Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، تا برگزاری انتخابات مهم و سرنوشت ساز ۲۸ خرداد زمان کوتاهی باقیمانده است.

مردم استان چهارمحال و بختیاری حضور حداکثری و پرشور در انتخابات ۲۸ خرداد را عزت و اقتدارآفرین و مشارکت حداکثری را سبب خنثی شدن راهبرد‌های دشمن و معاندان نظام جمهوری اسلامی ایران می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

با روی کارآمدن دولت انقلابی، ریل انقلاب اسلامی به سمت عدالت و منفعت مردم هدایت می‌شود

دشمنان نظام اسلامی از مدت‌ها قبل برای دلسرد کردن مردم برنامه‌ریزی ویژه‌ای کرده و این روز‌ها که به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم مردم چهارمحال و بختیاری بر فعالیت‌های خود افزوده‌اند.

مردم با حضور حداکثری در انتخابات بار دیگر همدلی و اقتدارشان را نشان می‌دهند

احمد راستینه نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی در گردهمایی ستاد مرکزی حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان شهرکرد با اشاره به انتخابات در پیش‌رو اظهار داشت: حضور گسترده، حداکثری و پُر شور مردم در انتخابات، اقتدار جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان می‌کشاند.

او افزود: در هیچ دوره‌ای از انتخابات این‌گونه همدلی برای رسیدن به تغییر و تحول وجود نداشته است.

راستینه اضافه کرد: اکنون در آستانه یک رویداد ملی هستیم که اثر آن در تمامی عرصه‌های بین‌المللی دیده و آینده ایران اسلامی با این تصمیم، متحول می‌شود.

او ادامه داد: یک جریان جوان گام دوم انقلاب و حزب‌اللهی را به تندروی نداشتن تعامل با دنیا محکوم می‌کند در این در حالی است که در هشت سال گذشته همه ظرفیت‌های کشور را متوقف کردند تا با کدخدا مذاکره کنند.

راستینه گفت: یاد گرفته‌ایم بر اصل حکمت، عزت و مصلحت با دنیا صحبت کنیم و هر جا خطر خدشه‌دار شدن غیرت ایرانی بود، جلوی آن‌ها می‌ایستیم.

او لغو تحریم‌ها را ضروری اعلام کرد و افزود: اکنون در مذاکرات وین تحریم را به سه رنگ قرمز (مخالف برجام)، سبز (موافق برجام) و سفید (نیازمند چانه‌زنی در برجام) تقسیم‌بندی کرده‌اند.

راستینه اضافه کرد: حتی اگر یک تحریم علیه جمهوری اسلامی باقی بماند، آمریکا کشور‌های دنیا را برای جلوگیری از برقراری روابط تجاری با ایران متقاعد می‌کند.

او ادامه داد: مجلس شورای اسلامی غنی‌سازی ۶۰ درصدی را به‌عنوان یک فرصت و ظرفیت برای دولت فراهم کرد که از آن استفاده نشد.

راستینه گفت: زبان دشمن امروز تهدید و قدرت است و باید در برابر آن زبان اقتدار کشور را به رخ کشید.

او افزود: آمریکا و جبهه عبری - عربی و اسرائیلی قصد داشتند با تقویت داعش، به اشغال ایران برسند، اما با قدرت جوانان کشور، دشمن با تمام هیمنه‌اش در منطقه، زمین‌گیر شد.

راستینه با اشاره به شرطی‌سازی اقتصاد در هشت سال گذشته اضافه کرد: حتی بعد از خروج آمریکا از برجام و بدعهدی‌های اروپا، بسیاری کشور‌ها برای برقراری روابط یا ایران منتظر نظر آمریکا ماندند.

او ادامه داد: در اوج مشکلات اقتصادی، گرانی کمرشکن، فاصله طبقاتی، موج زدن بیکاری و مشکل تامین مسکن و اشتغال جوانان، برخی در کشور دغدغه پیامک بی‌حجابی را دارند و این در حالی است که گناه دروغ‌گویی به مردم و کوچک کردن سفره آنان، از گناه این نوع پیامک‌ها بدتر است.

راستینه گفت: در سال ۱۳۹۲ با اقتدار در حال شکست تحریم‌ها بودیم که عامل مشکلات اقتصادی را فقط و فقط تحریم‌ها دانستند و بعد از آن گفتند مشکل تنها مختص تحریم‌ها نیست.

