارخانه مواد شیمیایی در آمریکا

یک کارخانه مواد شیمیایی در منطقه «راکتون» در ایالت «ایلینوی» آمریکا دچار آتش سوزی گسترده‌ای شده و مقامات هشدار داده اند که این آتش سوزی چندین روز طول خواهد کشید.

بیشتر بخوانید: تاکید گروسی بر احیای برجام/ رایزنی مقام‎های آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره ایران دیدار وزرای خارجه آمریکا و کره جنوبی/ تظاهرات علیه نتانیاهو *اردوغان: موضع ترکیه درباره خرید سامانه اس ۴۰۰ تغییری نکره است

«رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه می‌گوید که در دیدار با «جو بایدن»، همتای آمریکایی خود، در حاشیه نشست ناتو در بروکسل تاکید کرده که موضع آنکارا در قبال خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ از ترکیه هیچ تغییری نکرده است.

*بایدن: به اقدامات مخرب روسیه پاسخ می‌دهیم

جو بایدن در اظهارات خود در نشست ناتو در بروکسل گفت «به دنبال درگیری با روسیه نیستیم، اما اگر این کشور به فعالیت‌های مخرب خود ادامه دهد، ناتو پاسخ خواهد داد.»

 

انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات بین الملل ایران آمریکا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تحولات بین الملل تحولات بین الملل ایران آمریکا راهپیمایی پرچم آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۳۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ اوکراین به گورستان تسلیحات «افتخارآمیز» آمریکا تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «اِم چونگ‌ایل» معاون وزیر خارجه کره شمالی امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که خیلی وقت است که میدان نبرد در اوکراین به گورستان تسلیحات گوناگونی تبدیل شده که آمریکا و ناتو به آنها افتخار می‌کنند.

وی با اشاره به کمک‌های تسلیحاتی جدید آمریکا به اوکراین نوشت: لایحه کمک نظامی اضافی ایالات متحده به اوکراین صرفاً یک ماده روانگردان برای کاهش موقت ترس از دارودسته زلنسکی است.

دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دایم روسیه در سازمان ملل روز یکشبنه اعلام کرد که ارائه کمک های نظامی جدید آمریکا به اوکراین به جلوگیری از پایان شکوهمند رژیم کی یف کمک نمی کند.

وی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: هنگامی که رییس و رهبر دولتی به مردم خودش اهمیت نمی‌دهد و کشورش را نمی‌فروشد، همچنین اتفاقی رخ می‌دهد؛ اینجا چیزی برای جشن‌گرفتن نیست.

این دیپلمات روس اوکراین را «شرکت نظامی خصوصی» ضدروی توصیف کرد و در ادامه نوشت: این شیوه کمی بیشتر کار خواهد کرد، پول بیشتری به جیب زده می‌شود، سلاح بیشتری دزدیده می‌شود و ده‌ها هزار اوکراینی کشته خواهند شد.

پولیانسکی همچنین گفت: اما پایان شکوهمند رژیم کی‌یف بدون توجه به این بسته جدید و تمام تلاش‌های بیهوده حامیان آمریکایی و ناتو برای زنده نگه داشتن آن اجتناب‌ناپذیر است.

کد خبر 6087354

دیگر خبرها

  • جنگ اوکراین به گورستان تسلیحات «افتخارآمیز» آمریکا تبدیل شده است
  • حمله حزب‌ الله لبنان به نظامیان و مراکز نظامی صهیونیستی
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان و مرکزهای نظامی صهیونیستی
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان
  • ناتو: طرحی برای اعزام نیرو به اوکراین نداریم، اما مشاور نظامی در کی‌یف داریم