Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کرمان گفت: از همه جنبه ها آمادگی کامل برای برگزاری یک انتخابات سالم در تراز جمهوری اسلامی و در شأن مردم استان کرمان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، دکتر علی زینی وند دوشنبه شب (24 خرداد) در گفتگوی ویژه سیمای مرکز استان با موضوع «آمادگی استان کرمان برای برگزاری انتخابات» ضمن تبریک فرارسیدن ایام دهه کرامت و هفته جهاد کشاورزی، گفت: استان کرمان مانند سایر نقاط استان از مدت ها قبل فرآیند انتخابات را شروع کرده و همه جلسات و آمادگی ها را براساس تقویم زمانی انجام داده و الان کاملاً آماده برگزاری انتخابات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار کرمان با بیان اینکه 2 هزار و 842 شعبه اخذ رأی در سطح استان پیش بینی شده که اعضا آن ها تعیین شدند و آموزش دیدند و اقلام مورد نیاز انتخابات همه تقسیم و توزیع شده، افزود: از همه جنبه ها آمادگی کامل برای برگزاری یک انتخابات سالم در تراز جمهوری اسلامی و در شأن مردم استان کرمان، در همه عوامل اجرایی در استان وجود دارد.

 

افزایش بیش از 7 درصدی تعداد شعب

 

وی در خصوص افزایش تعداد شعب و صندوق های اخذ رأی بیان کرد: امسال با توجه به کرونا باید تلاش کنیم مردم زمان کمتری را برای رأی دادن در شعب اخذ رأی صرف کنند و وقتی می آیند صف ها طولانی نشود.

 

زینی وند ادامه داد: بر همین اساس پیش بینی های خوبی شده و امسال بیش از 7 درصد تعداد شعب را افزایش دادیم و با توجه به سوابق سال های گذشته طوری طراحی شده که هیچ صندوقی حتی در شلوغ ترین نقاط شهرهای بزرگ استان به لحاظ جمعیتی، زیر هزار رأی تجمیع کنند.

 

زینی وند اظهار کرد: در درون خود شعب نیز چون دستگاه احراز هویت رأی مردم را اخذ و احراز هویت می کند، آن دستگاه ها هم افزایش پیدا کرده و در واقع به گونه ای طراحی شده که با توجه به وضعیت کرونا در کوتاه ترین زمان ممکن مردم بتوانند رأی خود را بدهند و مشکلی نداشته باشند.

 

تمهیدات لازم در راستای برقراری امنیت شعب

 

وی در پاسخ به اینکه در راستای برقراری امنیت شعب چه تهمیداتی اندیشیده شده است؟ خاطرنشان کرد: شهرها را به دقت و همه محل شعب را مورد بررسی قرار دادیم و نیروهای انتظامی و نظامی ما در بالاترین سطح آمادگی در استان قرار دارند و فرمانده نیروی انتظامی به کل مناطق سرکشی کردند و کل مکان حوزه ها مورد بازدید قرار گرفته است.

 

استاندار کرمان گفت: حدود 10 هزار نفر نیروی نظامی از 2 هزار و 842 شعبه محافظت می کنند و در هر شعبه به صورت متوسط بین 3 تا 5 نفر نیروی نظامی است هرچند استان کرمان، استان امنی است اما همه پیش بینی ها شده و حتی نیروهای پشتیبان ما در نقاط مختلف استان مستقر هستند و هیچگونه نگرانی از برگزاری یک انتخابات امن و سالم نداریم.

 

وی بیان کرد: میانگین بین 15 تا 20 نفر در هر شعبه عوامل اجرایی حضور دارند بنابراین نیروهایی که سازماندهی شدند و آموزش دیدند و در شعب اخذ رأی حضور دارند، حدود 45 هزار نفر کار اجرای انتخابات را در استان انجام می دهند و 10 هزار نفر هم نیروهای نظامی و انتظامی کار امنیت را انجام می دهند بنابراین حدود 55 هزار نفر در سراسر استان در روز جمعه (28 خرداد) کار برگزاری انتخابات را برعهده دارند.