او افزود: امروز فهمیدیم همان فردی را که به دیوارکشی در خیابان‌ها متهم می‌کردند، سند حقوق شهروندی، و سند تحول قضایی را تدوین و ابلاغ و با فاسدان دانه‌دشت برخورد و آنان را بازداشت کرد.

راستینه اضافه کرد: امروز برای ادامه امور کشور به مدیری قاطع، ضدفساد و تحول‌گرا نیاز داریم تا بتواند در زیرمجموعه خود و هیات دولت، انسجام‌بخشی ایجاد کند.

او ادامه داد: مردم در ۲۸ خردادماه جاری با حضور حداکثری، و پُر شور در انتخابات، حماسه‌ای دیگر خلق خواهند کرد.

راستینه گفت: مردم از بی‌تدبیری دولت و کوچک شدن سفره معیشت‌شان عصبانی هستند، اما همواره ثابت کرده که سیاست و میدان را از تمامی دنیا بهتر می‌شناسند.

او افزود: در مدت باقی‌مانده تا ۲۸ خردادماه، مردم را از طریق چهره به چهره برای حضور در انتخابات دعوت و جذب کنید.

راستینه اضافه کرد: امنیت پایدار ایران، نقطه امیدی است که برای مردم خلق شده است و با حضور حداکثری خود در انتخابات ۲۸ خردادماه یک حماسه بزرگ خلق خواهیم کرد.

نمایندگان فرماندار در نهایت اصل بی طرفی در جهت برگزاری انتخاباتی باشکوه تلاش کنند

مسعود ملکی فرماندار بروجن در نشست توجیهی نمایندگان فرماندار در شعب ثبت نام و اخذ رأی انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی با تشریح وظایف نمایندگان فرماندار در شعب ثبت نام و اخذ رأی اظهار داشت: نماینده فرماندار و سایر اعضای شعبه باید به قوانین انتخابات مسلط باشند.

او با اشاره به اهمیت جایگاه نمایندگان فرماندار در شعبه‌های اخذ رأی گفت: مهم‌ترین مسئولیت در هر صندوق با نماینده فرماندار بوده و این نمایندگان بدور از هرگونه شائبه تبلیغاتی به وظایف قانونی خود جامه عمل بپوشانند.

ملکی اضافه کرد: نماینده فرماندار در نهایت اصل بی طرفی، سلامت، اجرای قانون و حق الناس دانستن رأی مردم در جهت برگزاری انتخاباتی باشکوه، سالم و قانونمند حداکثر تلاش خود را به کار گیرد.

در پایان نشست توضیحات لازم در خصوص دستگاه احراز هویت، نرم افزار انتخابات و چگونگی پر کردن صورتجلسات الکترونیکی توسط کارشناس فناوری اطلاعات فرمانداری ارائه شد.

انتخاب چهار رویکرد جهت دولت آینده

علیرضا زاکانی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفتگوی تلویزیونی با مردم چهارمحال و بختیاری دولتش را دولت "اقدام و اصلاح" نامید و گفت: با اقدام فکورانه، دقیق واصلاح امور، ما مسیری را انتخاب می‌کنیم که ظرفیت داخلی به ظهور وبروز برسد.

او افزود: در داخل کشور دنبال این هستیم که با عقلانیت و معنویت، با عدالت وخلاقیت زمینه تحقق افتخارات و کسب حداکثر و میزان بالایی ازاستقلال را برای کشور و آزادی را برای ملتمان به ارمغان بیاوریم.

زاکانی افزود: جمهوری اسلامی باید متضمن آزادی و استقلال، عدالت و معنویت باشد تا بتواند ایران قوی و پیشرفته را در منطقه و جهان سرآمد کند.

او با بیان اینکه هم اکنون به همه اقشار ظلم می‌شود، چون کشور برمدار عقلانیت و درست توسط دولت اداره نمی‌شود گفت: شما می‌توانید تغییر بدهید و این تغییر فقط به تغییر رویکرد کفایت نمی‌کندوسنگ بنای اولیه باید درست شود.

زاکانی گفت:در این مسیر نیازمند دیدن همه ابعاد هستیم، کشوررا نمی‌شود تک بعدی ساخت و کشور نباید یک قیافه کارتونی به خودش بگیرد و باید کشور متناسب سازی شود.

