Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،سعید جلیلی ،نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: ما خاطره حماسه‌های جوانان شما را در عرصه‌های مختلف انقلاب و دفاع مقدس را فراموش نمی‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما امروز در آستانه یک انتخاب برای چهار سال آینده قرار داریم، ادامه داد: انتخاب اینکه چگونه می‌خواهیم از توانمندی‌های کشور استفاده کنیم، یک نگاه این است که به حداقل‌های اکتفا کرده و کشور را به شکل روزمره اداره کنیم که ما فکر می‌کنیم این نگاه نادرست و ناصحیح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلیلی افزود: فرصت‌ها و توانمندی‌های مادی و معنوی که کشور ما دارد امروز می‌تواند باعث پیشرفت و جهش کشور باشد.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در هشت سال گذشته ما سعی کردیم شهر به شهر و روستا به روستا در ۳۱ استان حضور پیدا کرده و با اساتید و دانشجویان دیدار و مباحثه کنیم و از ظرفیت‌های مختلف هر استان بازدید و آن‌ها را به شکل میدانی مور ارزیابی قرار دهیم، عنوان کرد: من در سفر به لرستان فرصت‌ها و توانمندی‌های بسیار ارزشمندی را دیدم که هرکدام از آن‌ها می‌تواند باعث پیشرفت، جهش و ارتقا استان باشد.

وی ادامه داد: اگر جوانان شما در دفاع مقدس حماسه آفریدند امروز وارثان همان نسل در استان هستند، امروز در لرستان جوانانی را دیدم که با همان نگاه حماسه‌هایی در عرصه‌های مختلف فرهنگ، اقتصاد، کشاورزی و صنعت بیافرینند.

جلیلی افزود: مردم لرستان ما فکر می‌کنیم اگر صحبت از جهش ایران می‌کنیم، جهش ایران بدون جهش روستا‌ها ممکن نیست، هر روستای ما باید یک سلول جهش کشور باشد، روستا‌های لرستان یک مصداق بارز بای چنین جهشی هستند، فرصت‌های بسیار ارزشمندی که در روستا‌های استان وجود دارد این امکان را نه به استان بلکه به کشور می‌دهد که بتواند در عرصه‌های مختلف اقتصادی ارتقا پیدا کند.

وی بیان کرد: شهر‌های لرستان نیز اینگونه است، ظرفیت شهرک‌های صنعتی در استان‌های ما مانند شهرک صنعتی خرم‌آباد باید یک محل بزرگ برای تولید و صادرات کشور باشد، نه اینکه ما فقط به حل مشکلات یک کارخانه اکتفا کنیم.

وی تصریح کرد: من فکر می‌کنم لرستان با ظرفیت‌های ارزشمندی که در عرصه‌های مختلف کشاورزی، دامپروری و شیلات، گردشگری، صنعت و معدن و موقعیت خوب جغرافیایی دارد، باید استانی باشد که نه‌تنها مشکل بیکاری نداشته باشد بلکه محلی برای جوانان دیگر استان‌ها برای اشتغال باشد، نباید نرخ بیکاری در لرستان بالا باشد.

جلیلی عنوان کرد: اگر می‌گوییم در استان فرصت‌های خوبی وجود دارد، اینکه شما با شش و نیم میلیون واحد دامی در رده ششم کشور قرار گرفته‌اید می‌تواند ارتقاء پیدا کند، فرصت خوب لرستان برای تولید و پرورش ماهیان سردآبی و کسب رتبه نخست تولید این ماهیان در بین استان‌های غیرساحلی می‌تواند ارتقاء پیدا کرده و چشم‌انداز تولید سالانه ۲۳ هزار تن گوشت ماهی را به ما بدهد.

وی تأکید کرد: اگر ما امروز از جهش ایران صحبت می‌کنیم، جهش ایران بدون جهش تک تک روستا‌ها و شهر‌های کشور و لرستان ممکن نیست، امروز وجود معادن غنی و رتبه دوم کشور در معادن سنگ لرستان باید یک فرصت ارزشمند شده و جلوی خام فروشی گرفته شود.

وی ادامه داد: ما فکر می‌کنیم چالش‌های امروز لرستان نه‌تنها باید برطرف شود بلکه باید استان ارتقاء پیدا کند، نباید نرخ مشارکت اقتصادی لرستان رتبه ۲۴ را داشته باشد، نباید ۶۰ درصد منابع سنگ بدون فرآوری از استان خارج شود، نباید اشتغال غیررسمی حدود ۵۴ درصد باشد، اگر استانی چنین فرصت‌های خوب گردشگری و جاذبه‌های بالای طبیعی و تاریخی دارد، نباید تعداد اقامتگاه‌های آن رتبه ۲۰ و مجتمع‌های خدماتی جاده‌ای رتبه ۲۳ کشور را داشته باشد.

جلیلی تصریح کرد: ما فکر می‌کنیم اگر درآمد سرانه پایین لرستان رتبه ۲۸ را دارد شایسته لرستان نیست و نباید جز استان‌های با درصد بیکاری بالا باشد.