 

زمان آغاز و پایان رأی گیری 7 صبح روز جمعه (28 خرداد) تا ساعت 2 بامداد شنبه (29 خرداد) است

 

زینی وند در خصوص زمان آغاز و پایان رأی گیری گفت: در قانون انتخابات شروع رأی گیری به صورت معمول از ساعت 8 صبح تا 12 شب بوده و تمدید شده اما امسال با تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا ساعت شروع رأی گیری 7 صبح روز جمعه(28 خرداد) تا 12 شب ادامه است و علاوه بر این به وزیر کشور مجوز داده شده که بتواند 2 ساعت هم بیشتر (یعنی تا ساعت 2 بامداد روز شنبه) تمدید کند تا اگر در شعبی نیاز به تمدید بود و کسانی در محل شعب باشند، بتوانند رأی خود را بدهند.

 

وی ادامه داد: البته تمدید ساعت به این معنا نیست که مردم بگویند زمان طولانی است و دیر پای صندوق های رأی بروند لذا توصیه و خواهش من این است که مردم در همان ساعات اولیه روز جمعه، آرای خود را بدهند که هم با گرما و هم با شلوغی پایان رأی گیری مواجه نشوند و بتوانند به راحتی رأی خود را بدهند و معطل نشوند.

 

همه زیرساخت ها برای برگزاری انتخابات آماده است

 

استاندار کرمان در پاسخ به اینکه زیرساخت الکترونیک و مجازی برای برگزاری انتخابات در استان چگونه است؟ و آیا شعب در دورافتاده ترین نقاط هم دسترسی به این ظرفیت ها دارند؟ اظهار کرد: از انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی که سال 98 برگزار شد، دستگاه های احراز هویت در کل شعب آزموده شد اما الان اکثر فرآیند رأی گیری به جز شمارش آراء به شیوه تمام الکترونیک است.

 

وی خاطرنشان کرد: این دستگاه ها اولاً بر بستر داخلی انجام می شوند بنابراین یک بستر کاملاً امن است و دوم اینکه به کمترین آنتن دهی یا امواج هرکدام از اپراتورهایی که در مناطق روستایی حتی وجود داشته باشند، روز انتخابات به صورت رومینگ است و کافی است ذره ای یکی از این اپراتورها آنتن دهی داشته باشد، این ها در مدار قرار می گیرند.

 

 

زینی وند گفت: بنابراین از 2 هزار و 842 شعبه تقریباً حدود 50 شعبه که سیار به مناطق روستایی می روند یک جاهایی از محدوده آنتن دهی یکی از اپراتورها خارج شوند که آن هم هیچ مشکلی ایجاد نمی کند بنابراین همه زیرساخت ها آماده است.

 

 

وی افزود: مانور مربوطه را برگزار کردیم و دستگاه یا دستگاه های احراز هویت در نقطه ای از شعبه قرار می گیرند که کاملاً آنتن دهی قوی داشته باشند و خصوصیت آن این است که همه مردم ایران با شماره ملی خود که وارد آن سامانه می شود، احراز هویت می شوند بنابراین هیچ رأی تکراری یا رأی کسی که فوت کرده باشد و ... اخذ نمی شود و حتی اگر شناسنامه کسی هم مهر نخورد، اگر در شعب دیگری بخواهد رأی بدهد به محض اینکه شماره ملی او وارد شود خطا می دهد.

 

 

استاندار کرمان اظهار کرد: به طور مثال ممکن است شعبه سیار در روستاها که برای اخذ رأی می رود، آفلاین شود اما اولین جایی که دوباره در آنتن دهی قرار می گیرد اگر رأی تکراری باشد به عنوان رأی باطله حساب می شود بنابراین دستگاه احراز هویت از افتخارات جمهوری اسلامی است و مردم باید کاملاً اعتماد داشته باشند و روز رأی گیری به اینکه رأی تکراری است و ... توجه نکنند زیرا انتخابات کاملاً انتخابات سالمی است و این اطمینان را مردم باید داشته باشند هر آنچه که وارد صندوق رأی بشود، نتیجه همان به مردم اعلام می شود.