او افزود: برای اینکار ماچهار رویکرد تحولی انتخاب کرده ایم، رویکردنخست رویکرد" اقتصاد ومدیریت" است به خاطر اینکه امروزمردم جانشان به لبشان رسیده است، به خاطر اینکه فشار آنقدر بر گرده مردم بالاست که مردم کمرشون درحال شکستن است.

زاکانی بیان اینکه دولت محترم، رئیس جمهور محترم بار‌ها اعلام کرده همه چیز خوب است، گفت: یا نمی‌بینید یا نمی‌خواهید ببینید، یا کسی در خواب است که می‌شود وی را بیدار کرد یا کسی خود را به خواب زده که اصلاً بیدار شدنی نیست.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به داشتن چهاررویکردجهت دولت آینده گفت:فوریت ما اقتصاد ومدیریت است که اساس را برجهش تولید گذاشته ایم.

او افزود: درکنارجهش تولید ما دنبال این هستیم که کشور را برمدار شایستگی اداره کنیم، به صورت شفاف.

زاکانی گفت: توجه به حکمرانی فضای مجازی و دولت الکترونیک و تمرکز زدایی داریم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درگفتگو با مردم استان چهارمحال و بختیاری، ضمن آرزوی کاهش مشکلات و آلام برای تجربه شرایط بهتر گفت:با انتخاباتی روبرو هستیم که نقش سرنوشت سازی در آینده خودمان دارد بیشترین تاثیر را در کشور انتخابات ریاست جمهوری دارد به دلیل اینکه افزون بر ۸۵ درصد منابع کشور دست رییس جمهور محترم ماست.

علیرضا زاکانی با بیان اینکه آنچه انسان مشاهده می‌کند زیبنده ملت رشید ایران نیست، افزود: اسلام عزیز، ایران متمدن، رهبری آگاه، ملت خوب، نخبگان شایسته، جوانان پرشور و جامعه بانوان گرانقدر همه امکانات بزرگی است برای ما که اگر دقت کنیم و به خوبی از آن‌ها استفاده شود، بسیار می‌توانیم علاوه بر رفع مشکلات گام‌های بلندی هم برداریم.

زاکانی گفت:ما برخوردار از اسلام عزیزیم، برخوردار از تمدنی با پیشینه چندهزار ساله، اقوام به عنوان گل‌های سرسبد ایرانی اسلامی، مذاهب و اقلیت‌ها هستیم که همه را به عنوان یک فرصت می‌دانم و متعجبم چطور چنین ظرفیت‌های عظیمی داریم، اما به آن بی دقتی می‌کنیم و محصول این بی دقتی شرایطی همچون فقر، فساد، تبعیضبی مسکنی و... باشد و مشکلاتی که در کنار تورم موجود امروز برگرده مردم وبرمعیشت مردم سنگینی می‌کند و این تعارض را باید با حضور پای صندوق‌های رای حل کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از مردم خواست تا در پای صندوق‌های رای حاضر و در سرنوشت خود سهیم شوندو در ادامه گفت: تحریم یک استراتژی دقیق و انتخاب شده توسط آمریکا برای برخورد با ملت رشید ایران است و نباید از دشمن انتظار خوبی داشته باشیم، دشمن دشمنی می‌کند ماباید عقل داشته باشیم و راه درست را انتخاب کنیم.

او گفت:کاری که بنده خواهم کرد این است که این نگاه کلی را تغییر دهم به این صورت که ما در داخل کشور ظرفیت‌های بیشماری داریم که باید به این ظرفیت‌ها تکیه کرد و یک پلی برای رشد، پیروزی، پیشرفت و رفع مشکلات مردم قرارداد.

زاکانی با بیان اینکه با تورم موجود که کمرملت را درهم می‌شکند، نباید انتظار رمق و لبخند داشتن ملت را داشته باشیم، گفت:باید این رویکرد را تغییر داد وطرح نویی در افکند که این طرح نو شامل این باشد که ما توانمندی‌های داخلی را اصل قرار بدهیم و از همه پتانسیل‌های منطقه و جهان، در جهت سرآمدی ایران عزیز استفاده کنیم.

او گفت:عده‌ای درتهران نشسته اندوفکرمی کنندمی توانند برای همه کشورتصمیم بگیرند، این تفکر غلطی است.

