Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فرید سپری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی تشکل‌های بخش کشاورزی استان کردستان اظهار کرد: تولید بخش‌های کشاورزی در کردستان در سال گذشته به ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تن رسیده است.

او تولید استان در زیربخش‌های مختلف کشاورزی را ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ میلیون تن عنوان کرد و گفت: با وجود تمام تحریم‌های دشمنان، ما در سال گذشته رشد بالای ۶.۵ دهم درصد رشد داشته‌ایم که این تاب‌آوری بخش کشاورزی را می‌رساند.

او خاطرنشان کرد: امکان افزایش تولید محصولات کشاورزی استان به ۵ میلیون تن وجود دارد.

سپری میزان خسارت خشکالی وارد شده به بخش کشاورزی استان را ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای حمایت از کشاورزان خسارت دیده برنامه‌هایی همچون استمهال وام آن‌ها در نظر گرفته شده است.

به گفته او، سال گذشته یک هزار و ۹۱ میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی استان پرداخت که منجر به ایجاد یک‌هزار و ۸۴ شغل جدید و تثبیت شغل برای بیش از ۱۶ هزار نفر شد.

سپری تصریح کرد: موضوع خشکسالی و سرمازدگی فرق می‌کند، ناملایمات جوی در همه جای دنیا وجود دارد نمی‌توان مانع آن شد.

او با بیان اینکه بخش کشاورزی نقش مهمی در زندگی انسان‌ها دارد، گفت: امروز از تعدادی کشاورز نمونه در استان تجلیل می‌شود این عزیزان نخبگانی هستند که توانسته‌اند در حوزه تولید با بکارگیری روش‌های مختلف میزان تولید را به مقدار قابل توجهی افزایش دهند.

او اذعان کرد: بیش از ۷۰ درصد از کشاورزان ما خرده مالک هستند امروز برای پیشرفت در این حوزه نیاز به ایجاد و فعالیت تشکل‌های قوی هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه خشکسالی۶ هزار میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی کردستان وارد کرد.

به گفته او، ۱۴ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در استان وجود دارد و در این حوزه در زیربخش‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

سپری خاطرنشان کرد: به دنبال تشکیل اتاق اصناف کشاورزی هستیم می‌خواهیم نهاد صنفی را در استان نهادینه کنیم.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی کشاورزی کردستان کشاورزی استان بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۳۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، جاوید عباسی بیان کرد: با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی، بارندگی و پیش بینی‌های قبلی مبنی بر شیوع بیماری‌های برگی خصوصاً زنگ زرد و افزایش تراکم آفت سن غلات، از ابتدای بهمن ماه سال گذشته عملیات پایش و مبارزه با عوامل خسارت‌ زا به صورت شبانه روزی توسط کارشناسان شبکه مراقبت در سطح مزارع گندم استان فارس انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی فارس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سطحی بالغ بر ۴۰ هزار هکتار مبارزه کنترلی و پیشگیری بر علیه زنگ زرد و ۱۴۸ هزار هکتار مبارزه بر علیه آفت سن و ۲۶۱ هزار هکتار نیز مبارزه بر علیه علف‌های هرز در مزارع گندم این استان انجام شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: عملیات پایش و مبارزه با عوامل خسارت‌زا در سطح مزارع گندم تا پایان خرداد ماه در فارس ادامه دارد.

عباسی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقدامات به موقع تاکنون خساراتی ناشی از بیماری زنگ زرد در مناطق مستعد و شمالی استان فارس گزارش نشده است.

وی صدور اطلاعیه‌ها و ارائه دستورالعمل‌های فنی به کشاورزان، انجام مبارزه به موقع به صورت پیشگیری و کنترلی و همچنین همکاری کشاورزان خصوصاً در مناطق مستعد را از جمله اقدامات به موقع این سازمان برای کنترل بیماری زنگ زرد گندم و آفت سن غلات در فارس برشمرد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس توصیه کرد: کشاورزان استان فارسی می‌توانند با نظر کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی و مدیران پهنه نسبت به سمپاشی مزارع خود بر علیه بیماری زنگ یا سن غلات اقدام کنند.

کد خبر 6087209

دیگر خبرها

  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد
  • وضعیت جاده‌های استان یزد / خسارت ۶۰۰۰ میلیارد تومانی سیل سال گذشته
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • آب شیرین‌کُن شناور راهکاری فناورانه برای مبارزه با خشکسالی
  • خسارت ۶۸۰ میلیارد تومانی بارندگی درخراسان جنوبی
  • خسارت سیل به بیش از ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی در زرآباد
  • خسارت ۸۲ میلیارد تومانی بارش شدید باران و تگرگ در حاجی آباد