 

تمهیدات بهداشتی انتخابات

 

وی درباره تمهیدات لازم در راستای بهداشت شعب، خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم با نظر کارشناسان بهداشت کاملاً انجام شده و هم بحث فاصله گذاری اجتماعی و هم مکان شعب در جاهایی در نظر گرفته شده که مردم بتوانند فاصله اجتماعی را رعایت کنند علاوه بر آن اقلام بهداشتی برای هر شعبه تدارک دیده شده و مبلغ خوبی به هر فرمانداری اختصاص پیدا کرده که اقلام بهداشتی تهیه کند تا کسانی که می آیند اگر اقلام بهداشتی ندارند، به آن ها بدهند.

 

 

زینی وند گفت: محل شعبه قبل از رأی گیری ضدعفونی می شود و کسانی از اعضای شعبه که ترجیحاً نیروهای هلال احمر هستند، در محل حضور پیدا کنند و در واقع آنجا نظارت کرده که فاصله بهداشتی و مسائل بهداشتی کاملاً رعایت شود.

 

 

وی با اشاره به کسانی که بیماری کرونا دارند یا تست آن ها مثبت بوده است، بیان کرد: لیست این بیماران باید از دانشگاه علوم پزشکی گرفته شود؛ ما برای هر شهر شعبه سیار گذاشتیم تا هم رأی سالمندان و افراد ناتوان و هم بیماران کرونایی با رعایت پروتکل ها حتی در بیمارستان ها و منازل اخذ می شود بنابراین هیچ گونه نگرانی و مانعی در برگزاری انتخابات در حالت کرونایی وجود ندارد.

 

اهمیت حضور مردم در صحنه انتخابات

 

استاندار کرمان در خصوص اهمیت حضور مردم در صحنه انتخابات افزود: اولاً هر انتخابات یک فضای جدیدی را در کشور ایجاد می کند و نیروها و برنامه های جدید و چرخش نخبگان، همین باعث نشاط اجتماعی می شود؛ بعضی از دولت ها به طور کلی در فضای سیاسی وقتی تداوم پیدا می کنند بعضاً منازعات و اختلافاتی در انتخابات پیش می آید که انتخابات ها باید پایانی بر همه منازعات باشد یعنی وقتی انتخاباتی برگزار می شود فردای انتخابات باید برادری و همدلی برای کشور باشد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: حالا در کشوری که مردم سالاری دینی دارد، معنای آن خیلی بیشتر است؛ بنابراین انتخابات اولاً باید یک مانور همدلی، برادری، نشاط، هماهنگی و یک انرژی جدید برای اداره بهتر امور کشور باشد و این مفهوم کلی انتخابات است.

 

 

استاندار کرمان ادامه داد: در کشور ما این مفهوم باید خیلی بیشتر و بهتر باشد و مشارکت در انتخابات هم معنای بسیار بالایی دارد و در دنیا ترجمه می شود؛ وقتی که شما مشارکت بالایی داشته باشید، فردای انتخابات به شما طور دیگر نگاه می کنند و آن رئیس جمهوری که با رأی بالا انتخاب می شود هم در چالش های بین المللی که کم نداریم و هم در مسائل داخلی با قدرت بیشتری مسائل را حل می کند.

 

 

وی گفت: ضمن اینکه انقلاب ما یک انقلاب مردمی و متعلق به مردم است لذا خواهش دارم اگر مردم گله مندی دارند و تحت تأثیر سختی ها و مضایقه های معیشتی گله مند هم هستند، در انتخابات حضور پیدا کنند و راه حل آن حضور پرشور در انتخابات است هم مقام معظم رهبری به این حضور دعوت کرده و همیشه تکلیف می کنند و هم اینکه واقعاً حضور پرشور در حل چالش ها و مسائل کشور اثر بسیار فوق العاده دارد.