زاکانی با اشاره به تجربه ۱۳سال اش درمجلس در زمینه بودجه و اعتبارات گفت: الان اعتباراتی که به استان‌ها داده می‌شود، چهارگروه است:اعتبارات ملی، اعتبارات ملی و استانی، اعتبارات وزارتخانه‌ها و اعتباراتی که به استان‌ها داده میشود که سهم اعتبارات مستقیم استان‌ها ۱۰ درصد است، ۹۰ درصد خارج از استان تصمیم گرفته میشود،۱۲ درصد ماده ۷۵ قانون محاسبات عمومی استان‌ها و بعد هم ۸۸ درصد اعتبارات ملی و استانی استان‌ها است.

او افزود:در استان‌ها دنبال بازآمایش مجددهستیم واین بازآمایش استان‌ها بتواندتوانمندی‌های اقتصادی فرهنگی اجتماعی و سیاسی را در هر نقطه معلوم کند و مبتنی برآن ۴۵۱ شهرستان را محور حرکت کشورقرار دهیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر تمرکز زدایی صورت بگیرد اختیارات ویژه برای اداره کردن، هزینه کرد و انتقال اعتبارات به شهرستان‌ها، اختیارات ویژه برای بهره مندی از نخبگان شهرستان وبه میدان آوردن فراهم می‌کنیم.

زاکانی با تاکید بر تمرکززدایی در کشور، گفت: در هر نقطه‌ای که امکانات و توانمندی‌هایی وجود دارد باید بخشی از آن مواهب به خود مردم منطقه اختصاص داده شود به طور مثال در بسیاری از نقاط کشور مردم خاک معادن را می‌خورند و یا در کنار نفت هستند و صادرات آن‌ها را مشاهده می‌کنند، اما از حداقل‌ها محروم هستند که باید به این ظلم‌ها پایان داده شود.

او، مبارزه با مفاسد اقتصادی و بروکراسی را از دیگر برنامه‌های خود اعلام کرد و گفت: دولت الکترونیک می‌تواند جنبه‌های مقابله با بروکراسی را فراهم کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به دو دهه تجربه خود در راه مبارزه با مفاسد اقتصادی، تصریح کرد: برخورد با معاون رییس‌جمهور، دادستان تهران، وزیر نفت و برادر رییس‌جمهور از جمله اقداماتی است که در این مسیر انجام داده چرا که باید ثابت کرد ضعیف‌کشی فایده ندارد بلکه باید ریشه فساد را خشکاند.

زاکانی افزود: هرچند این افراد بار‌ها از من شکایت کردند، اما نگذاشتم حق شما و ملت خورده شود و با افتخار از این مسیر بیرون آمدم و در برابر خدا و مردم سربلند هستم.

او با بیان اینکه مبارزه با سستی‌ها در بدنه اجرایی دولت یک امر جدی است، افزود: اولین اقدام اصلاح خود دولت است و اگر دولت را چابک، سبک و پاسخگو کنیم و عناصر خدوم در دولت دست به دست دهند و انقلابی را در دولت ایجاد کنیم و از جلوی تولید کنار برویم و در خدمت بخش خصوصی باشیم، بی‌شک تجربه نوینی را در گام دوم انقلاب پیش رو خواهیم داشت.

زاکانی با بیان اینکه یادگرفته ایم جوانمرد باشیم، نگاه ابزاری به اقوام، مذاهب، بانوان، جوانان، هنرمندان و ورزشکاران را امرنکوهیده‌ای اعلام کردوگفت:نکته دیگر اینکه تکیه دولت به مردم است و با مشارکت و انسجام شما امکانی فراهم می‌کنم که اولین کسی که نیازمند شما باشد دولت باشد و با بهره‌مندی از نخبگان محلی و مردم نظارت بر رییس‌جمهور و دولت را عادی می‌کنم.

او گفت: اگر چه قوه قضاییه و مقننه برای نظارت وجود دارد با نهادسازی نوین امکانی را فراهم می‌کنیم که از شنبه تا چهارشنبه مسوولان پاسخگوی مردم باشند.

علیرضا زاکانی گفت:در سال اول تغییر ملموس و در چهار سال بعد، صورت جدیدی را در کشور، شاهد خواهید بود همان‌طور که امیرکبیر در مدت یکسال و شش ماه توانست تحولات خوبی را در کشور رقم بزند.