این نامزد یزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: امروز استانی که مهد مشاهیری مانند آیت‌الله بروجردی و کمالوند و ... بوده و امروز بار‌ها پرچم ایران به واسطه ورزشکاران و پهلوانان لر اهتزاز یافته، و جوانان آن در دفاع از حرم حماسه آفریدند، فرزندان آن تلاش‌های ارزشمندی داشتند، امروز نیز باید حماسه‌هایی در عرصه‌های اقتصاد، صنعت، کشاورزی و گردشگری در استان شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: اگر ما امروز از جهش ایران صحبت می‌کنیم، یک جهاد بزرگ می‌خواهد، از همه جوانان، نخبگان، دانشجویان، اساتید و حوزه‌های علمیه استان درخواست دارم، اینکه قبل از دولت شما باید سند پیشرفت استان و هر شهر و روستا را بنویسید و ظرفیت‌های بزرگ استان را احصا کنید.

جلیلی ادامه داد: دولت آتی باید برای کشور و همه استان‌ها ازجمله لرستان برنامه جهش داشته باشد، که بدون کمک مردم ممکن نیست.

وی ادامه داد: با کار نمایشی صورت نمی‌گیرد، شما مردم لرستان در این عرصه مردان بزرگی داشتید که حماسه‌های بزرگی را آفریدند، در این هنوز چنین مردانی وجود دارند که می‌توانند حماسه‌های بزرگ را در عرصه موفقیت‌های شما انجام بدهند.

جلیلی عنوان کرد: از مردم لرستان می‌خواهم هر مرکز علمی و جمع نخبگانی شما باید یک دولت سایه باشد، و سایه به سایه تحولات کشور را دنبال و در حد وسع خودش در اصلاح امور، تکمیل کار‌های ناقص و تقویت کار‌های خوبی که صورت می‌گیرد، تأثیر بگذارد.

وی  با اشاره به اینکه در دولت آتی باید سایه مردم بر سر دولت باشد، بیان کرد: سایه مردم بر سر دولت همان دولت سایه است، یعنی یک گفتمان و تفکر برای اینکه یک جهاد بزرگ و سترگ برای پیشرفت ایران شکل بگیرد، پیشرفت ایران بدون پیشرفت لرستان ممکن نیست.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صدا وسیمای لرستان انتخابات 1400 عرصه های مختلف ما فکر می کنیم ایران بدون ممکن نیست جهش ایران روستا ها باید یک فرصت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۳۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش اسقاط خودرو بالا رفت

مرتضی ضامنی، با اعلام این خبر که هیأت دولت در راستای حمایت از نوسازی ناوگان فرسوده و کمک به رانندگان، آئین‌نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودرو‌ها را مصوب و ابلاغ کرد، گفت: در این آئین‌نامه که با پیگیری‌های اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و وزارت کشور به تصویب هیئت دولت رسیده، افزایش قابل توجهی در ارزش اسقاط خودرو‌های فرسوده در نظر گرفته است.

به گزارش ایسنا، وی در توضیح بیشتر درباره آئین‌نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودروها، اظهار کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی یکی از دغدغه‌های اصلی ما در اتحادیه بوده و هست. با توجه به فرسودگی بسیاری از خودرو‌های فعال در این بخش، شاهد افزایش آلایندگی و مخاطرات بسیاری بودیم که ضرورت نوسازی ناوگان را بیش از پیش آشکار می‌کرد.

مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته توسط اتحادیه، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و وزارت کشور، هیئت دولت آئین‌نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودرو‌ها را مصوب کرد. این آئین‌نامه که به تازگی ابلاغ شده، گام بلندی در راستای نوسازی ناوگان فرسوده و کمک به رانندگان محسوب می‌شود.

ضامنی در خصوص جزئیات این آئین‌نامه نیز گفت: در این آئین‌نامه، ارزش اسقاط خودرو‌های فرسوده به طور قابل توجهی افزایش یافته است. همچنین، تعداد برگه‌های اسقاط ناوگان حمل و نقل عمومی شهری نیز افزایش یافته که این موضوع به نفع رانندگان این بخش خواهد بود.

وی با بیان اینکه این آئین‌نامه انگیزه‌های لازم را برای اسقاط خودرو‌های فرسوده و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی ایجاد می‌کند، گفت: امیدواریم با اجرای این آئین‌نامه، شاهد تسریع در روند نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری و ارتقای سطح ایمنی و کیفیت خدمات ارائه شده به شهروندان باشیم.

دیگر خبرها

  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • یارانه سوخت هواپیما‌ها فقط به دهک‌های بالا تعلق گرفته است
  • وعده رفع تورم و بیکاری در کردستان
  • پیشرفت تکنولوژی هزینه تحقیق را ارزان‌تر می‌کند/ اختصاص بودجه برای بروز رسانی تجهیزات به دانشگاه‌ها
  • ارزش اسقاط خودرو بالا رفت
  • بدون توجه به فرهنگ امکان پیشرفت وجود ندارد/ رونمایی از سند مشترک تعامل فرهنگ و اقتصاد
  • «علم و فناوری» کلیدواژه مهم رهبری در سال ۱۴۰۲/ از پیشرفت‌های ایران در نانو و زیست فناوری تا حمایت از دانش‌بنیان‌ها
  • پیشرفت در جامعه دینی بدون بستر فرهنگ ممکن نیست
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • بی بی بدون بایدن!