 

حضور پرشور حتماً پشتوانه نظام است

 

زینی وند در پاسخ به اینکه اگر این حضور کمرنگ باشد چه آثار سوئی می تواند در مدیریت اجرایی و سیاسی کشور داشته باشد؟ بیان کرد: حضور پرشور حتماً پشتوانه نظام است اما قانون و ساز و کار قانونی انتخابات این است که اگر مشارکت پائینی هم باشد به روند قانونی و اداره کشور هیچ آسیبی نمی رساند.

 

 

وی افزود: اما تفاوت این است که اولاً در دنیا وقتی نگاه می کنند رئیس جمهور ما با درصد رأی بیشتری انتخاب شده آن را نماینده تعداد بیشتری از مردم می دانند و در چالش های بین المللی قدرت چانه زنی بالاتری دارد و در داخل هم وقتی تعداد زیادی از مردم در انتخابات شرکت می کنند، همان تعداد زیاد شرکت کننده باعث می شود که مردم بانشاط بیشتری در صحنه حضور پیدا کنند و نسبت به مسائل کشور حساسیت بیشتری به خرج دهند.

 

 

وی اظهار کرد: این حساسیت باعث می شود که دولت و رئیس جمهوری هم احساس بکند که مردم رأی دادند و به او نظارت می کنند بنابراین وقتی تعداد بیشتری شرکت کنند این حساسیت بر روی دولت آینده آن ها بیشتر و همین باعث تقویت و پشتوانه علمی و کارشناسی دولت می شود بنابراین حتماً مشارکت بالا در انتخابات تأثیر بسزایی در قدرت و توان رئیس جمهوری برای اداره بهتر کشور دارد.

 

مردم در روز جمعه بار دیگر به فضای مسموم رسانه ای دشمنان پایان می دهند

 

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما در طول 42 سال انقلاب هیچ وقت به لحاظ تاریخی شاهد اینقدر هجمه و تجمیع مخالفین جمهوری اسلامی و در واقع بسیج دلارهای بین المللی علیه جمهوری اسلامی با استفاده از این فضای رسانه ای نبودیم.

 

وی ادامه داد: اگر مشارکت ما پائین بیاید می گویند ما تأثیرگذار بودیم و هم اینکه می گویند حکومت و نظام جمهوری اسلامی و پشتوانه حکومتی تضعیف شده، همین باعث می شود در فضای بین المللی که الان در حال مذاکره هستیم و داریم با مقاومت مردم تحریم ها را می شکنیم ما را با چالش مواجه می کنند البته مردم خیلی آگاه تر از این حرف ها هستند زیرا ممکن است از بخشی از مسئولین و بخش های دولت و ... دلخوری هم داشته باشند اما جمهوری اسلامی و کشور را مربوط به خودشان می دانند.

 

زینی وند افزود: بنابراین کشور متعلق به ایران و مردم ایران است و بنده فکر می کنم روز جمعه یک بار دیگر مردم به این فضای مسموم رسانه ای دشمنان، دشمنان بی پشتوانه، پایان می دهند و یک بار دیگر می آیند و پاسخ آن ها را با مشارکت پررنگ خود در انتخابات خواهند داد.

 

اهمیت حضور مردم کرمان در انتخابات پیش رو

 

وی با اشاره به اینکه استان کرمان پایتخت مقاومت ایران است در خصوص اهمیت حضور مردم کرمان در انتخابات، بیان کرد: کرمان چند ویژگی دارد که از برخی از استان های دیگر برجسته تر است؛ اولاً در تاریخ ایران نقش برجسته و در تاریخ شکل گیری انقلاب نقش برجسته تری دارد و همیشه سردمدار اداره جناح هایی بوده که مربوط به نظام هستند و در تحولات کشور در سطح ملی هم، کرمان نقش ایفا کرده است.