زاکانی از سفر‌های استانی خود به مناطق مختلف کشور خبردادد و گفت:چهار بار به استان‌ها و شهرستان‌ها سفر کردم و از نزدیک با مشکلات و معضلات مردم آشنا هستم و در همین راستا درگاه اینترنتی راه‌اندازی شده تا مردم بتوانند مشکلات خود را در آن پیگیری کرده و چنانچه نسبت به آن پیشنهادی داشتند ارائه دهند.

او افزود: در خصوص احصای مشکلات مناطق مختلف کشور، هشت سال تحقیق و پژوهش شده است و در حال حاضر این امر مهیا شده تا تغییر و تحول انجام گیرد.

زاکانی در ادامه به مسائل ویژه مردم استان چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: از نزدیک با سفر‌هایی که به این استان داشته‌ام، سختی‌ها و مشکلات متعدد آن را با همه وجودم لمس کرده‌ام و استانی که در قله پرافتخار آب قرار دارد، اما با مشکل بی‌آبی روبرو است و در بخش‌هایی از جغرافیای آن که از موهبت مواد هیدروکربن در زیر زمین برخوردار است، اما برای آن هنوز راهگشایی و بهره‌مندی از این امکان، فراهم نکرده‌اند.

زاکانی یادومقام شهدا، مفاخر و بزرگان این استان را پاس داشت وگفت: آیت‌الله جهانگیرخان قشقایی، استاد آیت‌الله بروجردی، شهیدمدرس که افتخاری برای همه ملت ایران ویک نشانگاه و سنبلی برای همه آزادی‌خواهان است، ابوالقاسم دهکردی، آیت‌الله ارباب دهکردی، شهید عباس صالحی، شهید نوروزی، شهید علی آذریان و شهید حسینعلی آذریان، آقا جلال بت شکن و... از جمله این بزرگان و مفاخر هستند.

علیرضا زاکانی گفت: این استان با مواهب زیاد، کمتر از یک میلیون نفر جمعیت دارد و مردمی با گویش‌های مختلف و مذاهب مختلف در کنار هم زندگی می‌کنند؛ فارسی، لری، ترکی قشقایی و بختیاری‌ها که نژاد قدیمی ایرانی و اولین گروه اقوام آریایی که در ایران سکنی گزیدند، از جمله این مردم به شمار می‌روند.

او با بیان اینکه برای هر استانی سه اولویت انتخاب می‌شود تا در کنار مسائل ملی برای رفع این موارد در بخش بومی نیز تلاش شود، گفت: سه اولویت هر شهرستان در دستور کار قرار داده می‌شود تا در بودجه ۱۴۰۱ بودجه مناسبی برای رسیدگی به آن قرار داده شود.

او به برخی از مشکلات و چالش‌های استان چهارمحال و بختیاری هم اشاره کرد و گفت: هشت شهرستان این استان مشکل جاده و راه‌های مواصلاتی دارد، ۶ شهرستان با کمبود شدید آب روبرو است، سه شهرستان شهرکرد، فارسان و کوهرنگ بیکاری جدی دارد و در اردل و فارسان نیازمند ارتقا هستیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: صنایع تبدیلی از ضرورت‌های این استان به شمار می‌رود چرا که این استان دارای ظرفیت‌های کشاورزی و دامداری است، اما نبود صنایع تبدیلی و بسته‌بندی، سبب خام فروشی آن شده است.
زاکانی افزود: از مواهب گردشگری این استان به خوبی استفاده نمی‌شود و کشاورزی آن به خطر افتاده که نیازمند به بازبینی جدی دارد.