 

 

استاندار کرمان اظهار کرد: اوج این تأثیرگذاری و برجستگی کرمان، در پرورش و ظهور سردار سلیمانی بود و اوج شکوفایی سردار سلیمانی، بعد از شهادت است؛ یعنی مکتب او شناخته تر شد و همه آزادگان دنیا و همه ایران به احترام قاسم سلیمانی و مکتب و راه و روش او که پرورش یافته دامن انقلاب اسلامی و کرمان بود، ایستاد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: در وضعیت کرونا ده ها کشور زائرین خود را به کرمان می آوردند و مرقد این شهید را زیارت می کنند لذا وقتی چنین دیدگاهی هست و مقام معظم رهبری می فرمایند «قاسم سلیمانی یک مکتب است» این مکتب باید یک ویژگی هایی داشته باشد.

 

 

زینی وند گفت: اولین ویژگی این است که خود مردم کرمان بیایند و این مکتب را سر دست بگیرند و بروز آن در نمادهای انقلاب و مراسم ملی و مذهبی و اوج آن انتخابات است.

 

 

وی با اشاره به نظرسنجی ها، بیان کرد: طبق نظرسنجی ها مشارکت کرمان از میانگین کشور بالاتر است البته خواهش من این است که مردم شرایط کرمان و نگاهی که دنیا و ایران به کرمان دارد، در انتخابات به نمایش بگذارند.

 

 

استاندار کرمان با تأکید بر اینکه انتخابات سالم است و واقعاً بنده به عنوان مسئول اجرایی استان هیچ تسامحی با کسانی که در انتخابات بخواهند مقررات را بشکنند، نداریم اظهار کرد: بنابراین انتخابات سالم است و بنده به فرمانداران گفته ام که اصلاً کسی متوجه نشود که ما به چه کسی رأی می دهیم و مردم به هر کسی دلشان می خواهد، رأی دهند و توقع ما این است روز جمعه(28 خرداد) این هویت کرمان که یک هویت ویژه در تاریخ جمهوری اسلامی است، با حضور مردم در انتخابات برجسته تر شود.

 

شرایط رقابتی خوبی در انتخابات شوراها ایجاد شده است

 

وی در خصوص آمادگی استان در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز گفت: آمادگی لازم وجود دارد؛ خوشبختانه در استان شرایط رقابتی خوبی ایجاد شده و از هئیت نظارت، نمایندگان و دستگاه های مرجع استعلام تشکر کنم زیرا شرایط خوبی را فراهم کردند و حدود 98 درصد از همه کسانی که شرکت کردند، تایید صلاحیت شدند و الان در صحنه رقابت حضور دارند.

 

 

زینی وند بیان کرد: در 84 شهر برای 440 کرسی، هزار و 792 نفر که به ازای هر کرسی حدود 4 نفر است در شورای شهر با هم رقابت می کنند و در روستا هم 2 هزار و 780 روستای واجد شرایط تشکیل روستا است که 8 هزار و 624 کرسی شورای اسلامی دارند و برای این تعداد هم 16 هزار و 99 نفر نامزد شدند که به ازای هر کرسی حدود 2 نفر با هم رقابت می کنند.

 

 

وی ادامه داد: بنابراین یک شرایط رقابتی خیلی خوبی ایجاد شده است و در شهرهای بزرگ ما که معمولاً جناح ها هم با هم رقابت می کنند الحمدلله همه جناح ها لیست خودشان را دارند و نشاط خوبی در انتخابات است.

 

 

استاندار کرمان با بیان اینکه تبلیغات شوراهای اسلامی شهر و روستا تا غروب چهارشنبه ادامه دارد، اظهار کرد: خواهش ما این است کاندیداها رعایت کنند؛ بعضی جاها تخلفاتی شد و تخلفات غیر قابل اغماض بود که ورود شد و حتی کاندیدایی که در یکی از شهرها کار غیراخلاقی انجام داد، رد صلاحیت شد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: باید چهارچوب ها و مسائل بهداشتی را رعایت کنیم و به خصوص در روستا و شهرها مردم رقابت برادرانه و همدلانه ای داشته باشند و برای کاندیدای خود تبلیغ کنند تا شور نشاط انتخابات ایجاد شود و بعد از آن هم بماند و باعث دلخوری نشود و امیدواریم که در این حوزه هم انتخابات خوبی داشته باشیم.

 

 

زینی وند گفت: برخی نامزدهای شورا نشست های خانگی می گذارند که خواهش داریم این کار را نکنند و در فضاهای باز تبلیغات خود را انجام دهند و بیشتر تأکید خود را روی فضای مجازی بگذارند و با رعایت مر قانون تلاش کنند و اصلاً به فکر کارهای خلاف قانون و مقررات در حوزه تبلیغات نباشند زیرا رصد می شوند.

 

 

وی در پاسخ به اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا چه کمکی به پیشرفت، توسعه و آبادانی شهر و روستا خواهند کرد؟ بیان کرد: اعضای شورا همه مدیرانی هستند که به کمک دولت و مردم می آیند و حلقه واسط بین مردم و دولت می شوند و در دورافتاده ترین روستاها مدیریت محله، شهر و روستای خود را به عهده می گیرند.

 

 

استاندار کرمان افزود: خواهش من این است که اولین کار کسانی که انتخاب می شوند این باشد قانون شوراها و چهارچوب های قانونی را به صورت کتابچه کوچک همراه داشته باشند که بر مدار قانون و در چهارچوب کار خود حرکت کنند.

 

 

وی ادامه داد: شوراهای شهر و روستا می توانند روی تحولی که در منطقه آن ها ایجاد می شود، تأثیرگذار باشند؛ در شناخت ظرفیت ها و زیرساخت ها، نظافت شهر، اشتغال آفرینی، اقتصاد روستا و شهر، زیباسازی شهر و ... و در کارهای ابتکاری بسیاری که می توانند انجام دهند و در به کارگیری نخبگان می توانند موثر باشند.

 

 

زینی وند اظهار کرد: بنابراین تسلط بر قانون و حرکت در چهارچوب قانونی شورا و کارهای ابتکاری و استفاده از خلاقیت های مردم می تواند کارنامه موفق شوراها باشد که ما نمونه های بسیار موفقی در سطح کشور و استان داریم.

 

 

وی با قدردانی از مردم و اشاره به اینکه نجابت کرمانی ها در رقابت سیاسی هم نمود دارد؛ با تاکید بر اینکه بعد از انتخابات برادری ها بیشتر شود؛ افزود: تقاضای ما از مردم این است که کشور متعلق به خودشان است و افراد، جناح ها و مسئولین می آیند و می روند، آنچه که می ماند کشور، آینده و بالندگی ایران است لذا صندوق رأی را نباید رها کرد زیرا برای انقلاب و نهاد انتخابات خون داده شده و هر چقدر که شما به ساز و کارهای این نظام که مهمترین آن انتخابات است کم اهمیت بدهید، زحمات و خون شهدا به هدر می رود بنابراین خواهش ما این است که مردم همه پای صندوق های رأی بیایند و پرشور در انتخابات شرکت کنند.

 

 

زینی وند در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه برای مناطق صعب العبور هم فکری اندیشیده شده است؟ اظهار کرد: هیچ نقطه ای از استان از پوشش رأی گیری خارج نیست و صندوق سیار داریم و ماشین های مناسب برای مناطق کوهستانی و صعب العبور آماده کردیم لذا مردم هیچ نگرانی نداشته باشند.

 

 

وی در پاسخ به اینکه آیا امسال اثر انگشت حذف شده است؟ خاطرنشان کرد: اثر انگشت که کلاً حذف شده است و مدارکی که زمان رأی گیری باید همراه داشته باشند، شناسنامه و کارت ملی است؛ اگر کسانی کارت ملی خود را تعویض می کنند یا حتی مفقود شده، رسید شماره ملی را هم داشته باشند می توانند رأی دهند لذا شناسنامه و کارت ملی ضروری است و اگر هم به هر دلیلی کارت ملی همراه آن ها نیست، شماره ملی خود را همراه داشته باشند.

 

توضیح استاندار در خصوص مشکلات اخیر و قطعی آب و برق

 

استاندار کرمان ضمن عذرخواهی از مشکلات پیش آمده در حوزه آب و برق، گفت: ما مدیریت کردیم که خاموشی به مردم ندهیم؛ بعضی از این رمزارزها و بیت کوین ها هم غیرمجاز بودند، خیلی از آن ها جمع می شود و یک مزرعه مجاز داریم که از مدار خارج شده و مردم به هیچ وجه در این حوزه نگرانی نداشته باشند.

 

وی بیان کرد: در کرمان حدود هزار و 100 لیتر در ثانیه آب کم داریم و متعلق به الان هم نیست بلکه چند سال وضع اینگونه است بنابراین راهی جز کاهش فشار آب نداریم و همه توان استان را پای کار آوردیم که مردم با مشکل آب مواجه نشوند.

 

زینی وند اظهار کرد: کار دیگری که کردیم استفاده از بعضی چاه های شهرداری، دستگاه ها، بخش خصوصی و ... هست که در حال بررسی است که اگر سالم باشند این ها را به شبکه آب اضافه کنیم و 7 حلقه چاه هم در دست احداث داریم که با بهره برداری، 200 لیتر در ثانیه آب اضافه می کند.

 

زینی وند اظهار کرد: کارهای خیلی خوبی برای آب پایدار از خلیج فارس صورت گرفته که مشکل آب کرمان حل شود لذا برای آب پایدار فکر می شود و امیدواریم ظرف یکی دو سال آینده مشکل آب کرمان را در میان مدت بتوانیم حل کنیم.

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: علی زینی وند گفتگوی ویژه خبری انتخابات برای برگزاری انتخابات زینی وند اظهار جمهوری اسلامی اهمیت حضور مردم استاندار کرمان انتخابات سالم خود را بدهند داشته باشند استان کرمان شهر و روستا بین المللی احراز هویت حضور پرشور شماره ملی دستگاه ها آنتن دهی کارت ملی رأی گیری روز جمعه هزار نفر اخذ رأی جناح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۳۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش شبکه بهداشت هرمزگان در پی هشدار هواشناسی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا در هرمزگان، غلامعلی جاودان شامگاه ۲۷ فروردین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه طبق اعلام هواشناسی احتمال بارش باران همراه با رعد و برق  وزش باد شدید در استان وجود دارد به تمامی مراکز بهداشتی درمانی استان اعلام گردید تا تمهیدات لازم را انجام دهند.

وی افزود: در همین راستا در شبکه‌های بهداشت و درمان، معاونت ها و بیمارستان‌ها جلسات کمیته مدیریت بحران برگزار و نیازهای هر مرکز مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با تاکید بر لزوم شناسایی مادران باردار و پرخطر و اسکان آنها در مناطق امن و نزدیک به مراکز درمانی، گفت: تمهیدات لازم در راستای خدمت رسانی به مردم به ویژه مادران باردار، کودکان و سالمندان، تامین تجهیزات دارویی و درمانی، تامین نیروی انسانی متبحر و متخصص اندیشیده و مراکز اورژانس ۱۱۵، مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان‌ها در آماده باش کامل باشند.

جاودان بر لغو مرخصی‌ها در همه سطوح اجرایی تاکید کرد و افزود: لازم است تمامی اعضای ستاد آماده‌باش را به زیرمجموعه اعلام و تا سه رده جانشین را تعیین و معرفی کنند.

دیگر خبرها

  • آمادگی استان اردبیل برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • امدادرسانی هوایی به مناطق سیل‌زده صعب‌العبور بلوچستان+ فیلم
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • استعفای «پریدر» از سرپرستی شطرنج
  • شادی پریدر از سرپرستی فدراسیون شطرنج استعفا داد
  • اعلام زمان بندی مرحله دوم انتخابات مجلس
  • بیشترین میزان بارش‌ها در کدام نقاط استان کرمان بوده است؟
  • تمهیدات استان یزد برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی
  • آماده‌باش شبکه بهداشت هرمزگان در پی هشدار هواشناسی