او در پایان خاطرنشان کرد: با همه دولت و با همه خدمتگزاران در دولت اقدام و اصلاح این تعهد را می‌دهم که یک دقت ویژه در جهت رفع آلام و مشکلات و تقویت نقاط مثبت این استان و سایر نقاط کشور داشته باشم و همه وجود خودمان را وقف مردم رشید، آگاه و در صحنه کنیم.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران انتخابات 1400 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری استان چهارمحال و بختیاری نمایندگان فرماندار برگزاری انتخابات علیرضا زاکانی جمهوری اسلامی حضور حداکثری او ادامه زاکانی گفت رییس جمهور استان ها ظرفیت ها تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۳۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، رئیس کل دادگستری لرستان در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی استان با اشاره به به عملیات موفقیت آمیز وعده صادق گفت: ترسی که این حمله غرورآفرین به رژیم منحوس صهیونیستی به وجود آورد هم دل مظلومان عالم را شاد کرد و هم بعد از ۷۵ سال از عمر این رژیم غاصب آن ترسی که قرآن کریم می فرماید در دل دشمنان اسلام انداخت و به اهداف خود رسید.
حجت الاسلام سعید شهواری، فلسفه تشکیل این ستاد را پیشگیری، پیشدستی و شناسایی تخلفات انتخاباتی و اتخاذ تمهیدات لازم دانست و افزود: بایستی همه تلاش خود را مصروف کرده که حتی یک جرم محقق نشود چرا که هر چقدر ما از تخلفات و بروز جرائم جلوگیری و پیشگیری نماییم یقیناً بر سلامت انتخابات افزوده‌ایم.
رئیس کل دادگستری استان استان با تأکید بر اینکه همه تلاش‌ها، تدابیر و تمهیدات صورت گرفته در دور اول انتخابات بایستی برای برگزاری انتخاباتی امن، سالم، با کمترین وقایع و رخداد‌ها در شهرستان خرم آباد و چگنی مجدداً در دور دوم انجام بگیرد، اظهار داشت: در رابطه با تخلفات و جرائم صورت گرفته در دور اول انتخابات، درست روز بعد از انتخابات دستور رسیدگی فوری و بدون معطلی به پرونده‌های تشکیل شده صادر شد تا این پرونده‌ها مشمول مرور زمان نشوند و تاکنون به همه جرایم انتخاباتی رسیدگی و کیفرخواست آنها صادر شده است.
وی ضمن تأکید بر برخورد جدی با تخلف و جرم خرید و فروش مستقیم و غیر مستقیم رأی چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی، ابراز داشت: هنوز به ایام مجاز تبلیغات انتخاباتی نرسیده‌ایم لذا تبلیغات نامزد‌های انتخابات در فضای حقیقی و مجازی بایستی توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی رصد شده و با کاندیدای متخلف برخورد لازم صورت گیرد.
رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه برگزارکنندگان انتخابات اعم از هیئت اجرایی و نظارت امین مردم هستند و اگر تخلفی انجام دهند با قاطعیت و شدت بیشتری با آنها برخورد صورت خواهد گرفت، افزود: همه شعب اخذ رأی در روز انتخابات بایستی طبق زمانبندی انجام شده آغاز به اخذ رأی نموده و تاخیر در اجرای زمانبندی نداشته باشند.
وی ضمن اشاره به اینکه مدیران بایستی اصل بی‌طرفی و عدم استفاده از امکانات دولتی له یا علیه نامزد انتخاباتی را رعایت نمایند، تأکید داشت: این موارد بایستی توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی به دقت رصد شده و ضمن مستندسازی دقیق به دستگاه قضایی معرفی شوند تا با شدت با آنها برخورد شود چرا که مدیران امانت دار مردم هستند و نباید از اموال و امکانات دولتی سو استفاده نمایند.
شهواری با تأکید بر اینکه هیچ شخص و مقامی در رابطه با انتخابات مصونیت قضایی ندارد، ابراز داشت: رسانه‌ها ظرفیت بسیار خوبی هستند و بایستی مردم را برای مشارکت هر چه بیشتر در انتخابات ترغیب نماید.
نماینده عالی دستگاه قضا ضمن تأکید بر فعالیت جدی کمیته رصد مدیران در این مرحله از انتخابات به سبب حساس بودن انتخابات، ابراز داشت: کمیته رصد برای پیشگیری و صیانت از مدیران است، اما در صورتی که تخلف صورت گرفت بایستی مدیر متخلف بهمراه مستندات تخلف به دادسرا معرفی شود.
شهواری با اشاره به اینکه ما پیشنهاد می کنیم با بررسی و کار کارشناسی به گونه‌ای که تبعاتی بدنبال نداشته باشد از عوامل اجرایی غیر بومی در برگزاری انتخابات استفاده شود، گفت: با توجه به برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی آموزش نحوه رای دادن بایستی با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و صدا و سیما در دستور کار قرار گیرد تا مردم در هنگام رأی دادن با ابهام و سردرگمی مواجه نشوند.

دیگر خبرها

  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • رویکرد اردن به مساله فلسطین/ از همدلی مردم تا هم‌سویی دولت با غرب
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان